معرفی و دانلود کتاب صوتی پیتر پن

عکس جلد کتاب صوتی پیتر پن
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیتر پن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیتر پن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیتر پن

در کتاب صوتی پیتر پن با نویسندگی جی ام باری به زندگی و دنیای پسربچه‌‌ی بازیگوشی سفر می‌کنیم که هرگز بزرگ نخواهد شد! او که توانایی‌های خارق‌العاده‌ای مثل پرواز کردن دارد، زندگی‌اش را در جزیره‌ای افسانه‌ای می‌گذراند و پیوسته با ماجراهای شگفت‌انگیزی روبه‌رو می‌شود. این داستان فانتزی فرصت خوبی است تا با زندگی عجیب‌ترین بچه‌ی دنیا آشنا شویم.

درباره‌ی کتاب صوتی پیتر پن

پیتر پن، شخصیتی خیالی است که نخستین بار با داستان‌پردازی‌های جی ام باری (James Matthew Barrie) پا به دنیای قصه‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم‌ها نهاد. او پسربچه‌ای است که می‌تواند پرواز کند و ماجراهای هیجان‌انگیزی را با پری‌های دریایی، بومیان آمریکایی و دزدان دریایی داشته باشد. خوشبختانه او هرگز بزرگ نمی‌شود، بنابراین سال‌های سال می‌تواند به شیطنت‌های کودکانه و بازی‌های مهیج خود ادامه بدهد. کتاب صوتی پیتر پن (Peter Pan) روایتی هیجان‌انگیز از زندگی شگفت‌انگیز همین پسربچه است که تاکنون موضوع اصلی شماری از موفق‌ترین فیلم‌ها و کارتون‌های فانتزی بوده.

پیتر پن در جزیره‌ای تخیلی زندگی می‌کند که Neverland نام دارد و در آنجا رهبری پسران گمشده را به عهده گرفته است. او دوستان جدیدی پیدا کرده و تلاش می‌کند پرواز را به آن‌ها نیز بیاموزد. درست است که زندگی پیتر پن پر از بازیگوشی‌های بامزه و تفریح بسیار است اما همواره خطرات و شخصیت‌های شروری هم در کمین او نشسته‌اند تا به او آسیب بزنند.

در این داستان فانتزی شخصیت‌های دیگری نیز حضور دارند؛ یعنی خانواده‌ی دارلینگ به همراه سه دختر و پسرشان که با ورد پیتر پن به خانه‌شان، زندگی آن‌ها برای همیشه دگرگون می‌شود. این پسرک خارق‌العاده که در نی‌لبک زدن مهارت بالایی دارد با ورود شبانه به اتاق فرزندان خانواده‌ی دارلینگ دوستی خود را با آن‌ها آغاز کرده و این بچه‌ها را همراه با مخاطبان کتاب به یک دنیا تفریح و اتفاقات هیجان‌انگیز دعوت می‌کند.

جالب است بدانید «وندی» که دختر خانواده‌ی دارلینگ و نخستین کسی بود که متوجه پیتر پن شده و با او به Neverland رفت، پس از انتشار این کتاب، به شخصیتی محبوب میان مخاطبان پیتر پن بدل شد. تا جایی که اسم وندی نیز بعدها به اسم‌های پرطرفدار برای نام‌گذاری دختربچه‌ها پیوست. این اسم تا پیش از داستان پیتر پن چندان متداول نبود اما تأثیری که این شخصیت تخیلی بر خوانندگانش گذاشت، موجب استقبال آن‌ها از اسم نامتعارف وندی شد.

ایده‌ی خلق شخصیت پیتر پن ریشه در واقعیت‌های تلخ زندگی جی ام باری دارد. این نویسنده برادر بزرگ‌تری به نام دیوید داشت که در اثر وقوع سانحه‌ای هنگام اسکیت‌سواری جانش را از دست داد. در حقیقت دیوید هرگز قدم به دوران بزرگسالی نگذاشت و زندگی‌اش درست مانند پیتر پن در برهه‌ای از زمان متوقف شد. نویسنده در سال 1975 امتیاز و حق نشر این داستان را به یک بیمارستان مخصوص کودکان بخشید. به‌تدریج پیتر پن به نمادی برای معصومیت پایان‌ناپذیر دوران کودکی بدل شد. کودکی که تندیس او در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و... نیز به چشم می‌خورد.

نگار عربلو برگردان این داستان سرگرم‌کننده و خیال‌انگیز را به عهده داشته و شهره روحی نیز خوانش آن را به انجام رسانده. نشر سپاس نسخه‌ی متنی اثر حاضر را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده و نشر جیحون نیز نسخه‌ی گویای آن را به تمامی کودکان دوست‌دار ژانر فانتزی ارائه کرده است.

در نکوداشت کتاب صوتی پیتر پن

باری در کتاب پیتر پن فانتزی کودکی خود را نوشته و با این کار چهره‌ی دیگری را به ادبیات ماندگار ما اضافه کرده است. بی‌شک او نمونه‌ای از جسورانه‌ترین آثار ادبی را خلق کرده که نام هر نویسنده‌ای را جاودان می‌کند. یک شاهکار تمام عیار! (جی بی پریستلی)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی پیتر پن

تاکنون چندین فیلم و انیمیشن بر اساس داستان خیالی پیتر پن تولید شده که فهرست آن‌ها را در ادامه می‌بینید.

  • انیمیشن پیتر پن (1953)
  • فیلم پیتر پن (2003)
  • پیتر پن و وندی به کارگردانی دیوید لاوری در سال 2023
  • فیلم پیتر پن (1924) به کارگردانی هربرت برنون و ایفای نقش ماری برایان، بتی برایسون، استر رالستون و...
  • فیلم پیتر پن (1988)
  • و...

کتاب صوتی پیتر پن برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان نه تا دوازده‌‌ساله‌ای که به رمان‌های تخیلی و فانتزی همراه با یک‌عالمه ماجراجویی علاقه‌مند هستند، از شنیدن کتاب صوتی پیتر پن نیز بسیار لذت خواهند برد. این کتاب برای همه‌ی علاقه‌مندان به داستان‌های تخیلی و ماجراجویانه بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود.

با جی ام باری بیشتر آشنا شویم

سِر جیمز مَتیو باری (زاده شده در 9 مه‌ی 1860 و درگذشته در 19 ژوئن 1937) نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس اهل اسکاتلند بود که برای نخستین بار شخصیت فانتزی پیتر پن را وارد دنیای قصه‌ها کرد. او آخرین فرزند از یک خانواده‌ی بافنده بود. تحصیلاتش را در اسکاتلند آغاز کرد اما بعدها راهی لندن شد. در همین شهر بود که نخستین گام‌های خود را در عرصه‌ی نویسندگی برداشت.

پیتر پن مشهورترین اثر اوست که تا حد زیادی از زندگی حقیقی خودش الهام گرفته. جالب است بدانید که جی ام باری قبل از مرگش تمام امتیاز مربوط به کتاب پیتر پن را به بیمارستانی مخصوص کودکان واگذار کرد.

در بخشی از کتاب صوتی پیتر پن می‌شنویم

در سرزمین ناکجاآباد هرروز ماجرایی تازه اتفاق می‌افتاد. برای توصیف همه‌ی ‌آن‌ها به کتابی به ضخامت فرهنگ لغت لاتین نیاز داریم. اگرچه تصمیم‌گیری درمورد اینکه کدام‌یک از آن‌ها را تعریف کنیم کار آسانی نیست؛ اما بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم توصیف نمونه‌ای از یک ساعت معمول در ناکجاآباد است. شاید بهتر باشد از زمانی بگوییم که پیتر در صحره‌ی مارونرز زندگی تایگر لی‌لی را نجات داد و بدین ترتیب متحد خود را به دست آورد یا می‌توانیم از زمانی بگوییم که دزدان دزیایی کیک برای مسموم کردن بچه‌ها تهیه می‌کردند و آن را آن جا و اینجا می‌گذاشتند؛ اما وندی همیشه موفق می‌شد آن را از دست بچه‌ها بیرون بکشد. تا اینکه با گذشت زمان کیک مانند سنگ مرمر سخت می‌شد و سرانجام به‌عنوان موشک مورد استفاده قرار می‌گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
قسمت اول
16 دقیقه
قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
21 دقیقه
قسمت پنجم
16 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیتر پن
نویسنده
مترجمنگار عربلو
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیتر پن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیتر پن

برای دریافت کتاب صوتی پیتر پن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.