معرفی و دانلود کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان

عکس جلد کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان
قیمت:
۷۲۵۰۰ ۵۰,۷۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان

اولین قسمت از داستان‌های تحسین‌برانگیز الکساندر مک کال اسمیت، نویسنده‌ی پرفروش جهانی! کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان شرح ماجراهای خانم رموتسوی است؛ بانویی شجاع که به‌عنوان تنها کارآگاه زن در یکی از کشورهای آفریقایی شناخته می‌شود و با روش‌هایی ساده اما زیرکانه سخت‌ترین پرونده‌های معمایی را حل می‌کند. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی Martin Beck در سال 2004 و الهام‌بخش سریالی تلویزیونی نیز بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان

آیا همسرتان ناپدید شده و دوستانش هیچ جوابی به سؤال‌هایتان نمی‌دهند؟ شاید جادوگران محلی فرزندتان را در راه برگشت از مدرسه دزدیده‌اند! ممکن است دختر شانزده‌ساله‌تان یکی از سرکش‌ترین نوجوانان دنیا باشد و هر لحظه منتظر سکته‌ی قلبی به دلیل کارهای او باشید! اگر هم مسئله‌تان قابل‌طرح در جمع نیست نگران نباشید. خانم رموتسوی، قهرمان کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان (‎The No.1 ladies detective agency) بهترین و معتمدترین کارآگاهی است که می‌توانید پیدا کنید.

الکساندر مک کال اسمیت (Alexander McCall Smith) در این رمان، نسل جدیدی از کارآگاهان محبوب و کارکشته‌ی زن را به شما معرفی می‌کند. این بانوی زیرک برخلاف چهره‌های شناخته‌شده‌ی هم‌جنسش، حل پرونده‌های معمایی را به‌عنوان حرفه‌ای رسمی برگزیده. او با فروختن ارثیه‌ی پدری یک دفتر کار ساخته اما اینجا نه محل کسب‌وکار، بلکه مرکز زندگی اوست. خانم رموتسوی مانند هر فرد بااستعداد دیگری علاقه دارد هوشش را به کار بگیرد. همچنین حبّ‌وطن، انگیزه‌ای عمیق برای کمک به دیگران در قلب او قرار داده و می‌کوشد مشکلات مردم را به بهترین شکل حل کند. بااین‌وجود، این کارآگاه را با یک ابرقهرمان یا مصلح اجتماعی اشتباه نگیرید. او از هیجان ملاقات با افراد جدید، مواجهه با چالش‌های حل معما و البته دریافت دستمزد لذت می‌برد. خانم رموتسوی قهرمانی چند‌بعدی و متفاوت است، بانویی که هوشمندی‌اش بارها شما را متحیر می‌سازد... .

کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان (‎The No.1 ladies detective agency)، نوشته‌ی الکساندر مک کال اسمیت ثابت می‌کند علی‌رغم وجود شخصیت‌هایی مثل مارپل، شرلوک هلمز یا هرکول پوآرو هنوز حرف‌های نگفته‌ی بسیاری در ژانر معمایی-جنایی وجود دارد. این اثر لذت‌بخش و جذاب اولین قسمت از مجموعه‌ای به همین نام است که توسط گودرز جوادی‌زاده به زبان فارسی ترجمه شده. کتاب حاضر توسط انتشارات کتاب سرای نیک به چاپ رسیده و نشر صوتی جیحون نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های اولین آژانس کارآگاهی زنان

به ماجراهای زیرکانه، طنزآمیز و معمایی خانم رموتسوی خوش آمدید! الکساندر مک کال اسمیت در مجموعه‌ی اولین آژانس کارآگاهی زنان (The No. 1 Ladies' Detective Agency) به سرگذشت زنی می‌پردازد که تمام سرمایه‌اش را برای ساخت یک دفتر کارآگاهی صرف کرده. البته خانم رموتسوی را با سرمایه‌گذاری طمع‌کار اشتباه نگیرید، او نخستین بانوی کارآگاهی است که بوتسوانا، کشوری در قاره‌ی آفریقا به خودش دیده. اگرچه حل پرونده‌های شخصی واقعاً سود چندانی برایش ندارد اما خب، او هم این حرفه‌ی نامتعارف را برای پول انتخاب نکرده.

خانم رموتسوی قبل از هر چیز انسانی باهوش، عاقل، خیرخواه و کنجکاو است که از کمک به دیگران لذت می‌برد. او همچنین عاشقانه کشورش را دوست دارد و شنیدن قصه‌ی زندگی مردم هرگز خسته‌اش نمی‌کند. حال این علایق را با گله‌ای از گاوهای درشت که ارثیه‌اش بود ترکیب کنید. حیوانات درک چندانی از هوشمندی و شوخ‌طبعی ندارند و خانم رموتسوی هم خوب می‌دانست پرورش گاو شغل دلخواهش نیست. پس او میراث پدری‌اش را فروخت، ساختمانی برای دفتر کارآگاهی‌اش ساخت و اثاثیه‌ی اندکی برای محل کارش تدارک دید. حالا تنها کاری که خانم کارآگاه باید می‌کرد انتظار برای مشتریان بود که آن‌ها هم الحق و الانصاف، خیلی زود از راه رسیدند.

نام مجموعه‌ی اولین آژانس کارآگاهی زنان (‎The No.1 ladies detective agency) براساس اولین جلد آن انتخاب شده که در سال 1998 به چاپ رسید. خوانندگان ماجراهای خانم رومتسوی ابتدا کم بودند اما داستان‌ها ناگهان محبوبیتی گسترده در ایالات متحده و انگلستان پیدا کردند. الکساندر مک کال اسمیت تألیف جلدهای دیگر را ادامه داد. تاکنون 23 رمان از مجموعه منتشر شده‌ که هر یک چندین پرونده‌ی متفاوت را دربرمی‌گیرند و قادرند توجه مخاطبانی با سلایق گوناگون را به خود جلب کنند.

جالب است بدانید یک کتاب آشپزی مرتبط با این رمان‌ها در سال 2009 منتشر شد. این اثر توسط استوارت براون (Stuart Brown) نگاشته شده و الکساندر مک کال اسمیت شخصاً پیشگفتار آن را تألیف کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از مجموعه‌ی اولین آژانس کارآگاهی زنان

ماجراهای خانم رومتسوی تا امروز به دو شکل تلویزیونی و رادیویی مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. شبکه‌ی BBC و HBO سریالی براساس این کتاب تولید کردند. همچنین الکساندر مک کال اسمیت شخصاً آثارش را برای نمایشنامه‌های رادیویی BBC4 بازنویسی کرد. اولین قسمت آن‌ها در سال 2004 و آخرین در سپتامبر 2019 منتشر شد. ماجراهای این مجموعه، وقایع کتاب‌های اول تا نوزدهم را دربرمی‌گیرند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان

  • اثر پرفروش در بریتانیا و جهان
  • برنده‌ی جایزه‌ی Martin Beck در سال 2004
  • برنده‌ی جایزه‌ی خنجر از طرف انجمن نویسندگان جنایی
  • کسب جایزه‌ی نویسنده‌ی سال در بریتانیا برای الکساندر مک کال اسمیت
  • دریافت دو توصیه‌ی ویژه از داور بوکر (Booker)
  • برگزیده به‌عنوان یکی از کتاب‌های بین‌المللی سال و هزاره توسط Times Literary Supplement

نکوداشت‌های کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان

  • نسخه‌ی بوتسواناییِ خانم مارپل! خواندنی است. (بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)
  • هوشمندانه و لذت‌بخش. شما را سر جایتان میخکوب می‌کند! (لس‌آنجلس‌تایمز)
  • نویسنده سادگی، جذابیت و زیرکی را درهم آمیخته تا یکی از برترین کتاب‌های هزاره را در اختیار داشته باشیم. ( آنتونی دنیلز از The Sunday Telegraph)

کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان مناسب چه کسانی است؟

اگر به پرونده‌های معمایی-جنایی علاقه دارید و مشتاقید ماجراهایی از کارآگاهان داستانیِ زن بشنوید، این کتاب را از دست ندهید.

با الکساندر مک کال اسمیت بیشتر آشنا شویم

الکساندر مک کال اسمیت پژوهشگر در حوزه‌ی حقوق و نویسنده‌ی پرفروش ادبیات داستانی است. او در رودزیای جنوبی که امروزه زیمبابوه نام دارد متولد و بزرگ شد اما در سراسر دنیا به‌عنوان فردی انگلیسی شناخته می‌شود. مک کال اسمیت سال‌ها تدریس حقوق پزشکی در ادینبورگ را برعهده داشت و به دلیل تخصص در این حوزه، یکی از اعضای فعال کمیته‌های حقوقی در سطح جهان بود. آثار این نویسنده به بیش از 46 زبان ترجمه شده‌اند و میزان فروش آن‌ها در سراسر دنیا را حداقل 40 میلیون عدد تخمین می‌زنند.

در بخشی از کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان می‌شنویم

سه خانه‌ی کاملا استثنایی در این کشور وجود داشت و خانم رموتسوی خوشحال بود از اینکه به دو تا از آن‌ها دعوت شده بود. معروف‌ترین آن‌ها موکولودی بود. یک ساختمان تودرتوی قصرمانند که در میان بیشه‌های جنوب گابورن قرار داشت. این ساختمان که اتاق نگهبانی با نگهبان داشت، احتمالا بزرگ‌ترین ساختمان این سرزمین بود و بسیار باعظمت‌تر از خانه‌ی فاکادی در شمال است که به نظر خانم رموتسوی خیلی نزدیک به فاضلاب است. این مسئله عیب‌های خودش را هم داشت. فاضلاب انواع پرنده‌ها را به خودش جذب می‌کرد و از ایوان فاکادی می‌توان پرواز فلامینگوها در آب گل‌آلود سبز را دید.

اما اگر باد در جهت مخالف باشد، نمی‌توان این کار را کرد. که معمولا همینطور است! سومین خانه زیاد مهم به نظر نمی‌آمد و عده‌ی کمی به آن دعوت شده بودند و اهالی گابورن دلشان می‌خواست بدانند که از داخل آن خانه چه چیزی دیده می‌شود. زیرا به گفته‌ی آن‌هایی که به آن خانه دعوت شده بودند، خانه به‌وسیله‌ی یک سری دیوار بلند احاطه شده بود. همه بر این عقیده بودند که جاه و جلال داخل، ستودنی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
24 دقیقه
فصل اول - پدر
20 دقیقه
فصل دوم - تمام سال‌های گذشته - بخش اول
16 دقیقه
فصل دوم - تمام سال‌های گذشته - بخش دوم
29 دقیقه
فصل سوم - درس‌هایی درباره‌ی پسران و بزها
30 دقیقه
فصل چهارم - زندگی با برادرزاده و شوهرش
25 دقیقه
فصل پنجم - برای باز کردن آژانس کاراگاهی به چه چیزهایی نیاز است؟
12 دقیقه
فصل ششم - پسر بچه
12 دقیقه
فصل هفتم - خانم مکوتسی نامه را دریافت می‌کند
15 دقیقه
فصل هشتم - گفت‌وگویی با آقای جی. ال. بی. متکونی
27 دقیقه
فصل نهم - دوست‌پسر - بخش اول
30 دقیقه
فصل نهم - دوست‌پسر - بخش دوم
5 دقیقه
فصل دهم - خانم رموتسوی
13 دقیقه
فصل یازدهم - جرم ماشین بزرگ
6 دقیقه
فصل دوازدهم - خانه‌ی خانم رموتسوی در اتوبان زبرا
8 دقیقه
فصل سیزدهم - چرا با من عروسی نمی‌کنی؟
10 دقیقه
فصل چهاردهم - مرد جذاب
13 دقیقه
فصل پانزدهم - کشف آقای جی. ال. بی. متکونی
26 دقیقه
فصل شانزدهم - بریده شدن انگشتان و مارها - بخش اول
20 دقیقه
فصل شانزدهم - بریده شدن انگشتان و مارها - بخش دوم
11 دقیقه
فصل هفدهم - سومین استخوان کف دست
12 دقیقه
فصل هجدهم - دروغ‌های بسیار
10 دقیقه
فصل نوزدهم - آقای چارلی گاتسو
25 دقیقه
فصل بیستم - مسئله پزشکی - بخش اول
28 دقیقه
فصل بیستم - مسئله پزشکی - بخش دوم
17 دقیقه
فصل بیست‌ویکم - همسر جادوگر
9 دقیقه
فصل بیست‌ودوم - آقای جی. ال. بی. متکونی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان
نویسنده
مترجمگودرز جوادی زاده
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۲۵۰۰ ۵۰,۷۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان

mohammad navazeni
۱۴۰۲/۵/۱۶
کتاب خوبی بود، صدای گوینده عالی بود حال داستان خیلی خوب بود🥰جزو معدود کتابایی بود ک اینقدر حال خوب به ادم منتقل میکرد. تبعیض جنسیتی رو خیلی روان لابلای کتاب جاداده بود. اصلا از خوندنش خسته نشدم. دوسداشتم بازم ادامه پیدا کنه🥰
پریسا صمدی
۱۴۰۲/۳/۱۰
با شنیدن این کتاب تصمیم گرفتم منم برم کتاب بنویسم. اونم چنتا. اگه یه کتاب میتونه انقدر سطحی، انقدر ساده و انقدر پیش پاافتاده باشه پس منم میتونم نویسنده بشم و کتاب بنویسم. ناراحت از پولی هستم که بابت این کتاب دادم
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۳/۱۴
به عنوان یک اثر سرگرم کننده بد نبود، البته از سبک نوشتن نویسنده میشه فهمید تازه کاره و بعدها میتونه آثار بهتری رو بنویسه.
فهیمه نصیری
۱۴۰۲/۷/۱۱
سبک کتاب آروم بود. هیجان کتاب‌های کارآگاهی رو نداره و آدم رو میخکوب نمی‌کنه. آروم آروم پیش میره و جالبه.
Ata
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
من با فرهنگ ان قسمت از دنیا زیاد راحت نیستم، جذبم نمیکنه
پریسا روایی
۱۴۰۲/۲/۱۷
داستانی زیبا و زنانه از آفریفا
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان

برای دریافت کتاب صوتی اولین آژانس کارآگاهی زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.