معرفی و دانلود کتاب صوتی ببخش و بگیر

عکس جلد کتاب صوتی ببخش و بگیر
قیمت:
۸۶۰۰۰ ۶۰,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ببخش و بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ببخش و بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ببخش و بگیر

آدام گرنت، استاد مدرسه‌ی بیزینس وارتون، در کتاب صوتی ببخش و بگیر که از جمله آثار تحسین‌شده‌ی اوست، از نقش ارتباط اجتماعی و کمک هوشمندانه به دیگران در رسیدن به موفقیت می‌گوید. در این اثر که از سوی نشریه‌ی فایننشال‌تایمز «کتاب سال» لقب گرفته، از فاکتورِ نادیده‌گرفته‌شده در رسیدن به پیروزی، یعنی «بخشش» می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی ببخش و بگیر

موفق شدن و رسیدن به هدف، مسیری چالشی است. برای پا گذاشتن در جاده‌ی موفقیت، باید به توانمندی‌ها و ابزارهای مختلفی مجهز باشید؛ در غیر این صورت راهی از پیش نخواهید برد. سخت‌کوشی، هدفمندی، استعداد، دانش و حتی شانس، ملزومات سفر موفقیت هستند و این واقعیتی است که همه بر سر آن توافق دارند. این پازل اما تکه‌ی گمشده‌ی دیگری هم دارد که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و آن، ارتباطات اجتماعی است. ما انسان‌ها همیشه و در همه‌حال، در قالب یک جامعه زندگی می‌کنیم؛ این باعث می‌شود که نگاه کردن به مقوله‌ی موفقیت بدون در نظر گرفتن وجود دیگران، کار بی‌معنایی باشد. شبکه‌سازی و تعامل با کسان دیگری که در محیطی مشابه فعالیت دارند و هدف یکسانی را دنبال می‌کنند، از چنان اثر قدرتمندی برخوردار است که می‌تواند سرنوشت شما در رسیدن به اهدافتان را به کلی تغییر دهد.

برقراری ارتباط با دیگران، خود جهانی از مهارت‌های مختلف را می‌طلبد. آدم‌ها در هنگام تعامل با یکدیگر، در نقش‌های مختلفی فرو می‌روند که می‌تواند مفید و یا مضر باشد. اینکه نقش یک آدم مفید را بازی کنید یا تبدیل به آدمی مضر شوید، و یا حتی اینکه در مواجهه با آدم‌های مفید یا مضر، چه موضعی بگیرید، همه در سرعت و میزان موفقیت شما نقش دارند. آدام گرنت (Adam Grant) که از نویسندگان موفق در حوزه‌ی کسب‌وکار است و همچنین در مدرسه‌ی بیزینس وارتون تدریس می‌کند، بحث تأثیر ارتباط با دیگران در موفقیت را به حوزه‌ی کسب‌وکار کشانده تا در قالب همکاران، مشتریان و رقبا آن را تحلیل کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ببخش و بگیر

در کتاب ببخش و بگیر (Give and Take)، گرانت افراد را در چارچوب فضای کار به سه دسته‌ی «گیرنده»، «بخشنده» و «حسابگر» تقسیم می‌کند. گیرندگان افرادی هستند که به سادگی از روی دیگران رد می‌شوند و تنها منفعت خودشان برایشان اهمیت دارد. بخشندگان در مقابل، بیشتر به فکر طرف مقابلشان هستند و مدام در صدد کمک به دیگر افراد برمی‌آیند. دسته‌ی سوم که حسابگران هستند، جایی میان دو گروه قبلی قرار می‌گیرند؛ به شکلی که برای خوبی‌ها و بخشندگی‌هایشان انتظار جبران دارند و اگر این خوبی کردن دو طرفه نباشد از ادامه‌ی آن صرف نظر می‌کنند. آدام گرنت با بررسی قدرتِ اثرِ بخششِ هوشمندانه، به شما نشان می‌دهد که چطور بالا کشیدن دیگران می‌تواند خود شما را هم به جایگاه مرتفع‌تری برساند.

کتاب ببخش و بگیر حاصل تحقیقات علمی آدام گرنت در فضای آکادمیک مدرسه‌ی وارتون است. او همچنین حقیقت‌هایی از دل تاریخ و نمونه‌هایی از دل هالیوود را هم چاشنی روایت شگفت‌انگیزش کرده تا مثال‌های کتابش را غنی‌تر کند. با شنیدن این کتاب، خواهید فهمید که چطور یکی از بهترین نتورکرهای آمریکایی موفق به شبکه‌سازی اصولی برای کارش شد، چرا نابغه‌ای که پشت ساخت یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا بود سال‌ها در گمنامی زحمت کشید، چطور یکی از مدیران ورزشی در آمریکا که شکست‌های فراوانی را در کارنامه‌ی کاری‌اش داشت به یک مدیر موفق تبدیل شد و همچنین چطور نشانه‌های شکست شرکت انرون چهار سال قبل از فروپاشی آن به وضوح دیده می‌شد. نویسندگان پرطرفدار زیادی در کنار رهبران نامدار از شرکت‌هایی چون گوگل، ناسا، استی‌لادر، نایکی و... کتاب صوتی ببخش و بگیر را تحسین و به دیگران پیشنهاد کرده‌اند.

کتاب ببخش و بگیر اثری از آدام گرنت است که با تلاش علیرضا خاکساران و سعید یاراحمدی به فارسی ترجمه شده. انتشارات نوین‌کتاب گویا و انتشارات آموخته، به ترتیب ناشران صوتی و متنی این کتاب هستند. گویندگی این اثر نیز با احسان چریکی بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب ببخش و بگیر

  • بهترین کتاب سایت آمازون در سال 2013
  • کتاب سال به انتخاب نشریه‌ی فایننشال تایمز
  • کتاب محبوب وال‌استریت ژورنال در سال 2013
  • کتاب منتخب واشنگتن‌ پست برای رهبران
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب غیرداستانی
  • عضو لیست کتاب‌های Oprah's riveting reads
  • عضو فهرست «کتاب‌هایی که حتماً باید خوانده شوند» Fortune
  • بهترین کتاب Apple iTunes در سال 2013

نکوداشت‌های کتاب ببخش و بگیر

  • این کتاب بسیار به‌جا و معتبر است. (Financial Times)
  • استدلال‌های این کتاب با پشتوانه‌ی مثال‌هایی از موفقیت در طیف وسیعی از صنایع و سناریوها و همچنین مطالعات آکادمیک گسترده، بر بنای تحقیقات علمی استوار است. (City A.M)
  • ببخش و بگیر شاید مهم‌ترین کتاب قرن جدید باشد. (Robert Sutton)
  • ببخش و بگیر کتابی لذت‌بخش و فوق‌العاده آموزنده است و احتمالاً به یکی از کتاب‌های شناخته‌شده در زمینه‌ی رهبری و مدیریت تبدیل خواهد شد. (Jeff Ashby)

کتاب صوتی ببخش و بگیر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال پیشرفت و موفقیت هستید و قصد دارید علاوه بر خودتان، سازمانتان را هم به قله‌ی موفقیت برسانید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ببخش و بگیر می‌شنویم

طبق گفته‌های متخصصان شبکه‌سازی، برقراری دوباره‌ی ارتباط برای بخشندگان، به‌خصوص در دنیای واقعی، تجربه‌ی بسیار متفاوتی است. بخشندگان سابقه‌ی نشر سخاوتمندانه‌ی دانششان را در کارنامه‌شان دارند. بدون اینکه به فکر منفعت شخصی‌شان باشند، مهارت‌هایشان را به ما یاد داده‌اند و به ما کمک کرده‌اند شغل پیدا کنیم. پس وقتی دوباره با ما ارتباط برقرار می‌کنند، برایمان جای بسی خوشحالی است که کمکشان کنیم. آدام ریفکین امروز در مقایسه با زمان آغاز کسب‌وکارش، زمان کمتری را صرف شبکه‌سازی با افراد جدید می‌کند و در عوض، بر تعداد پیوندهای ارتباطی مسکوتی تمرکز می‌کند که تعدادشان روز‌به‌روز رو به افزایش است. «این روزها، زمان بیشتری رو صرف برقراری ارتباط با افرادی می‌کنم که مدتیه باهاشون ارتباط ندارم.» وقتی یکی از پیوندهای ارتباطی مسکوتش را دوباره فعال می‌کند، آن شخص از ارتباط دوباره با او بسیار هیجان‌زده می‌شود. سخاوتمندی و مهربانی‌اش اعتمادشان را جلب می‌کند. بابت کمکش از او سپاسگزاری می‌کنند و می‌دانند چنین کمکی بدون تقاضای چیزی در عوض آن بوده است.‌ همیشه آماده است دانشش را به اشتراک بگذارد، توصیه‌هایی در اختیار دیگران قرار دهد یا افراد را به یکدیگر معرفی کند. در سال 2006، ریفکین به‌دنبال یک سخنران برای همایش «106مایل» بود. دوباره با اوان ویلیامز ارتباط برقرار کرد و گرچه ویلیامز مشهور شده بود و سخت مشغول راه‌اندازی توییتر بود، با چنین پیشنهادی موافقت کرد. ریفکین می‌گوید: «پنج سال بعد وقتی ازش خواستیم سخنرانی کنه، اصلاً من رو فراموش نکرده بود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
55 دقیقه
فصل یکم: از هر دست بدهی، از همان دست می‌گیری
36 دقیقه
فصل یکم ـ قسمت دوم
39 دقیقه
فصل دوم: طاووس و پاندا
43 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
37 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت سوم
38 دقیقه
فصل سوم: اثر موجی
50 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دوم
25 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت سوم
49 دقیقه
فصل چهارم: پیداکردن الماس در سنگ
36 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت دوم
26 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت سوم
31 دقیقه
فصل پنجم: قدرت ارتباط فروتنانه
27 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم
42 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت سوم
51 دقیقه
فصل ششم: هنر حفظ انگیزه
33 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت دوم
26 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت سوم
31 دقیقه
فصل هفتم: تغییرات بزرگ
25 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت دوم
29 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت سوم
22 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت چهارم
29 دقیقه
فصل هشتم: تغییر آدم خسیس
52 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت دوم
35 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت سوم
31 دقیقه
فصل نهم: ابراز وجود
27 دقیقه
کارهایی برای تأثیرگذاری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ببخش و بگیر
نویسنده
مترجمعلیرضا خاکساران، سعید یاراحمدی
راویاحسان چریکی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۸۶۰۰۰ ۶۰,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ببخش و بگیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ببخش و بگیر

برای دریافت کتاب صوتی ببخش و بگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.