معرفی و دانلود کتاب صوتی بی‌بی پیک

عکس جلد کتاب صوتی بی‌بی پیک
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌بی پیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌بی پیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بی‌بی پیک

داستانی درباره‌ی زنان علیه زنان. لودمیلا اولیتسکایا در کتاب صوتی بی‌بی پیک روایت سه نسل از زنان روس را در سیطره‌ی زنی خودکامه در قالب رمانی شنیدنی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره‌ی کتاب صوتی بی‌بی پیک

داستان کتاب صوتی بی‌بی پیک (The Queen of Spades) در یک خانه‌ی قدیمی رخ می‌دهد. این خانه به سرزمینی می‌ماند که پادشاهی مستبد بر آن حکم‌فرمایی می‌کند. آن پادشاه مستبد در این داستان پیرزنی به‌نام «مور» است که تمامی اهالی خانه را همچون زیردستان خود می‌بیند و به آن‌ها فرمانروایی می‌کند. حکومتی استبدادی و خودکامه که اهل خانه را به ستوه آورده است و آنا، دختر مور، در رأس این به‌ستوه‌آمدگان قرار دارد. آنا حاصل یک شام لذت‌بار مادرش با یکی از بی‌شمار مردانی است که مور در طول زندگی خود با آن‌ها معاشرت داشته است.

زنان در داستان‌های لودمیلا اولیتسکایا از همه قشری حضور دارند؛ از آن‌هایی که با زندگی سخت و دشوار در دوران شوروی کنار می‌آیند تا کسانی که موفق به مهاجرت شده‌اند اما نمی‌توانند خود را از سنت‌ها و درگیری‌های ذهنی‌شان جدا کنند. زنان کتاب بی‌بی پیک نیز با هر تنوعی و در هرکجای این طیف هستند، بر سر یک موضوع با یکدیگر متفق‌اند: آن‌ها می‌خواهند از زیر سایه‌ی سیاه استبداد مور بیرون بیایند و در آفتاب رهایی و آزادی از بندهای او آرامش بگیرند.

زنان خانه‌ی داستان کتاب بی‌بی پیک همگی از سیطره‌ی سراسر ظلم و استبداد مور درمانده شده‌اند اما ورود یک مرد به خانه که از قضا شوهر سابق آناست، داستان را به سمت و سویی دیگر می‌برد. آیا آن‌ها موفق خواهند شد علیه خودکامگی مور طغیان کنند و خانه را از او بازپس بگیرند؟

نشر صوتی رادیو گوشه با همکاری نشر چشمه ترجمه‌ی الهام کامرانی را از این کتاب برگزیده و آن را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر نموده است. کتاب صوتی بی‌بی پیک را با صدای فیروزه لطفی می‌شنوید.

کتاب صوتی بی‌بی پیک برای چه کسانی مناسب است؟

در این روزها اگر به دنبال داستانی زنانه هستید که شخصیت‌ها در آن علیه ظلم قیام می‌کنند، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با لودمیلا اولیتسکایا بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی اهل روسیه در سال 1943 در متولد شد. او در طول سال‌ها فعالیت ادبی‌اش جوایز بسیاری را در روسیه و دیگر نقاط جهان از ان خود کرده است. «زیبا»، «تدفین پارتی»، «مربای روسی»، «فقط یک طاعون ساده» و «سونیچکا» از جمله آثار لودمیلا اولیتسکایا (Lyudmila Ulitskaya) هستند که تا کنون به فارسی ترجمه شده‌اند. «مترجم دانیئل اشتاین» عنوان مهم‌ترین اثر اوست که اولیشکایارا به شهرتی بی‌سابقه رساند و سبب شد جایزه‌ی کتاب بزرگ روسیه نصیب او شود.

در بخشی از کتاب صوتی بی‌بی پیک می‌شنویم

آنا فیودورفنا چهل سال پیش می‌خواست با صندلی مور را بزند. سی سال پیش می‌خواست به موهایش چنگ بیندازد. اما حالا با دل‌آشوبه‌ی روحی و نفرت اجازه داد تک‌گویی‌های خودستایانه‌ی مور از کنار گوشش عبور کند و فقط غمگینانه به از دست دادن صبحی با آن همه وعده‌ی نویدبخش فکر می‌کرد. زنگ تلفن به صدا درآمد. احتمالاً از بخش تلفن می‌کردند. حتماً اتفاقی افتاده است وگرنه انقدر زود تلفن نمی‌کردند. با عجله گوشی را برداشت: «بله بله. خودمم. متوجه نمی‌شم. از کجا؟ ژوهانسبورگ؟» چطور بلافاصله این صدا را نشناختم؟ صدا به‌اندازه‌ی کافی کلفت بود. اصلاْ زنانه نبود. مثل حرف زدن کسی بود که لکنت زبانش درمان شده اما هنوز روی حرف ر گیر می‌کنه. وقفه‌های طولانی بین کلمه‌ها. کلمه‌هایی که یک به یک انتخابشان می‌کرد. سی سال! اول همه جور فکری به سرش هجوم آورد. گرمش شد. لحظه‌ای بعد عرق بر جانش نشست و احساس ضعف شدیدی کرد. «بله بله. به جا آوردم. حالت چطوره؟» چه سؤال مسخره‌ای. آن هم بعد از این همه سال.

- کی زنگ زده بود؟

- مارک.

باید بلند می‌شد و می‌رفت اما جان نداشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
قسمت یک
25 دقیقه
قسمت دو
23 دقیقه
قسمت سه
31 دقیقه
قسمت چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بی‌بی پیک
نویسنده
مترجمالهام کامرانی
راویفیروزه لطفی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بی‌بی پیک

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۱/۲۰
داستان کوتاه جالبی بود.
اگرچه تم کلی قصه تکراری بود و به خصوص در فرهنگ خودمان با اینگونه روابط خانوادگی بیمار و توان فرسا آشنا هستیم ولی شیوه بیان جالبی داشت و طنز خاص نویسندگان روس به خوبی و کاملا به اندازه و به جا در آن حس میشد.
ارائه اطلاعات در داستان به درستی و بدور از هرگونه زیاده گویی و و
صورت گرفته این خودش هنر نویسنده را می‌رساند که در این داستان کوتاه، به طور موجز البته کافی شخصیت‌ها و اتفاقات را بسط داده و به سرانجام رسانده.
البته این افسوس باقی می‌ماند که ایکاش قیام خانواده علیه پیرزن خودخواه زودتر صورت گرفته بود.
روایت بسیار خوب بود به خصوص صدای شخصیت مور خیلی عالی بود.
با سپاس از کتابراه.
حامد سعیدی فرد
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
اگه حدود یک ساعت و نیم زمان دارید که نمیدانید باهاش چکار کنید قطعا شنیدن این کتاب میتونه یکی از مفیدترین کارها باشه، فضای داستان به خوبی توصیف شده، دغدغه‌ها و مشکلات ۳ نسل از یک خانواده که همگی زن هستند، مادری مسن یا همان بی بی پیک، دختری که با وجود اینکه سالها از رفتار مادرش سختی کشیده ولی هنوز با او زندگی میکنه و نوه‌های خانواده، کتاب اشتیاق لازم رو برای فهمیدن پایان ماجرا القا نمیکنه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بی‌بی پیک

برای دریافت کتاب صوتی بی‌بی پیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.