معرفی و دانلود کتاب صوتی بی‌گناه: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

عکس جلد کتاب صوتی بی‌گناه: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌گناه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌گناه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بی‌گناه: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

کتاب صوتی بی‌گناه داستانی است درباره‌ی تبعات یک پنهان‌کاری زنانه. مسعود شامحمدی در این قصه‌ی کوتاه خلوت یک زن را صادقانه به تصویر می‌کشد و شنوندگان را در مقام قضاوتِ شخصیت زن داستان خود قرار می‌دهد. او ضمن روایت یک داستان تکان‌دهنده و وهم‌انگیز، ریشه‌های سنت را واکاوی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی بی‌گناه

کتاب صوتی بی‌گناه داستانی وهم‌آلود را در فضای شهری کثیف و غبارگرفته روایت می‌کند. زنی مثل تمام روزها منتظر آمدن شوهرش است. لب پنجره می‌رود و به بقایای اتفاقی که در روز افتاده، نگاه می‌کند؛ لکه‌ی سیاهی بر روی آسفالت. مسعود شامحمدی داستان‌های مجموعه‌ی «گربه علف است و ماهی درخت» را در فضایی موهوم و رازآلود در سبکی نزدیک به رئالیسم جادویی روایت می‌کند و از تکنیک تغییر راوی در آن‌ها سود می‌برد. داستان کتاب صوتی بی‌گناه در چند خط اول، از زاویه دید سوم شخص روایت می‌شود و سپس به درونیات زنِ قصه ورود می‌کند و نشخوارهای ذهنی‌اش را به نمایش می‌گذارد. در دو خط انتهای داستان، زاویه دید دوباره به سوم شخص بازمی‌گردد و مخاطب را با پایانی ساده اما تفکربرانگیز رها می‌کند. این ویژگی شاید در آثار داستانی دیگرْ تصادفی یا در بهترین حالت، سلیقه‌ای باشد، اما مسعود شامحمدی هوشمندانه تکنیک تغییر راوی را در کتاب صوتی بی‌گناه اتخاذ می‌کند.

داستان درباره‌ی زنی است که تحت سلطه‌ی شوهرِ بددل و پارانوئید خود قرار دارد. پنجره‌های خانه‌ی زن با پرده‌های کلفت پوشانده شده‌اند و لباس‌های مهمانیِ تنگ و کوتاهش در کمد خاک می‌خورند. میل او به سیگار، اما چیزی نیست که در او کشته شود. شب‌ها قبل از آمدنِ شوهرش، یواشکی پاکت را از بالای کابینت برمی‌دارد، پرده‌ی آشپزخانه را کمی کنار می‌زند و با احتیاط، دودهای سیگار را که با باد کولر به بیورن رانده‌ می‌شوند، نظاره می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بی‌گناه

کتاب صوتی بی‌گناه شنوندگان را به قضاوتی دشوار درباره‌ی گناهکاری یا بی‌گناهی یک زن دعوت می‌کند. این داستان درهای زیادی را به روی زندگی زنان می‌گشاید و این سوالات را مطرح می‌کند: یک زن در چه شرایطی پنهان‌کاری می‌کند؟ علت آن چیست و در پنهان‌کاری تا چه اندازه حرفه‌ای است؟ همه‌ی ما با دروغ، فریب و پنهان‌کاری از سوی دیگران مواجهه شده‌ایم و از این مواجهه احساس ضعف و حماقت کرده‌ایم. اما خیلی وقت‌ها ما متوجه پنهان‌کاری‌ها و دروغ‌ها نمی‌شویم و ممکن است برای همیشه نیز در این بی‌خبری بمانیم. ممکن است این فکر به جانمان بیفتد که آدم‌های نزدیکمان چه چیز را از ما مخفی نگه می‌دارند و به چه علت؟ اما اگر خود ما کسی باشیم که رازی را در سینه حمل می‌کنیم، اوضاع متفاوت است. به خودمان حق می‌دهیم و برای فاش نشدن رازمان دست به هر کاری می‌زنیم. کتاب صوتی بی‌گناه برشی کوتاه از زندگی زنی را نشان می‌دهد که میان دیوارهای خانه‌ای کوچک در طبقه‌ی سوم ساختمانی که دورتادور آن با ساختمان‌های کهنه و پشت‌بام‌های کثیف، احاطه شده است، گیر افتاده. او احساس می‌کند در زندان است و برای فرار از آن یا حداقل تحمل کردنش باید دست به عملی هرچند کوچک بزند. مسعود شامحمدی عقده‌های زنی محصور در سنت‌ها و تعصب‌ها را بسیار واقعی به تصویر می‌کشد.

برای دانستن واقعه‌ای که پس از سیگار کشیدنِ پنهانی یک زن لب پنجره‌ی آشپزخانه‌ی خانه‌اش رخ می‌دهد، شما را به شنیدن کتاب صوتی بی‌گناه دعوت می‌کنیم. نشر صوتی نوین کتاب گویا این کتاب صوتی را بر اساس نسخه‌ی مکتوبِ انتشارات کتاب کوچه، در اختیار علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی قرار داده است.

کتاب صوتی بی‌گناه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی بی‌گناه طرفداران داستان‌های کوتاه و وهم‌انگیز را به وجد خواهد آورد.

در بخشی از کتاب صوتی بی‌گناه: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت می‌شنویم

اسکلت فلزی مثل یه مرد قدبلند بود. سرم رو گرفتم بالا؛ اما خیلی قدبلند بود و نتونستم آخر ستون‌های آهنیش رو ببینم. سرم رو آوردم پائین و دیدم اون مرده هنوز تو نخ پنجره‌ی آشپزخونه است. منتظر بود که دوباره سروکله‌م پیدا بشه و من رو دید بزنه. چشم چرخوندم و چند تا مرد دیگه رو دیدم. مردها داشتن رو لبه‌ی نازک تیرآهن‌ها راه می‌رفتن و ستون‌ها و دیرک‌های جدید رو کار می‌گذاشتن. مردها بدون طناب یا هیچ چیزی که اون‌ها رو محافظت کنه، روی تیرآهن‌ها راه می‌رفتن.

با خودم گفتم اگر یک قدم اشتباه بردارن، یا یه لحظه حواسشون پرت بشه، حتماً سقوط می‌کنن. به زیر پاشون نگاه کردم. سرم گیج رفت. ترسیدم، وحشت کردم. خواستم پنجره رو باز کنم و داد بزنم بگم مواظب باشید. بگم جونتون رو بردارید و برین پایین. بگم خیلی خطرناکه. اما چیزی نگفتم. فقط نگاهشون کردم و کم‌کم مبهوت شجاعتشون شدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
15 دقیقه
بی‌گناه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بی‌گناه: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
نویسنده
راویعلی عسگری، سیما تیرانداز
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بی‌گناه

سلمان سروراحمدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
واقعا عالی بود به چه چیزهایی فکر میکنی وچه ایده‌هایی به ذهنت میرسه واقعا خیلی وقتا ما بدون اینکه متوجه بشیم باعث اتفاقای بزرگی میشیم این زن هم کارای روزمرره خودشو انجام میده ولی اون مرد بدبخت فکر کرده که زن بخاطر اون چسبیده به تمیزکردن پرده و پنجره و بخاطر اون لباس راحتی پوشیده دست و پای لخت زن اون مردجوشکار رو به کشتن داد و اصلا برای زن مهم نبود
zahra etemadi
۱۴۰۳/۱/۱۳
گویندگی عالی و داستان خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بی‌گناه

برای دریافت کتاب صوتی بی‌گناه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.