معرفی و دانلود کتاب صوتی خرید سیگار: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

عکس جلد کتاب صوتی خرید سیگار: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خرید سیگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خرید سیگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خرید سیگار: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

کتاب صوتی خرید سیگار یکی از داستان‌های کوتاه مجموعه‌ی «گربه علف است و ماهی درخت» از مسعود شامحمدی است. این نویسنده در فرصتی کوتاه، روابط انسانی را در لایه‌ای عمیق موشکافی می‌کند و نیازها و خصلت‌های انسانی را در شکلی متفاوت به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی خرید سیگار

کتاب صوتی خرید سیگار کوتاه‌ترین داستان از مجموعه‌ی «گربه علف است و ماهی درخت» به قلم مسعود شامحمدی است. می‌توان زنجیر اتصال میان هفت داستان این مجموعه را عنصر وهم دانست. داستان‌ها به سبک رئالیسم جادویی نزدیکند و راوی میان شخصیت‌ها در حال جابه‌جایی است. این وهم و ابهام و سردرگمی در نام مجموعه نیز آشکار می‌شود. تنها نکته‌ای که نویسنده در مقدمه‌ی مجموعه‌ی خود به آن اشاره کرده، همین است؛ بیهودگی نام‌گذاری. او دلش می‌خواسته نام کتابش را دنباله‌ای از اعدادِ بی‌ربط بگذارد، اما چون مجبور به انتخاب نامی بر اساس کلمات بوده، اسم «گربه علف است و ماهی درخت» را برمی‌گزیند. مسعود شامحمدی معتقد است هیچ‌یک از ما نمی‌داند که آیا درخت واقعاً درخت است و گربه، گربه؟

کتاب صوتی خرید سیگار‌ بیش از هرچیز داستانِ روابطِ تودردتو و احساسات پیچیده‌ی انسان‌هاست. مردی در شبی بارانی و طوفانی، کنار زنی است و هیچ‌کدام مایل به کنار هم بودن نیستند. هرکدام به دنبال بهانه‌ای هستند تا از دیگری فرار کنند. آن‌ها تنهایی را ترجیح می‌دهند، اما شاید تنها دلیلِ زن برای بودن در کنار مرد، ترس از رعدوبرق باشد. خرید سیگار بهانه‌ای می‌شود تا مرد از خانه بیرون بزند و در راه به این فکر کند که اصلاً پیش زن برگردد یا نه! او در مسیرِ خانه تا دکه، به چیزهای زیادی از جمله زنِ قبلی‌اش فکر می‌کند. رابطه‌ی ناقص دیگری در داستان کتاب صوتی خرید سیگار شکل می‌گیرد. مسعود شامحمدی ماهرانه، تکه‌های نامنظم داستان را مانند کلماتی بی‌ربط کنار هم می‌گذارد و قصه‌اش را بدون هیچ سرانجام میخکوب‌کننده‌ای به انتها می‌رساند.

کتاب صوتی خرید سیگار‌ با صدای دلنشنین سیما تیرانداز و علی عسگری ما را به تفکر درباب روابط کوتاه، گذرا و گاه عمیقمان با افراد دیگر وامی‌دارد. گویی قطعه‌ی هنری کوتاهی است برای بازاندیشیدن در مورد زندگی.

کتاب صوتی خرید سیگار‌ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فضاهای وهم‌آلود، تلخ و تاریک در داستان کوتاه علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی خرید سیگار‌ می‌تواند برای شما جذاب باشد.

در بخشی از کتاب صوتی خرید سیگار: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت می‌شنویم

زن بلند می‌شود و روی لبه‌ی کاناپه می‌نشیند. کلافه و خسته است: «باید بهش زنگ بزنم بگم نیاد.» گوشی را برمی‌دارد و شماره‌ی موبایل مرد را می‌گیرد. «کجایی؟ چرا انقدر دیر کردی؟ اگر داروخانه سر راهت بود، یه استون برام بگیر. ممنون.» زن گوشی را قطع می‌کند و آن را پرت می‌کند روی میز.

مرد ماشینش را جلوی یک دکه‌ی سیگارفروشی نگه می‌دارد و همان‌طورکه داخل ماشین نشسته، به چراغ‌ها و روزنامه‌ها و عکس‌هایی که پشت شیشه‌های دکه آویزان شده، نگاه می‌کند. مرد خم می‌شود و در داشبورد را باز می‌کند. یک باکس سیگار دست‌نخورده را از داشبورد بیرون می‌آورد. سپس گوشه‌ی آن را پاره می‌کند و دو بسته سیگار برمی‌دارد و آن‌ها را روی صندلی کناری می‌اندازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
11 دقیقه
خرید سیگار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خرید سیگار: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
نویسنده
راویعلی عسگری، سیما تیرانداز
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خرید سیگار

مژده بشیرزاده
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
جالب بود، تا برای ترک کردن یک زندگی حتی میوشد با خرید یک سیگار ترکش کنیم، پس منتظر‌ی اتفاق خیلی بزرگ لازم نیست، و نباید عذاب کشیدن را تحمل کرد تا شاید آن دلیل بوجود بیاید یا شاید هیچ وقت پیش نیایید...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خرید سیگار

برای دریافت کتاب صوتی خرید سیگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.