معرفی و دانلود کتاب صوتی بیمار خاموش

عکس جلد کتاب صوتی بیمار خاموش
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیمار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیمار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیمار خاموش

چطور می‌توان پرده از رازهای زنی برداشت که تصمیم به سکوت گرفته؟ الکس مایکلیدیس در کتاب صوتی بیمار خاموش، ماجرای زنی به نام آلیسیا را روایت می‌کند که متهم به قتل همسر خود، آن هم به شکلی خشونت‌آمیز و هولناک شده است. این رمان دلهره‌آور، مهیج و روان‌شناختی در سال 2019 به صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز راه پیدا کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی بیمار خاموش

رابطه‌ی بیمار و روان‌درمانگر، رابطه‌ای پیچیده و پر از چالش‌های فراوان است. الکس مایکلیدیس (Alex Michaelides) در کتاب صوتی بیمار خاموش (The Silent Patient) ما را با روان‌شناسی همراه می‌کند که سعی دارد لایه‌به‌لایه وارد اعماق شخصیت و نیت‌های بیمار خود شود. آلیسیا، هنرمند نقاشی است که ظاهراً زندگی بسیار دل‌نشینی را در کنار همسر خود می‌گذرانده، اما اکنون به اتهام قتل او در یک مرکز پزشکی قانونی تحت نظارت قرار گرفته و مجبور است داروهایی قوی و به‌شدت گیج‌کننده مصرف کند. این قضیه تئو، درمان‌گر او را به شدت ناراحت می‌کند و او در پی راهی است که آلیسیا را از این وضعیت نجات بدهد.

تئو که مدت‌هاست به‌عنوان روان‌شناس، به درمان مراجعان بسیاری پرداخته، این‌بار بیش‌از همیشه درگیر زندگی بیمارش شده است. بیمار او زن جوانی به نام آلیسیا است که در یک شب تابستانی با شلیک چندین گلوله شوهر خود را به قتل رسانده. آلیسیا بعد از ماجرای آن شب دیگر لب به سخن نگشوده و بنابراین هیچ‌کس نمی‌داند انگیزه‌ی او و جریان واقعی آن شب از چه قرار بوده است. این تریلر روان‌شناختی ما را به عمق رابطه‌ی بین درمانگر و بیماری می‌برد که تا پیش از این از همکاری طفره می‌رفته است.

در بخش‌هایی از کتاب صوتی بیمار خاموش (The Silent Patient) با صفحاتی از دفترچه‌ی خاطرات آلیسیا برونسون مواجه می‌شویم و آرام‌آرام به راز نهفته در این جنایت پی می‌بریم. الکس مایکلیدیس در این کتاب ذهن خوانندگان خود را درگیر کشف رازهایی می‌کند که با جلو رفتن داستان، مدام پیچیده‌تر به نظر می‌رسند. سکوت آلیسیا، مهم‌ترین عاملی است که به پیچیده شدن این ماجرا دامن می‌زند و تئو قصد دارد با این وجود به عمق افکار او نفوذ کند.

الکس مایکلیدیس در پیرنگ این کتاب از تراژدی آلسستیز الهام گرفته است و در ساخت روایی آن، از کارهای آگاتا کریستی. ماجرای کتاب صوتی بیمار خاموش از زمان دانشجویی و دوره‌ای که در یک مرکز امنِ روان‌پزشکی برای نوجوانان کار می‌کرد ذهن الکس مایکلیدیس را مشغول کرده بود. او ابتدا قصد داشت آن را در قالب یک فیلم‌نامه بنویسد، ولی بعد از مدتی قالب رمان را برای این ایده ترجیح داد و بارها آن را اصلاح و بازنویسی کرد.

کتاب صوتی بیمار خاموش را نشر صوتی موج کتاب با صدای علی مهنام‌فر و براساس ترجمه‌ی منیژه شیخ‌جوادی (بهزاد) منتشر کرده و نسخه‌ی متنی این کتاب را هم انتشارات پیکان به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی بیمار خاموش

  • رتبه‌ی اول در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال 2019
  • برنده‌ی بهترین کتاب معمایی و مهیج در سایت گودریدز در سال 2019
  • نامزد بهترین رمان اول نویسنده
  • بهترین کتاب معمایی، مهیج و دلهره‌آور به انتخاب ویراستاران سایت آمازون
  • برگزیده‌ی کتاب سال آمریکا

نکوداشت‌های کتاب صوتی بیمار خاموش

  • به‌عنوان اولین رمان نویسنده، تأثیرگذار است. پایان‌بندی درخشان کتاب شبیه به داستان‌های معمایی آگاتا کریستی است. (وال‌استریت ژورنال)

  • کتاب بیمار خاموش شاید اولین اثر نویسنده‌اش باشد، اما در واقعیت در حد و اندازه‌ی یک شاهکار است. (بی‌بی‌سی)

  • کتابی غیرقابل رها کردن، به‌شدت تأثیرگذار و نفس‌گیر، با تعلیق‌ها و پیچ‌وخم‌هایی که حتی به پیشانی خوانندگان حرفه‌ای این ژانر عرق سرد می‌نشاند. (بوک لیست)

  • داستانی گیرا با پیرنگی فوق‌العاده منسجم و دقیق. (The Observer)

  • کتاب بیمار خاموش، مانند سایه‌هایی هولناک در یک خیابان تاریک، آرام‌آرام تو را در خود فرومی‌برد. الکس مایکلیدیس چنان معمای روان‌شناختی بکر، غریب، منحصربه‌فرد و مسحورکننده‌ای خلق کرده که انگار تولد ژانری جدید است. (دیوید بالداچی)

  • الکس مایکلیدیس یکی از بهترین تریلرهای روان‌شناختی‌ای را نوشته که تابه‌حال خوانده‌ام. کتاب بیمار خاموش یک کابوس توهم‌آلود و مغشوش است که در قالب یک رمان درآمده. پایان‌بندی این رمان یکی از شوکه‌کننده‌ترین گره‌گشایی‌هایی است که در خاطرم مانده. (بلیک کراوچ، نویسنده کتاب ماده‌ی تاریک، از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز)

کتاب صوتی بیمار خاموش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی بیمار خاموش برای تمام کسانی که به رمان و خصوصاً رمان‌های مهیج، جنایی، روان‌شناختی و تریلر علاقه دارند مناسب است.

با الکس مایکلیدیس بیشتر آشنا شویم

الکس مایکلیدیس، نویسنده‌ی رمان و فیلمنامه‌نویس برتانیایی-قبرسی است. او در سال 1977 در قبرس، از مادری انگلیسی و پدری یونانی متولد شد. الکس مایکلیدیس دوران دانشگاه خود را به تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی در کمبریج و رشته‌ی فیلم‌نامه‌نویسی در آمریکا گذراند. او نویسنده‌ی کتاب‌هایی پرفروش با درون‌مایه‌های دلهره‌آور، مهیج و روان‌شناختی است. «بیمار خاموش» و «دوشیزگان» ازجمله کتاب‌هایی هستند که از الکس مایکلیدیس منتشر شده‌اند. کتاب بیمار خاموش که اولین رمان او هم هست، بلافاصله پس از انتشار، با تقدیرها و تحسین‌های فراوانی روبه‌رو شد و به فروش بالایی دست یافت.

در بخشی از کتاب صوتی بیمار خاموش می‌شنویم

آلسِستیز قهرمان زن یک افسانه‌ی یونانی است. یک داستان عشقی بسیار غم‌انگیز. این زن مشتاقانه زندگی‌اش را فدای شوهرش، آدمتوس می‌کند و به‌جای او می‌میرد. درحالی‌که هیچ‌کس دیگری حاضر به چنین کاری نیست. افسانه‌ی دردناک ازخودگذشتگی که روشن نیست چگونه با موقعیت آلیسیا ارتباط می‌یابد.

من مدت‌ها به این معما می‌اندیشیدم، تا یک روز حقیقت روشن شد. اما انگار خیلی سریع حرکت می‌کنم؛ جلوتر از خودم. من باید از ابتدا شروع کنم و اجازه دهم حوادث، خود را شرح دهند. نباید این رویدادها را رنگ‌آمیزی کنم، تغییر شکل دهم و یا دروغ بگویم. من قدم‌به‌قدم جلو می‌روم. آرام و بااحتیاط.

اما از کجا شروع کنم؟ ابتدا باید خودم را معرفی کنم، اما شاید هم نه. من قهرمان این قصه نیستم. این قصه‌ی آلیسیا برونسون است. پس باید با او شروع کنم و آلسستیز. این نقاشی پرتره‌ای از آلیسیا در استودیوی او در خانه‌اش پس از جنایت است که در مقابل سه‌پایه و بوم نقاشی ایستاده و قلمی در دست دارد. او عریان است. حلقه‌های موهای قرمزش بر روی شانه‌های استخوانی‌اش ریخته و رگ‌های آبی زیر پوستش نمایان‌اند. و بریدگی‌های روی مچ دستانش...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
شناسنامه - پیشگفتار
10 دقیقه
بخش اول - فصل یک
13 دقیقه
بخش اول - فصل دو
19 دقیقه
بخش اول - فصل سه
10 دقیقه
بخش اول - فصل چهار
13 دقیقه
بخش اول - فصل پنج
9 دقیقه
بخش اول - فصل شش
10 دقیقه
بخش اول - فصل هفت
11 دقیقه
بخش اول - فصل هشت
7 دقیقه
بخش اول - فصل نه
18 دقیقه
بخش اول - فصل ده
20 دقیقه
بخش دوم - فصل یک
5 دقیقه
بخش دوم - فصل دو
11 دقیقه
بخش دوم - فصل سه
6 دقیقه
بخش دوم - فصل چهار
9 دقیقه
بخش دوم - فصل پنج
14 دقیقه
بخش دوم - فصل شش
8 دقیقه
بخش دوم - فصل هفت
10 دقیقه
بخش دوم - فصل هشت
13 دقیقه
بخش دوم - فصل نه
6 دقیقه
بخش دوم - فصل ده
7 دقیقه
بخش دوم - فصل یازده
12 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازده
17 دقیقه
بخش دوم - فصل سیزده
6 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارده
6 دقیقه
بخش دوم - فصل پانزده
7 دقیقه
بخش دوم - فصل شانزده
6 دقیقه
بخش دوم - فصل هفده
8 دقیقه
بخش دوم - فصل هجده
8 دقیقه
بخش دوم - فصل نوزده
11 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست
3 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌ویک
16 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌ودو
7 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وسه
4 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وچهار
5 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وپنج
8 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وشش
8 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وهفت
5 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وهشت
7 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌ونه
13 دقیقه
بخش دوم - فصل سی
3 دقیقه
بخش دوم - فصل سی‌ویک
5 دقیقه
بخش دوم - فصل سی‌ودو
7 دقیقه
بخش دوم - فصل سی‌وسه
4 دقیقه
بخش دوم - فصل سی‌وچهار
18 دقیقه
بخش سوم - فصل یک
20 دقیقه
بخش سوم - فصل دو
5 دقیقه
بخش چهارم - فصل یک
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل دو
6 دقیقه
بخش چهارم - فصل سه
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل چهار
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل پنج
9 دقیقه
بخش چهارم - فصل شش
9 دقیقه
بخش چهارم - فصل هفت
9 دقیقه
بخش چهارم - فصل هشت
6 دقیقه
بخش چهارم - فصل نه
4 دقیقه
بخش چهارم - فصل ده
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل یازده
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل دوازده
12 دقیقه
بخش چهارم - فصل سیزده
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل چهارده
13 دقیقه
بخش چهارم - فصل پانزده
6 دقیقه
بخش چهارم - فصل شانزده
8 دقیقه
بخش چهارم - فصل هفده
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل هجده
4 دقیقه
بخش چهارم - فصل نوزده
3 دقیقه
بخش چهارم - فصل بیست
5 دقیقه
بخش چهارم - فصل بیست‌ویک
22 دقیقه
بخش پنجم - فصل یک
10 دقیقه
بخش پنجم - فصل دو
21 دقیقه
بخش پنجم - فصل سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیمار خاموش
نویسنده
مترجممنیژه شیخ جوادی
راویعلی مهنام فر
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیمار خاموش

علیرضا
۱۴۰۲/۵/۳۰
اول از همه لازمه که یه تشکر ویژه از کتابراه کنم. خیلی ممنون از تیم شما. در مورد ترجمه هم واقعا مشکلی وجود نداشت و روان بود. ولی راوی داستان علارغم صدای فوق العاده گیرایی که داشتند، بعضی قسمت‌ها لحنشان یکدفعه تغییر میکرد و این اذیت میکرد یا گاهی تمایز بین صحبت افراد را متوجه نمیشدی و باید فکر میکردی که این حرف را چه کسی گفته، ولی در کل صدای زیبایی داشتند و جای تشکر دارد. اما در مورد داستان:
داستان زیبایی بود و اینکه پند پنهانی جالبی در داخل آن داشت و آن اینکه از هر دست بدهی، از همان دست میگیری که کل داستان به نظرم به کاری که تئو با شریک زندگی قبلیش انجام داد، پنهانی اشاره داشت. یا اینکه رفتار‌های غیر معمول بیشتر افراد تقصیر آن‌ها نیست، این خانواده و محیط بزرگ شدن و نحوه بزرگ شدن آنهاست که خیلی تعیین کننده است و کمبود‌ها در یک نقطه قطعا خودشان را نشان می‌دهند، فقط نباید به افراد از نقطه‌ای که آسیب دیده اند، ضربه زد چون این ضربه می‌تواند شکاف عمیقی ایجاد کند که هرگز درست نشود.
melika baradaran
۱۴۰۲/۶/۱۴
واقعا از این کتاب خوشم اومد.
ترجمه‌ی روان، گویندگی زیبا و محتوای جذابش واقعا تجربه‌ی قشنگی رو برام رقم زد.
اگر به روانشناسی علاقه دارید و دوست دارید که رواندرمانی رو در قالب یک داستان تجربه کنید خیلی این کتاب رو بهتون پیشنهاد میکنم. مخصوصا اگر اطلاعات پیش زمینه‌ای درباره‌ی روانشناسی و داشته و و
رواندرمانی باشید استعدادها اشارات نویسنده رو میگیرید این خیلی شنیدن این کتاب رو براتون جذاب تر میکنه.
داستان غیر قابل پیش بینی هست. سناریوها عوض میشن و در نهایت چرخش داستان شگفت زده اتون میکنه.
البته این انتقاد به نویسنده وارد میشه که با پنهان کردن نشانه‌ها در نهایت همیشه چند قدم خودش رو از خواننده جلوتر انداخته بوده و این لطف غافلگیری نهایی رو کمتر میکنه.
احساس میکنم فقط کمی سرعت روایت کند بود مخصوصا اواخر کتاب، با این که من با دو برابر سرعت گوش میدادم گاهی چک میکردم و فکر میکردم سرعت به یک برگشته. ولی در کل این یک سلیقه‌ی شخصی هست.
ن این کتاب رو در تخفیف ۱۰۰ درصد گرفتم و ممنونم از کتابراه برای در دسترس قرار دادن این کتاب با کیفیت.
امیدوارم لذت ببرید.
مانا
۱۴۰۲/۶/۱۱
کتاب صوتی بیمار خاموش به گویندگی اقای علی مهنام فر بسیار عالی بود اما در ابتدا باید بگویم در بخش‌های اول اصلا جذاب و کشنده نبود و طبق معمول من دو سه هفته رهایش کردم اما به تدریج جذاب و کاملا غافلگیر شونده میشود. این کتاب در ژانر پلیسی و روانشناسی می‌باشد و داستان یک بیمار و روانکاوش را ابتدا جدا و بعد در رابطه با هم بیان می‌کند داستانی که یک مقتول و یک قاتل دارد که همه طی یک چرخه با هم ارتباط دارند اما در بعد روانشناسانه که از ابتدا تا اخر در داستان وجود دارد یک مساله خیلی شاخص هست که امیدوارم نسل جوان و نسلی که فرزند دارند بشدت مراقب باشند ان هم طرز رفتار با کودکان هست که هر کار یا رفتاری در کودکی با انها صورت گیرد متاسفانه حتی با تحصیلات بالا در انها اثر گذار هست و عاقبت خودش را نشان خواهد محددا با تشکر از کتابراه که این کتاب را رایگان در اختیار ما قرار داد چون من خودم اصلا فکر نمیکردم که این کتاب میتواند جذاب باشد و حتی قابل چند بار شنیدن. ممنون
ابوالفضل حیدری
۱۴۰۲/۹/۵
زمان درباره دختری به نام الیسیاس که وقتی هشت ساله بود در تصادف مادرش میمیرد و او اتفاقی برایش نمی‌افتد پدرش به خاطر این اتفاق گفت که چرا در آن تصادف به جای زنش پ. دخترش نمرده بعد از آن حرف الیسیا از نطر روحی و روانی دچار مشکل شده ایت و سالها تحت نظر پزشک بوده است او با فردی به نام گابریل ازدواج را میکند. انها همدیگر خیلی دوست دارند و با صبر و صبوری. با بیماری کنار می‌آیند ناگهان رسانه‌ها می‌گویند که الیسیا شوهرش گابریل را کشته همه از این اتفاق شکه شده‌اند بعد از ان الیسیا دیگر حرفی نزد و سکوتی را اختیار کرد هیچ کس نتوانست کمکش کند تا اینکه فردی به نام تئو که یک روانکاو است میخواهد به او کمک کند بعد از چندین هفته بالاخره اایسیا با تئو حرف او از اتفاق آن روز گفت و اما واقعیت گابریل با همسر تئو. کتی رابطه داشته و تئو این موضوع را فهمید او بعد از تعقیب گابریل خانه او را پیدا گرد و الیسیا را زیر نظر داشت تا بالاخره زهرش را ریخت او الیسیا را به صندلی بست تا زمانی که گابریل به خانه امد و او را هم به صندلی بست تئو به گابریل گفت که یا باید او بمیرد یا زنش اما تئو گفت من نمیخواهم که بمیرم تتئو به الیسیا فهموند که گابریل هیچ علاقه و عشقی به او ندارد و ادم تریو عاشق نیست بعد از اینکه تئو دست و پای الیسیا را باز کرد و رفت الیسیا به گابریل شلیک کرد و او را کشتتئو در طول درمان متوجه شد که الیسیا او را شناخته برای همین به او مورفین تزریق کرده و تا به کما برود و جوری صحنه سازی کرده که خودکشی بوده اما در آخر دفترچه خاطرات الیسیا که آن‌ها را در روزهای پایانی نوشته بود راز او را برملا ساخت
Princess
۱۴۰۲/۸/۶
عجب کتاب عالی و معرکه‌ایی بود! نویسنده عجب قدرتی داشت که اینطور ذهنت رو به بازی بگیره، به چندین نفر شک کردم و احمقانه‌ترین فکرم درست از آب در اومد! ابتدای داستان کمی خسته‌کننده به نظر میرسه این که موضوعات مختلف و داستان‌های مختلفی رو کنار هم شروع کرده ولی کم کم به جایی می‌رسیم که این داستانا به هم مرتبط میشن. باید بگم پایان باشکوهی داشت، لذت‌بخش و دوست‌داشتنی. از اون پایانایی که انتظارش رو میکشیدی. چندتا اشکال نگارشی و ترجمه داشت که جذابیت داستان اون رو پوشش میداد. به نظرم همه کسایی که به داستانای معمایی و روانشناسی علاقه دارن حتما حتما حتما بخونن!
کتاب خوبیه، ایده‌ی نویسنده برای ترکیب مسائل روانشناختی، معمایی و جنایی ایده‌ی جالبیه، اتفاقات کلیدی در صفحات آخر میوفته و بقیه‌ی کتاب تقریبا مقدمه‌ای برای اوناست؛ در کل جمع بندی و پایان خوبی داره.
وقتی کتاب رو تموم کردم حسم این بود: انگار توی کولاک برف گیر کرده باشم و یک خواب عمیق و لذت بخش داشته به سراغم میومده که اگر بهش تن میدادم میمردم! اما یک هو نجات پیدا کردم... فضای کتاب دقیقا سرد و کشنده بود. اما یک لذت وافر همراهش داشت که بشدت جذب کننده بود.
الهه ابیار
۱۴۰۲/۶/۳۰
حاوی اسپویل
کتاب خوبی بود موضوع جالبی داشت و ارزش خوندن رو داره به نظرم. قصه راجع به خانمی هست که توی تیمارستان بستری شده و متهم به قتل همسرش هستو روان درمانگرش در واقع قاتل اصلی هست که اینو اخرای داستان متوجه میشیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده و من بیش از این نمیگم که مزه خوندنش از بین نره. کتاب به
نکات مهمی در زمینه سلامت روان اشاره داره و یکسری از رفتارهای غلط افراد رو ریشه یابی روانی میکنهو نکته خیلی مهم این هست که چقدر خانواده و محیط زندگی و نحوه تربیت و رفتار والدین میتونه روی شخصیت فرزندان و آینده اونها و رفتار و روابط اجتماعی و سلامت روانشان اثرگذار باشه. که این مورد رو در کشور خودمون خیلی بهش مبتلا هستیم که دوست داریم فرزندان خوبی داشته باشیم که از همه نظر عالی باشن و اصلا متوجه نیستیم که بچه‌ها به حرف‌های ما گوش نمیدن و فقط رفتارهای ما رو زیر نظر میگیرن و پا جای پای ما میگذارن در آینده پس اول باید روی تربیت و بلوغ فکری و رفتاری خودمون کار کنیم بعد از بچه‌ها متوقع باشیم.
فرنوش جعفرزاده
۱۴۰۲/۶/۲۵
اول از همه تشکر می‌کنم از کتابراه بابت این کتاب جذابی که در اختیارمون قرار داد. ترجمه‌اش کاملا روان بود ولی گوینده‌اش می‌تونست بهتر باشه بعضی جاها لحن و مکث‌هایی می‌کرد که به جا نبودن البته هر چی جلوتر رفت خواندنشون گیراتر و بهتر شد و خدا قوت می‌گم بهشون.
و اما بیمار خاموش... اولش جذاب و خوب شروع
می‌شه و بعد هر چی جلوتر می‌ره جذابیت و کشش بیشتری پیدا می‌کنه جوری که از گوش دادن بهش خسته نمی‌شی. وقتی یه سری چیزها رو می‌شن ممکنه با خودت بگی این همه گشت و تحقیق کرد که به این برسه؟ همین یه جمله؟ یا حتی ممکنه بگی "اصلا چه ربطی داشت؟ " و برات قانع کننده نباشه ولی چهار چپتر آخر بووووم کاملا شوکه‌ات می‌کنه جوری که صبرت رو برای بیشتر گوش دادن بهش از دست می‌دی. با رو شدن وقایع می‌فهمی تمام حدس‌هات اشتباه بود و جالبی و جذابیتش این بود که تو یه صدم درصد هم شک نمی‌کنی به XXX.
به نظرم خیلی داستان جالبی بود و اتفاقات و پلات‌هاش خیلی به جا بودن. روانشناسی، جنایی، معمایی همه رو داشت و من کاملا لذت بردم از خوندنش.
علی فتاحی
۱۴۰۲/۶/۲۱
انتخاب صدابازیگری با فن بیان، مسلط به اوانگاری و شخصیت پردازی، مستلزم بینش و گزینش موسسه فرهنگی هنریست. آقای مهنام فر، گوینده‌ای خوش صدا، با مشکلاتی تاکتیکی و تکنیکی هستند. سعی بر پویاسازی تصویر ذهنی شنونده با تغییر تصنعی لحن اصوات که متاسفانه درمواردی ازاردهنده میشد، بنظرم سفسطه‌ای مغرضانه برای در مستور ساختن سایر ضعف‌ها بود. مورد کتاب: نویسنده در همان ابتدای کتاب (بخش ۱ فصل۳) بطن ماجرا را برملا می‌سازد. بخش عمده شاکله شخصیتی، ریشه در خانواده دارد. اسیب شناسی رفتاری، خطا‌های شناختی، رفتار‌های نابهنجار و بسیار موارد عمیق و ظریف دیگر، در همان ابتدای رویارویی با اولین محیط ارتباطی و انطباق و الگوبرداری از ان شکل میگیرد.
[حاوی اسپویل] شاید به همین دلیل تئو بجای روانکاوی، معالجه بالینی، یا سایر روش‌های روان درمانی، مسیر روانشناسی محیطی را در پیش گرفت و گذشته الیسیا را مطالعه و بررسی میکرد. به نوعی با او همزاد پنداری میکرد چراکه به هردو خیانت عاطفی شده بود. الیسیا بعد از طرد شدن و زجر کشیدن از جانب پدر و اقوامش، گشایش و رهایی را در شوهر خائن‌اش میافت. با وجود ادعا و اذعان تئو که اگر از وضعیت روحی روانی الیسیا مطلع بود که چقدر شکننده و اسیب پذیر است؛ هرگز خیانت گابریل را برملا نمیکرد اما باز هم انجامش میداد. زمانی که تئو به متاهل بودن معشوقه ممنوعه زنش پی برد؛ به حدی خشمگین، غمگین، دچار جنون بود که از گسستگی و گسیختگی روانی الیسیا و احساس شرم، زجر و ترس گابریل به جهات مختلف بیشتر از کشتن او لذت میبرد. البته مسئولیت پذیری تئو با ان حس انتقام جویی ضد و نقیض دارد. خود تئو نیز اختلالات متفاوت داشت که با نقاب روانشناس انها را مخفی کرده بود. متفاوت بود لذت بخش. متشکرم
م مسعودی
۱۴۰۲/۶/۱۴
داستان جالبی بود و جالب‌تر می‌شد اگر راوی قبل از اجرا حداقل یکی دو بار می‌خواندش تا این‌قدر موجب سردرگمی و اشتباه نشود.
هر وقت از جانب یک نفر حرف می‌زد مشکلی نبود ولی وقتی دو یا چند نفر صحبت می‌کردند تقریبا در همه موارد با یک لحن از طرف افراد متقابل صحبت می‌کرد و گاهی لازم بود به عقب برگردم تا به
متوجه بشوم کدام صحبت مربوط کدام شخصیت بود و این نقطه ضعف بزرگی برای این کتاب صوتی بود و به شدت از جذابیتش کاسته بود.
خشم‌های فروخورده و تحمل و شکیبایی زندگی سخت؛ وقتی وارد یک زندگی جدید می‌شوی و همه وجودت را برای بهتر بودن آن خرج می‌کنی و وقتی اطمینان پیدا می‌کنی که طرف مقابلت هم صداقت دارد و ناگهان دورویی و خیانت مانند یک صاعقه همه باورهایت را می‌سوزاند می‌شود قصه قهرمان داستان ما که ترجیح داده با سکوت از جامعه‌ای که هیچ پناهی برایت نیست دور بمانی و تمام پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایت را هم نادیده بگیری.
و اما تئو روانکاوی که نتوانسته بازخورد لازم را از همسرش بگیرد. گاهی نمی‌شود به زور و با هر قیمت به آرامش رسید و شاید بهتر باشد که از دست بدهی تا بتوانی چیزهای بهتری به دست بیاوری و از یک روان‌درمانگر بعید است این همه پافشاری.....
ممنون از کتابراه. کتابها دید روشن‌تری برای ادامه راه زندگی در اختیار می‌گذارند و کتابهای صوتی امکان گوش دادن در کنار انجام کار را فراهم می‌کنند و ارزش مضاعف دارند.
مونا ابرهیم زاده
۱۴۰۲/۶/۱۳
یک کتاب عالی و جالب و آموزنده کتابی در مورد روان شناختی و احساسات و اتفاق‌هایی که در گذشته احتمال اینکه در بزرگسالی خودشون رو نشون بدن دارن پس حواسمون به رفتارمون با همه مخصوص بچه‌ها مون باشهو یکجا دیگه کتاب چرخه اعمال آدم‌ها و طبیعت رو نشون میده تئو درمان گر داستان با خیانت با دوست نامزد قبلیش به زندگیش ادامه میده و باهم ازدواج میکنن و همون اتفاق در زندگی خودش میوفته همسرش با کسی دیگه به تئو خیانت میکنه حواسمون باشه ما هر کار بدی انجام بدیم به طبیعت بدهکار می‌شیم به گفته‌ی خود گفته کتاب از زیگموند فروید: «احساسات ناگفته، هیچ گاه از بین نخواهند رفت. آن‌ها زنده زنده دفن می‌شوند و روزی زشت تر از روز اول، ظاهر خواهند شد.» الکس مایکلیدیس در کتاب بیمار خاموش، ماجرای خشونت بارترین اعمالی را تعریف میکنه که پس از مدت‌ها سرکوب احساسات، ناگهان یهو سر باز می‌کنه. کتاب بیمار خاموش درباره‌ی زندگی و خاطرات زنی به اسم آلیشیا هست. از لحظه‌ای که کارگاهان و پلیس‌ها، آلیشیا را کنار جسد شوهرش پیدا کرده و او را به اتهام قتل دستگیر کردند، آلیشیا دیگر صحبت نکرده است. و هیچ کس نمی‌تواند حدس بزند که چرا سرانجام زندگی این زوج به ظاهر خوشبخت و همچنین عاشق به این جا رسیدحالا آلیشیا در یک بیمارستان روانی بستری شده است و الکس مایکلیدیس در فصل‌های مختلفی از کتاب بیمار خاموش، همراه با درمان گر آلیشیا، ما را وارد خاطرات او می‌کند تا بتوانیم پرده از راز این قتل برداریم. درمان گر آلیشیا که علاقه‌ی زیادی به این پرونده پیدا کرده، قصد دارد هر طور که شده به او کمک کند و از این وضعیت نجاتش دهد. و در آخر…..
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۶/۸
مدتی است که به طور اتفاقی هر کتابی که میخوانم مربوط به داستانهای بیمارانیست که دارای اختلال روانی هستند و برایم جالب است و به خواندن آن‌ها علاقه دارم. در مورد این کتاب باید بگویم به شکلی خیلی عالی این موضوع را در دل داستان گنجانده است و گرچه در ابتدا مشخص است که داستان در مورد یک بیمار روانی روایت می‌شود اما وقتی کمی پیش میرویم میبینیم که به نظر نمی‌آید مسئله داستان بیماری روانی باشد بلکه اهمیت رفتار با کودک و نحوه تربیت پدر و مادر را به گونه‌ای بیان می‌کند که میتوان گفت تمام رفتارهای هر انسان ریشه در کودکی او دارند، و شخصیت‌های داستان در واقع بیمار روانی نیستند اما ضربه‌هایی که در کودکی از پدران خود خورده‌اند باعث ایجاد یک خلأ عاطفی در ذهن و قلب آن‌ها شده که تمام جوانب زندگیشان را تحت الشعاع قرار داده است. بحث تربیت و نحوه رفتار با کودک آنقدر اهمیت دارد که گاهی وقتی به بچه دار شدن فکر میکنم ترس را در دلم احساس میکنم. در مورد این کتاب واقعا دوستش داشتم و از گوش دادن به تمام بخش‌ها لذت بردم اما به نظرم مترجم در جاهایی میتوانست روان تر بنویسد و خواننده کتاب هم با اینکه صدای خوبی داشت و انتقال احساسات را به خوبی انجام میداد اما گاهی تاکید‌ها و مکث‌ها به نظرم به جا نبود و حتی حواسم از داستان پرت میشد. به عنوان جمع بندی مطالب کتاب خوبی بود که از شنیدنش لذت بردم و با پایان غیر منتظره‌اش واقعا لذت بردم. ممنون از پیشنهاد‌های کتابراه
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۲/۸/۲۴
ما با یک رمان جنایی مواجهیم که جزئیات ان در جریان
تلاش‌های روانشناس برای کمک به آلیسیا برای ما روشن
می شود و در بخش‌هایی از کتاب هم با بخش‌هایی از زندگی خود روانشناس آشنا می‌شویم که می‌توان گفت که بیشتر بیانگر شخصیت شوهر آلیسیا است. در رمان‌های جنایی ابتدای داستان با ابهامات بسیاری مواجه که این
می‌شویم کتاب هم به این صورت است ودر کتاب‌های جنایی هر چه کتاب را بیشتر مطالعه می‌کنیم ابهامات برطرف
می شوند و ما با اصل ماجرا اشنا می‌شویم اما این کتاب هرچه که جلوتر می‌رود جزئیاتی را مطرح می‌کند که تاحدی کمکی به ما برای شناخت اصل ماجرا نمی‌دهد وما را در سردرگمی نگه می‌دارد و اطلاعات کافی را نمی‌دهد که این اولین نقد من به این کتاب است، ودومین نقد من این است که درآخرهم قاتل مشخص نمیشود و چندین شخص می‌توانند قاتل باشند و اصلا قابل درک نیست وهمین باعث می‌شود امتیاز پایینی بدهم.
Ryhne mohmdyn
۱۴۰۳/۲/۵
کتاب با شروع خیلی کند و غیرجذابی که داشت باعث شد مدت ها کنار بزارمش. اما وقتی دوباره برگشتم تا از اخرین فرصتِ قبل از کنار گذاشتنش استفاده کنم، تازه داستان به ریتم درستش رسید و کشش لازمش رو پیدا کرد. بعد از اون یک روزه تمومش کردم. البته روشن شدن حقیقت داستان و تغییر زمان کمی گنگ و ناگهانی بود که با جلو رفتن داستان بهتر شد.یک چیزی که منو اذیت میکرد بخش های خیلی کوتاهش بود که هی به اهنگ منتهی میشد و دوباره یه بخش جدید. گوینده توانا و خوبی داشت اما دو تا مشکل داشت. اول اینکه گاهی اصلا تمایزی بین صدای کاراکتر ها وجود نداشت و تشخیص اینکه چه کسی این دیالوگ رو گفته سخت میشد، و دوم اینکه تغییر لحن های یک هویی وسط داستان کمی اذیت کننده بود.اما در کل اگر بخوام بگم، کتاب جالبی بود فقط نیاز به حوصله و دقت کافی به اتفاقات داشت.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
باید این نوع تریلر بلند دوست داشته باشید تا از کتاب بیمار خاموش خوشتان بیاد. بیمار خاموش از الکس مایکلیدیس، هم از عشق می‌گوید هم از نفرت، هم از قتل می‌گوید هم از جان دادن، هم از روان می‌گوید هم از بدن. ژانر کتاب از همه چی دارد. ترجمه منیژه شیخ جوادی روان است و پارسی‌تر. کتاب ساده نوشته‌ شده است، و اما با دقت باید به آن گوش داد پیچیدگی آن در اواسط کتاب بیشتر است. سبک نوشتن مایکلیدیس دلالت بر این دارد که وی از این نحو نوشتن آگاهی دارد و بر مضمون داستان احاطه دارد. داستان به خوبی و پر کشش، خواننده را هدایت به پایان قصه می‌کند. انتها و روال داستان منطقی و منظم است اما یکنواخت نیست که سردرگم شوید و خسته. انتها و ابتدای قصه مشخص و گویا است. خط سیر قصه، در اوج و فرود گاهی یکنواخت نیز است اما نویسنده تو را در این چاله همیشه رهایت نمی‌کند.
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۸/۱۸
کتاب خوبی بود کتابی سراسر نکته و داستان‌های معنا دار اما با شروع نه چندان خوب مقدمه چندان تو دل برویی نداشت ولی در گذشت زمان و داستان، پرورش یافت و پیشرفت کرد طوری که انسجام بین متن بهتر شد و درک هم برای شنونده راحت تر شد. در اواسط کتاب که گل کار نویسنده به حساب می‌امد شاهد توصیف دقیق ویژگی و و در شخصیت‌ها کار‌ها امورات بودیم این زمینه خیلی خوب بود و توانست به خوبی مارا از محتوا آگاه سازد و درک کامل داشته باشیمدر مورد گوینده هم که عملکرد عالی داشت و یجورایی کمو کاستی‌های کتاب را با صدای دلنشین خود جبران کرد بر علاوه شخصیت‌ها نیز خوب چیده شده بودند ولی کمی به طور نامنظم به انها پرداخته میشد و در نهایت موارد منفی و مثبت: مثبت پیشرفت در طی گسترش محتوا انسجام بین متن گویندگی منفی تناقض جذاب نبودن ابتدای کتاب
مشاهده همه نظرات 236

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیمار خاموش

برای دریافت کتاب صوتی بیمار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.