معرفی و دانلود کتاب صوتی بیگانه

عکس جلد کتاب صوتی بیگانه
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیگانه

کتاب صوتی بیگانه نوشته‌ی آلبر کامو، در مورد کارمندی فرانسوی الجزایری به نام مرسو است که به قواعد جامعه اهمیتی نمی‌دهد و هرگز تظاهر نمی‌کند. هیچ‌چیزی در زندگی برای مرسو معنا ندارد، حتی مرگ مادرش! و تعجب‌آورتر اینکه این موضوع را از کسی پنهان نمی‌کند. این نگرش و رفتار او درنهایت به جنایتی هولناک منتهی می‌شود. این رمان تحسین‌شده از برترین آثار قرن بیستم و ادبیات پوچ‌گرا است.

درباره‌ی کتاب صوتی بیگانه

مرسو کارمندی فرانسوی الجزایری است که در شهر الجزیره به‌تنهایی زندگی می‌کند. وقتی خبر مرگ مادر پیرش را به او می‌دهند، مرسو بدون اینکه احساس خاصی داشته باشد برای تشییع‌جنازه به شهر زادگاهش می‌رود. او وقتی جنازه را می‌بیند نه گریه می‌کند و نه حتی اثری از اندوه در او پدید می‌آید. همین رفتار باعث می‌شود اقوام و همسایگانش او را فردی بی‌احساس و بی‌تفاوت بدانند. مرسو خیلی سریع مادرش را فراموش می‌کند و روز بعد به خانه‌ی خودش برمی‌گردد و زندگی عادی را از سر می‌گیرد. کمی بعد، ماری، همکار سابقش را می‌بیند و با او قرار می‌گذارد. کم‌کم رابطه‌ی بین این دو صمیمانه می‌شود؛ اما وقتی ماری به او می‌گوید حاضر به ازدواج است، مرسو پاسخ می‌دهد این رابطه برایش اهمیتی ندارد. مدتی بعد او به شکلی اتفاقی با مردی بدنام به نام ریموند آشنا می‌شود و او را از مخمصه‌ای نجات می‌دهد. ریموند برای قدردانی، مرسو و ماری را به کلبه‌ی ساحلی‌اش دعوت می‌کند. اما در مهمانی آن‌ها درگیری‌ای رخ می‌دهد و در نهایت مرسو دست به جنایت می‌زند و مرد را به قتل می‌رساند. او بدون اینکه احساس خاصی داشته باشد می‌گوید به‌خاطر شدت گرما و سوزش آفتاب او را کشته...

کتاب صوتی بیگانه (The Stranger) از مهم‌ترین و پربحث‌ترین رمان‌های قرن بیستم است. آلبر کامو (Albert Camus) با نوشتن این داستان سنگ بنای ادبیات اگزیستانسیالیستی و پوچ‌گرا را گذاشت. ادبیاتی که از تنهایی، بیگانگی، ترس و اضطراب انسان و وضعیت او در جهان می‌گوید. در این داستان مرسو مردی تنها و غریبه است. او نگرش خاص خود را به زندگی دارد و سعی نمی‌کند به قواعد و اصول اجتماعی تن بدهد. تظاهر به اندوه یا عشق نمی‌کند و یک لذت‌جوی صرف است که پایبند به اخلاق هم نیست. و همین باعث انزوا و درنهایت طرد او می‌شود.

داستان کتاب صوتی بیگانه در دو قسمت روایت می‌شود. در بخش اول مرسو پوچی و بی‌معنایی همه‌چیز را به رخ می‌کشد و دائماً بر فلسفه‌اش اصرار دارد. همین نگرش به جنایتی منتهی می‌شود که حتی آن‌هم بی‌معناست. خود مرسو هم نمی‌تواند دلیلی برای این کارش بیان کند. در قسمت دوم او در مقابل تبعات رفتارش قرار می‌گیرد. حالا همه‌ی آن جامعه‌گریزی‌ها و عقاید منحصربه‌فرد، علیه او شهادت می‌دهند. تا جایی که گریه نکردن بر بالین مادر هم دلیلی بر مجرم بودن او می‌شود. این‌چنین جامعه او را بیگانه‌ای محض حساب می‌آورد و انتقامش را می‌گیرد.

کاوه میرعباسی کتاب بیگانه را برای نشر چشمه ترجمه کرده و رادیو گوشه نسخه‌ی گویای آن را تهیه نموده است.

اقتباس‌های سینمایی و ادبی از کتاب صوتی بیگانه

معروف‌ترین اقتباس از این رمان را لوکینو ویکسونتی، کارگردان بزرگ ایتالیایی، انجام داده است. در فیلم بیگانه‌ی او، مارچلو ماسترویانی و آنا کارینا نقش‌های اصلی را برعهده داشتند. این فیلم نامزد جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی و جایزه‌ی شیر طلایی ونیز شده بود.

سال 2014، نویسنده‌ای الجزایری به نام کمال داوود، با الهام از بیگانه رمانی نوشت که از نگاه برادر مقتول، داستان را روایت می‌کرد. این رمان «مرسو؛ بررسی مجدد» نام داشت و در آن برادر مرد عرب ماجرای قتل او را بازبینی و آن را از زاویه‌ای دیگر تعریف می‌کرد. این رمان توانست جایزه‌ی گنکور رمان اول را به دست آورد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی بیگانه

  • رتبه‌ی 1 لیست صد رمان برتر قرن بیستم نشریه‌ی لوموند
  • در لیست بهترین کتاب‌های تمام تاریخ نشریه‌ی پاراد
  • برنده‌ی جایزه‌ی پِن (PEN) برای بهترین ترجمه در سال 1989

نکوداشت‌های کتاب صوتی بیگانه

  • یکی از بهترین نمونه‌های ادبیات ابهام. (پیتر دانوودی، نویسنده و استاد ادبیات)
  • بیگانه، نه‌تنها یکی از پرخواننده‌ترین رمان‌های قرن بیستم، که احتمالاً از ماندگارترین آن‌هاست. (Amazon.com)

کتاب صوتی بیگانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران قلم و اندیشه‌ی کامو و همچنین رمان‌های فلسفی او توصیه می‌شود. اگر به داستان‌های اگزیستانسیالیستی علاقه دارید، شنیدن این کتاب گویا را از دست ندهید.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو (1960-1913)، داستان‌نویس و فیلسوف فرانسوی-الجزایری و برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات است. او در الجزایر به دنیا آمد و دوران تحصیلش را در آنجا گذارند. پس‌ازاینکه در رشته‌ی فلسفه از دانشگاه الجزایر فارغ‌التحصیل شد، این کشور را ترک کرد و به فرانسه آمد. حضور او هم‌زمان با جنگ جهانی دوم و اشغال فرانسه در آنجا بود. کامو در کنار دیگر روشن‌فکران و مبارزان فرانسوی ایستاد و با نیروهای آلمانی مبارزه کرد. او یکی از مشهورترین چهره‌های مقاومت فرانسه بود. آلبر کامو از دهه‌ی 1940 داستان‌نویسی را آغاز نمود و با همان اولین رمانش با نام «بیگانه» مورد تحسین قرار گرفت. او در داستان، نمایشنامه و مقالاتش نگاهی فلسفی به انسان و موقعیت او در هستی دارد. «طاعون» و «افسانه‌ی سیزیف» از دیگر آثار مهم او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی بیگانه می‌شنویم

خسته بودم. سرایدار مرا به منزل خودش برد و توانستم کمی به سر و وضعم برسم. باز شیرقهوه نوشیدم، که خیلی خوشمزه بود. قدم که بیرون گذاشتم، کاملاً روز شده بود. بر فراز تپه‌ها که بین مارنگو و دریا فاصله می‌اندازند، آسمان پوشیده از رگه‌های سرخ‌فام بود و بادی که بر آن‌ها می‌وزید، بوی نمک را به اطراف می‌پراکند. روزی زیبا از راه می‌رسید. آخرین باری که به ییلاق رفته بودم، خیلی وقت پیش بود و احساس می‌کردم چقدر گردش در آن جا کیف می‌داد اگر قضیه‌ی مامان نبود. اما توی حیاط، زیر یک چنار به انتظار ایستادم. رایحه‌ی خاک را به مشام می‌کشید و دیگر خواب از سرم پریده بود. یاد همکاران اداره افتادم. این وقت روز بلند می‌شدند سر کار بروند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
بخش یک - فصل یک - قسمت اول
15 دقیقه
بخش یک - فصل یک - قسمت دوم
14 دقیقه
بخش یک - فصل دو
21 دقیقه
بخش یک - فصل سه
14 دقیقه
بخش یک - فصل چهار
15 دقیقه
بخش یک - فصل پنج
30 دقیقه
بخش یک - فصل شش
20 دقیقه
بخش دو - فصل یک
24 دقیقه
بخش دو - فصل دو
20 دقیقه
بخش دو - فصل سه - قسمت اول
19 دقیقه
بخش دو - فصل سه - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش دو - فصل چهار
15 دقیقه
بخش دو - فصل پنج - قسمت اول
26 دقیقه
بخش دو - فصل پنج - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیگانه
نویسنده
مترجمکاوه میرعباسی
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیگانه

Aynaz Q
۱۴۰۳/۱/۲۶
حس جالبی داره کاملا افکار و عقیده آلبر کامو رو بیان میکنه. بیخیالی و حس رهایی مرد بینظیره و واقعا آدم رو به فکر فرو میبره. صدای گوینده هم تاثیر کتاب رو دو چندان کرده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیگانه

برای دریافت کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.