معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید: راهکارهای مقابله با تفکر همه یا هیچ

عکس جلد کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید: راهکارهای مقابله با تفکر همه یا هیچ
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید: راهکارهای مقابله با تفکر همه یا هیچ

کوین داتون در کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید انگیزه‌ی مقاومت‌ناپذیر مغز انسان برای مقوله‌بندی چیزها به دسته‌هایی دوتایی را بررسی می‌کند؛ خوب و بد، درست و غلط و سفید و سیاه نمونه‌ای از دوگانه‌هایی هستند که ذهن ناخودآگاه ما برای درک جهان ایجاد کرده‌اند. این کتاب صوتی به ما کمک می‌کند تا از تفکر سیاه و سفید فراتر رفته و بتوانیم ذهنی خاکستری داشته باشیم.

درباره‌ی کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید

با استفاده از آخرین پیشرفت‌های روان‌شناسی، علوم اعصاب و زیست‌شناسی تکاملی، کوین داتون (Kevin Dutton) در کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید (Black-and-White Thinking: The Burden of a Binary Brain in a Complex World) نشان می‌دهد که می‌توان تمایل برای دسته‌بندی دوگانه را تغییر داد و تنظیمات ذهن را بهینه کرد. این کار ما را از پیچیدگی‌های بیهوده، وسواس‌های آزاردهنده و تعصب‌های کورکورانه رها می‌سازد.

چندین میلیون سال قبل، انتخاب طبیعی و تکامل ما را به تفکر سیاه و سفید مجهز کرد. توانایی بالای ذهن دوگانه ساز به ما در شناسایی خطرات جهان بدوی کمک بسیاری می‌کرد. کوین داتون در کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید نشان می‌دهد که اگرچه مقوله‌بندی دوگانه باعث تجزیه‌وتحلیل بهتر تهدیدها می‌شود اما جهان امروز مخاطرات متفاوتی نسبت به قرن‌های پیش دارد. ذهن سیاه و سفید ما نسبت به تغییرات محیطی، کاهش دما و عناصر محیط اطراف حساسیت بالایی دارد. ما به‌عنوان یک موجود بدوی به‌خوبی می‌توانیم برای حفظ بقا تلاش کنیم اما در جهان مدرن به ذهن و ویژگی‌های شناختی متفاوتی نیاز داریم.

طبقه‌بندی یکی از اولین مهارت‌هایی است که انسان در سنین پایین می‌آموزد. محیط اطراف برای یک کودک جهانی سرگیجه‌آور است که بدون توانایی مقوله‌بندی قابل درک نخواهد بود. دسته‌بندی‌ها به ما کمک می‌کنند آشفتگی جهان را در گروه‌هایی قابل درک و معنادار مقوله‌بندی کنیم. کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید همچنان که اهمیت این ویژگی ذهنی ما را برجسته می‌کند؛ نشان می‌دهد که با توجه به تغییرات جهان پیرامون شیوه‌ی استفاده‌ی ما از این توانایی ذهنی نیز باید تغییر کند. ایده‌ی تفکر خاکستری که توسط کوین داتون در این کتاب صوتی مطرح شده تلاشی برای متناسب‌سازی شیوه‌ی نگاه ما به جهان است.

در کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید، کوین داتون از ویژگی‌های بنیادین ذهن انسانی پرده برمی‌دارد. بسیاری از مناقشات و درگیری‌هایی که جوامع امروزی درگیر آن‌ها هستند ناشی از همین درک سیاه و سفید از جهان است. ذهن ما مسائل را مانند بازی شطرنج درک می‌کند؛ نیروها سیاه و سفیدی که برای بردوباخت با هم مبارزه می‌کنند. چنین نگاهی به جهان باعث می‌شود همه‌ی افراد و پدیده‌ها را عضوی از گروه‌های سیاه یا سفید در نظر بگیریم. مفهوم دیگری، گروه‌های خودی و غیرخودی و جنگ بین حق و باطل ریشه در همین تفکر دوگانه‌ساز دارند.

استفاده از آخرین دستاوردهای روانشناسی شناختی به کوین داتون کمک می‌کند تا توصیف دقیقی از ذهن انسان ارائه کند. یکی از دوگانه‌های پر رنگی که توانایی تغییر را از ما می‌گیرد تمایزی است که بین ذهن و بدن می‌گذاریم. چنین تمایزی مانند دوگانه‌ی خوب و بد یا سفید و سیاه باعث می‌شود که نسبت به تغییر، تفکری بسته داشته باشیم. کوین داتون نشان می‌دهد که یکی از اولین مراحل کنار گذاشتن تفکر سفید و سیاه، کنار گذاشتن تمایز بین ذهن و بدن است. با این کار می‌توانیم امکان تغییر ویژگی مقوله‌بندی را در نظر بگیریم. تغییر تجربیات بدن‌مند ما می‌تواند مناسبات شناختی ذهن ما را تحت تأثیر قرار دهد.

کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید راهکارهای خوبی برای مقابله با تفکر همه‌ یا هیچ مطرح می‌کند. این کتاب بخشی از مجموعه کتاب‌هایی است که نشر بذر خرد در زمینه‌ی کارکرد ذهن و چگونگی شکل‌گیری تفکر منتشر کرده است. این کتاب تاثیرگذار را سید حسام فروزان با همکاری آتوسا غروی به فارسی ترجمه کرده و نسخه‌ی صوتی آن با صدای فریبا فصیحی و نسترن نجاران توسط نشر صوتی جیحون تهیه و تولید شده است.

نکوداشت‌های کتاب تفکر سیاه و سفید

  • یکی از کتاب‌هایی که حتماً باید خوانده شود. (NEXT BIG IDEA CLUB)

  • کوین دوتون موهبت بزرگی دارد که می‌تواند الگوهای رفتاری انسان‌ها را ببیند. او یافته‌های خود و پیامدهای آن‌ها را مانند یک نویسنده‌ی ماهر با ما در میان می‌گذارد. (سر فیلیپ پولمن – نویسنده‌ی کتاب مترسک و خدمتکارش)

  • کوین داتون یک روانشناس به سبک نیرو‌های ویژه است؛ شجاع، کار بلد و دقیق. (سر رانلف فاینز – افسر نیروی زمینی انگلیس، نویسنده و کارگردان)

  • کوین داتون در این کتاب اطلاعات ضروری در مورد مشخصه‌های انتخاب‌ها و تصمیمات انسانی را به شکلی ساده و شفاف بیان می‌کند. (رابرت چالدینی – نویسنده‌ی کتاب متقاعدسازی)

  • کتابی پیشرو و درسی در مورد اینکه چگونه می‌توانیم از دام‌های تفکر دوتایی فرار کنیم. (آمازون)

  • تفکر سیاه و سفید یک زنگ بیدارباش علمی برای مقابله با افراط‌گرایی است. این کتاب راهنمایی تفکر برانگیز و نشاط‌آور برای اهمیت دادن به تفکر خاکستری است. (چینجینگ هندز)

کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای کسانی که به کتاب‌های روانشناسی و علوم شناختی علاقه‌مند هستند بسیار جذاب است. اگر دوست دارید شناخت بهتری نسبت به شیوه‌ی تصمیم‌گیری و جهان‌بینی خود بیابید و آن را با توجه به نیازهای زندگی تغییر دهید این کتاب کمک زیادی به شما می‌کند.

با کوین داتون بیشتر آشنا شویم

کوین داتون روانشناس و نویسنده‌ی انگلیسی است که در سال 1967 به دنیا آمده است. او به‌عنوان یکی از اعضای مرکز احساسات و عصب‌شناسی عاطفی آکسفورد (OCEAN) کتاب‌های موردتوجه‌ی در زمینه‌ی روان‌پریشی نوشته است. «حکمت روان‌پریشان (The Wisdom of Psychopaths)»، «آیا به یک روان‌پریش رأی می‌دهید؟ (Would You Vote for a Psychopath?)» و «فلیپنوز: هنر ترغیب در کسری از ثانیه (Flipnosis)» از کتاب‌های موردتوجه کوین دوتون هستند.

آثار کوین دوتون به بیش از بیست زبان ترجمه شده و پژوهش‌های روان‌شناختی او موردتوجه روانشناس‌ها و محققین در سراسر دنیا قرار گرفته است. او جایزه‌ی بهترین نویسندگی علمی و طبیعی آمریکا را به خاطر کتاب «حکمت روان‌پریشان» به دست آورد.

در بخشی از کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید می‌شنویم

دوقطبی کردن، اغراق و مبالغه همواره ویژگی آشکار و برجسته‌ی بحث و گفت‌وگوهای داغ سیاسی، از یونان باستان تا کارگر نو، از گاندی تا چنگیز خان بوده است. اما احتمال می‌رود که سایز نیروهای روان‌شناسی مرتبط با تفکر سیاه و سفید نیز در بیزاری از استراتژی آزمایش ظاهراً معقول تونی بلر از بخش‌های خاصی از مردم بریتانیا نقش داشتند.

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که حراج‌های افراد مشهور چگونه است؟ عینک آفتابی مرد نامرئی فردی مرکوری. ژاکت پشمی ام‌تی‌وی خامش کرت کوبین. یک قوطی قرص الویس پریسلی. تمامی این اقلام در سال‌های اخیر زیر چکش حراج رفته‌اند. آن‌هم با قیمت‌های پنج‌رقمی به بالا. چرا؟ ژاکت پشمی کوبین کهنه و ژنده بود. قوطی قرص الویس خالی بود. جذابیت آن‌ها در چه بود؟

یک سرنخ در سویه تاریک ماجرا نهفته است. یکی از دانشجویان من یک‌بار مطالعه‌ای انجام داد که در آن از شرکت‌کنندگان پرسید با دریافت یک عضو اهدایی از یورکشایر ریپر چقدر راحت هستند. جواب نه‌چندان راحت بود. به همین حساب، ما دیگر صفحه‌ی‌های گری گلیتر را نمی‌خریم. افراد اشیا بی‌جان را بسته به اینکه ما آن‌ها را چطوری می‌بینیم آلوده می‌کنند یا به آن روح می‌دمند، درست به همان صورت که میکروب‌ها دستگیره‌ی در را آلوده می‌کنند یا رایحه‌ای به یک اتاق روح می‌بخشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
سخن ناشر
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
1 دقیقه
سفر پیدایش
22 دقیقه
پیشگفتار - قسمت اول
23 دقیقه
پیشگفتار - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل اول: غریزه‌ی دسته‌بندی
21 دقیقه
دسته‌بندی گربه
21 دقیقه
فصل دوم: کپه‌ی دردسر
26 دقیقه
راه انداختن طوفان شن
20 دقیقه
فصل سوم: تلاقی دسته‌ها
16 دقیقه
جنگ دسته‌ها - قسمت اول
23 دقیقه
جنگ دسته‌ها - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل چهارم: نیمه‌ی تاریک سیاه و سفید
21 دقیقه
آلوده‌سازی با اعداد
10 دقیقه
نیمه‌ی اصل گلدیاکس
25 دقیقه
فصل پنجم: اصل نمایاب
23 دقیقه
در هنر به‌مانند زندگی - قسمت اول
19 دقیقه
در هنر به‌مانند زندگی - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل ششم: پیچیدگی سادگی
26 دقیقه
به آن فکر کنید اما نه زیادی
15 دقیقه
سیاه و سفید، سیاه و سفید نیست
11 دقیقه
فصل هفتم: رنگین‌کمانی که شاید باشد
19 دقیقه
جبرگرایی زبانی
21 دقیقه
از واژه‌ها و نیازها
22 دقیقه
فصل هشتم: حیله‌بازی - قسمت اول
22 دقیقه
حیله‌بازی - قسمت دوم
19 دقیقه
متقاعدسازی هنر گفتن آنچه فکر می‌کنند
12 دقیقه
حیله‌بازی - تافی توجه
18 دقیقه
اسب‌های وحشی
17 دقیقه
فصل نهم: هرجا چرایی هست راهی هم هست
17 دقیقه
متقاعدسازی نظریه‌ای متحد؟
18 دقیقه
شکی در آن نیست
7 دقیقه
فصل دهم: فرا متقاعدسازی
27 دقیقه
هنر کهن و علم سری فرا حیله‌گری
28 دقیقه
تقسیم، تصمیم، تمسخر
13 دقیقه
فصل یازدهم: اثرگذاری مخفیانه
19 دقیقه
چرا به افراط‌گرایان نیاز داریم؟
24 دقیقه
متقاعدسازی حاضری
16 دقیقه
گام چهار
14 دقیقه
فصل دوازدهم: بازترسیم خطوط
19 دقیقه
واقعیت‌ها در برابر حقیقت
19 دقیقه
دنیا که به پایان نرسیده
29 دقیقه
فشار هویت
19 دقیقه
واقعی باشیم
23 دقیقه
پی‌نوشت: حکمت تندروها - قسمت اول
12 دقیقه
پی‌نوشت: حکمت تندروها - قسمت دوم
5 دقیقه
پیوست یکم: زبانشناسی و درک رنگ
5 دقیقه
پیوست دوم: نیاز خود را برای خاتمه‌ی شناختی بسنجید
7 دقیقه
پیوست سوم: تاریخچه‌ی کختصر حیله‌ها
2 دقیقه
پیوست چهارم: فضای رنگی برینمو دربرابر فضای رنگی انگلیسی
7 دقیقه
پیوست پنجم: سه مرحله تکاملی تفکر سیاه و سفید
5 دقیقه
پیوست ششم: سیر تفکر سیاه و سفید طی قرن‌ها
6 دقیقه
پیوست هفتم: بنیادهای ماهیت‌گرایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تفکر سیاه و سفید: راهکارهای مقابله با تفکر همه یا هیچ
نویسنده
مترجمسید حسام فروزان
راویفریبا فصیحی، نسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید

برای دریافت کتاب صوتی تفکر سیاه و سفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.