معرفی و دانلود کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی: نقش محیط در گسترش تفکر

عکس جلد کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی: نقش محیط در گسترش تفکر
قیمت:
۹۷۵۰۰ 68250 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی: نقش محیط در گسترش تفکر

آنی مورفی پال در کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی با اشاره به نقش محیط در گسترش تفکر به تشریح تحقیقاتی می‌پردازد که مغز را محدود به ذهن نمی‌دانند. او معتقد است بخشی از فرایندهای شناختی ما در محیط اطراف اتفاق می‌افتد؛ بنابراین می‌توان محیط اطراف را نیز به‌عنوان گستره‌ی فکر ما در نظر گرفت. این نگاه به تفکر در افزایش تمرکز و خلاقیت نقش مؤثری دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی

در بیشتر فرهنگ‌ها مغز تنها اندام تفکر و فضایی محصور برای شناخت و اندیشیدن تصور می‌شود. آنی مورفی پال (Annie Murphy Paul) در کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی (The Extended Mind) این پیش‌فرض فرهنگی را به چالش می‌کشد. او معتقد است که فرایندهای فکری ما با استفاده از منابعی خارج از مغز ساخته می‌شوند و نباید ذهن را محدود به بخش خاصی از بدن انسانی دانست. این منابع خارج از مغز شامل احساسات و حرکات بدن ما، فضاهای فیزیکی اطراف و ذهن‌های دیگری می‌شود که با آن‌ها تعامل داریم.

کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی در مورد قوه‌ی شناخت نوشته شده که بینش‌های روشنگر بسیاری ایجاد کرده‌اند اما بیشتر این پژوهش‌ها تفکر را محدود به مغز در نظر می‌گیرند. آنی مورفی پال با استفاده از ایده‌های اندی کلارک (Andy Clark) و دیوید چالمرز (David Chalmers) در زمینه‌ی روانشناسی و فلسفه‌ی شناختی به روش‌هایی می‌پردازد که در آن‌ها افراد با استفاده از جهان پیرامون به اندیشیدن می‌پردازند. حرکات دست‌ها، فضای یک کتاب طراحی، گوش دادن به یک داستان یا آموزش دادن به دیگری هرکدام دروندادهایی فرا عصبی هستند که شیوه‌ی تفکر ما را تغییر می‌دهند. کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی این دروندادهای فرا عصبی را بخشی از ساختار فرایند تفکر توصیف می‌کند.

عموماً این‌گونه تصور می‌شود که ذهن موجودیتی بی‌جسم، بی‌مکان و غیراجتماعی است. بیشتر داستان‌های مربوط به موفقیت‌های افراد در طول تاریخ، افکار بزرگ را محصول اندیشیدن یک تفکر مجزا در نظر می‌گیرند. آنی مورفی پال این نگاه به تاریخ تفکر را در کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی مورد انتقاد قرار می‌دهد. از نظر او می‌توان روایتی موازی از تاریخ تفکر ارائه داد که نقش محیط در گسترش تفکر دستاوردهای مهم بشری را در نظر بگیرد. در این شیوه‌ی نگاه به تفکر دانشمندان، هنرمندان، نویسندگان، رهبران، مخترعان و کارآفرینان، همه از جنبه‌های مختلف جهان به‌عنوان ماده‌ای خام برای شکل دادن به رشته‌ی افکارشان استفاده می‌کنند.

آنی مورفی پال در کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی پژوهش‌های هیجان‌انگیزی که پایه‌ی این نگاه جدید به شناخت هستند را شرح می‌دهد. نمونه‌های زیادی از یافته‌های دانشمندان علوم اعصاب، علوم شناختی و روانشناسی در کنار فعالیت‌های مربیان، مدیران و رهبران موفق در این کتاب صوتی بازگو می‌شود. همه‌ی این افراد از مزایای تفکر برون مغزی به بهترین نحو استفاده می‌کنند. تفکر برون مغزی نظریه‌ای است که در کنار نظریه‌ی هوش‌های چندگانه‌ی هاوارد گاردنر (Howard Gardner) و نظریه‌ی هوش عاطفی دانیل گولمن (Daniel Goleman)، سنتی جدید برای توصیف فرایندها مربوط به تفکر و گستره‌ی ذهن پایه‌گذاری کرده است.

ما با تنظیم احساسات خود می‌توانیم از دانش ناخودآگاهی استفاده کنیم که بدنمان ذخیره کرده است. حرکت بدن به ما کمک می‌کند ایده‌های جدیدی خلق کنیم، توجه و تمرکز را تیزتر و حافظه را تقویت کنیم. کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی پر از مثال‌هایی آموزنده از نقش مؤثر تعاملات اجتماعی در تقویت هوش انسانی است. زبان اول ما برای ارتباط با جهان، ژست‌ها و حرکات بدن است. ما از بدن برای برای کاوش، شکل دادن و انتقال مفاهیم پیچیده استفاده می‌کنیم. آنی مورفی پال نشان می‌دهد که منظرهای طبیعی قدرت منحصربه‌فردی برای طراوت و باز کردن ذهن ما دارند و محیط ساخته‌شده می‌تواند امکانات فکری بی‌نظیری برای ما ایجاد می‌کند.

کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی پر از توصیه‌های عملی برای بهبود شیوه‌های تفکر، افزایش خلاقیت و تمرکز است. این کتاب صوتی با صدای فریبا فصیحی و توسط نشر صوتی جیحون تهیه و تولید شده است. نسخه‌ی چاپی این کتاب را مریم تقدیسی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات آسمان نیلگون آن را منتشر کرده است.

افتخارات کتاب توسعه تفکر برون مغزی

  • بهترین کتاب غیرداستانی واشنگتن‌پست. (2021)

  • کتاب برگزیده‌ی سردبیران نیویورک‌تایمز.

  • کتاب قابل‌توجه نیویورک‌تایمز.

نکوداشت‌های کتاب توسعه تفکر برون مغزی

  • این کتابی عالی و پرکاربرد است. (متیو کارفرود – نویسنده کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه)

  • نویسنده کتاب توسعه تفکر برون مغزی توضیح می‌دهد که چرا استفاده‌ی کمتر از مغز می‌تواند کلید فکر کردن درست باشد. با گسترش ذهن از طریق بدن، محیط فیزیکی و روابط می‌توانیم تفکری کارآمدتر داشته و مشکلات را خلاقانه حل کنیم. آنی مورفی پال از داستان‌ها و علم استفاده می‌کند تا به ما شیوه‌ی درست را بیاموزد. (چارلز داهیگ – نویسنده کتاب قدرت عادت)

  • به‌محض اتمام کتاب، تغییرات زندگی‌ام را شروع کردم. (گرچن روبین – نویسنده کتاب گرایش‌های چهارگانه‌ی‌ شخصیتی)

  • یک روزنامه‌نگار علمی معتبر از چگونگی شکل گرفتن تفکر خارج از ذهن پرده‌برداری می‌کند. (آدام گرانت – نویسنده کتاب دوباره فکر کن)

  • این تور جذاب جدیدترین دستاوردهای علمی، تمام راه‌های باهوش‌تر شدن با تغییر فضاهای فیزیکی اطراف را نشان می‌دهد. (آماندا ریپلی – نویسنده کتاب تعارض شدید)

  • وقتی صحبت از هویت به میان می‌آید هیچ خط مشخصی بین مغز و بدن، محیط یا فرهنگ وجود ندارد. آنی مورفی پال در این کتاب شاهکار داستان جامع‌تری از واقعیت وجودی ما را روایت می‌کند. (دیوید ایگلمن – نویسنده کتاب مغز)

کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که دوست دارند تجربیات خلاقانه‌تری در زندگی یا کار داشته باشند می‌توانند از توصیه‌های این کتاب صوتی استفاده کنند. اگر دوست دارید فرایندهای تفکری پیچیده‌تر و موفق‌تری داشته باشید گوش دادن به این کتاب صوتی برای شما جذاب خواهد بود.

با آنی مورفی پال بیشتر آشنا شویم

آنی مورفی پال روزنامه‌نگار و نویسنده‌‌ی آمریکایی است که مطالب متنوعی در زمینه‌ی علوم زیستی و اجتماعی نوشته است. نوشته‌های او در بسیاری از نشریات مهم و معتبر علمی منتشر شده‌اند. «ریشه‌ها (Origins)» و «کیش شخصیت (The Cult of Personality)» از کتاب‌های آنی مورفی پال است که مورد تحسین منتقدین نشریه‌ی نیویورک‌تایمز نیز قرار گرفته‌اند. آنی مورفی پال که در دانشگاه ییل و دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده است به‌عنوان مدرس و مشاور ارشد در مرکز آموزش و یادگیری دانشگاه ییل فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی: نقش محیط در گسترش تفکر می‌شنویم

روش دیگری که طبیعت از طریق آن موجب می‌شود بهتر فکر کنیم افزایش توانایی تمرکز بر کاری است که در دست داریم. افرادی که پیش از شروع کارشان در طبیعت سرسبز وقت می‌گذرانند اشتباهات کمتری در کارشان انجام می‌دهند و سریع‌تر و دقیق‌تر از افرادی که در فضای شهری قدم می‌زنند پاسخ مسائل شناختی را پیدا می‌کنند.

توانایی ما برای به خاطر سپاری اطلاعات مربوط به مسئله‌ای که برای حل کردن در دست داریم قطعاً از وقت صرف کردن در طبیعت بهره می‌برد. در مطالعاتی که مارک برمن روانشناس دانشگاه شیکاگو انجام داد شرکت کننده‌هایی که کمتر از نیم ساعت در باغ گیاه‌شناسی قدم زدند در مقایسه با کسانی که همین مدت‌زمان را در مناطق شلوغ شهری راه رفتند 20 درصد بالاتر در آزمون حافظه‌ی کاری امتیاز کسب کردند. صرف زمان در طبیعت حتی می‌تواند علائم اختلال کمبود توجه و تمرکز ADHD را بهبود بخشد. دو پژوهش‌گر از دانشگاه ایلینوی، آندریا فابر تیلور و مینگ کو تحت تأثیر گزارش‌هایی از والدینی که فرزندان مبتلا به اختلال کمبود توجه و تمرکز داشتند قرار گرفتند که گفته بودند فرزندانشان بعد از سپری کردن وقت در طبیعت عملکرد بهتری دارند. آن‌ها این احتمال را مورد آزمون تجربی قرار دادند و از کودکان 7 تا 12 سال خواستند تحت نظارت بزرگ‌سالان در پارک در محله‌ی مسکونی یا در محله‌ی شلوغی در مرکز شهر شیکاگو پیاده‌روی کنند. قدرت تمرکز کودکان شرکت کننده در آزمون بعد از قدم زدن در پارک بهتری از دو گروه دیگر بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
5 دقیقه
سخن ناشر
25 دقیقه
پیش‌گفتار
23 دقیقه
مقدمه: تفکر خارج از مغز - قسمت اول
18 دقیقه
تفکر خارج از مغز - قسمت دوم
20 دقیقه
تفکر خارج از مغز - قسمت سوم
26 دقیقه
بخش اول: تفکر با جسم‌مان - قسمت اول
35 دقیقه
تفکر با جسم‌مان - قسمت دوم
22 دقیقه
تفکر با جسم‌مان - قسمت سوم
22 دقیقه
تفکر با حرکت - قسمت اول
35 دقیقه
تفکر با حرکت - قسمت دوم
24 دقیقه
تفکر با حرکت - قسمت سوم
32 دقیقه
تفکر با حرکت سر و دست - قسمت اول
19 دقیقه
تفکر با حرکت سر و دست - قسمت دوم
28 دقیقه
تفکر با حرکت سر و دست - قسمت سوم
30 دقیقه
بخش دوم: تفکر با محیط اطراف - قسمت اول
27 دقیقه
تفکر با محیط اطراف - قسمت دوم
26 دقیقه
تفکر با محیط اطراف - قسمت سوم
29 دقیقه
تفکر با سازه‌ها - قسمت اول
30 دقیقه
تفکر با سازه‌ها - قسمت دوم
31 دقیقه
تفکر با سازه‌ها - قسمت سوم
25 دقیقه
تفکر با فضای ایده‌ها - قسمت اول
25 دقیقه
تفکر با فضای ایده‌ها - قسمت دوم
24 دقیقه
تفکر با فضای ایده‌ها - قسمت سوم
30 دقیقه
بخش سوم: تفکر با روابط - قسمت اول
25 دقیقه
تفکر با روابط - قسمت دوم
33 دقیقه
تفکر با روابط - قسمت سوم
30 دقیقه
تفکر با همتایان- قسمت اول
23 دقیقه
تفکر با همتایان- قسمت دوم
33 دقیقه
تفکر با همتایان- قسمت سوم
25 دقیقه
تفکر با گروه‌ها - قسمت اول
26 دقیقه
تفکر با گروه‌ها - قسمت دوم
26 دقیقه
تفکر با گروه‌ها - قسمت سوم
22 دقیقه
تفکر با گروه‌ها - قسمت چهارم
20 دقیقه
نتیجه: قسمت اول
22 دقیقه
نتیجه: قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی: نقش محیط در گسترش تفکر
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۹۷۵۰۰ 68250 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی

برای دریافت کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.