معرفی و دانلود کتاب صوتی زن کش

عکس جلد کتاب صوتی زن کش
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن کش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن کش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن کش

جسد، قتل، موش‌ها و جنون، عناصری هستند که داستان کتاب صوتی زن کش، اثر استیون کینگ را ساخته‌اند. نویسنده در این اثر خود نیز ما را با جنایتی هولناک و قاتلی هولناک‌تر روبه‌رو می‌کند. داستان زن کش، یکی از آثار کینگ در مجموعه‌داستان تاریکی مطلق است که ازجمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی زن کش

«چهره و زیبایی یک زن، درواقع اثری است که مردان را به کندوی زنبورهایی با نیش دردناک می‌کشاند.» این عقیده‌ی ویلفرد، یکی از مزرعه‌داران نبراسکا است که به کاشت ذرت می‌پردازد. استیون کینگ (Stephen King) ویلفرد را به‌عنوان شخصیت اصلی داستان خود در کتاب صوتی زن کش (1922) برگزیده و تلاش کرده تا ما را با تاریک‌ترین، پنهانی‌ترین، عمیق‌ترین و هولناک‌ترین زوایای ذهن و روان او روبه‌رو کند. نام اصلی این داستان، 1922 است که در ایران با عنوان زن کش ترجمه شده است. داستان زن کش یا 1922، درواقع یکی از داستان‌های کتاب تاریکی مطلق (Full Dark, No Stars) اثر استیون کینگ است که شامل چهار داستان از این نویسنده می‌شود: زن کش (1922)، راننده بزرگ (Big Driver)، بهای عادلانه (Fair Extension) و ازدواجی خوب (A Good Marriage). استیون کینگ تمام این داستان‌ها، ازجمله 1922 را در ژانر وحشت به نگارش درآورده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زن کش

کتاب صوتی زن کش، درواقع اعتراف‌نامه‌ی یک مزرعه‌دار به قتل همسر خودش است. همسر ویلفرد، آرلت، در روزهای آخر زنده بودنش، بر سر لج و لج‌بازی و اختلافات زناشویی، قصد داشته سهم خود را از مزرعه‌شان به یک شرکت سرمایه‌دار پرورش خوک بفروشد؛ که البته بخش قابل‌توجهی از مزرعه و حتی بیشتر از سهم ویلفرد بوده است. آرلت با این کار ویلفرد را نیز مجبور به فروش سهم خود و کنار گذاشتن حرفه‌ای می‌کرد که در تمام عمر به آن مشغول بوده. بنابراین افکاری جنون‌آمیز و هولناک شروع به رسوخ در ذهن ویلفرد می‌کنند. ویلفرد آن‌قدر از آرلت متنفر شده که تک‌تک رفتارها و حالات او را با دیدی تنفرآمیز نگاه می‌کند. اما او قصد ندارد در این تنفر و حس انزجار نسبت به آرلت تنها بماند.

جنون مرد فقط به طراحی یک نقشه برای قتل همسرش ختم نمی‌شود؛ بلکه او حتی تلاش می‌کند تا پای پسرشان را هم به این ماجرا باز کرده و پسر را شریک قتل مادر خودش کند و همه‌ی این‌ها درحالی‌ست که پسر تنها چهارده سال دارد! استیون کینگ تلاش‌های پدر را برای قانع کردن پسرش به این کار و درگیری‌های روانی این دو، به خوبی در کتاب صوتی زن کش به نمایش می‌گذارد. اما ماجرای اصلی کتاب، پس از شبی آغاز می‌شود که پدر به همراه پسر نقشه‌ی خود را عملی می‌کنند؛ درحالی‌که آرلت خواب است بالای سر او می‌روند، زن را می‌کشند و جنازه‌اش را هم در چاه مزرعه می‌اندازند.

از آن شب به بعد است که تازه درگیری‌های ذهنی شخصیت اصلی کتاب صوتی زن کش، آغاز می‌شود. زندگی این پدر و پسر، مدام درگیر اتفاقات شومی می‌شود که به آن‌ها می‌قبولاند روح آرلت در حال انتقام گرفتن از قاتلان خود است. در نهایت کینگ، شخصیت ویلفرد را به جایی می‌کشاند که دچار فروپاشی روانی و عصبی شده و تعادل خود را از دست می‌دهد. استیون کینگ در کتاب صوتی زن کش نیز مانند دیگر آثار خود قادر است افکار وقیحانه و ترسناک یک جانی را به نحوی بسیار طبیعی و قابل درک به ما ارائه کند. او قادر است در طول یک داستان، توجیهات روانی و فکری یک قاتل را برای ارتکاب به عملش به نحوی کاملاً اقناع‌کننده به نمایش بگذارد و پس از ارتکاب جنایت نیز، ترس‌ها و پشیمانی‌های او را نمایان سازد.

کتاب صوتی زن کش را نشر صوتی موج کتاب با صدای سبحان اکرامی و براساس ترجمه‌ی محمدعلی مهمان نوازان منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات مروارید به چاپ رسانده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی زن کش

زک هیلدیچ (Zak Hilditch)، کارگردان استرالیایی، با اقتباس از داستان کتاب صوتی زن کش، فیلمی را به نام «1922» ساخت که در سال 2017 اکران شد. این فیلم که متعلق به ژانر وحشت و تریلر است، با استقبال بالای منتقدان روبه‌رو شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی زن کش

  • استاد ژانر وحشت اغلب، ترسناک‌ترین داستان‌هایش را وقتی می‌نویسد که به ترس‌های نهفته در زندگی واقعی می‌پردازد. شاید این داستان باعث نشود شما دچار کابوس‌های زیادی شوید که متأثر از وقایع آن است، اما باز هم تنها خواندن آن در شب ایده‌ی خوبی نیست. چراکه تأثیر این روایت که بسیار آزاردهنده است، تا مدت‌ها پس از خاموش کردن چراغ‌ها با شما خواهد ماند. (کالین اودی، روزنامه‌ی Asbury Park Press)

  • استیون کینگ داستان خود را با کلمه‌ی خشن توصیف می‌کند و بهتر است که حرف او را باور کنیم. ایده‌ی اصلی او این است که همه‌ی ما قادریم مانند این مزرعه‌دار چنین اعمال وحشتناکی را مرتکب شویم و تنها برایمان دشوار است که این حقیقت را قبول کنیم. (نشریه‌ی People)

  • این نمایش سریع و وحشیانه‌ی کینگ، مخاطبان او و متقاضیان وجود سطح بالایی از ترس و وحشت در داستان را راضی خواهد کرد. (Library Journal)

  • روایتی فوق‌العاده وحشتناک... (یواس‌ای تودی)

کتاب صوتی زن کش برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی زن کش، برای تمام علاقه‌مندان به کارهای استیون کینگ لذت‌بخش خواهد بود. اگر می‌خواهید شنونده‌ی ماجرایی ترسناک و روایتی جنایی باشید و درعین‌حال از اثری باکیفیت و عمیق لذت ببرید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی زن کش می‌شنویم

در کتاب مقدس آمده: فرزند ناسپاس همچون نیش افعی است. همسر ناسپاس و همیشه ناراضی، نیشی به مراتب گزنده‌تر است.

من هیولا نیستم. تلاش کردم او را از دست دسیسه‌گر درون نجات دهم. به او گفتم اگر به توافق نرسیم، باید برود پیش مادرش در شهر لینکلن که در هشتاد-نود کیلومتری غرب اینجاست. مسافتی مناسب برای جدایی که هنوز به طلاق منجر نشده بود و بااین‌حال بر ابطال پیمان زناشویی دلالت داشت.

«لابد زمین پدرم هم بذارم واسه تو؟!» این را پرسید و سری تکان داد. چقدر از این سر تکان دادن گستاخانه‌اش که بسیار شبیه حرکت اسبی سرکش بود و بینی بالا کشیدن مختصری که با آن حرکت توأم می‌شد، متنفر شده بودم.

«هرگز همچین اتفاقی نمی‌افته ویلف.» به او گفتم که اگر بر حرفش اصرار داشته باشد، زمینش را می‌خرم. گفتم مدتی زمان می‌برد. هشت سال، شاید ده سال؛ اما تا سنت آخرش را می‌پردازم. دومرتبه سری جنباند و فین‌فین کرد و در جواب گفت:

«هه هه هه... سیلی نقد، به از حلوای نسیه است. هر زنی این رو می‌دونه. شرکت فارینگتون کل پول رو یه‌جا می‌ده. قیمت پیشنهادیشون هم خیلی سخاوتمندانه‌تر از پیشنهاد توئه. در ضمن، من هیچ‌وقت توی لینکلن زندگی نمی‌کنم. اون‌جا شهر نیست که. روستاییه که کلیساهاش بیشتر از خونه‌هاشه.»

متوجه وضعیت من شدید؟ شرایطی که او مرا دچارش کرده بود را درک نمی‌کنید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
بخش اول
20 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
26 دقیقه
بخش چهارم
15 دقیقه
بخش پنجم
15 دقیقه
بخش ششم
22 دقیقه
بخش هفتم
26 دقیقه
بخش هشتم
31 دقیقه
بخش نهم
18 دقیقه
بخش دهم
26 دقیقه
بخش یازدهم
24 دقیقه
بخش دوازدهم
14 دقیقه
بخش سیزدهم
18 دقیقه
بخش چهاردهم
26 دقیقه
بخش پانزدهم
17 دقیقه
بخش شانزدهم
30 دقیقه
بخش هفدهم
24 دقیقه
بخش هجدهم
20 دقیقه
بخش نوزدهم
17 دقیقه
بخش بیستم
13 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
20 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
8 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
3 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زن کش
نویسنده
مترجممحمدعلی مهمان نوازان
راویسبحان اکرامی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زن کش

Fat
۱۴۰۳/۱/۷
خوب حقیقتا استفن کینگ نویسنده خیلی خوبیه و کتاب هاش رو فیلماش رو دوست دارم و توی این ژانر خیلی اثار قشنگی ارائه داده اما داستانش به پر محتوایی و جذابیت بقیه مث دکتر سلیپ و... این ها نیست روند داستان کند پیش میره و حکایت مردی که به خاطر چند جریب زمین زنی که دوستش داره و میکشه و به بدترین شکل با اون جنازه زنن رفتار میکنه و تاثیر این کارش باعث میشه که زندگی هنری پسرش تحت شعاع قرار بگیره بطوری که زندگی خودش و دختری که دوستش داره و نابود کنه درسته که خیلی ها شاید بگن هنری و شانون هردو مقصرن ولی بنظرم اگه آرلت هنوز زنده بود هیچکدوم از این اتفاقا نمی‌افتاد و واقعا ادم از اخمق بودن ویلفرد و حماقتش عصبی میشه واقعا به خاطر هیچی زد آرلت بدبخت رو کشت و همه رو به قهقرا کشوند آخه یکی نیست بگه تو که عقل و شعور نداری بزن خودت رو بکش و بقیه رو راحت کن ویلفرد نماد یک انسان بیشعور و نادون و حریص و طماعه که جون خودش رو هم خیلی میخواد واقعا انسان مسخره‌ای بود
محسن میر
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
با سلام
کلام و روند کار راوی رضایت بخش و حرفه‌ای بود، کمی در خنده‌ها اغراق آمیز بود ولی در کل خیلی خوب بود. اما راجب کتاب که مثل همیشه با محیطی تاریک و شر خیز که با چاشنی افسردگی، نا امیدی و درگیری وجدان و نفس، به تقریر درامده که امضا کینگ است. با تمام خشونت افسارگسیخته‌ای که در جای جای رمان عیان
است، خواننده را به دنبال خود می‌کشاند حتی با اینکه شاید حدس پایان داستان کار سختی نباشد. تفاوت در این است که شرح خشونت همراه ترس در لحضه حال که در آینده نه چندان دور به افسردگی و پشیمانی و تجربه جهنم میشود، بسیار با جزییات و دقیق به تصویر ذهنی کشیده میشود و کاملا قابل حس است و باید اظهار کنم برای من تجربه جدید و جالبی بود. زنکش به گونه‌ای شرح بخش کوچکی از قانون کارماست. هر عمل یک عکس العمل دارد. اگر کمی دلرحم یا حساس هستید این کتاب را پیشنهاد نمی‌دهم، چون برخی تصویرهای آن در پس ذهنتان باقی خواهد ماند و ناخوداگاه ممکن است در زندگی آنرا با مسایل مشابه، مرتبط سازید و این اصلا خوب نیست.
در اواسط کمی روند داستان سرد و کند و کسل کننده میشود، ولی صبر داشته باشین و کاملا با شخصیت اول همراه شوید تا دریابید کینگ به دنبال چه هست با اینکه انتها مشخص است، نکته این است که انتها مهم نیست در مسیر باشین و آنچه میبایست دریابید را به دست آورید.
با سپاس
ماندانا رستمی
۱۴۰۳/۲/۳
سلام. خط اسپویل شدن داستان‼️ یک ستاره کم میکنم فقط به خاطر خنده‌های شخصیت‌ها که غیر قابل تحمل و اغراق شده بود. کتاب زن کش کتابی جنایی است که از ابتدا قاتل آن مشخص است. خود قاتل داستان را بیان می‌کنند. کاش تمام جنایتکاران در دنیای واقعی مانند قاتل این داستان مجازات سخت می‌شدند. کشاورزی که بدون منطق داشتن و فکر کردن به عواقب کارش تصمیم می‌گیرد با همکاری پسرش همسرش را به قتل برساند. و نه تنها به خواسته‌اش که داشتن کمی بیشتر زمین کشاورزی است نمی‌رسد. بلکه تمام داشته هایش را از دست می‌دهد و با عذاب وجدان شدید و مرگی وحشتناک از بین می‌رود.‌ای کاش حداقل پسرش را درگیر این ماجرا نمی‌کرد. کتاب کشش دارد و دوست دارید آخرش را زودتر بشنوید. من تصمیم دارم بعد از این فیلمش را با نام 1922 ببینم.
آرین نیاسری
۱۴۰۲/۷/۱۴
داستان این رمان درباره‌ی مردی است که تسلیم خشونت درون خود می‌شود و رویدادهایی مرگبار و جنون آمیز را رقم می‌زند. «ویلفرد جیمز» صاحب مزرعه‌ای هشتاد هکتاری در «نبراسکا» شده که چندین نسل در خانواده‌اش بوده است. همسرش، «آرلت» نیز صاحب زمینی صد هکتاری در کنار مزرعه‌ی اوست. «آرلت» می‌خواهد زمینش را بفروشد اما اگر این کار انجام دهد، «ویلفرد» نیز مجبور به فروش مزرعه‌اش خواهد شد. «جیمز» هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا مزرعه‌اش را حفظ کند. خیانت، قتل و جنون در رمان «زن کش» دست به دست هم می‌دهند تا این داستان را به کاوشی نفسگیر درباره‌ی نیمه‌ی تاریک سرشت انسان تبدیل کنند.
زهرا ظاهری
۱۴۰۲/۸/۶
کتاب راجب اعتراف یه مرد بود که قصد کشتن زنش رو داره. هیجانی بود، جوری بود که اینقدر دوست داشتم ببینم در ادامه چی میخواد بشه ۸ ساعت رو توی دو روز گوش کردم و تموم شد، از طرف دیگه نویسنده‌ش اومده جزئیات ریز کشتن زنش رو کامل گفته که این جزئیات خیلی جاها چندش‌آوره، و خیلی جاها من تو بهت بودم و حالم بد ک میشد، توی ورژن صوتیش یسری صداها هم پخش شده بیشتر چندش‌آور شده، خیلی خوب احساسات شخصیت‌هارو گفته بود نویسنده، و فیلم ۱۹۲۲ رم ازش اقتباس کردن.
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۸/۲۸
این نظر شخصی من در مورد این اثر هست و سلیقه‌ها با هم متفاوتند.
برای من صرفا سرگرم کننده بود، خیلی داستان پیچیده و معمایی نداشت، ولی به زیبایی اثر کارما در زندگی رو به تصویر کشیده بود، صدای راوی زیبا و فن بیانشون ماهرانه هست.
داستان در سال ۱۹۲۲ در یکی از ایالت‌های آمریکا و با حال و هوای اون زمان روایت میشه. در کل بد نبود، برای افرادی که روحیه حساسی دارن بعضی قسمت‌ها شاید یک مقدار خشن باشه.
دکتر محمد صادقی
۱۴۰۲/۶/۱۱
داستان مهیج شاید گاهی گفت ترسناک یا چندش آور در بعضی از مواقع با یک نثر روان و کاملاً خودمانی ولی در کل از نگاه دیگه‌ای میشه گفت در یک کلام شناسنامه دیگه‌ای برای استیون کینگ شناسنامه که با نگاه اول در یکی دو فصل اول و آغازین کتاب متوجه می‌شین که هیچ کس دیگه‌ای نمی‌تونه این داستان رو نوشته باشه مگر استیون کینگ این یعنی تالیف این یعنی مولف بودن
رویا تقوی
۱۴۰۲/۷/۱۷
به نظر من کتاب خوبی بود با خوانش و موسیقی مناسب
داستان عبرت آموز مردی که پس از جنایت گرفتار تبعات ترسناکی می‌شه و نویسنده جزئیات را به خوبی در ذهن خواننده به تصویر می‌کشه.
به نظر میاد همه ما گرگی درنده و ترسناک درون خودمون داریم اما با این وجود تلاش می‌کنیم آدم بهتری باشیم حداقل ظاهرا!
میثم قندهاری
۱۴۰۲/۷/۹
اصلا خوب نبود و به نظر من این امتیازی در کتابراه برای این کتاب ثبت شده بود اصلا مناسب این کتاب نبود. خود من شخصا کتابهای خودم را بر اساس امتیازهایی که کتابراه میدهد انتخاب میکنم. که صد البته این امتیازات اضافی دیدگاه خواننده و شنونده را نسبت به کتابراه عوض میکند. با تشکر از انتقاد پذیری کتابراه
امیر حسین داعی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
داستان با ریتم خوبی جلو میرفت. خیلی بعیدِ که وقتی اوایل کتاب هستین بتونید آخر داستان رو حدس بزنید. چندین جا استرس جالبی رو به شنونده منتقل میکنه. گوینده هم عالی نیست ولی قابل قبوله. بهتر بود با استفاده از ساند افکت‌ها بعضی از لحظات رو واقعی تر جلوه میدادن.
در کل 7. 5 از 10
هومن محمودی
۱۴۰۲/۷/۲
کتاب در حال و هوای نیمه اول قرن بیستم است و شنونده را با خود به فضای آن دوران آمریکا می‌برد. داستان تغییر شخصیت انسانها را پس از یک تصمیم اشتباه نشان می‌دهد. داستان پر کشش و جذاب است و بسیار خوب ترجمه شده. صداگذاری بسیار حرفه‌ای و عالی است.
فائقه
۱۴۰۳/۱/۴
از نظر من داستان عالی بود وصدای راوی هم دوست داشتم ولی ممکنه کسی دوست نداشته باشه به هر حال موضوع با مرگ وقتل وجنایت سرو کار داره دیگه.... البته از نظر من قشنگ بود مردی که زنش رو کشت یک مرگ دلخراش وبا کل جزئیات. و زندگیش تباه شد
negar soltani
۱۴۰۲/۷/۱۰
محشر بود، بدون کلیشه، جذاب و گیرا خیلی عجیب بود که از ابتدای داستان میریم سر اصل مطلب و فکر میکنیم داستان تموم شده ولی نه اصلا و ابدا اینطور نیست و حتما حتما تا انتهای داستان باید گوش بسپاری به نوای گیرای خواننده لذت بردم
ساره سیف پور
۱۴۰۲/۸/۲۵
کتاب جالبی بود و شنونده رو میکشونه تا بقیه داستان رو بشنوه، البته خیلی به جزییات پرداخت که گاها خارج از حوصله هست و این شیپور یا ترامپت یا هر چیز دیگه‌ای که آخر هر قسمت نواخته میشد دیوونه کننده بود واقعا رو اعصاب بود
عسل
۱۴۰۲/۷/۲۵
کتابی بسیار دارک پر از خشونت با قتلی پر از جزیئات و اتفاقاتی که نمیشه تشخیص داد واقعیه یا واقعا توهمه و... در کل خوش اومدن از کتاب کاملا سلیقه ایه اما من نپسندیدم. پیشنهاد نمی‌کنم مخصوصا اگه روحیاتتون میزون نیست
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زن کش

برای دریافت کتاب صوتی زن کش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.