معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم

برخورد سفیری از امپراتوری روم شرقی با خلیفه‌ی مسلمانان، ماجرایی است که در یکی از بخش‌های مثنوی به آن پرداخته شده. کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم، بازنویسی علیرضا شریعتی از این بخش از مثنوی معنوی، اثر مولانا جلال الدین محمد بلخی است. مولانا در این داستان درباره‌ی مفاهیمی چون ساده‌زیستی، رها بودن روح از قید ظواهر و تجملات، تسلط بر نفس و اسیر نشدن در دام شهرت صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم

در دوران صدر اسلام و در زمان خلافت عمربن خطاب، به‌عنوان خلیفه‌ی دوم مسلمین، امپراتوری بیزانس یا روم شرقی، از قدرت و شکوه فراوانی برخوردار بود. روزی این امپراتوری که شاهد قدرت‌گیری روزبه‌روز مسلمانان در سمت دیگری از جهان بود، تصمیم گرفت سفیری را برای ملاقات با حاکم این حکومت جدید روانه کند. سفیر روم که خود از دل جلال و شکوهی چشم‌گیر عازم آن‌جا شده بود، گمان می‌کرد خلیفه‌ی مسلمانان را نیز در چنین احوالی خواهد یافت. اما وقتی به دیار مسلمانان رسید و مسیر قصر خلیفه را جویا شد، با پاسخی مواجه شد که او را متحیر کرد. مسلمانان مدینه در پاسخ به سفیر این‌گونه گفتند که خلیفه، قصری ندارد و در خانه‌ای ساده، همانند دیگر افراد جامعه، زندگی می‌کند. علیرضا شریعتی در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم، روایت مولانا جلال الدین محمد بلخی (Rumi) را از این دیدار بازنویسی و تفسیر کرده و به نثر درآورده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم

علیرضا شریعتی که در زمینه‌ی روان‌شناسی و مشاوره به فعالیت می‌پردازد، مثنوی معنوی از مولانا جلال الدین محمد بلخی را به‌عنوان منبعی غنی و مفید برای دست‌یابی به آرامش و سلامت روان یافته است. او با برگزیدن بخش‌هایی از این کتاب گران‌سنگ ادبیات فارسی، و تفسیر و شرح آن‌ها، مجموعه‌ای از کتاب‌های صوتی را در اختیار خوانندگان علاقه‌مند به این مباحث قرار داده است. کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم (به‌عنوان یکی از جلدهای این مجموعه) را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای علیرضا شریعتی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه جزیره‌ی مثنوی

مجموعه‌ای که تحت عنوان «جزیره‌ی مثنوی» به انتشار رسیده، از کتاب‌های صوتی‌ای تشکیل شده که در هر یک از آن‌ها، یکی از داستان‌های زیبای کتاب ارجمند مثنوی مولوی قرائت گشته و سپس به فارسیِ امروزی، بازگردانده شده است. کار آماده‌سازی این مجموعه، اعم از خوانش و گزینش، بر عهده‌ی علیرضا شریعتی بوده است. انتشار این مجموعه نیز به همت نشر نوین کتاب گویا میسر شده است.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم را به علاقه‌مندان به ادبیات کهن فارسی و آثار مولانا جلال الدین محمد بلخی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم می‌شنویم

روح‌هایی که از این قفس تن رهایی یافته‌اند، پیامبران و اولیا هستند. سخن این بزرگواران همواره در این دنیای مادی ما طنین‌انداز است که:

ما بدین رستیم زین تنگین قفس
جز که این ره نیست چاره‌ی این قفس

ما به نیروی ایمان و دین از این زندان رسته‌ایم. زیرا جز این راه، راهی برای رهایی نیست. اما رهایی از زندان این دنیا شرایطی را طلب می‌کند که یکی از آن‌ها فرار از بندهای آن است. این بندها کدامند؟ بندهایی که نفس برای زندانی کردن انسان، پیش روی او می‌گذارد. یکی از این بندها که کمتر از بندهای آهنین نیست، شهرت است. شهرت که پای انسان را با زنجیر تعریف‌ها و احسنت‌گویی‌های خلق می‌بندد و یک وقت متوجه می‌شوی که اسیر این بندها شده‌ای. همان‌طور که طوطی گرفتار قفس بازرگان شد.

که اشتهار خلق بند محکمست
در ره این از بند آهن کی کمست

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه‌ی دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان سفیر رم و خلیفه دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.