معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح اثری از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی با بازنویسی علیرضا شریعتی است. شریعتی در این کتاب صوتی به روایت داستان قوم ثمود و پیامبر ایشان پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح، حکایت قوم ثمود و عاقبت این قوم است. در پی زشتی‌ها و ناصوابی‌هایی که این قوم مرتکب می‌شدند، خداوند، صالحِ راست‌کردار، که باایمان‌ترینِ آن‌ها بود را به پیامبری و هدایتِ ایشان برگزید. صالح به میان مردم رفت و تلاش کرد تا آنان را از بدکرداری دور کند اما این قوم گمراه، او را به سخره گرفتند و به حرف‌هایش ایمان نیاوردند. آن‌ها از پیامبر خود معجزه‌ای خواستند تا باور کنند که او فرستاده‌ی خداست. صالح به یاری پروردگار، معجزه‌ای به ایشان نشان داد اما کلام الهی و نشانه‌های پروردگار به‌سختی راهی به قلبِ سنگ‌شده‌ی این قوم باز می‌کرد تا آنکه روزی اتفاقی افتاد که سرانجامی غیرقابل تغییر را برای آنان رقم زد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح، اثری از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی با بازنویسی علیرضا شریعتی است. نشر صوتی نوین کتاب گویا این کتاب صوتی را با خوانش بازنویسِ اثر، علیرضا شریعتی به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه جزیره‌ی مثنوی

«مصحف ثانی» عنوان دیگری است که بسیاری از مولوی‌پژوهان و صاحب‌نظران حوزه‌ی عرفان بر مثنوی معنوی گذاشته‌اند. مثنوی معنوی یکی از غنی‌ترین گنجینه‌‌های ادبیات عرفانی و تعلیمی به شمار می‌رود. در شش دفتر مثنوی معنوی، 26000 سروده‌ی مولانا گنجانده شده است. به باور استاد جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، مثنوی معنوی را می‌توان به‌جهت غنای معانی و شیوایی بیانِ آن، با آثاری مانند گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌طراز دانست.

از مثنوی معنوی تصحیح‌های بسیاری ارائه شده است که از جمله‌ی پرآوازه‌ترین و پربارترینِ آن‌ها می‌توان به تصحیح‌های عبداللطیف عباسی گچراتی، رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد اشاره کرد. مثنوی معنوی بارها مورد بازنویسی قرار گرفته و از آن اقتباس‌های بسیاری انجام شده است. بدیع‌الزمان فروزانفر و جعفر شعیدی از پژوهشگرانِ برجسته‌ای هستند که آثار تحلیلی ارزشمندی را از مثنوی ارائه داده‌اند. از سرایش ابیات دلنشین مثنوی سالیان درازی گذشته است اما هنوز و همچنان به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود و مخاطبانِ بسیاری در سراسر جهان شیفته و مجذوبِ آن هستند.

علیرضا شریعتی در هر قسمت از مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، داستانی از این اثر سترگ ادبیات فارسی را بازنویسی کرده است که شما را به شنیدنِ آن دعوت می‌کنیم.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی به‌ویژه طرفدارانِ آثار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی از شنیدنِ این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح می‌شنویم

سال‌ها بعد قبیله‌ی دیگری به نام ثمود در آنجا پدید آمد و رشد کرد که خدا همه‌ی نعمت‌ها را بر آنان نیز ارزانی داشت اما مردم این‌بار هم راه ناصواب رفتند و بت‌پرستی پیشه کردند. خداوند حضرت صالح را که از نظر عقل و دانش برتر از ایشان بود، مأمور ارشادِ آنان کرد. صالح مردم را به یکتاپرستی و عدل و شفقت بر یکدیگر دعوت کرد اما مردم از بت‌پرستی و ظلم دست نکشیدند. دعوت صالح را به تمسخر گرفتند و به او گفتند اگر پیامبریِ تو از جانبِ خداست، پس معجزه‌ای به ما بنما. قوم ثمود تقاضا کردند که از کوه شتری ماده و ده ماهه آبستن و پابه‌زا بیرون آورد. صالح چنین کرد و آن ناقه‌ی شتر در حال بزاد. بچه‌ی او قوی و کلان بود. صالح با آن قوم قرار گذاشت که آب قریه، یک روز از آنِ شتر و بچه‌اش و روز دیگر از آنِ آنان باشد و آن روز که ناقه آب می‌خورد، قوم ثمود از شیر ناقه بیاشامند. شترِ صالح از آن پس یک روز به چشمه می‌رفت و آب می‌خورد و روز دیگر از خوردنِ آب امتناع می‌کرد. این رفتار عجیب شتر، قدرتمندان را به وحشت انداخت و ترسیدند گروهی از قوم، به او بگروند. لذا برای رفع این غائله، شتر را کشتند. صالح از این کار آنان به‌سختی دل‌آزرده شد و به امر خدا به آنان سه روز فرصت داد که توبه کنند وگرنه عذاب خدا بر آنان نازل خواهد شد. آنان نه تنها از این هشدار پند نگرفتند، بلکه در صدد کشتنِ صالح برآمدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان ناقه صالح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.