معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر

در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر، داستانی را از دفتر اول این کتاب گران‌قدر می‌شنوید که شرح معجزه‌ای از پیامبر اکرم (ص) است. علیرضا شریعتی در هر قسمت از مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی داستانی از این اثر مولانا را با زبانی ساده برای مخاطبان تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر

معجزات یکی از راه‌های اثبات حقانیت پیامبران هستند؛ زیرا مردم برای پذیرفتن ادعای نبوت، به شواهدی نیاز داشتند. به همین دلیل پیامبران کاری خارق‌العاده را انجام می‌دادند که دیگران از انجام آن عاجز بودند. برای مثال ساحران دربار فرعون ریسمان‌ها را به شکل مار درآوردند؛ اما حضرت موسی (ع) عصای خود را به اژدهایی بزرگ تبدیل کرد که تمام مارهای ساحران را بلعید. ساحران که از انجام کاری چنین خارق‌العاده عاجز بودند، به حقانیت موسی کلیم‌الله گواهی دادند و ایمان آوردند. اما در این میان، فرعون همچنان به لجاجت خود ادامه داد و با حضرت موسی (ع) عناد ورزید. همان کاری که ابوجهل با حضرت محمد (ص) انجام داد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر

علیرضا شریعتی در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر داستان یکی از معجزات پیامبر (ص) را تعریف می‌کند. عمرو بن هشام بن مغیره درواقع کنیه‌ی ابوالحکم داشت اما به دلیل دشمنی با اسلام، ابوجهل لقب گرفت. وی روزی قصد کرد که پیامبر اکرم (ص) را با آزمونی به‌ظاهر دشوار اما بچگانه، به چالش بکشد. ابوجهل مشتی سنگریزه در دست خود پنهان کرد و نزد پیامبر (ص) رفت و از او خواست که بگوید چه در دست خود پنهان کرده است. رسول اکرم (ص) نیز که از نقشه‌ی ابوجهل خبر داشت، پیشنهادی به‌مراتب جذاب‌تر به او داد: اینکه آن‌چه در مشت ابوجهل قرار گرفته، به حقانیت پیامبر گواهی دهد. ابوجهل نیز پیشنهاد پیامبر را پذیرفت و چنین بود که معجزه‌ی گواهی دادن سنگ‌ریزه بر حقیقت پیامبر به وقوع پیوست.

منبع کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر، دفتر اول مثنوی و داستان پیر چنگی است. استاد بدیع‌الزمان فروزانفر که مآخذ بسیاری از داستان‌های مثنوی را یافته‌اند، نتوانسته‌اند مأخذ دقیق این حکایت را پیدا کنند. داستان این معجزه‌ی پیامبر (ص) به صورت‌های دیگری در دیگر کتاب‌های سیره‌ی نبوی آمده؛ اما با چنین جزئیاتی، فقط در مثنوی (Masnavi) نقل گشته است. در دیگر منابع بیان شده که حضرت محمد (ص) خودشان سنگریزه‌هایی را در دست گرفتند و آن سنگریزه‌ها خدا را تسبیح گفتند. شاید مولانا (Rumi) با وارد کردن ابوجهل به داستان قصد داشته که نتیجه‌ی لجاجت، ستیزه و باور نکردن معجزات پیامبر (ص) را بهتر به مخاطبان نشان دهد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر را علیرضا شریعتی بازنویسی و روایت کرده است. ناشر صوتی این اثر، نوین کتاب گویاست.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

مجموعه‌ای که تحت عنوان «جزیره‌ی مثنوی» به انتشار رسیده، از کتاب‌های صوتی‌ای تشکیل شده که در هر یک از آن‌ها، یکی از داستان‌های زیبای کتاب ارجمند مثنوی مولوی قرائت گشته و سپس به فارسیِ امروزی، بازگردانده شده است. کار آماده‌سازی این مجموعه، اعم از خوانش و گزینش، بر عهده‌ی علیرضا شریعتی بوده است. انتشار این مجموعه نیز به همت نشر نوین کتاب گویا میسر شده است.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر به علاقه‌مندان ادبیات کهن فارسی، ادبیات عرفانی و همچنین دوستداران شعر و اندیشه‌ی مولانا پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر می‌شنویم

روزی ابوجهل سنگ‌ریزه‌هایی را در مشت خود گرفته نزد حضرت رسول اکرم (ص) رفت و گفت: «تو می‌گویی پیغمبری و ادعا می‌کنی از راز آسمان‌ها نیز خبر داری. اگر راست می‌گویی به من بگو اکنون در مشتم چیست؟»

پیامبر پرسید: «چه می‌خواهی؟ آیا من بگویم در مشت تو چیست یا آن‌چه در مشت تو هست بگوید که ما بر حقیم؟» ابوجهل که مسئله‌ی مشکل‌تری را به او پیشنهاد کرده بودند، با خوشحالی گفت: «نه، همین دومی بهتر است. بگو این سنگ‌ریزه‌ها به من بگویند که تو از پیامبران برحقی.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
داستان گواهی دادن سنگ‌ریزه بر حقیقت پیامبر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گواهی دادن سنگ ریزه بر حقیقت پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.