معرفی و دانلود کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960

عکس جلد کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960

کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960، مجموعه‌ای از مقالات و جستارهاست که توسط الکساندر کرودن جمع‌آوری و ویرایش شده است. این مقالات، به رخدادها و اتفاقاتی می‌پردازند که در دهه‌ی 1960 میلادی در آمریکا رخ دادند و نشان می‌دهند جنبش دانشجویی چطور به مخالفت با جنگ ویتنام و تبعیض نژادی پرداخت. مقالات کتاب حاضر توسط برخی از مهم‌ترین اندیشمندان غربی نوشته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960

دهه 1960 در غرب، دهه‌ی آرمان‌خواهی و شورش بود. اتفاقاتی که در این دهه و به‌طور ویژه در آمریکا رخ دادند، تأثیر بزرگی بر جامعه، فرهنگ و سیاست آمریکا گذاشتند. به طوری که ریشه‌ی بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های سیاسی این کشور را می‌توان در دهه‌ی 1960 و فعالیت‌های جنبش دانشجویی یافت. الکساندر کرودن (Alexander Cruden) با گردآوری مقالات و جستارهایی در کتاب جنبش دانشجویی دهه 1960 (Student Movements of the 1960s)، تصویری شفاف از این دوره‌ی مهم آمریکا ترسیم کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960

شاید بتوان مهم‌ترین اتفاقاتی را که در دهه‌ی 1960 میلادی در آمریکا رخ دادند، اوج گرفتن مبارزات برای حقوق مدنی و جنگ ویتنام دانست که اولی، سیاست‌های داخلی آمریکا و رابطه‌ی دولت این کشور با مردمان و گروه‌های اقلیت را تحت‌تأثیر قرار می‌داد و دومی، بر سیاست‌های خارجی آمریکا و جایگاه این کشور در میان دیگر کشورهای جهان اثر می‌گذاشت.

از زمان جنگ داخلی آمریکا، بسیاری از رئیس‌جمهوران و سیاستمداران آمریکایی با مسئله‌ی حقوق مدنی درگیر بوده‌اند. در این میان برخی مانند وودرو ویلسون (Woodrow Wilson)، از موافقین تبعیض نژادی و مخالف حقوق مدنی برابر و برخی دیگر مانند دوایت آیزنهاور (Dwight D. Eisenhower) مخالف تبعیض نژادی و از طرفداران حقوق مدنی بودند. حل نشدن مسئله‌ی تبعیض نژادی و حقوق مدنی، باعث شد بخشی از جامعه نسبت به سیاستمداران بی‌اعتماد شود و راه‌های متفاوتی برای احقاق حقوق خود را دنبال کند. جنبش‌های دانشجویی در دهه‌ 1960، یکی از اصلی‌ترین نمودهای این مبارزات برای احقاق حقوق اقلیت‌های نژادی در آمریکا بود.

از طرف دیگر، ظهور و قدرت گرفتن رژیم‌های کمونیستی در جهان (به‌طور ویژه در چین که در جنگ جهانی دوم هم‌پیمان آمریکا بود)، باعث شد بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، ترسی غیرواقعی و اغراق‌شده نسبت به نفوذ گروه‌های چپ‌گرا پیدا کنند. اصلی‌ترین نمودهای این ترس ایجاد «کمیته فعالیت‌های ضدآمریکایی مجلس» و همینطور رواج مک‌کارتیسم (McCarthyism) بود. این مسئله باعث شد دولت‌های آمریکایی که می‌ترسیدند جنوب شرقی آسیا به دست کمونیسم بیفتد، کشور آمریکا را درگیر جنگ ویتنام کنند. جنگی که از نظر بسیاری از آمریکایی‌ها، توجیهی نداشت و نارضایتی زیادی را نسبت به سیاستمداران آمریکایی به ارمغان آورد. مجموعه مقالات جنبش دانشجویی دهه 1960 با اشاره به مخالفت‌های فراوانی که به جنگ ویتنام صورت گرفت، به نقش جنبش دانشجویی در سازمان‌دهی اعتراضات و بسیج نیروهای اجتماعی می‌پردازد و نشان می‌دهد این جنبش یکی از اصلی‌ترین نیروهای مخالف با جنگ و همینطور سیاست‌های مداخله‌جویانه‌ی دولت آمریکا بود.

همانطور که کتاب جنبش دانشجویی دهه 1960 نشان می‌دهد، دهه‌ی 1960 در زمینه‌ی فرهنگی، تأثیرات زیادی بر جامعه‌ی آمریکا گذاشت که از آن جمله می‌توان به ظهور جنبش‌های پادفرهنگ و ضدفرهنگ آمریکایی و همینطور رواج موسیقی اعتراضی راک اشاره کرد. از طرف دیگر، در این دهه، جوانان آمریکایی و علی‌الخصوص دانشجویان، که از نهادها و ساختارهای سیاسی حاکم بر جامعه‌ی آمریکا، از جمله مذهب، ناامید شده بودند به فرهنگ‌ها و عرفان‌های شرقی رو آوردند.

مقالاتی که در کتاب جنبش دانشجویی دهه 1960 گردآوری شده‌اند، اکثرِ جنبه‌های این دهه‌ی پرآشوب و مهم را در نظر گرفته‌اند و به راحتی می‌توان رویکرد عمیق الکساندر کرودن را در انتخاب مقالات مجموعه مشاهده کرد. برخی از مقالات این کتاب، سخنان یا گزارش‌های مقامات سیاسی آمریکا هستند؛ از جمله: گفت‌وگوی تلویزیونی سی و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا، لیندون بینز جانسون و گزارش جی. ادگار هوور به «کمیته‌ی بررسی فعالیت‌های ضد آمریکایی در کنگره‌ی ایالات متحده» در خصوص نفوذ اندیشه‌های کمونیستی در بین جوانان و دانشجویان آمریکایی. برخی دیگر از این مقالات، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی هستند که فعالین جنبش دانشجویی ایراد کرده‌اند؛ از جمله: مقاله‌ی تام هیدن در باب گرایش‌های پادفرهنگی و ضدفرهنگی جنبش دانشجویی در دهه‌ی 1960 میلادی و مصاحبه‌ی ماریو ساویو در مورد شیوه‌ی سرکوب‌گرانه‌ی مدیریت دانشگاه. مقالات دیگری نیز از اندیشمندان و نویسندگان مشهوری چون راجر اسکروتن و کارل اوگلزبری» در تأیید یا رد فعالیت‌های جنبش دانشجویی در دهه‌ی 1960 آورده شده‌ است.

کتاب جنبش دانشجویی دهه 1960 توسط فاطمه شاداب ترجمه شده و نشر ققنوس آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی آرمان خدادادی تهیه شده است.

کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ سیاسی-اجتماعی آمریکا و یا به فضای فرهنگی دهه‌ 1960 میلادی در این کشور علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960 می‌شنویم

تام هیدن در این دیدگاه شرح می‌دهد چگونه جو غالب بر جنبش جوانان که در آغاز بر استفاده از امکانات ساختاری برای اعمال اصلاحات متمرکز شده بود، در عرض چند سال تغییر کرد و از یک طرف به مقاومت و از طرف دیگر به استفاده از مواد مخدر رسید. او می‌گوید این تغییرات حاحل سختگیری فرهنگی جریان اصلی و قدیمی جامعه بود و تقسیم شدن جوانان به گروه‌های مختلف، بیانگر این مطلب بود که اهداف اصلی جنبش جوانان تا حد زیادی محقق نشده است. ظهور پادفرهنگ، برای محافظه‌کاران فواید زیادی داشت و آن‌ها دستاوردهای سیاسی زیادی کسب کردند. هیدن نتیجه‌گیری می‌کند دولت با استفاده از پادفرهنگ توانست از ادامه‌ی پیشرفت جنبش‌های ضدتبعیض نژادی جلوگیری کند، تفاوت‌ها و گوناگونی‌های موجود در جامعه را سرکوب کند و جنگ خانمان‌برانداز و فاجعه‌بار ویتنام را ادامه دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
18 دقیقه
پیشگفتار
17 دقیقه
بخش اول - دیدگاه اول
17 دقیقه
بخش اول - دیدگاه دوم
20 دقیقه
بخش اول - دیدگاه سوم
31 دقیقه
بخش اول - دیدگاه چهارم
26 دقیقه
بخش اول - دیدگاه پنجم
21 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه اول
21 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه دوم
11 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه سوم
17 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه چهارم
21 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه پنجم
21 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه ششم
12 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه هفتم
11 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه هشتم
18 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه اول
22 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه دوم
23 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه سوم
25 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960
نویسنده
مترجمفاطمه شاداب
راویآرمان خدادادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960

iman babaei
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
دوران شور انقلابی، حس تحول خواهی جوانان دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ و نهضت هیپی و ده‌ها مطلب که تلاش جوانان را جهت دستیابی به دنیای انسانی تر به تصویر کشیده شده است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960

برای دریافت کتاب صوتی جنبش دانشجویی دهه 1960 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.