معرفی و دانلود کتاب هوش اخلاقی کودکان

عکس جلد کتاب هوش اخلاقی کودکان
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش اخلاقی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش اخلاقی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش اخلاقی کودکان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که پس از فرزندآوری برای والدین به‌وجود می‌آید، بحث فرزندپروری است. رابرت کولز کتاب هوش اخلاقی کودکان را برای آن دسته از مادر و پدرانی نوشته است که با رویای تربیت یک فرزند اخلاق‌مدار وارد نقش والدگری می‌شوند، اما در برخی مواقع در آن شکست می‌خورند! اثر پیش‌رو از آثار پرفروش نیویورک تایمز به‌شمار می‌رود و منبع بسیار خوبی برای والدینی است که تربیت فرزند، اولویت زندگی آن‌هاست.

درباره کتاب هوش اخلاقی کودکان

شکل‌گیری مسائل اخلاقی در کودکان یکی از مهم‌ترین نکات فرزندپروری است که هر خانواده‌ای باید به آن توجه کند. کتاب هوش اخلاقی کودکان (The Moral Intelligence of Children: How To Raise A Moral Child) اثر رابرت کولز (Robert Coles) یکی از بهترین منابع آموزشی برای والدین و مربیان کودک به‌شمار می‌رود که آن‌ها را برای تربیت کودکانی اخلاق‌مدار آماده می‌کند. رابرت کولز به کمک انجام با آزمایش‌ها و تحقیقات بالینی روی کودکان، نتایجی را به دست آورده که نشان می‌دهد یک کودک چگونه هوش اخلاقی را می‌آموزد و به فردی اخلاق‌مدار تبدیل می‌شود. در کتاب هوش اخلاقی کودکان، داستان‌هایی زیبا و واقعی را درباره‌ی کودکان می‌خوانید که می‌توانند الهام‌بخش شما برای فرزندپروری بهتر باشند.

این کتاب در سه فصل نگاشته شده است. نویسنده در فصل اول به معنای هوش اخلاقی، تخیل اخلاقی و معیارهای تشخیص انسان خوب از بد، علل مصرف مواد مخدر یا الکل و انجام رفتارهای نامناسب مانند تقلب، تهمت و ... می‌پردازد. فصل دوم کتاب به شکل‌گیری رفتارهای گوناگون در کودکی اختصاص دارد. تحقیقاتی که در این فصل از کتاب بیان شده نشان می‌دهد که ویژگی‌های اخلاقی و فکری در سنین کودکی شکل می‌گیرند و کودکان با دیدن رفتارهای مختلف و تحلیل آن‌ها می‌توانند رفتارهای مثبت و منفی را دریافت کرده و در زمان مقتضی خود بروز دهند. در این فصل نکات مفیدی را درباره‌ی کودکان لوس یا نازپرورده، اشتباهاتی که دیگران درباره‌ی فرزندان خود کرده‌اند، نحوه‌ی تنبیه کودک و تعیین حد و مرز‌ها خواهید خواند. همچنین دوران بلوغ و لجبازی‌های دوره‌ی نوجوانی که موجب سردرگمی‌های رفتاری خانواده می‌شود، از جمله مسائلی است که در این فصل به آن پرداخته شده است. رابرت کولز در فصل سوم نامه‌هایی را خطاب به والدین، مربیان و معلمان نوشته است که می‌تواند اطلاعات مهم و کاربردی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

کتاب هوش اخلاقی کودکان از جمله کتاب‌های راهنما و کاربردی مفید برای والدین، مربیان و معلمان است که آن‌ها را در مسیر تربیت و پرورش هوش اخلاقی کودکان کمک می‌کند. این کتاب با ترجمه‌ی منا تقوی فر و به کوشش نشر راوشید روانه‌ی بازار کتاب شده است.

نکوداشت‌های کتاب هوش اخلاقی کودکان

  • این تحقیق مهم و کلیدی بر اساس تیزهوشی و دقت بالای نویسنده در این زمینه نوشته شده است. این تحقیق برای خانواده‌ها، معلمانی که نگران هوش اخلاقی کودکان هستند مطالب بسیار روشن‌کننده‌ای خواهد داشت. (پابلیشرز ویکلی)
  • هوشمندانه، قابل‌درک و الزامی برای خانواده‌ها. کتاب هوش اخلاقی کودکان به‌خوبی تمام نکات مربوط به زندگی کودکان و مشکلات آن‌ها را پوشش داده و مناسب کودکان و خانواده‌هایشان است. (مجله People)
  • در نکاتی که کولز مطرح کرده دو مورد مهم وجود دارد. اولین مورد این است که شخصیت اخلاقی در دوران طفولیت تا نوجوانی شکل می‌گیرد. این مهم طبق مکالمات و مشاهدات کودکان در اطرافیان آن‌ها تحقق می‌یابد. در این‌گونه موارد کیفیت‌های اخلاقی مشخصی مثل همدلی می‌تواند در کودک بروز پیدا کند یا از بین برود. (لری هالتگرن، فراروان‌شناسی)
  • کتابی پر از مثال و داستان و ایده‌های مشخص که به خوانندگان کمک می‌کند با نقش بزرگسالان در شکل‌گیری هوش اخلاقی در کودکان آشنا شوند. نحوه نگارش کولز و استفاده از موارد روانشناسی شده و تجارب شخصی او راهی مؤثر برای بررسی این موضوع مهم و انتزاعی است. (مجله آمریکایی روان‌پزشکی)

کتاب هوش اخلاقی کودکان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی کسانی که به‌تازگی پدر یا مادر شده‌اند و یا در آستانه‌ی پذیرش نقش پدر و مادری هستند پیشنهاد می‌کنیم. همچنین والدین، مربیان و معلمانی که می‌خواهند در امر تربیت اخلاقی کودکان و نوجوانان عملکرد خوبی داشته باشند، بهتر است این کتاب راهنمای عملی را بخوانند.

با رابرت کولز بیشتر آشنا شویم

رابرت کولز متولد 12 اکتبر سال 1929 نویسنده‌ی آمریکایی، روان‌پزشک کودکان و استاد دانشگاه هاروارد است. او به‌واسطه‌ی نگارش و تالیف کتاب در حوزه‌های روانشناسی و روانشناسی، موفق به دریافت جایزه‌ی پولیتزر در بخش عمومی و غیرداستانی شد. وی تاکنون آثار بسیار زیادی در زمینه‌ی روان‌پزشکی منتشر کرده که از جمله آثار او می‌توان به «مطالعاتی در باب شجاعت و ترس»، «تصویر تو هستی»، «هنوز در آمریکا گرسنگانی وجود دارد»، «جنوب به سمت شمال می‌رود»، «بدرود جنوب»، «اولین و آخرین اسکیمو» و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب هوش اخلاقی کودکان می‌خوانیم

زمانی می‌رسد که هم والدین و هم معلم، نگران رفتار کودک یا دانش‌آموز خود می‌شوند و برای آن دلیل خوبی هم دارند. برای مثال، رفتارهای ناشایستی از او سر می‌زند یا از روی عمد بدجنسی می‌کند و این رفتارها تا جایی ادامه می‌یابد که دیگر همکلاسی‌هایش متوجه شده و با کلماتی چون "بدجنس" یا "زورگو" او را صدا می‌زنند. آن روز یکی از پسربچه‌های کلاس که هشت سال بیشتر نداشت به من گفت: "او مقابل من می‌نشیند و کاری به کارم ندارد چون می‌داند من از پس خودم برمی‌آیم اما او قلدر و واقعاً بدجنس است. او همیشه بچه‌هایی را اذیت می‌کند که در نظرش از او ضعیف‌تر هستند. همه را مجبور می‌کند در انجام تکالیفش به او کمک کنند یا از شیرینی‌هایشان به او بدهند. همه مطابق دستور و خواسته‌هایش عمل می‌کنند. از تقلب کردنش چیزی نگویم اما آن روز با چشمان خودم دیدم که تقلب می‌کرد. فکر می‌کنم معلم از همه چیز خبر دارد اما پدرم می‌گوید چون پدر آن پسربچه وکیل معروفی است، حتماً معلمتان از او هراس دارد؛ البته بایدم بترسد وگرنه پدر پسربچه از او شکایت خواهد کرد"

پسر دیگری که قیافه جدی به خود گرفته بود در سالن مدرسه شق‌ورق راه می‌رفت و بچه‌ها را از سر راهش کنار می‌زد؛ این کارش از ذات او خبر می‌داد: "فریبکار، بی‌احساس و بدجنس. همه این‌ها به کنار، برای خودش جذبه و ابهتی خاص داشت و بسیار زیرک بود. می‌توانست به هر کس که دلش خواست دستور بدهد و هر که را میلش کشید به سمت خود جذب کند. معلم‌های مدرسه خیلی با او کاری نداشتند و سر به سرش نمی‌گذاشتند. او را به نوعی رهبر می‌پنداشتند و در نظرشان داشتن چنین خصوصیاتی برازنده یک رهبر می‌بود: محافظه‌کار و محتاط، خودخواه و وابسته به دیگران، تمایل به فریبکاری در رسیدن به مقاصد و اذیت و آزار افرادی که از او وحشت دارند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن مترجم
مقدمه
فصل اول-هوش اخلاقی
1. تخیل اخلاقی: شاهدین
رفتار متقابل
انسان خوب چه معیار‌هایی دارد
2. انسان خوب چه کسی است؟
مرد عمل باشید
انسان خوب
یک لحظه‌ی اخلاقی: فیلم ماجرای برانکس
3. انسان نه چندان خوب: رفتار پنهان
بدبختی من، بدبختی دیگران است
از علم تا عمل
کودک قلدر و شیاد
فرزند سنگ دل
4. چهارراه رفتاری: رفتار بد، ناظرین بد
کودکی که به دنبال دردسر می‌گردد
اِلین و داستان تقلب
ماجرای ماری، چارلی و باند: مصرف الکل و مخدر
خطر جدی: آغاز رابطه فیزیکی در دوران نوجوانی
دیلیا و دوستانش
چاره چیست؟
فصل دوم-شکل‌گیری رفتار در کودکی
1. سال‌های آغازین زندگی
درس اخلاقی پیش از ابراز کلام
کودک لوس و نازپرورده
درس گرفتن از اشتباهات دیگران
نشانه‌های روز اول
قدرت کلام و خودکاوی رفتاری: بله یا خیر
حرف‌شنوی کودک از ابتدا
تنبیه کودک
زمان و کثرت آن
تعیین حد و مرز
سگ و گربه در نقش معلم
کودک در نقش شنونده‌ی درس اخلاق
شیوه بله یا نه به سبک آنا فروید
عشق فرزندی
تقابل رفتار
2. سال‌های دوره ابتدایی: دوران شکل‌گیری وجدان
ماجرای اتوبوس: و چراهای تمام نشدنی کودک
بعد بیرونی و بعد اخلاقی
زبان ابزار بیان عقیده
بتسی: دختر سخت‌گیر نسبت به خود
تفکر به سبک پاسکال
چالش: احتمالات و خطرات مربوط به آن
خطر: کودک سرزنشگر
درسی برگرفته از تاریخ: شجاعت
درس دیگری برگرفته از تاریخ: تضاد ارزشی یک خانواده
پیام اخلاقی اشتباه
3. دوران بلوغ
بیگانگی ارزشی
حق به جانب بودن در بحث و مشاجره
قدرت دست کیست؟
تنهایی و آسیب پذیری ارزشی
آنا فروید و بلوغ فکری
آنا فروید و ارتباط والدین با نوجوان ها
سردرگمی رفتاری
ریشه‌های بی‌اعتمادی در نوجوان ها
بلوغ به عنوان فرصتی دوباره
فرصت دوباره پال
در جست‌وجوی هم‌نشین
اولین قدم از جانب آلیس
فصل سوم-نامه‌هایی خطاب به والدین و آموزگاران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش اخلاقی کودکان
نویسنده
مترجممنا تقوی فر
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-5767-31-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش اخلاقی کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش اخلاقی کودکان

برای دریافت کتاب هوش اخلاقی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.