معرفی و دانلود کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک

عکس جلد کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک
قیمت:
89700 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک

چرا بعضی دولت‌ها عملکرد درخشانی در مدیریت امور شهروندان دارند؟ کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک به این پرسش مهم می‌پردازد. علی صنایعی و مهدی امامی توضیح می‌دهند اداره‌ی دنیای مدرن نیازمند دولتی الکترونیکی است که از فناوری اطلاعات برای بهبود کارایی و افزایش شفافیت کمک می‌گیرد و رمز موفقیت کشورهای توسعه‌یافته را باید در این موضوع جستجو کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک

چگونگی اداره‌ی یک کشور به رابطه‌ی دولت و مردم وابسته است. ارائه خدمات گسترده در سطح شهرها و روستاها بدون دسترسی به اطلاعاتی کامل از ساکنین آن‌ها ممکن نیست. همچنین برای مدیریت منابع انرژی به کنترلِ هوشمندِ مصرف شهروندان نیاز داریم که جلوگیری از هدر رفت و رعایت عدالت را با هم محقق کند. یا اگر می‌خواهیم یارانه را در قالب خدمات دولتی دریافت کنیم و دریافتی افراد با وضعیت اقتصادیشان در تناسب باشد، باید دولت الکترونیک را در کشورمان به وجود بیاوریم. مثال‌هایی از این دست فراوانند، اما دقیقا چرا به این نوع از دولت نیاز داریم؟ کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک (Electronic Governance) به همین موضوع می‌پردازد.

باید گفت رسیدن به بسیاری از شاخص‌های دولت توسعه‌یافته بدون داشتن چنین حاکمیتی ممکن نیست. البته انتقال سیاست سنتی به شکل هوشمند آن نیازمند داده‌های کلان و میلیونی است که جمع‌آوری آن زیرساخت‌های وسیع و پیشرفته‌ای را می‌طلبد. از این مقدمه مختصر می‌توان فهمید دولت الکترونیک به راحتی و در زمان کوتاه پدید نمی‌آید، پس عجیب نیست اگر گاه مسئولین کشوران در حال توسعه، نبود امکانات را به بهانه‌ای برای زیر سوال بردن این نوع از دولت تبدیل کنند. با این وجود کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک قطعا برای مسئولین مفید خواهد بود زیرا آن‌ها را با فواید بی‌شمار چنین حکومتی آشنا می‌سازد. همچنین شهروندان ایران نیز به دستاورهای این نوع از حکمرانی پی می‌برند تا زمان مطالبه‌ی حقوقشان، از استدلال‌هایی قوی بهره‌مند باشند.

نسخه‌ی کاغذی این اثر ارزشمند در سال 1400 توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی وارد بازار شد. حال نسخه‌ی صوتی آن که توسط همین ناشر تهیه شده در اختیار شماست تا با کمترین هزینه، زمان و انرژی با جدیدترین نظرات چگونگی حکمرانیِ دولت آشنا شوید و آنچه حقیقتا شایسته‌ی شماست را از حاکمیت درخواست کنید.

کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به حوزه‌ی تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، پژوهشگران علوم سیاسی و افرادی که در حوزه‌ی علوم اجتماعی مشغول فعالیت هستند از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک می‌شنویم

یک شهر هوشمند از داده‌های دیجیتالی برای ارائه خدمات عمومی بهتر و استفاده بهتر از منابع استفاده می‌کنند. یک شهر هوشمند از شش مؤلفه اصلی شامل دولت هوشمند، اقتصاد هوشمند، شهروندان باهوش، تحرک هوشمند، محیط هوشمند و زندگی هوشمند تشکیل شده است. به‌طور کلی، اینترنت اشیا فناوری‌محور است در حالی که شهرهای هوشمند کاربرگرا هستند. هر کدام با هدف مشترک ارائه خدمات بهتر برای شهرهای مدرن به سمت یکدیگر سوق می‌یابند.

براساس گزارشی از سازمان ملل متحد تخمین زده می‌شود که جمعیت شهری در سراسر جهان تا سال 2050 به بیش از 70٪ جمعیت جهان برسد. رشد سریع جمعیت و شهرنشینی باعث بروز موضوعات بسیاری در شهرهای مدرن شده است، تغییرات جهانی محیط زیست، مصرف انرژی، ازدحام ترافیک و غیره نمونه‌هایی از آن‌ها هستند. در حالی که مناطق جهانی کمتر از 2٪ سطح زمین را اشغال می‌کنند، عامل 75٪ مصرف انرژی جهان و تقریباً 80٪ شامل انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان می‌باشد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل اول: نقش کلان داده در حاکمیت الکترونیک
21 دقیقه
فصل دوم: نقش اینترنت اشیا در حاکمیت الکترونیک
20 دقیقه
فصل سوم: نقش هوش مصنوعی در حاکمیت الکترونیک
25 دقیقه
فصل چهارم: نقش تجارت الکترونیک در حاکمیت الکترونیک - قسمت اول
25 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل پنجم: آمادگی و حاکمیت الکترونیک در سطح جهانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حاکمیت الکترونیک
نویسنده،
راویزهرا خلیلی
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه صوتی
89700 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک

برای دریافت کتاب صوتی حاکمیت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.