معرفی و دانلود کتاب صوتی خالکوبی

عکس جلد کتاب صوتی خالکوبی
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خالکوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خالکوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خالکوبی

کتاب صوتی خالکوبی نخستین رمان نویسنده‌ی جوان و محبوب پونه ابدالی است که ژانری اجتماعی دارد و موضوع اصلی آن درباره‌ی حیوان‌آزاری و حقوق حیوانات است.

درباره‌ی کتاب صوتی خالکوبی:

هدف این کتاب توجه جامعه به مسئله مهم حیوان‌آزاری است؛ زیرا در این سال‌ها رویدادهای تلخ و تکان‌دهنده‌ی بسیاری درباره‌ی حیوانات رخ داده است و متاسفانه هیچ قانونی هم برای پیگیری وجود ندارد.

این رمان به داستان زندگی چند جوان که بیرون از تهران زندگی می‌کنند، می‌پردازد و به این مسئله اشاره می‌کند که انسان‌هایی در این جامعه هستند که علاوه بر پرداختن به مشکلات زندگی خود به حیوانات نیز توجه بسیاری می‌کنند.

داستان در بخش‌های ابتدایی، کمی فانتزی به نظر می‌رسد. کودکی توسط شیری وحشی خورده می‌شود و این بدان معناست که کسی در خانه‌ی خود شیر نگه‌داری می‌کند. مسئله‌ای که این روزها زیاد شنیده یا دیده می‌شود که مردم از حیوانات وحشی در داخل خانه‌های خود زیاد نگه‌داری می‌کنند. شخصیت‌های این رمان کوتاه روایت می‌شوند؛ زنانی با لایه‌های شخصیتی منحصر به فرد و مردانی که تا لحظه‌ی آخر نمی‌توان دریافت کجای داستان ایستاده‌اند.

خلاصه‌ی کتاب صوتی خالکوبی:

این اثر، رمانی جذاب درباره‌ی چند کاراکتر زن و مرد به اسم‌های مهام، نسیم، پگاه و محمود است که خارج از تهران زندگی می‌کنند. شخصیت‌هایی که به یکدیگر نزدیک هستند. مهام و پگاه خواهر و برادرند و محمود و پگاه هم زن و شوهر؛ نسیم هم دوست این سه نفر است که یک NGO حمایت از حیوانات در خارج از تهران دارد. در داستان با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شوید که برای این شخصیت‌ها و زندگی‌شان رخ می‌دهد. رویدادی عجیب و غریب در باغ وحش نیمه‌متروکِ شهر که موجب می‌شود رازهای آن‌ها برملا شود. آن‌ها قرار است یک شیر را مجازات کنند. شیری که کودکی را خورده است و... .

پونه ابدالی را بیشتر بشناسیم:

پونه ابدالی نویسنده‌ای محبوب و عکاسی جوان است که در سال 1355 به دنیا آمده است. او در رشته‌ی جامعه‌شناسی فارغ‌التحصیل شد و در سال 1382 داستان‌نویسی را از موسسه‌ی کارنامه با اساتیدی برجسته‌ای مانند امیرحسن چهل‌تن و محمد محمدعلی شروع کرد و در کارگاه‌های داستان و رمان نوواژ فرهاد فیروزی این حرفه را ادامه داد. نخستین مجموعه داستان او با عنوان شاباجی خانم در سال 1388 توسط نشر حوض‌نقره منتشر شد. رمان او با عنوان قطار ساعت 10 به لندن در سال 1389 نتوانست مجوز نشر بگیرد. هم‌چنین مجموعه داستانش با عنوان زاده‌ی عقرب نیز بدون مجوز ماند و به چاپ نرسید.

در قسمتی از کتاب صوتی خالکوبی می‌شنویم:

پگاه ورق زده بود. «گل سرخ و سفید و ارغوانی، فراموشم نکن تا می‌توانی»، قلب‌های بزرگ و کوچکِ توسرخ با شمع و گل و پروانه، کاریکاتور معلم دینی با مقنعه‌ی کیپ سرش که داشت داد می‌زد و چشم‌هایش لوچ شده بود... پگاه استادِ کشیدنِ کاریکاتورِ معلم‌ها بود.

«پگاه عزیزم، دوست خوبم...»، «نمک در نمکدان...» دست خطِ نسیم بود. نسیم این طور طناز می‌نوشت. انگاری حروفْ زیرِ دستش یک جورِ دیگر می‌شدند، نرم می‌شدند، کشیده و زیبا می‌شدند. برای همین خطاطی‌های مدرسه را می‌دادند به نسیم و نقاشی‌های دیواری را می‌دادند به پگاه. نسیمِ زیبا که چشم همه‌ی پسرمدرسه‌ای‌ها دنبالش بود، نسیم با آن شلال موی مشکی. پلک زده بود. سیلور نوک چوب پرده نشسته بود و نگاهش می‌کرد. پگاه تکیه داد و خودش را تاب داد روی صندلی، خیره شد به سیلور. حیوان بال زد اما پرواز نکرد. چشم‌های پگاه می‌سوخت. تکان خورد، پلک زد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
15 دقیقه
شهربازی
15 دقیقه
سیلور
15 دقیقه
جیغ
16 دقیقه
کافه سیلور
19 دقیقه
فواره
18 دقیقه
خالکوبی
27 دقیقه
سگ‌کشی
17 دقیقه
ممضا
20 دقیقه
تیر و کمان
16 دقیقه
سفید
18 دقیقه
فیتو
12 دقیقه
خاک
27 دقیقه
شهربازی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خالکوبی
نویسنده
راویکتایون اعظمی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خالکوبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خالکوبی

برای دریافت کتاب صوتی خالکوبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.