معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست

عکس جلد کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست

کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست، رمانی نوشته شده توسط مریلین رابینسون است که به بزرگ شدن دو دختربچه به نام‌های روث و لوسی در شهر کوچکی به نام فینگربون در ایالت آیداهو می‌پردازد. این دو دختر اول توسط مادربزرگ و پس از مرگ او توسط خاله‌شان بزرگ می‌شوند. مریلین رابینسون با زبان و نثری سرشار از استعاره و تشبیه‌، زندگی ساده در این نقطه‌ی دورافتاده را توصیف می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست

کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست (Housekeeping)، که با نام «خانه‌داری» نیز منتشر شده است، اولین رمان از نویسنده‌ی آمریکایی مریلین رابینسون (Marilynne Robinson) است. این رمان که به نوعی یک اثر کلاسیک در عصر جدید به شمار می‌رود، به روایت زندگی دو دختر به نام‌های روث و لوسیلا استون می‌پردازد. در اول داستان، روث استون، که شخصیت نقش اول و راوی داستان است، خاطرات دوران کودکی‌اش را به یاد می‌آورد. پس از اینکه مادرشان، روث و لوسی را ترک و سپس خودکشی کرد، این دو دختربچه به شهر فینگربون در ایالت آیداهو می‌روند تا پیش مادربزرگ‌شان، سیلویا فاستر، زندگی کنند. مادربزرگ به خوبی از روث و لوسی مراقبت می‌کند، ولی پس از پنج سال در خواب می‌میرد و دو خاله‌ی مادر روث و لوسی به نام‌های لیلی و نونا برای مراقبت از آن‌ها به فینگربون می‌آیند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست، لیلی و نونا متوجه می‌شوند قادر نیستند از این دو دختربچه مراقبت کنند و ماندن در زمستان سرد آیداهو برای‌شان بسیار سخت است. آن‌ها به دنبال مراقب دیگری برای روث و لوسی می‌گردند و سرانجام خاله‌ی عجیب‌و‌غریب و تقریباً همیشه آواره‌شان، سیلوی فاستر برای مراقبت از آن‌ها سر می‌رسد. سیلوی چیز زیادی از زندگی گذشته‌اش به دختران نمی‌گوید و روث و لوسی دچار این ترس می‌شوند که نکند او نیز آن‌ها را ترک کند. اما پس از اینکه سیل بزرگی به خانه‌شان که کنار دریاچه‌ی فینگربون است صدمه می‌زند، این سه به هم نزدیک‌تر می‌شوند.

با آمدن بهار، روث و لوسی که مناظر زیبای اطراف آن‌ها را وسوسه می‌کند، به مدرسه نمی‌روند و به جای آن در کنار دریاچه و جنگل می‌گردند. حتی خاله‌شان سیلوی نیز به آن‌ها در این مدرسه‌گریزی کمک می‌کند و برای معلم‌های‌شان نامه می‌نویسد و برای نرفتن آن‌ها به مدرسه عذر می‌آورد. با این‌حال رفتار‌های عجیب سیلوی، باعث می‌شود لوسی که به دنبال یافتن یک زندگی عادی‌ست، از او دور شود. رابطه‌ی این دو خواهر نیز در این زمان دچار تنش می‌شود و لوسی در نهایت خانه را ترک می‌کند و با یکی از معلم‌های‌شان زندگی می‌کند.

مریلین رابینسون در کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست، مضمون‌هایی همچون فقدان و تراژدی و همینطور واکنش‌های متفاوت افراد به آن‌ها را بررسی می‌کند. او در این رمان، که از سوی نشریه‌ی گاردین به عنوان یکی از 100 رمان برتر قرن بیستم انتخاب شد، به مفاهیمی چون خانواده، خانه و حتی خانه‌داری و تأثیر آن بر رشد و سازگاری افراد می‌پردازد و نشان می‌دهد برخی افراد در مواجهه با فقدان و از دست دادن عزیزان‌شان، به نوعی خانه‌داری معنوی و نه فقط فیزیکی دست می‌زنند.

کتاب خانه‌ای در دوردست توسط انتشارات کتاب کوچه و به ترجمه‌ی مرجان محمدی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات نوین کتاب گویا به گویندگی سوگل خلیق تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب خانه‌ای در دوردست

  • برنده‌ی جایزه‌ی پن/همینگوی برای اولین رمان در سال 1982.
  • برنده جایزه‌ی نهاد خانواده‌ی روزنتال در سال 1982.
  • نامزد دریافت جایزه‌ی پولیتزر برای داستان در سال 1982.
  • نامزد دریافت جایزه‌ی پن/فاکنر برای داستان در سال 1982.
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ملی کتاب برای داستان در سال 1983.

نکوداشت‌های کتاب خانه‌ای در دوردست

  • کتاب خانه‌ای در دوردست آن‌قدر صریح، خالص و زیباست که کسی نمی‌خواهد ذره‌ای از لذت خواندنش را از دست بدهد. (لی ان شرایبر، نشریه‌ی نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • علی‌رغم اینکه کتاب خانه‌ای در دوردست اولین رمان مریلین رابینسون است، چنان با اعتماد‌به‌نفس نوشته شده و زبان را طوری به کار می‌گیرد که انگار نویسنده در تمام عمرش آن را از دید دیگران مخفی نگه می‌داشته. (آناتول برویارد، نیویورک تایمز)

  • این رمانی نیست که شما بخواهید آن را با عجله بخوانید. تک‌تک جملاتش لذت‌بخشند. (دوریس لسینگ، نویسنده)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب خانه‌ای در دوردست

در سال 1987 کارگردان مشهور آمریکایی، بیل فورسیت (Bill Forsyth) بر پایه‌ی کتاب خانه‌ای در دوردست فیلمی به بازیگری کریستین لاتی (Christine Lahti) و سارا واکر (Sara Walker) ساخت. این فیلم که از همان داستان کتاب پیروی می‌کند، تحسین فراوانی را برانگیخت و برخی منتقدین مانند راجر ایبرت آن را یکی از بهترین فیلم‌های سال نامیدند. منتقد مشهور، جاناتان روزنبام تا آنجا پیش رفت که این فیلم را یک شاهکار و نمونه‌ای فمنیستی از هاکلبری فین دانست.

کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات واقع‌گرایانه و رمان‌هایی که با محوریت شخصیت‌های زن نوشته شده‌اند علاقه دارید، از شنیدن کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست لذت خواهید برد. از طرف دیگر، اگر به دنبال دیدن تصویری متفاوت و ساده از زندگی در آمریکا هستید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با مریلین رابینسون بیشتر آشنا شویم

مریلین سامرز رابینسون (Marilynne Summers Robinson) رمان‌نویس آمریکایی متولد 1943 است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه براون آمریکا در سال 1966 و مدرک دکتری خود در رشته‌ی ادبیات انگلیسی را از دانشگاه واشنگتن در سال 1977 دریافت کرد. مریلین رابینسون برای رمان‌هایش تاکنون برنده‌ی چندین جایزه‌ی ادبی، از جمله جایزه‌ی پولیتزر و جایزه‌ی کتابخانه‌ی کنگره‌ی آمریکا شده است و در سال 2016 از سوی نشریه‌ی تایم به عنوان یکی از 100 شخصیت برتر سال انتخاب شد. داستان‌های این نویسنده اکثراً به شرایط زندگی در شهر‌های کوچک آمریکا می‌پردازند و تصویری متفاوت و واقع‌گرایانه از آمریکا ارائه می‌دهند. مریلین رابینسون که در زمینه‌ی سیاست نیز مطالعه و پژوهش می‌کند، جستار‌های فراوانی در موضوعاتی همچون تاریخ و ادبیات آمریکا و رابطه‌ی بین علم و مذهب نوشته است. او با باراک اوباما، رابطه‌ی دوستانه‌ای دارد و حتی یک بار توسط این رییس‌جمهور سابق آمریکا مورد مصاحبه قرار گرفت. از آثار مشهور مریلین رابینسون می‌توان به کتاب‌های «گیلیاد»، «جک» و «لی‌لا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست می‌شنویم

تقریباً بعد از پنج سال، یک صبح زمستانی مادربزرگ بیدار نشد. لیلی و نونا از اسپوکن به فینگربون آمدند تا همانطور که مادربزرگ خواسته بود کارهای خانه را به عهده بگیرند. هراس و دلواپسی را از ابتدا می‌توانستی در حرکات سراسیمه‌شان موقع جستن کیف‌ها و جیب‌ها برای یافتن سوغاتی کوچکی که آورده بودند مشاهده کنی. سوغاتی جعبه‌ی بزرگی بود پر از قطره‌های سرفه که به عقیده‌ی آن‌ها مفید و خوشمزه بود.

موهای لیلی و نونا آبی روشن بود، کت سیاهی پوشیده بودند که دانه‌های سیاه براقی به شکل درهم و برهم روی لبه‌ی یقه‌شان دوخته شده بود. اندام فربه‌شان از بالای باسن به جلو خمیده و بازو و قوزک پای‌شان چاق و چله بود. آن‌ها با اینکه هنوز دوشیزه بودند، اما هیکل‌شان مثل مادرها چاق و سرحال بود و این قیافه با رفتار خشن و بوسه‌ها و نوازش‌های ناشیانه‌شان اصلاً جور در نمی‌آمد.

پس از آنکه ساک‌های‌شان را داخل خانه آوردند، ما را بوسیدند و نوازش کردند. آن‌وقت، لیلی هیزم‌های داخل آتش را زیر و رو کرد و نونا سایه‌بان‌ها را پایین آورد. لیلی چند سطل بزرگ‌تر را به ایوان برد و نونا آب بیشتری در گلدان‌ها ریخت. سپس به نظر می‌رسید که گیج شده‌اند. شنیدم که لیلی به نونا تذکر می‌داد که هنوز سه ساعت به وقت شام و پنج ساعت تا وقت خواب باقی مانده است. آن‌ها با چشمان غمگین ما را نگاه کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
55 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
30 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم
39 دقیقه
بخش پنجم
29 دقیقه
بخش ششم
65 دقیقه
بخش هفتم
36 دقیقه
بخش هشتم، قسمت اول
34 دقیقه
بخش هشتم، قسمت دوم
34 دقیقه
بخش نهم
35 دقیقه
بخش دهم
27 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانه‌ای در دوردست
نویسنده
مترجممرجان محمدی
راویسوگل خلیق
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست

سارینا نتاج
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
کتاب خانه‌ای در دور دست یا همانطور که اشاره شد قبلا با نام خانه داری به چاپ رسیده است مانند سایر آثار این نویسنده آمریکایی صرفا برای هدر دادن وقت است. در ابتدا فکر کردم که شاید نحوه ترجمه بر کسالت بار بودن این کتاب تاثیر گذاشته باشد. اما نمیتوان مترجم را سرزنش کرد چرا که تمامی آثار این نویسنده است. همینطور از نکات منفی این کتاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد: گیرا نبودن داستان و عدم ایجاد انگیزه برای ادامه دادن کتاب بی محتوا بودن با پایانی حوصله سر بر گزاف گویی بیش از حد و پرت شدن از اصل موضوع از شاخه‌ای به شاخه دیگر پریدن در سر تا سر داستان از نکات مثبت این کتاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد: داستان تکراری و قابل پیش بینی نبود متن سبک و قابل فهم بود در کل این کتاب را توصیه نمیکنم و به نظرم اگر به دنبال رمان هستید آثار همینگوی و دوما را بخوانید چرا که شاهکار‌هایی در ادبیات هستند که واقعا ارزش خواندن دارند در آخر هم تشکر میکنم از سرکار خانم سوگل خلیق برای خوانش زیبایشان و تهیه کنندگان این کتاب صوتی و همچنین تشکر ویژه‌ای میکنم از کتابراه برای انتشار این کتاب.
Mojgan Hatai
۱۴۰۲/۱۲/۴
داستانی ساده با روالی آرام. اما نقطه‌ی جذاب آن توانمندی بی مثال نویسنده در توصیف و فضاسازی است. سرگذشت دو کودک که مادرشان خودکشی کرده و پدرشان مجهول المکان. شاید برای برخی دوستان که دنبال شگفتی در زندگی هستند این داستان کسالت بار باشد. اما به نظر من زندگی همین قدر ساده و آرام است. حوادث زندگی کند بسیار و در ناباوری و در شرایطی اتفاق می‌افتند که هیچ کس آمادگی مواجهه با آن را ندارد. پدر بزرگ و مرگ ناگهانی اش، رفتن هر سه دختر در عرض یک سال از خانه. مادر دخترها و خودکشی ناگهانی‌اش. آمدن سیلوی و... توصیف نویسنده از احساس کودکان درباره‌ی سیلوی، هنگامی که روی پل بود و بین ماندن و رفتن از این دنیا در حال انتخاب بود و بچه‌ها از دوردست نظاره گر وی بودند. هاله‌ای از ابهام کل داستان را در بر دارد. گویی نویسنده بسیار در توصیف و تصویرگری چیره دست است اما برداشت احساسی را بر عهده‌ی خواننده‌اش گذاشته است.
خوانش و تن صدای خواننده بسیار دلنشین است و مرا با خود غرق می‌کند در رودخانه‌ی فینگربن. ممنون کتابراه
Rahaa .
۱۴۰۳/۱/۹
این داستان از زبان دختری جوان روایت می‌شود که از همان ابتدای داستان شما را به فضای کاملا متفاوت و عجیب زندگی خود راه میدهد. سرپرست‌های متعددی که از او و خواهرش نگهداری کرده‌اند و حالات عجیب روحی خاله‌اش که آخرین سرپرست آنهاست، توسط نویسنده به خوبی به تصویر کشیده شده است و همچنین گویندگی، مخصوصا بود گویندگی صدای سیویل عالی و به خوبی با شخصیت او تطابق داشت. داستان شاید در ابتدا کسل کننده بنظر بیاید اما اگر صبوری کنید و اندکی پیش بروید، آنچنان داستان شما را غافلگیر می‌کند که تا مدتها بعد از پایان داستان، شما را درگیر خود می‌کند. شنیدن این داستان را به دوستان توصیه میکنم مخصوصا آن دسته از دوستان که گمان میکنند مقهور شرایطی هستند که از کودکی به آن‌ها تحمیل شده است. در این داستان انتخابهای متفاوت دو خواهری را می‌بینیم که با تصمیم‌های خود آینده‌های کاملا متفاوتی را برای خود رقم زدند هرچند شرایط و بحرانهای زندگی برای هر دو آن‌ها یکسان بود.
مانا
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست به روایت خانم سوگل خلیق رمانی در سطح عادی که ارزش یک بار شنیدن را دارد شاید تنها نکته مثبت صدای زیبای خانم خلیق بود و نکته‌های منفی ان عدم کشش داستان و پرداختن بیش از حد به جزییات زندگی و اضافه توصیف کردن وضعیت هر کار که شدید حوصله بر بود و همینطور احساس کردم شخصیت‌های و رمان همگی افسرده هستند در اخر کل رمان در یک حالت ابهام و تاریکی بود و به نظرم حتی اخرش مشخص نبود. رمان از فوت پدربزرگ راوی داستان شروع میشه و بعد از یک سری فراز و نشیب به دو نوه این اقا میرسه که روت و لوسی نام دارند که بعد از خودکشی مادر و نبود پدر که اسمی از او برده نمیشود ابتدا به مادربزرگ و پس از مرگش به خاله‌های مادر و در اخر به خاله خود بچه‌ها سپرده میشوند خاله‌ای که خودش شخصیت مرموزی دارد و داستان به صورتی ادامه پیدا میکند که روایت کننده زندگی این سه نفر میشود همانطور که گفتم از نظر من برای یکبار شنیدن خوب هست و صدای زیبای خانم خلیق کتاب را قابل تحمل و قابل ادامه دادن میکند. ممنون از کتابراه
F.javan
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
داستان روال خسته کننده‌ای داشت شاید اصل داستان جذاب میشد اگر این همه جزییات وسط داستان بیان نمیشد بیشتر شبیه به خوانش کتابی ادبی بود تا داستانی. در میان کارهای روزمره اغلب داستان یا کتاب صوتی گوش میدهم برخی کتاب‌ها از دنیای بیرون غافل میکنند و به دنیای درون کتاب کشیده میشوی اما این کتاب برعکس همه و آن‌ها بعد از چندین دقیقه گوش کردن متوجه میشدم در دنیای بیرون غرق شده‌ام از دنیای درون متاب غافل. اوایل داستان به خوبی پیش رفت خط داستانی خوبی بود اگر کمی هیجان بیشتری داشت یا کمتر به حزییات زیاد اطراف پرداخته میشد یا کمتر وسط خط داستان موضوع‌های مختلف بیان میشد. تا به حال از این نویسنده کتابی نخوانده بودم به نظرم کتابی که خواننده را جذب کند برای بار دوم کتاب را بخواند نبود. اگر همان بار اول کتاب را تمام کند یک بار است و بس
ممنون از کتابراه
Yasaman Ahmadi
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
داستان روند آرومی داره و در طول آن، بیشتر به توصیف مکانها پرداخته و ذهن مارو وادار به تصویرسازی و تخیل آن‌ها می‌کند. ممکنه برای بعضی افراد این روند خسته کننده باشه، اما اگه خواننده‌ی صبوری باشی، این کتاب آرامش خاصی می‌بخشه.
تعداد شخصیت‌هایی که در این داستان وجود داره، کمه و زندگی از زبان روتی، و
روایت میشه‌. اینجا باید اضافه کنم که چقدر با روتی همزاد پنداری کردم زمانیکه او کم‌کم بزرگ میشد و وجه‌های تازه‌ای از شخصیتش پدیدار می‌شدند.
از بخش هفتم به بعد، داستان جذابتر میشه و مارو به شنیدن ترغیب میکنه.
در کل کتاب خوبیه و شنیدنش رو پیشنهاد می‌کنم.
* مطمئنم اگه این داستان رو متنی میخوندم، اونقدری که از شنیدنش لذت بردم، نمی‌بردم؛ و همه‌ی این‌ها را مدیون کتابراه و خوانش زیبای سوگل خلیق هستم.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
داستان خسته کننده هست، حتی اتفاقاتی که در طول داستان می‌افتد، بدون هیجان بیان می‌شود، البته بعضی دوستان نسبت به گوینده کم لطفی داشتن که ایشون کسل کننده بیان کرده، در صورتی که نویسنده طوری داستان رو روایت کرده که هیچ هیجانی در ادم ایجاد نمیکنه، اگه صوتی نبود من هم تمامش نمی‌کردم.
به نظرم نویسنده و
خواسته بیان کند اگر با فاجعه‌ای (مرگ پدربزرگ) به طور مناسب برخورد نشود در موردش صحبت نشود گویی اتفاقی نیفتاده. این فاجعه روی نسل‌های بعدی هم اثر منفی خواهد گذاشت و فاجعه‌های دیگری هم ایجاد میکند.
چیزی که برایم عجیب بود، رفتار اغلب بی تفاوت شخصیت‌های داستان نسبت به هم بود. انگار همه شون افسردگی داشتن.
در کل کتاب جذابی نیست. اما خواندنش را به پدران و مادران توصیه میکنم، که ببینن، رفتار منفعل اونها چه بلایی سر بچه هاشون میاره
فاطمه هاتفی کیا
۱۴۰۲/۸/۱۳
کتاب جالبی بود آوارگی آن دو با موضوع کتاب " خانه‌ای در دوردست" یکجورایی تضاد داشت پایان زندگی پدربزرگ حادثه جبران ناپذیری برای خانواده بود همانطور که برای اکثر خانواده‌ها هر گاه بزرگی را ازدست می‌دهند هیچ جایگزینی ندارد مادربزرگ با همه نیرویی که در توان داشت تلاش کرد که خانه‌ای را که پدربزرگ ساخته بود سامان ببخشد تا حدی تلاشش بی ثمر نبود اما همه اعضای خانواده باید در این مهم احساس مسئولیت کرده و برای بهتر زیستن قدمی بردارند اون صحنه گشت زنی روت و سیلوی بر روی دریاچه خیلی جذاب بود و ذهن مرا به این مشغول کرد که علت این کار سیلوی چی بوده شاید میخواسته ببینه چقدر دختر بچه به بودن با او مصمم است
همچنین تشکر می‌کنم از راوی توانمند خانم سوگل خلیق عزیز
وحید
۱۴۰۳/۱/۹
با سلام خدمت کتابراهی‌های عزیزاین کتاب واقعا نقد پذیره. من 1 ستاره دادم چون اون هم فقط برای گویندگی بود، از نظر من نویسنده شغلش رو عوص کنه بهتره چون یه کتاب نوشته که کاملا بدون محتوا هست و جالبه چطور به چاپ رسیده. این کتاب واقعا قلم ضعیفی داره که خواننده یا شنونده حوصلش سر میره و ادامه کتاب رو بی ه خیال میشهیه کتاب هر ژانری که میخواد باشه اول باید محتوا داشته با بعد بتونه خواننده رو جذب بکنهاین کتاب خواب آور و کسالت بار که به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم تا یه مدت باعث میشه کتاب زده بشید و به سمت موسیقی برید تا حالتون عوض بشه و کسانی که دنبال این نویسنده و کتابهاش هستن به نظرم باید یه تغییر اساسی به خواندن بدن و کتاب‌های نویسنده‌های مطرح دیگه رو دنبال کنن این کتاب فاقد محتوا، قلم، و جذب نمودن خواننده هست
مریم احمدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
گوینده نسبتا خوب بود اما عالی نبود اما اوایل خیلی سرد بود و تا انتها همینطور بود اما آخراش جالب تر شد کمی البته در کل اتفاقات زیادی رخ نداد و بیشتر توضیحات داشت تا توضیح اتفاقات رمان نبود بیشتر به کتاب ادبی شباهت داشت و تشبیه‌های زیادی به کار برده شده برای همین خسته کننده و کسل کننده میشه چون کنار داستانو میگذاره برای مدت طولانی‌ای و اینکه در تمام داستان سایه سیاه تاریکی داشت و حس بدی بهم داد داستان و کتاب بشدت انرژی منفی داره و حتی توی بیان مطالب بنظر شاداب سیاهی حس میشه
و نکته مهم اینه خیلی از تشبیه‌های ادبی کتاب از نظر بنده مسخره و غیر باور و نامرتبط بود.
پیشنهاد نمیکنم ستاره هارو بخاطر پایان نسبتا مناسب و گوینده دادم که البته اونم مشکلاتی داشت که ذکر کردم.
علی
۱۴۰۳/۱/۲۷
عالی بود، زندگی به خالص‌ترین شکل ممکن تو این رمان تصویر شده، چقدر شخصیت‌ها واقعی هستند، به همون اندازه که دیالوگها طبیعی از کار در مدت، انگار نویسنده واقعا این شخصیت رو تو همین محیط و فضا زندگی کرده و حالا داره خاطراتش رو برای خواننده تعریف میکنه، نمیدونم بعضی از دوستان که کم لطفی کردن نسبت به و از نویسنده رمان چه مدل رمان‌هایی خوششون میاد، کاش دوستان کتاب پیشنهادی هم داشته باشند تا بهتر بشه باهاشون ارتباط برقرار کرد، از نظر من این نویسنده لایق نوبل یا پولیتزر است. واقعا لذت بردم. ترجمه خوب خانم مرجان محمدی هم جای تقدیر داره، و یکبار دیگه تشکر ویژه از مدیریت کتابراه که چنین شاهکارهایی در طرح آخر هفته مجانی به ما معرفی می‌کنند.
الهام کریمی
۱۴۰۳/۱/۱۶
خانه ای در دور دست، اثری کلاسیک و جذاب از خانم رابینسون، اینقدر مرا شگفت زده کرد که بر خلاف عادت همیشگی ام (تند خوانی) کلمه کلمه نوشیدمش و بر روحم حک شد. اینقدر تاثیرگذار و زیبا مناظر طبیعی توصیف شده بود که هنوز می پندارم در سیلی خانمان سوز گیر افتاده ام (نویسنده بارها به سیل و طوفان نوح اشاره یا و کرده) در جزیره ای متروک سرما زده تنها رها شده ام. اگر طرفدار آثار کلاسیک هستید، خانم رابینسون کاملا می تواند شما رو راضی کند. مدتها بود کتابی به این گیرایی نخواندم بودم و میدانم تا مدتها هم طول خواهد کشید تا باز شبیه اش را بیابم. از کتابراه کمال تشکر رو دارم از انتخاب صدای مناسب گوینده نیز بسیار سپاسگزارم تاثیری شگرف بر روح و جان داشت.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۸
مرجان محمدی مترجم کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست نوشته مریلین رابینسون است. ترجمه روانی را از زبان سوگل خلیق در یک ریتم و یکنواخت می‌شنوید. خانه‌ای در دوردست، داستان زنانه‌ای را روایت می‌کند که زیاد با هم کاری ندارد و همدیگر را در روابط آزاد گذاشتند و از قضاوت یکدیگر دست کشیده‌اند و همسایه‌ها بیشتر و این پدیده را دنبال می‌کنند به عبارتی خواننده را مجبور به واکنش یا عمل نمی‌کند و به شخصیت خواننده و آزادی افکار او احترام می‌گذارد.
کتاب فقر و فلاکت، بی‌خانمانی و درد را مظلوم نمی‌کند. جزئیات و ریزه‌کاری‌ها را به خوبی بیان می‌کند که این مختص نویسنده زن است. با بیان ظریف از جزئیات می‌توان داستان را در ذهن تجسم و تصور کرد.
نسرین سعادتی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
بادرود و عرض تشکر از تیم خوب کتابراه. نقطه‌ی قوت این کتاب به نظر من، نویسنده اون بود در واقع شیوه نگارش که روان و با ذکر جزییات بود و البته مترجم هم خوب مفاهیم رو انتقال داده بود (من اصل کتاب رو نخوندم.) سوژه داستان و بقیه موارد رو دست نداشتم. دپرسان بود و حاکی از تنهایی که این روزها گریبان گیر ها خیلی است. دخالت بی جای کلانتر در زندگی دو نفر که خودشون با هم کنار اومدند، ارزش خانه و حس تعلق به ان، خانواده، عاطفه و مهربانی، غربت در جایی که ان رو متعلق به خودت نمیدونی، خشونت، غذا، بقاء، امید و خیلی چیزهای دیگه مطرح شده. حقیقتِ تلخ زندگی پیچیده‌ی انسان‌ها. قشنگ بود ولی دلگیر. برای همین سه ستاره دادم.
کتاب راه همیشه ۵ ستاره است.
فائقه
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اگه میخوای این کتاب رو بخری بهتره که تامل کنی ترجیح من این هست که فیلمش رو ببینی. این قدر به جزئیات کتاب پرداخته که آدم خسته میشه و حوصله‌اش سر میره و اصلا هم با ان همه جزئیات نمیشه صحنه پردازی کرد یعنی این رو بگم اگه سخت گیری اصلا منصرف شو ولی اگه فکر میکنی هر کتابی ارزش یک بار خوندن رو داره خودت میدونی موضوع داستان خیلی خوبه ها به خصوص دهه شصتی‌ها با برنامه‌ها و کارتون‌هایی که دختره مادر نداره پدرش گذاشته رفته و یتیم و پرورشگاه و دنبال مادرش میگرده و با پدربزرگش زندگی میکنه عادت کردن و بزرگ شدن این کتاب هم جزء همون دسته هاست فقط به شدت حوصله بر. حیف این کتاب که این طور با جزئیات پردازی خراب شد
مشاهده همه نظرات 162

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست

برای دریافت کتاب صوتی خانه‌ای در دوردست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.