معرفی و دانلود کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم

عکس جلد کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم

داون برسلین در کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم مخاطبان خود را با رموز به‌ دست آوردن و بالا بردن عزت‌نفس آشنا می‌سازد. خوانندگان با مطالعه‌ی این اثر می‌آموزند که چگونه خودِ حقیقی‌شان را بشناسند و پس از شناخت افکار و احساسات خود، چطور راهی به سوی خوشبختی و زندگیِ توأم با شادی پیدا کنند. مطالعه‌ی این کتاب روان‌شناختی فرصتی خواهد بود برای رسیدن به یک بینش شخصی در جهت کاستن از دردها و رنج‌های زندگی مادی.

درباره‌ی کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم

چه‌قدر در زندگی احساس خوشبختی می‌کنید؟ به چه میزان بر اتفاقات زندگی خود کنترل دارید؟ آیا تا‌کنون فکر کرده‌اید چقدر به شخصِ خودتان، با همه ویژگی‌هایتان، علاقه دارید و به آن عشق می‌ورزید؟ ما انسان‌ها از لحظه‌ای که وارد این دنیا می‌شویم، اتفاقات خوب و بد بسیاری را پشت سر می‌گذاریم. گاه در زندگی با حوادثی رو‌به‌رو می‌شویم که درد و رنج بسیاری را با خود به همراه می‌آورند و تنها راه غلبه بر آن‌ها داشتن عزت‌نفس بالا و اعتماد‌به‌نفس کافی هنگام رویارویی با رنج‌هاست. بااین‌حال، عزت‌نفس تا چه حد می‌تواند در زندگی راه‌گشا باشد و راه به دست آوردن آن چیست؟

داون برسلین (Dawn Breslin) با نگارش کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم (Dawn Breslin's power book) شما را به سفری هیجان‌انگیز و آموزنده در درون افکار و احساساتی می‌برد که در ذهنتان جا خوش کرده‌اند و نتیجه‌ی تجربیات زیسته‌ی شما هستند. نویسنده باور دارد افکار انسان‌ها، مهم‌ترین عامل برای شکل دادن به زندگیشان به شمار می‌روند. همچنین معتقد است وقتی ذهن فرد از طریق مکالمات مثبت و سازنده تغذیه شود، آن شخص احساس بسیار بهتری نسبت به زندگی خواهد داشت. هنگامی که افکار انسان در مسیر پیشرفت وی قرار بگیرند و فرد بتواند شخصیت حقیقی‌اش را کشف کند، قدرت خلاقیتی را به دست می‌آورد که با کمک آن قادر خواهد بود خود را آن‌طور که دوست دارد به دیگران نشان بدهد و سطح زندگی خود را نیز ارتقا دهد.

به باور مؤلف، اشتباهاتی که فرد در زندگی مرتکب شده اهمیتی ندارند. علاوه‌بر این، کاملاً طبیعی است که گاهی انسان به خود و توانایی‌هایش شک کند. بااین‌وجود، هر آن‌چه در گذشته اتفاق افتاده، متعلق به همان گذشته است و برای جبران آن هرگز دیر نیست. هر زمانی که فرد تصمیم بگیرد، می‌تواند از انسانی با ذهنیت منفی و حساس به فردی باعزت‌نفس و قوی تبدیل شود. تهیه‌ی این کتاب می‌تواند نخستین قدم شما برای آغاز یک زندگی جدید و تغییر الگوهای غلط رفتاری باشد. مطالعه‌ی این اثر به شما کمک می‌کند با از بین بردن اضطراب‌ها و استرس‌های خود بتوانید اعتمادبه‌نفستان را تقویت کرده و قدرت درونی‌تان را احساس کنید.

داون برسلین ریشه‌ی اضطراب‌ها را در نبود عشق و عدم احترام به خود، انتقاد بیش‌از‌حد و نبخشیدن خودتان می‌داند و هر کدام از این مسائل را تک‌به‌تک بررسی می‌کند. رسیدن به اعتماد‌به‌نفس نیازمند تمرین و تلاش مداوم است اما اگر راه‌کارهای مطرح‌شده در اثر پیش‌رو، موبه‌مو اجرا شوند، می‌توان روند افزایش عزت‌نفس را تسریع کرد. اعتماد‌به‌نفس شرط ضروری برای رسیدن به آرامش در زندگی محسوب می‌شود که خود می‌تواند احساساتی همچون شادی، موفقیت و خوشبختی را در زندگی فرد پدید بیاورد. انسان دارای اعتماد‌به‌نفس بالا قطعاً زندگی باکیفیت‌تری را تجربه خواهد کرد و در هنگام مواجهه با چالش‌های زندگی، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. عزت‌نفس به معنای ایمان داشتن به خود است و زمانی میسر می‌شود که شخص درک درستی نسبت به خود داشته باشد. اگر فردی نتواند خودش را آن‌طور که لازم است دوست بدارد و خود را شایسته‌ی یک زندگی خوب نداند، بدون شک تمامی داشته‌‌هایش را در زندگی از دست خواهد داد. همین نکته، اهمیت بسیار بالای عزت‌نفس را به‌خوبی نشان می‌دهد. تقویت اعتماد‌به‌نفس در هنگام بروز سختی‌ها باعث می‌شود، انسان بتواند احساس شادی را به زندگی خود برگرداند و اجازه ندهد که درد و رنج ناشی از تجارب ناخوشایند، این حقیقت را که هر انسانی لایق یک زندگی سرشار از شادی است، تغییر دهد.

کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم بر اساس باورهای شخصی داون برسلین به نگارش درآمده و مثال‌هایی واقعی نیز برای درک بهتر مطالب در آن گنجانده شده است. کتاب پیش‌رو هفت فصل را شامل می‌شود. در پایان هر فصل، مجموعه‌ای از عبارات مثبت انگیزشی، برای اثرگذاری بر باورها، افکار و اعمال مخاطبان ارائه شده. افزون‌بر این، نویسنده در تاب تمرین‌هایی را نیز عرضه کرده که با انجام دادن آن‌ها، درک مسائل برای خوانندگان راحت‌تر خواهد بود.

این اثر روان‌شناختی را می‌توانید با برگردان مرجان محمدی تهیه کنید. گفتنی است چاپ آن را انتشارات لیوسا بر عهده داشته است.

کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای افزایش اعتمادبه‌نفس خود و آشنایی با سبک صحیح زندگی کردن هستید، حتماً این اثر را مطالعه کنید. خواندن این کتاب برای روان‌شناسان، مشاوران و فعالان حوزه‌ی روان‌درمانی هم سودمند خواهد بود. دنبال‌کنندگان کتاب‌های خودسازی و موفقیت هم بهتر است دست‌کم یک بار مطالعه‌ی آن را تجربه کنند.

در بخشی از کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم می‌خوانیم

ممکن است احساس کنید نمى‌توانید براى خود وقت بگذارید، چون حق شما نیست و یا خیلى مشغولید یا اینکه برطرف کردن خواسته و نیاز دیگران واجب‌تر است. خطر این‌گونه افکار این است که به شما فرصت التیام و شفا یافتن از درون را نمى‌دهد. اگر براى نیرو بخشیدن به روحتان وقت نگذارید، خلاقیت، انرژى و عشق به زندگى را از دست مى‌دهید و مانند قالى رنگ‌ورورفته‌اى به گوشه‌اى مى‌افتید.

قسمت مهم فرآیند بازیابى روح و روان قبول این مسأله است که شما در زندگى لایق شادى، عشق، زمان، احترام و بخشش هستید. به محض آنکه این‌ها را پذیرفتید و فرآیند تلاش را آغاز کردید، کم‌کم پى مى‌برید که به چه چیزهایى در زندگى عشق مى‌ورزید. مى‌کوشید زمانى را به خودتان اختصاص دهید. مى‌توانید استرس‌ها را از بین ببرید و روح خسته خود را التیام بخشیده دوباره زنده کنید.

این فرآیند بر تمام اطرافیانتان تأثیر خواهد گذاشت. وقتى استرس‌زدایى را شروع کنیم و با ذهن و جسممان با ملایمت و مهربانى رفتار نماییم، خلاقیت و تخیلاتمان فعال مى‌گردند و فرصت‌هایى را براى شاد زیستن خواهیم یافت. شروع و تلاش در این فرآیند نیازمند شجاعت، اراده و تصمیم‌گیرى است.

یکى از مراجعینم همسرش را ملامت مى‌کرد که زندگى او را به یکنواختى کشانده و از بهره بردن کامل از زندگى محروم نموده است. رابطه کنونى‌شان باعث افسردگى‌اش شده بود و در آستانه طلاق قرار داشتند. پس از طى چند هفته، یاد گرفت که براى خود وقت بگذارد. هر روز به شنا مى‌رفت و اوقاتى را با دوستانش سپرى مى‌کرد. پس از مدتى به من گفت که دوباره رابطه‌اش با همسرش شکوفا شده است.

اکنون دیگر از این وقایع شگفت‌زده نمى‌شوم. بسیارى را دیده‌ام که چگونه با افکار مثبت و با وقت گذاشتن براى خود، به زندگى بازگشته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: این کتاب کوچک چه مى‌گوید؟
اعتماد به نفس خود را با عزت نفس مثبت به کمال برسانید. شما شایسته شاد زیستن هستید.
نکوهشگر خشن درون خود را آرام کنید. کمالگرایى را کنار بگذارید و آرامشى را که شایسته آنید از خود دریغ مدارید.
فشار را از روى احساس خود بردارید. درد را تخفیف دهید و شادى واقعى را از خود دریغ نکنید.
گذشته را رها کنید. به ادامه زندگى بیندیشید. شما تنها یک بار به دنیا مى‌آیید.
از گناه خود بگذرید وگرنه شادى‌هایتان از بین خواهد رفت. یک فرصت دیگر حق شماست. همان‌طور که حق همه انسان‌هاست.
ترس‌ها را دور بریزید تا رؤیاهایتان را در آغوش گیرید. از ترس‌ها گذر کنید. تا به شادى برسید.
روحتان را زندگى بخشید. به خویشتن خود بپیوندید. احساس رقصیدن در دریاى زندگى را در خود بیدار کنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم
نویسنده
مترجممرجان محمدی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-600-5138-02-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم

ارکیا اهنی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به نظرم ارزش یک بار خواندن رو داره البته برای نتیجه گیری بهتر بایستی اول رو خوانی کرد و بعدا به تمرینات پرداخت از کتابراه متشکرم.
mahin kargar
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتابی مفید و کاربردی برای زندگی بهتر و شادتر
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم

برای دریافت کتاب فقط یک بار به دنیا می‌آییم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.