معرفی و دانلود کتاب صوتی خسی در میقات

عکس جلد کتاب صوتی خسی در میقات
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خسی در میقات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خسی در میقات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خسی در میقات

کتاب صوتی خسی در میقات اثر برجسته‌‌ای از جلال آل احمد، نویسنده‌ی شهیر ایرانی است. او در این اثر، خاطرات سفر حج‌اش در سال 1343 را روایت و مشاهداتش از فضای فرهنگی عربستان را بازگو می‌کند. قلم شیوا و روایت شیرین جلال آل احمد از تجربیاتش در این سفر، این کتاب را به اثری شنیدنی تبدیل کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خسی در میقات

جلال آل احمد (Jalal Al-e-Ahmad) از بزرگان زبان و ادب فارسی است که آثارش در بروز و رشد جنبش‌های روشن‌فکری در جامعه‌ی ایرانی نقش پررنگی داشته‌اند. سیر تحول طرز فکر آل احمد در کتاب‌هایی که از او به چاپ رسیده است به روشنی دیده می‌شود. به دنیا آمدن در خانواده‌ای روحانی‌مسلک، روی‌گردانی از تربیت سنتی و مذهبی پدر، رفتن از خانه بابت تضاد فکری با دیگر اعضای خانواده، روی آوردن و سپس بریدن از حزب توده، دفاع از مصدق در جریان کودتای 28 مرداد و... همگی از اتفاقات مهم زندگی پرفرازونشیب این نویسنده‌ی ایرانی هستند که در شکل دادن به سبک منحصربه‌فرد آثار او نقش داشته‌اند.

کتاب صوتی خسی در میقات که هم‌اکنون پیش روی شماست، سفرنامه‌ای داستان‌وار و واقعی از جریان سفر حج جلال آل احمد است که در سال 1343 اتفاق افتاده و شاید بتوان گفت که برجسته‌ترین سفر او پیش از مرگش بوده. گفتیم که جلال آل احمد فرزند یک خانواده‌ی مذهبی بوده است. پدرش سیدکاظم طالقانی و پسرعمویش سید محمود طالقانی، هر دو از روحانیون سرشناس تاریخ بوده‌اند. آل احمد تا سنین نوجوانی مطیع و مومن به عقاید پدر بود. پدرش در سن بیست‌سالگی او را به نجف پیش برادر بزرگترش فرستاد تا درس طلبگی بخواند. آل احمد اما آنجا ماندگار نشد و بعد از سه ماه به تهران بازگشت. از آن به بعد در باورهای مذهبی‌اش دچار تردید شد و سپس به حزب توده پیوست. پدرش که او را لامذهب و بی‌دین می‌خواند، بعد از کشمکش‌های فراوان او را از خانه بیرون کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خسی در میقات

دانستن این پیشینه در زندگی آل احمد از این رو حائز اهمیت است که نشان دهیم او بعد از پشت سر گذاشتن چه اتفاقاتی راهی سفر حج شده است. او از برخورد اطرافیان با این چرخش فکری این‌طور می‌نویسد که: «عده‌ای راضی و خرسند از این بودند که خیال می‌کردند برّه‌ی گمشده به گلّه بازگشته، و لبخند معنادار دیگر دوستان حاکی از آن بود که با خود فکر می‌کردند این دیگر چه کلکی است که فلانی می‌زند. خبری از گلّه و کلک نبود. این برّه حالا تبدیل به بز گری شده بود که می‌رفت تا خودش را بیشتر گم کند.»

جلال آل احمد با همان سبک شیرین و تندوتیزش مانند گزارشگری حرفه‌ای، جزئیات زندگی مردم در عربستان را شرح می‌دهد. او که اطلاعاتش را از مشاهداتش و همچنین صحبت با محلی‌ها به دست آورده، مدام زندگی در عربستان را با زندگی در ایران از جنبه‌های مختلف مقایسه می‌کند. غرب‌زدگی دولت سعودی و فرهنگ آمریکایی که آن را در جای‌جای این سفر حس می‌کند، از موضوعاتی هستند که او درباره‌شان انتقادات شدیدی را مطرح کرده است. همچون دیگر آثار جلال آل احمد، کتاب صوتی خسی در میقات نیز پردازش و فضاسازی قدرتمند و پرجزئیاتی دارد که شنیدن آن را به تجربه‌ای خیال‌انگیز بدل می‌کند.

کتاب صوتی خسی در میقات اثری از جلال آل احمد است که گویندگی آن را محمد ولیان بر عهده داشته. نشر صوتی جیحون ناشر نسخه‌ی صوتی و انتشارات ارس ناشر نسخه‌ی متنی این کتاب بوده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب خسی در میقات

  • برترین کتاب‌های جلال آل احمد از نظر من، کتاب «غرب‌زدگی» و «خسی در میقات» اوست. خسی در میقات که آن را در سفر حج نوشته‌، هم جنبه‌ی سیاسی دارد و هم فلسفه‌ی حج را بعضاً خوب بیان کرده‌ است. (آیت‌الله سید محمود طالقانی)
  • خسی در میقات در زمینه‌ی کارهای آل احمد، چه از نظر سبک و چه از نظر درونمایه، جای نمایانی دارد. (عبدالعلی دست‌غیب، وب‌سایت راسخون)
  • خسی در میقات قصیده‌ای در رثای فرهنگ مرده‌ی خانوادگی ما در برابر فرهنگ سلطه‌گر متکی به تکنیک و ماشین غرب است. (شمس آل احمد).

کتاب صوتی خسی در میقات برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پیش رو به دوستداران کتاب‌های سفرنامه‌ی ایرانی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی خسی در میقات می‌شنویم

دیگر این‌که کم‌کم شهر دارد خلوت می‌شود. صاحبخانه هم امروز رفته سرکارش، اداره، و نیست تا هی بیاید به سرکشی کولر. اما پسرش آمده به جانشینی. منتها بی‌تحکم، یا مواظبت از ابزار خانه. آمده به فروش اسباب‌بازی. هیجان خرید و فروش حج به او هم سر زده. قراضه‌هایی را که از عهد بچگی داشته آورده به فروش. شاید هم از بازار گرفته و آورده. و حضرات هم‌سفرها دارند باهاش چانه می‌زنند و ضمناً با اسبا‌ب‌بازی‌هایش بازی هم می‌کنند. عروسک و ترن و کامیون مسلسل‌دار و الاکلنگ و هواپیما... و همه ژاپنی‌ساز. دیگر این‌که دایی دیشب به پای خودش طواف کرده. دو نفر زیر بغلش را گرفته بوده‌اند و در خلوت آخر شب طوافش داده‌اند. چنان با دمش گردو می‌شکند که نگو. امروز صبح هم غرغری نکرد سر صبحانه، به خلاف عادت، و الان راحت خوابیده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
21 دقیقه
قسمت یک
22 دقیقه
قسمت دو
29 دقیقه
قسمت سه
18 دقیقه
قسمت چهار
15 دقیقه
قسمت پنج
19 دقیقه
قسمت شش
14 دقیقه
قسمت هفت
22 دقیقه
قسمت هشت
9 دقیقه
قسمت نه
14 دقیقه
قسمت ده
17 دقیقه
قسمت یازده
16 دقیقه
قسمت دوازده
11 دقیقه
قسمت سیزده
12 دقیقه
قسمت چهارده
13 دقیقه
قسمت پانزده
16 دقیقه
قسمت شانزده
13 دقیقه
قسمت هفده
15 دقیقه
قسمت هجده
25 دقیقه
قسمت نوزده
16 دقیقه
قسمت بیست
21 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
26 دقیقه
قسمت بیست‌ودو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خسی در میقات
نویسنده
راویمحمد ولیان
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خسی در میقات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خسی در میقات

برای دریافت کتاب صوتی خسی در میقات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.