معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری در قطار

عکس جلد کتاب صوتی دختری در قطار
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ ۹۸,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختری در قطار

رمانی دلهره‌آور و پرفروش اثر پائولا هاوکینز. کتاب صوتی دختری در قطار درباره‌ی زنی الکلی و روان‌گسیخته است که سرگذشتش در تلاقی هولناک و رازآلودی با دو زن دیگر گره می‌خورد. این کتاب در شمار پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد و جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دختری در قطار

داستان کتاب صوتی دختری در قطار (The Girl on the Train)، از خلال مجموعه‌ای از چند روایت اول‌شخص از دیدگاه سه زن بیان می‌شود: ریچل واتسون، آنا بوید واتسون و مگان هیپول. ریچل واتسون زنی 33 ساله است که در جای‌جای این رمان با عبارات منفی توصیف شده است: رقت‌انگیز، غمگین، زشت و الکلی. او پس از نابود شدن زندگی مشترکش با تام، دچار فروپاشی روانی شده و به مصرف بی‌رویه‌ی الکل روی آورده است.

ریچل ساعات تنهایی و بدبختی‌اش را با نوشیدن الکل و فکر کردن به همسر سابقش سپری می‌کند. اعتیاد ریچل به الکل سبب شده است که کارش را از دست بدهد، اما او همچنان هر روز در ساعت 08:04 صبح از اشبری به لندن می‌رود تا کتی، صاحبخانه‌اش، متوجه بیکار شدن و بی‌پولی او نشود. ریچل تلاش می‌کند تا نشان دهد همه‌چیز عادی و به روال سابق است، غافل از این که به‌زودی زندگی او و دیگر شخصیت‌های کتاب صوتی دختری در قطار، وقایع هولناکی را به خود خواهد دید.

تام به‌خاطر زنی دیگر ریچل را ترک کرده است و آن زن کسی نیست جز آنا بوید، کسی که برخلاف ریچل توانسته است تام را پدر کند. ناباروری ریچل مسئله‌ای بود که تمایلات خودویرانگر او را تقویت می‌کرد و دلیل اصلی روی آوردن او به الکل شده بود و حالا با حضور «اِوی» دختر تام و آنا، این تمایلات به بالاترین حد خود رسیده است.

یک روز ریچل در قطار خانواده‌ای را می‌بیند که به نظرش ایده‌آل می‌آیند. او هیچ نمی‌داند که زندگی آن‌ها تا کامل بودن فاصله‌ی زیادی دارد. زنِ خانواده، مگان هیپول، گذشته‌ی پر دردسری را گذرانده. او به گمان خودش زندگی کسل‌کننده‌ای دارد و با ورود به ماجراهای عاشقانه سعی می‌کند از مشکلات خود فرار کند. مگان با مراجعه به یک درمانگر می‌کوشد به زندگی خود سروسامانی بدهد. یک روز در حضور دکتر، راز سیاهی را برای او فاش می‌کند که تا پیش از این هرگز آن را به کسی نگفته است. شما فکر می‌کنید آن راز هولناک چیست؟ آیا زندگی ریچل، آنا و مگان را این راز تاریک به یکدیگر پیوند خواهد داد؟

کتاب صوتی دختری در قطار با ترجمه‌ی محبوبه موسوی و با صدای بهناز بستان‌دوست، ستاره اسکندری و مریم محبوب می‌شنوید. انتشارات میلکان با همکاری نشر صوتی استودیو نوار این اثر را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی دختری در قطار

در سال 2016 تیت تیلور، کارگردان آمریکایی، فیلمی با اقتباس از این رمان به روی صحنه برد. امیلی بلانت، هیلی بنت و ربکا فرگوسن در این فیلم به‌ترتیب نقش ریچل، مگان و آنا را بازی می‌کنند. همچنین در آوریل 2019 اعلام شد که یک اقتباس هندی از این کتاب با بازی پارینتی چوپرا در دست ساخت است. به دلیل همه‌گیری کرونا اکران این فیلم به تعویق افتاد و در نهایت در سال 2021 نتفلیکس آن را به نمایش درآورد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی دختری در قطار

  • حضور در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به‌مدت 26 هفته
  • ترجمه به 34 زبان در سراسر جهان
  • نامزد جایزه‌ی ITW Thriller برای بهترین رمان جلد سخت
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie برای کتاب صوتی سال
  • برنده‌ی جایزه‌ی صنعت کتاب استرالیا (ABIA)
  • نامزد کسب عنوان کتاب بین‌المللی
  • جایزه‌ی کتاب منتخب Goodreads برای آثار معمایی و دلهره‌آور
  • نامزد کتاب سال Waterstones
  • جایزه‌ی Woman & Home Reader's برای بهترین اثر معمایی و دلهره‌آور سال

نکوداشت‌های کتاب صوتی دختری در قطار

  • یک رمان تعلیقی واقعاً عالی. مرا مجبور کرد شب را بیدار بمانم. راوی الکلی داستان فوق‌العاده است. (استفان کینگ)

  • آثار هیجان‌انگیز اگر بخواهند با دختری در قطار رقابت کنند، باید خود را ارتقاء دهند. (Observer)

  • داستانی پیچیده و به طرز فزاینده‌ای دلهره‌آور که از زبان چند راوی اول‌شخص روایت می‌شود. روایتی که حتی باتجربه‌ترین خوانندگان داستان جنایی را نیز به اشتباه می‌اندازد. (آیریش تایمز)

  • یک شعر شوم. هاوکینز بدترین پیچ داستانی را می‌گذارد برای آخر کتاب. (فایننشال تایمز)

کتاب صوتی دختری در قطار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های دلهره‌آور علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی دختری در قطار را از دست ندهید.

پائولا هاوکینز را بیشتر بشناسیم

او نویسنده‌ای بریتانیایی‌ست که در جنوب قاره آفریقا در کشور زیمباوه به دنیا آمده است. پائولا هاوکینز (Paula Hawkins) در سال 1989 زمانی که هفده سال بیشتر نداشت، به لندن رفت و در دانشگاه آکسفورد به خواندن فلسفه، سیاست و اقتصاد مشغول شد. هاوکینز در سال 2009، شروع به نوشتن داستانی کمدی و عاشقانه به نام «امی سیلور» کرد اما این کتاب با استقبال چندانی مواجه نشد. تا این که تصمیم گرفت رمان جنایی و روانشناختی‌اش را به نام «دختری در قطار» بنویسد و خود را به‌عنوان نویسنده‌ای حرفه‌ای به مردم سراسر جهان بشناساند.

در بخشی از کتاب صوتی دختری در قطار می‌شنویم

توی قطار 8:04 دقیقه نشستم اما نمی‌خوام برم لندن. عوضش می‌خوام برم ویتنی. امیدوارم حافظه‌م اونجا یاری کنه و وقتی می‌رسم به اون ایستگاه بتونم همه چیز رو واضح و دقیق ببینم، بفهمم. زیاد امیدوار نیستم اما کار دیگه‌ای هم ازم برنمی‌آد. نمی‌تونم به تام زنگ بزنم. خیلی خجالت می‌کشم. اون خیلی واضح بهم گفت که دیگه بهش زنگ نزنم. گفت که دیگه اصلاً نمی‌خواد باهام سروکار داشته باشه. مگان همچنان گم‌شده‌ست. حالا دیگه بیشتر از 60 ساعته که غیبش زده و ماجرا تبدیل شده به یه خبر ملّی. امروز صبح خبرش رو سایت BBC و Mail Online بود. یه چندتا اشاره‌ی کوچیک هم توی سایت‌های دیگه. من از هر دو خبر BBC و Mail پرینت گرفتم. اونا رو با خودم دارم. اینا رو توشون انتخاب کردم: «مگان و اسکات روز شنبه با هم جروبحث کردند. همسایه‌ای گزارش کرده که صدای بلند آن‌ها را شنیده است. اسکات جروبحثشان را پذیرفته و گفته همسرش شب را با دوستی به‌نام تارا ابستاین ساکن کورلی گذرانده است. اما مگان به خانه‌ی تارا نرفته بود. طبق گفته‌ی تارا او آخرین بار مگان را عصر جمعه در کلاس یوگا دیده بود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
قسمت اول
19 دقیقه
قسمت دوم
28 دقیقه
قسمت سوم
21 دقیقه
قسمت چهارم
22 دقیقه
قسمت پنجم
11 دقیقه
قسمت ششم
11 دقیقه
قسمت هفتم
18 دقیقه
قسمت هشتم
25 دقیقه
قسمت نهم
32 دقیقه
قسمت دهم
16 دقیقه
قسمت یازدهم
6 دقیقه
قسمت دوازدهم
28 دقیقه
قسمت سیزدهم
9 دقیقه
قسمت چهاردهم
21 دقیقه
قسمت پانزدهم
21 دقیقه
قسمت شانزدهم
8 دقیقه
قسمت هفدهم
5 دقیقه
قسمت هجدهم
5 دقیقه
قسمت نوزدهم
14 دقیقه
قسمت بیستم
31 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
23 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
14 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
3 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
19 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
20 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
7 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
23 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
13 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
9 دقیقه
قسمت سی‌ام
2 دقیقه
قسمت سی‌ویکم
24 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
27 دقیقه
قسمت سی‌وسوم
17 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
22 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
18 دقیقه
قسمت سی‌وششم
5 دقیقه
قسمت سی‌وهفتم
2 دقیقه
قسمت سی‌وهشتم
2 دقیقه
قسمت سی‌ونهم
19 دقیقه
قسمت چهلم
30 دقیقه
قسمت چهل‌ویکم
16 دقیقه
قسمت چهل‌ودوم
8 دقیقه
قسمت چهل‌وسوم
14 دقیقه
قسمت چهل‌وچهارم
4 دقیقه
قسمت چهل‌وپنجم
23 دقیقه
قسمت چهل‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختری در قطار
نویسنده
مترجممحبوبه موسوی
راویبهناز بستاندوست، ستاره اسکندری، مریم محبوب
ناشر چاپینشر میلکان
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۰۰۰ ۹۸,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختری در قطار

خاطره
۱۴۰۱/۱۲/۴
یه روان شناختی پراز فراز ونشیب وترس واضطراب وهیجان. زنی به نام ریچل که روان پریش والکلی هستش به طرز عجیب وغیر باوری زندگیش با دو زن دیگه که هیچ نسبتی با هم ندارند گره میخوره. اول فکر میکنید با یه چند شخصیتی طرف هستید. بعد قاتل رو حدس میزنیدواشتباه در میاد وتا اخرین لحظه نمیتونید قاتل رو شناسایی بلد کنید. راوی شخصیت ریچل عالی ومسلط وکار وماهر بود ولی خانم اسکندری که راوی انا بود بی همتاست. فوق العاده. کاش خانم اسکندری راوی ریچل بود. خانم اسکندری هندمندی بی نظیر با اجرایی خاص شنونده رو هیپوتیزم میکنه مثل نقش خاصش در سریال دندان طلا. خلاصه اگر اهل روانشناختی ومعمایی هستید این کتاب تا اخرین لحظه شمارو جذب وغافلگیر میکنه
علی مهری
۱۴۰۱/۱۲/۵
کتاب متوسطی هست یا بهتر بگم بد نیست، من موقع رانندگی گوش می‌دادم و تقریبا از یک سوم داستان که میگذره انسان رو درگیر خودش می‌کند و بیشتر داستان حول محور مشروب خواری و خیانت هست و ۶ شخصیت اصلی داره که سه تاشون مشروب خوار و سه تای دیگه خیانت جنسی می‌کنن و یه جورایی جنایی هم هست و اشکال و نقدی که به که متن داستان دارم اینه از الفاظ رکیک مثل (شاش، گوه و...) در داستان استفاده می‌شه و من از این موضوع اذیت شدم. گویندگی کتاب هم ضعیف بود صوت یک نواخت و بدون هیجان و صوت زمینه و صدای محیط هم نداشت.
شادی شادباد
۱۴۰۱/۱۲/۵
از نظر من کتاب به شدت خسته کننده‌ای بود، چون به ذهنیات یه فرد الکلی خیلی بها داده شده و هیچ چیز اموزنده‌ای درش وجود نداره.
لحظه شماری میکردم تموم بشه چون بسیار کسل کننده بود.
تا اخر هم گوش نکردم.
سبا تیزقلم زنوزی
۱۴۰۱/۱۲/۱
کتاب پر کششی بود. گویندگی خانم اسکندری و محبوب بسیار عالی است اما گویندگی خانم بستاندوست به خوبی آن‌ها نیست! آخر کلمات و جمله‌ها بریده و خورده می‌شوند و سرعت تلفظ کلمات بنظر درست نمیرسند.
شکوفه عصاره
۱۴۰۲/۸/۸
گویندگی عالی بود، داستان مسحور کننده و جذاب و هیجان انگیز، کاملا میشد فضا رو حس کرد. پایانش واقعا غیرقابل پیش بینی بود. بسیار خوشم اومد و توصیه میکنم. ممنون
محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۲/۳۱
یه کمی در هم و برم و مالیخولیایی بود انسجام نداشت ولی صدای راوی‌ها مناسب بود واقعا در غیر این صورت نمیشد تا آخر گوش داد کتاب رو
Mehraneh Shirzad
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
این کتاب فوق العاده بود هم از نظر نگارش هم گویندگان کتاب هم موضوع همه و همه عالی بودن
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختری در قطار

برای دریافت کتاب صوتی دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.