معرفی و دانلود کتاب صوتی دروغگویی

عکس جلد کتاب صوتی دروغگویی
قیمت:
۲۷۰۰۰ ۱۳,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروغگویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروغگویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دروغگویی

سام هریس یک دانشمند و شک‌گرای علمی است که در کتاب صوتی دروغگویی به باورهای رایج درباره دروغ گفتن می‌پردازد و از منظر فلسفه اخلاق آن را بررسی می‌کند. او با زبانی که برای همه افراد قابل‌فهم است توضیح می‌دهد که چرا راستگویی بهترین تصمیم در تمام موقعیت‌هاست.

درباره کتاب صوتی دروغگویی:

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید صداقت بهترین سیاست است. افراد بسیاری ادعا دارند که براین‌اساس عمل می‌کنند، اما اگر کمی به زندگی آن‌ها نزدیک‌تر شویم دروغ‌های سفیدی را می‌بینیم که مانند دانه‌های برف زندگی آن‌ها را پوشانده‌اند. دروغ سفید، یعنی دروغی که برای ناراحت نشدن دیگران می‌گوییم. معادل آن در زبان فارسی دروغ مصلحتی است، دروغی که گفتن آن مشکلی ندارد و گاهی حتی ضروری است. اما اگر این لحظه‌ها تنها فرصت برای ساختن دنیای بی‌نقص باشند چطور؟ آیا باز هم با دروغ مصلحتی کنار می‌آییم؟

جواب سام هریس منفی است! در کتاب دروغگویی (Lying)، سام هریس توضیح می‌دهد چرا به نظر او، با گفتن حقیقت زندگی راحت‌تری را تجربه می‌کنیم. او معتقد است زمانی که بیشتر افراد دروغ می‌گویند، با گفتن حقیقت می‌توانیم زندگی خود را به شکل قابل‌توجهی ساده کرده و جامعه را بهبود ببخشیم.

هریس در ابتدای کتاب بیان می‌کند تفکر جدی درباره دروغ گفتن را با شرکت در کلاس «تحلیل‌گر اخلاقی» در دانشگاه استنفورد آغاز کرد. کل دوره حول محور این بود که آیا باید دروغ گفت یا نه و اثرش بر هریس آن‌قدر عمیق بود که برای نظم دادن به افکار و یافته‌هایش کتاب دروغگویی را تألیف کرد. رساله هریس ابتدا به شکل الکترونیک منتشر شد که توجه خوانندگان را جلب کرد و در نهایت او تصمیم به چاپ کتاب دروغگویی گرفت.

کتاب صوتی دروغگویی به سه بخش تقسیم شده است، در قسمت اول هریس استدلال می‌کند چرا گفتن حقیقت در همه موقعیت‌ها بهترین تصمیم است و در بخش دوم گفت‌وگوی بین هریس و استادش رونالد ا. هاوارد را می‌خوانیم که تحلیلگر اخلاقی است. بخش پایانی نیز هریس به سؤالات خوانندگانی که نسخه الکترونیکی کتاب دروغگویی را خوانده‌اند، پاسخ می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دروغگویی:

- اثری ارزشمند که اگر بخواهم یکی از برتری‌های آن را نام ببرم، این است که باعث می‌شود به دروغ‌های خودمان فکر کنیم. (Lincoln Journal Star)

- این مقاله بسیار عالی است و صادقانه آن را از ابتدا تا انتها دوست داشتم. دروغ گفتن تأمل‌برانگیزترین کتاب سال است. (ریکی جرویس)

- سم هریس در دروغگویی نشان می‌دهد صداقت بی‌رحمانه چگونه می‌تواند برای ما مفید باشد. کتابی کوچک اما قانع‌کننده و تأثیرگذار. (تیم فریس، نویسنده پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز)

- دیدن اینکه انسان چه ظرفیتی برای دروغ گفتن دارد، ما را شوکه می‌کند... در پایان کتاب سام هریس از ما می‌خواهد با گفتن حقیقت زندگی بهتری برای خود بسازیم، چون فایده حقیقت بسیار بیشتر از هزینه دروغ است. (نیل دگراس تایسون، اخترفیزیک‌دان)

کتاب صوتی دروغگویی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث فلسفی، اجتماعی و روانشناسی از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

درباره سام هریس بیشتر بدانیم:

سام هریس (Sam Harris) متخصص علوم اعصاب شناختی، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز و فیلسوف است. آثار او همواره جنجال‌برانگیز بوده و تاکنون در مجلات مختلفی نیز به چاپ رسیده‌اند. هریس به‌عنوان یکی از چهره‌های برجسته خداناباوری شناخته می‌شود، اولین کتاب خود به نام پایان ایمان را در نقد مذهب سازمان‌یافته پرداخت که جایزه PEN سال 2005 را برای آثار غیرداستانی کسب کرد. از سایر آثار او می‌توان «نامه‌ای به یک ملت مسیحی»، «چشم‌اندازی به اخلاق»، «اراده آزاد» و «اسلام و آینده دگراندیش‌پذیری» را نام برد.

در بخشی از کتاب صوتی دروغگویی می‌شنویم:

فریب می‌تونه اشکال مختلفی داشته باشه اما همه‌ی اعمال فریبکارانه دروغ نیستن. حتی بااخلاق‌ترین افراد در بین ما گاهی تلاش می‌کنن ظاهر رو از واقعیت دور کنن. زنان با استفاده از لوازم آرایش می‌خوان جوون‌تر و زیباتر از بدون آرایش‌شون به نظر برسن. صداقت اون‌ها رو ملزم نمی‌کنه مدام بیانیه سلب مسئولیت بدن که، میدونم به صورتم نگاه می‌کنی، لطفا آگاه باشید که من اول صبح انقدر خوب به نظر نمی‌رسم.

شخصی که عجله داره ممکنه وانمود کنه آشنایی رو که توی خیابون از کنارش می‌گذره ندیده. میزبان مودب شاید به روی خودش نیاره که حرف یکی از مهمون‌هاش اونقدر احمقانه بوده که مرغ پخته ممکنه بهش بخنده. وقتی بپرسن چطوری؟ خیلی از ما به طور غیرارادی میگیم خوبیم و می‌دونیم که این سوال صرفا احوال‌پرسیه، نه دعوتی برای اونکه ناامیدی‌های شغلی‌مون، مشکلات زناشویی‌مون یا وضعیت روده‌هامون رو مطرح کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
30 دقیقه
دروغ چیست
33 دقیقه
اعتماد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دروغگویی
نویسنده
مترجممهتاب خاکسار
راویآبتین ممدوح
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۲۷۰۰۰ ۱۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دروغگویی

صدیقه
۱۴۰۱/۲/۲۰
سلام، سام هریس در کتاب دروغگویی در مورد انواع دروغ و دلایل ارتکابی آن‌ها سخن می‌راند. او با مثال‌های مستند و بررسی آن‌ها خواننده را متقاعد می‌کند که دروغ حتی در شرایطی که برای عقل توجیه منطقی دارد، پسندیده نیست. ماحصل دروغ، بی اعتمادی، سلب آزادی و حق انتخاب انسان هاست. ممنون از کتابراه
الى بخ
۱۴۰۲/۱/۹
بیشتر شبیه صحبت با معلم اخلاق بود و کمک خاصی نمیکنه خوندنش من تا اخر ادامه ندادم
مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
نویسنده فقط معایب دروغ را میگه و هیچ اشاره‌ای به درمان آن نداشت.
صدای گوینده خوب بود
شهرزاد هویدا
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب بسیار آموزنده‌ای هست
مهراسا ذاکری
۱۴۰۱/۷/۲۶
جالب و متفاوت بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دروغگویی

برای دریافت کتاب صوتی دروغگویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.