معرفی و دانلود کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

عکس جلد کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد را یوکیو میشیما، نویسنده‌ی ژاپنیِ نامزد دریافت جایزه‌ی نوبل به رشته‌ی تحریر درآورده است. این کتاب را از بهترین رمان‌های ادبیات ژاپن می‌دانند. میشیما در این کتاب، با نگاهی روانشناسانه، به روایت زندگی یک نوجوان ژاپنی، هیجان‌ها و سنت‌شکنی‌های او می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

یوکیو میشیما (Yukio Mishima) در کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد (The Sailer who Fell from Grace with the Sea) داستان نوبورو کورودا، پسری نوجوان را روایت می‌کند که در یکی از شهرهای ژاپن زندگی می‌کند. نوبورو، نوجوانی مضطرب و ناآرام است. او و دوستانش اعتقادی به عرف و اخلاق ندارند. آن‌ها یک «رئیس» دارند که در همه‌ی کارها از او پیروی می‌کنند. اعضای گروه به پیروی از رفتار و گفتار بزرگسالان باور ندارند و سعی می‌کنند به شیوه‌ی خودشان عمل کنند. تفریحات آن‌ها غیرعادی و حتی گاهی خشن و خلاف عرف است. نوبورو در اتاق‌خواب مادر بیوه‌اش سوراخی را پیدا کرده و از آن، برای جاسوسی مادرش استفاده می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

از آنجایی که نوبورو به کشتی و ملوانی و دریا علاقه‌مند است، مادرش او را برای تابستان به دیدن یک کشتی می‌برد. در آنجا، مادر نوبورو، ریوجیِ ملوان را ملاقات می‌کند و آن دو با یکدیگر رابطه‌ی عاشقانه‌ای را آغاز می‌نمایند. ریوجی دریانوردی‌ست که بیشتر عمرش را در دریا گذرانده اما چندان وابستگی به آن ندارد. ریوجی پس‌انداز زیادی هم دارد. رفتارِ پسر نوجوان و دوستانش در پی ملاقات با ریوجی شکل دیگری به خود می‌گیرد. نوبورو و دوستانش در ابتدا ریوجی را به شکل یک قهرمان می‌بینند و به او بسیار احترام می‌گذارند. اما یک روز گروه او را در پارک می‌بیند که خود را در آبِ چشمه خیس کرده و رفتاری کودکانه و سرخوشانه از خود بروز می‌دهد. نوبورو و گروه احساس می‌کنند که رفتار ریوجی، کودکانه و بیش‌ازاندازه احساساتی است. زمانی که ریوجی از مادر نوبورو درخواست ازدواج می‌کند و تصمیم می‌گیرد در شهر ساکن شود، تصویر قهرمانی که نوبورو از او ساخته، به کلی نابود می‌شود.

پسر نوجوان سعی می‌کند مخالفت خود را با ازدواج مادرش ابراز کند اما نتیجه‌ای نمی‌گیرد و آن‌ دو با یکدیگر نامزد می‌کنند. پسر شک و تردید خود نسبت به ریوجی را بیان می‌کند و مادرش، تصمیم می‌گیرد به او ثابت کند که ریوجی همان کسی است که ادعا می‌کند. ریوجی از این تحقیقات موفق بیرون می‌آید اما رازهای نوبورو آشکار می‌شود. با وجود خطاهای بسیارِ نوبورو، ریوجی تصمیم می‌گیرد از تنبیه نوجوانی که اکنون دیگر پسرخوانده‌اش است، خودداری کند. هر قدر موعد برگزاری مراسم ازدواج نزدیک‌تر می‌شود، کج‌خلقی و اضطراب نوبورو نیز افزایش می‌یابد. نوبورو که از قهرمانش ناامید شده، تصمیم می‌گیرد از ریوجی انتقام بگیرد و نقشه‌ای که برای این کار می‌ریزد، غیرقابل تصور و باورنکردنی‌ست. اعضای گروه به کمک او می‌شتابند. نقشه‌ی آن‌ها این است که ریوجی را با فریب به مکانی خلوت کشانده و او را از بین ببرند. طبق نظر «رئیس»، آن‌ها که همگی نوجوان هستند، از نظر قانونی مجازات شدیدی نخواهند شد. گروه ابزار عملیات خود را جمع‌آوری می‌کند: طنابِ کنفی محکم، چشم‌بند، قرص برای آنکه در چای ریوجی بریزند، و البته چاقو جراحی برای تشریح. همه چیز آماده است...

یوکیو میشیما، نویسنده‌ی کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد با اینکه تنها 45 سال زندگی کرده اما نوشته‌هایی تأثیرگذار و جذاب از خود به جای گذاشته است. او طی عمر کوتاه خود، علاوه بر نویسندگی، به نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی نیز پرداخته است. زندگی شخصی میشیما همانند آثارش، از جمله رمان دریانوردی که از چشم دریا افتاد، حیرت‌انگیز است: او در سال 1967 و در سن 42 سالگی به نیروی زمینی ارتش ژاپن می‌پیوندد و با گروه کوچکی که تشکیل می‌دهد، تلاش می‌کند کودتا کند. آن‌ها به مرکز فرماندهی رفته و فرماندار را دستگیر می‌کنند. میشیما پس از این تلاش نسبتاً موفق، سعی می‌کند برای سربازان سخنرانی کند اما سربازان او را مسخره می‌کنند. او به مرکز فرماندهی برمی‌گردد و به روش مرسوم ژاپنی‌ها هاراگیری می‌کند و در نهایت، یکی از اعضای گروه، سر او را از بدن جدا می‌کند!

گفتنی است که نسخه‌ی صوتی کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد توسط انتشارات آوای چیروک در اختیار شما قرار گرفته است.

اقتباس سینمایی از کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد

در سال 1976 یک کارگردان انگلیسی به نام لوئیس جان کارلینو، با اقتباس از کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد فیلمی به همین نام ساخته است. در این اثر سارا مایلز و کریس کریستوفرسن نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

  • این کتاب بهترین رمان میشیما و یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن گذشته است. (تایمز)

  • کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد به بررسی شرارتی می‌پردازد که در پسِ آنچه ما بی‌گناهی تصور می‌کنیم، نهفته است. (ایندیپندنت)

  • توجه زیاد یوکیو میشیما به جزئیات، این اثر را به شکل غیرقابل‌باوری واقعی نشان داده و داستان، عناصری از روانشناسی و اسطوره‌شناسی نیز در بر دارد. (ساندی تایمز)

کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دوست‌داران ادبیات ژاپن توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد می‌شنویم

این اولین برخوردشان بود. فوکوسا هیچ‌وقت چشم‌هایش را در اولین مواجهه‌شان در راهرو فراموش نمی‌کند. چشم‌هایی عمیق در چهره‌ای ناراضی، طوری به او نگاه می‌کردند، انگار او نقطه‌ای کوچک در افق بود. اولین نشانه‌ی سفرهای دوردست با کشتی. دست‌کم می‌توان گفت این حسی بود که او داشت. چشم‌هایی که عادت به دیدن چیزهای نزدیک داشته باشد، نگاهی این‌گونه تیز و برا ندارد. این اندازه تمرکز بدون در نظر گرفتن هزاران لیگ در دریا غیرطبیعی بود. برایش جالب بود بداند، آیا همه‌ی چشم‌هایی که مدام به افق خیره می‌شوند این‌گونه‌اند. نشانه‌های غیرمنتظره‌ای از کشتی‌های دیگر را که می‌دید سرشار می‌شد از شک و شادی، بیم و امید... اما کشتی رؤیت‌شده به خاطر پهنه‌ی گسترده‌ی دریا که در میان‌شان بود، به‌ندرت می‌توانست این اهانت را ببخشد: به جای آن نگاه ویران‌کننده‌ای بین‌شان رد و بدل می‌شد. چشم‌های ملوان باعث شد او به خود بلرزد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
بخش اول: تابستان - فصل اول و دوم
49 دقیقه
بخش اول - فصل سوم و چهارم
45 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم و ششم
49 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم و هشتم
47 دقیقه
بخش دوم: زمستان - فصل اول و دوم
48 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم و چهارم
57 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم و ششم
28 دقیقه
بخش دوم - فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد
نویسنده
مترجممریم رضایی
راویلیلا نادری، محمدحسن قائمی
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

Eti Atshani
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب، طی کردن مسیر یک پسر به مرد شدن را بیان میکرد، داستان خاصی یا پیچیدگی نداشت، میتوانم بگویم ا ز نظر من کتابی مردانه بود
رویا اعتمادمقدم
۱۴۰۲/۸/۳۰
من کتاب رو دوست داشتم اما کاش گویندگان بهتری داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

برای دریافت کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.