معرفی و دانلود کتاب صوتی دور ماه

عکس جلد کتاب صوتی دور ماه
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دور ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دور ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دور ماه

کتاب صوتی دور ماه نوشته‌ی ژول ورن، دنباله‌ای بر کتاب از زمین تا ماه است که در سبک علمی و تخیلی نوشته شده و قصه سه فضانورد ماجراجو را ادامه می‌دهد که در تلاشند برای اولین بار پا بر روی ماه بگذارند.

درباره کتاب صوتی دور ماه:

ژول ورن نویسنده داستان‌های ماجراجویانه و تخیلی در سال 1870 اثری هیجان‌انگیز و ماندگار به نام کتاب دور ماه (Around the Moon) را منتشر کرد که دنباله‌ای بر رمان «از زمین تا ماه» است و ادامه سفر به ماه را روایت می‌کند.

این نویسنده فرانسوی در رمان دور ماه و از زمین تا ماه، جزئیات یک سفر فضایی را با دقت و خلاقیت بالا توصیف می‌کند؛ سفری که در حقیقت در سال 1969 به وقوع پیوست در حالی که آثار ژول ورن همگی در قرن 19 میلادی نوشته شده‌اند. همچنین به احتمال زیاد مردم معاصر ژول ورن به داستان او نگاهی متفاوت داشته‌اند و آن را نتیجه‌ی ذهنی خیال‌انگیز می‌دانستند اما انسان قرن بیست‌ویکمی آن را یک اثر پیشگویانه قلمداد می‌کند.

در کتاب دور ماه سه مسافر ماجراجوی داستان یعنی میشل آرادان، باربیکن و نیکول پس از سوار شدن بر فضاپیمای گلوله شکل خود و خروج از کره زمین، با خطرات جدیدی روبه‌رو می‌شوند و باید تلاش کنند که بهترین مسیر برای رسیدن به ماه را اندازه‌گیری و طی کنند.

کتاب صوتی دور ماه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های علمی و تخیلی علاقه داشته باشید و بخواهید سفری اعجاب‌انگیز به فضا و کره ماه داشته باشید، این کتاب جذاب به شما پیشنهاد می‌شود.

ژول ورن را بیشتر بشناسیم:

ژول ورن (Jules Verne) نویسنده رمان‌های پرفروش و مشهور سفر به اعماق زمین (1864)، بیست هزار فرسنگ زیر دریا (1870) و دور دنیا در هشتاد روز (1872) است که او را به عنوان یکی از مهم‌ترین رمان‌نویسان فرانسه و اروپا می‌شناسند و تاثیر زیادی در آوانگارد ادبی و سبک سوررئالیسم داشته است.

او از سال 1979 به بعد پس از آگاتا کریستی و ویلیام شکسپیر، به عنوان نویسنده‌ای مطرح شد که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را در سراسر جهان داشته است.

شهرت آثار ژول ورن به خاطر فضای علمی و تخیلی بودن آن است و حتی در دورانی او را پیامبر پیشرفت علمی می‌دانستند؛ چون عناصر و ابزارهای فناوری را در بیشتر کتاب‌هایش آورده و برای زمانی که ورن زندگی می‌کرد، امری خارق‌العاده محسوب می‌شد. اما خود ژول ورن بارها در مصاحبه‌هایش گفته بود که نباید رمان‌هایش علمی خوانده شوند چون چیزی را اختراع نکرده است.

اما بسیاری از افراد همچنان او را نویسنده‌ی ژانر کودک می‌دانند؛ چرا که پس از نوشتن رمان‌های علمی و تخیلی خود، توانسته بود بچه‌ها را با خود به سفرهای دور و دراز ببرد و تخیل‌شان را پرورش دهد.

ژول ورن از سال 1829 تا 1905 میلادی زندگی کرد و توانست حدود هشتاد داستان بلند و کوتاه، نمایشنامه، رساله پژوهشی و مقاله بنویسد. او علاوه بر نویسندگی که علاقه اصلی‌اش بود، به خاطر پدرش در رشته حقوق نیز فعالیت می‌کرد.

همچنین در دورانی که نویسندگان خوش قریحه و مشهوری چون بالزاک، دیکنز، الکساندر دوما، تولستوی، داستایوفسکی، تورگنیف، فلوبر، استاندال، جورج الیوت و امیل زولا و... زندگی می‌کردند، ژول ورن موفق شد جایگاه خود را به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای به دست آورد.

در بخشی از کتاب صوتی دور ماه می‌شنویم:

همانطور که دیدید مسیر حرکت گلوله به نیم کره شمالی ماه متمایل بود. مسافران از نقطه مرکزی ماه دور شده بودند؛ نقطه‌ای که اگر گلوله دچار انحراف جبران ناپذیری نمی‌شد، به آن می‌رسید.

نیم ساعت از نیمه شب گذشته بود. باربیکین فاصله‌شان تا ماه را 1400 کیلومتر محاسبه کرد؛ فاصله‌ی کمی بیش از شعاع ماه که با نزدیک شدن به قطب شمال از آن کاسته می‌شد. گلوله دیگر در مدار استوایی ماه نبود و به مدار ده درجه رسیده بود. بر این مدار عرضی که به دقت روی نقشه در قطب مشخص شده بود، باربیکین و همسفرانش می‌توانستند ماه را بهترین حالت رصد کنند.

با دوربین این فاصله 1400 کیلومتری به 14 کیلومتر کاهش پیدا می‌کرد که برابر است با سه و نیم فرسنگ. تلسکوپ رشته کوه راکی، ماه را بیش از این جلو می‌آورد اما جو زمین قدرت بزرگ‌نمایی آن را به مقدار بسیار زیادی کاهش می‌‌داد. به همین دلیل باربیکین از داخل گلوله و با دوربینی که جلوی چشمش گرفته بود به جزئیاتی از ماه پی می‌برد که برای رصدکنندگان زمینی دست نیافتنی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
14 دقیقه
پیش در آمد: خلاصه‌ی بخش اول و مقدمه‌ای برای بخش دوم
16 دقیقه
فصل اول: از ده و بیست دقیقه تا ده و چهل و هفت دقیقه‌ی شب
32 دقیقه
فصل دوم: نیم ساعت اول
24 دقیقه
فصل سوم: جای‌گیری
21 دقیقه
فصل چهارم: کمی ریاضیات
23 دقیقه
فصل پنجم: سرمای فضا
19 دقیقه
فصل ششم: پرسش و پاسخ
25 دقیقه
فصل هفتم: لحظه‌ای سرخوشی
23 دقیقه
فصل هشتم: در هفتاد و هشت هزار و چهارده فرسنگی
17 دقیقه
فصل نهم: نتایج انحراف
15 دقیقه
فصل دهم: رصد کنندگان ماه
16 دقیقه
فصل یازدهم: وهم و واقعیت
23 دقیقه
فصل دوازدهم: جزئیات کوه‌شناسی
20 دقیقه
فصل سیزدهم: چشم‌اندازهای ماه
24 دقیقه
فصل چهاردهم: شب سیصد و پنجاه و چهار ساعت و نیمی
26 دقیقه
فصل پانزدهم: هذلولی یا سهمی
14 دقیقه
فصل شانزدهم: نیم‌کره‌ی جنوبی
22 دقیقه
فصل هفدهم: تیکو
19 دقیقه
فصل هجدهم: پرسش‌های دشوار
24 دقیقه
فصل نوزدهم: ممکن کردن ناممکن
15 دقیقه
فصل بیستم: عمق سنجی ساسکوهانا
18 دقیقه
فصل بیست و یکم: جی. تی. ماستون فرا خوانده می‌شود
19 دقیقه
فصل بیست و دوم: نجات
10 دقیقه
فصل بیست و سوم: سرانجام
26 دقیقه
ژول ورن 1828 - 1905

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دور ماه
نویسنده
مترجممحمد نجابتی
راویسامان قلیچ خانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دور ماه

K Z
۱۴۰۱/۹/۲۷
این کتاب که در ادامه‌ی کتاب زمین تا ماه هستش برای من جذاب تر از کتاب قبلی بود، ولی باید حتما کتاب قبلی رو خونده باشید بعد این رو شروع کنید. در این کتاب فوق العاده به جزییات و ریزه کاری‌های علمی توجه شده و قدرت تخیل ژول ورن در عین بی مرز بودن بسیار منطقی و حساب شده هست. یک رمان علمی تخیلی واقعی که و تلفیق واقعی علم خیال می‌باشد.
فقط همانطور که در کتاب قبلی بود؛ موسیقی ابتدای هر پارت بسیار طولانی و بلند بود به طوری که کسانی که مثل من قبل از خواب گوش میدن با شروع هر پارت خوابشون میپره:) و علمی بودن بیش از حد در بعضی پارتها باعث گیج شدن مخاطب و تبدیل شدن نقطه قوت کتاب به نقطه ضعف آن می‌شد، برای من که قبلا نسخه چاپیش رو خوانده بودم هم گاهی گیج کننده بود. با این حال کتاب خوبی در این ژانر هست از دستش ندید
محمدرضا
۱۴۰۰/۲/۱۶
واقعا کتاب جذابی بود. مثل همه رمان‌های دیگر آقای ژول ورن. آخر داستان خیلی هیجان انگیز بود. صدای گوینده و صدا گذاری روی شخصیت‌ها هم حرف نداشت. فقط زندگی نامه و سرگذشت ژول ورن در آخر کمی غم انگیز بود.
Nina R
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کتابهای ژول ورن یک شاهکار بودند نویسنده‌ای که سالها از زمان خودش جلوتر بود، همچنین در عین فانتزی بودن کلی به اطلاعات علمی و عمومی شنونده اضافه میکنه
مهرداد نوذری
۱۴۰۲/۱/۲۹
در ادامه‌ی از زمین تا ماه باید این کتاب رو مطالعه کرد و به همون زیبایی و جذابیته. اجرا عالی
امین ج ج
۱۴۰۱/۶/۳۱
واقعا جزو کتابهای نوستالژی برای ماست، کیفیت فایل‌های صوتی هم عالی و با احساس بود
🙏🙏🙏🙏
مجید امین
۱۴۰۰/۲/۱۲
بسیار هیجانی و خیال برانگیز در عین حال علمی
ناصر محرمی
۱۴۰۰/۱/۱۹
عالی بود حرف نداشت کامل و صدای زیبا 👌
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دور ماه

برای دریافت کتاب صوتی دور ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.