معرفی و دانلود کتاب صوتی دکتر ژیواگو

عکس جلد کتاب صوتی دکتر ژیواگو
قیمت:
۳۵۰۰۰۰ ۲۴۵,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دکتر ژیواگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دکتر ژیواگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دکتر ژیواگو

در میانه‌ی جنگ و آشوب، عشق نیز چهره‌ی دیگری پیدا خواهد کرد. بوریس پاسترناک در کتاب صوتی دکتر ژیواگو، شاعرانه‌ای پراحساس و در عین‌حال سیاسی آفریده است که در سال 1958 مفتخر به دریافت نوبل ادبی شد. این رمان عاشقانه، داستان زندگی مردی در هیاهوی ماجراهای پس از انقلاب و در حین جنگ داخلی است.

درباره‌ی کتاب صوتی دکتر ژیواگو

یوری ژیواگو یک پزشک و درعین‌حال یک شاعر است که زندگی‌اش با عشق به دو زن گره خورده؛ اما در این میان حوادث سیاسی کشورش سرنوشت او را به مسیر دیگری می‌کشاند. کتاب صوتی دکتر ژیواگو (Doctor Zhivago) در زمان حاکمیت کمونیسم بر روسیه نوشته شد و به‌دلیل تفاوتش با جریان فکری حاکم، با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شد. بوریس پاسترناک نوشتن این رمان را در سال 1956 به پایان رساند، اما تا روز مرگش موفق نشد چاپ شدن آن را در کشور خودش ببیند. رمان دکتر ژیواگو، بیست‌وهفت سال پس از مرگ نویسنده، در سال 1987 برای اولین‌بار در روسیه منتشر شد.

یوری ژیواگو که شخصیت اصلی کتاب صوتی دکتر ژیواگو است، همانند خود بوریس پاسترناک، شاعری با روحیه‌ی بسیار لطیف و هنرمندانه است که حوادث سیاسی کشورش به‌شدت او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بوریس پاسترناک در این رمان، سرگذشت خانواده‌های ثروتمند طبقه‌ی بورژوا پس از انقلاب 1917 در روسیه را روایت می‌کند. در بخشی از کتاب صوتی دکتر ژیواگو با شعرهای یوری ژیواگو و درواقع خود بوریس پاسترناک روبه‌رو می‌شویم. این بخش از جذاب‌ترین و زیباترین قسمت‌های کتاب است.

کتاب صوتی دکتر ژیواگو، همانند بسیاری دیگر از رمان‌های روسی شخصیت‌های بسیار زیادی دارد. یوری ژیواگو یکی از همین شخصیت‌ها و البته محوری‌ترین آن‌هاست که بوریس پاسترناک، روایت زندگی او را از دوران کودکی‌اش آغاز می‌کند. یوری ژیواگو به‌تازگی مادر خود را از دست داده و از آن‌جا که پدرش نیز در قید حیات نیست، مجبور می‌شود با دایی خود که همیشه در حال سفر است زندگی کند. دایی نیز تلاش می‌کند تا خانواده‌ی مناسبی را برای سرپرستی او پیدا کند. با پیدا شدن خانواده‌ی مناسب، ماجراهای زندگی یوری ژیواگو و آدم‌هایی که در آینده روی او تأثیر زیادی خواهند داشت آغاز می‌شود.

کتاب صوتی دکتر ژیواگو را نشر صوتی نوار با صدای تایماز رضوانی و براساس ترجمه‌ی علی اصغر خبره زاده منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات نگاه به چاپ رسانده است.

اقتباس سینمایی از کتاب دکتر ژیواگو

  • دیوید لین (David Lean)، کارگردان فیلم مشهور لورنس عربستان (Lawrence of Arabia)، در سال 1965، با اقتباس از این رمان، یک درام حماسی به نام «دکتر ژیواگو» را کارگردانی کرد. در آن زمان اکران این فیلم در شوروی، همانند انتشار خود رمان ممنوع بود و حتی برای ساخت فیلم هم، دیوید لین مجبور شد گروه خود را به اسپانیا ببرد.

  • سال 2002 نیز کشور آلمان و انگلستان در یک همکاری مشترک، سریالی را با اقتباس از این رمان ساختند. کارگردان این سریال جاکومو کامپیوتی (Giacomo Campiotti) و ازجمله بازیگران آن کیرا نایتلی (Keira Knightley) و هانس متیسون (Hans Matheson) بودند.

جوایز و افتخارات کتاب دکتر ژیواگو

  • برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 1958
  • برنده‌ی جایزه‌ی بانکارلا در سال 1958

نکوداشت‌های کتاب دکتر ژیواگو

  • برای اینکه متوجه شویم بوریس پاسترناک در کتاب دکتر ژیواگو واقعاً چه دستاورد درخشانی داشته است، باید آن را با سنت گران‌سنگ ادبیات روسیه که در آن دوره مانند قصه‌های کهن بود، مقایسه کنیم. در کتاب دکتر ژیواگو، بد و خوب دیگر مانند دو نیروی متضاد در مقابل هم قرا نگرفته‌اند و اعتقاد به سرنوشت و تقدیر، دیگر به آن شکل وجود ندارد. ژیواگو نماد فردی است که خود چهارچوب و اصول زندگی‌اش را تعیین می‌کند؛ اصولی که در تضاد با هرگونه برداشتی از سیاست‌های انقلابی آن دوره قرار گرفته‌اند. (بخشی از مقدمه‌ی کتاب، به قلم جان بیلی)

  • در میان رمان‌های حماسی معمول و درخشان آن دوره، شاهکار بوریس پاسترناک متولد می‌شود که درامی درباره‌ی انقلاب بزرگ روسیه است. او این ماجرا را در قالب داستان زندگی یک شاعر که درعین‌حال دانشمند هم هست، به تصویر می‌کشد. (آمازون)

کتاب صوتی دکتر ژیواگو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی دکتر ژیواگو برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک جهان، ادبیات روسیه، رمان‌های عاشقانه و داستان‌های سیاسی مناسب است.

با بوریس پاسترناک بیشتر آشنا شویم

بوریس پاسترناک (Boris Pasternak)، با نام کامل بوریس لئونیدویچ پاسترناک، از شاعران و نویسندگان مشهور روس در دوران حاکمیت شوروی بود. سال 1890 او در یک خانواده‌‌ی هنرمند اهل مسکو به دنیا آمد. پدر بوریس پاسترناک، یک نقاش و مادرش، پیانیستی مشهور بود. او که در چنین خانواده‌ای متولد شده بود، ابتدا به فلسفه علاقه‌مند شد و تحصیلات خود را در این رشته آغاز کرد. اما مدتی بعد، بوریس پاسترناک برای همیشه به ادبیات روی آورد. در روسیه او را به‌عنوان شاعری مطرح می‌شناسند و در سایر کشورهای جهان به‌عنوان نویسنده‌ی کتاب مشهور «دکتر ژیواگو». این رمان برای بوریس پاسترناک دردسرهای زیاد و درعین‌حال موفقیت‌های بزرگی ازجمله جایزه‌ی نوبل ادبی را به ارمغان آورد.

بوریس پاسترناک در سال 1960 و در سن هفتادسالگی از دنیا رفت. کتاب «زندگی خواهر من است» ازجمله آثار او در قالب شعر است.

کتاب «ادبیات علیه استبداد: پاسترناک و ژیواگو» را پیتر فین و پترا کووی در ارتباط با زندگی و آثار بوریس پاسترناک نوشته‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی دکتر ژیواگو می‌شنویم

الکساندر الکساندروویچ گرونکو هنگام زمستان یک کمد کهنه‌ی جای رخت به آنا ایوانوونا هدیه کرد. آن را در موقعیتی مناسب خریده بود. کمد از چوب آبنوس و بسیار بزرگ بود. با حجمی که داشت از هیچ دری داخل نمی‌شد. آن را از هم جدا کرده و قطعات مختلفش را به خانه آوردند و بعد در این فکر بودند که آن را کجا قرار دهند. اتاق‌های کف حیاط بسیار وسیع بود و به درد این کار نمی‌خورد و اتاق‌های طبقه‌ی اول برای آن کوچک بود. آن را در سرسرای پلکان داخلی، نزدیک در اتاق‌خواب صاحب‌خانه گذاشتند. برای بالا بردن کمد، مارکل دربان را خبر کردند. او دخترش مارینکا را که شش سال داشت، همراه آورده بود. به دخترک آب‌نبات دادند. مارینکا بینی‌اش را بالا می‌کشید و به تناوب آب‌نبات و انگشتانش را که با آب دهان آلوده شده بود می‌لیسید و با قیافه‌ی اخم‌آلود به پدرش که کار می‌کرد می‌نگریست.

مدت‌زمانی کار خوب پیشرفت می‌کرد. قطعات کمد اندک‌اندک در برابر چشمان آنا ایوانوونا به هم وصل می‌شد. هنگامی که تنها، قسمت بالای آن باقی مانده بود، آنا ایوانوونا ناگهان به فکر افتاد که به مارکل کمک کند. او روی پایه‌ی کمد رفت و حرکت بی‌موردی کرد و به بدنه‌ی کمد که با زبانه‌ی چوبی به قطعات دیگر وصل بود خورد و چفت‌وبستی که مارکل باعجله به بدنه‌های کمد زده بود، باز شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
58 دقیقه
بخش اول: قطار سریع‌السیر ساعت پنج
134 دقیقه
بخش دوم: دخترکی از محیطی دیگر
99 دقیقه
بخش سوم: درخت کریسمس در خانه‌ی اسفنتیتسکی
130 دقیقه
بخش چهارم: وعده‌ها فرامی‌رسند
118 دقیقه
بخش پنجم: وداع با گذشته
137 دقیقه
بخش ششم: توقف در مسکو
143 دقیقه
بخش هفتم: سفر
70 دقیقه
بخش هشتم: ورود
95 دقیقه
بخش نهم: واریکینو
70 دقیقه
بخش دهم: در شاهراه
77 دقیقه
بخش یازدهم: چریک جنگل‌ها
78 دقیقه
بخش دوازدهم: درخت بادامک یخ‌زده
140 دقیقه
بخش سیزدهم: روبه‌روی مجسمه‌خانه
157 دقیقه
بخش چهاردهم: بازگشت به واریکینو
128 دقیقه
بخش پانزدهم: پایان
50 دقیقه
بخش شانزدهم: سرانجام
64 دقیقه
بخش هفدهم: اشعار یوری ژیواگو
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دکتر ژیواگو
نویسنده
مترجمعلی اصغر خبره زاده
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰۰ ۲۴۵,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دکتر ژیواگو

م هجرتی
۱۴۰۳/۱/۲۵
به خاطر اینکه از این شخصیت در سالهای نوجوانیم شنیده بودم همیشه دلم میخواست فیلمش را ببینم یا کتابش رو بخوانم. ولی ماجرای داستان اصلا جذبم نکرد. برام نکته جذابی نداشت و فقط به درکم از شرایط زندگی مردم و سربازها در زمان‌ جنگ در روسیه، افزود.
Rahil najafi
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
متاسفانه کتاب بسیار گنگ بود و اسامی بسیار شبیه بود و سردرگم میشدم اما باز هم تا آخر کتاب را باید تمام کنی تا داستان را به کل درک کنی
پیچیده است و تا تمام آن را مطالعه نکنی درکش نمی‌کنی پس کتاب را به پایان برسانید حتما حتما
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
همیشه نام فیلم که با داستان کتاب ساخته شده بود میشنیدم و علاقمند بودم داستان را بخوانم، با سپاس از شما که این امکان را فراهم نمودید، بسیاری از داستان‌های ادبیات کلاسیک روسیه تحت تأثیر جنگ داخلی بوده و این داستان هم چنان است زیبا بود
zeinab fallah
۱۴۰۲/۸/۱۰
بعد از سه فصلی که گوش دادم انقدر اسامی عجیب و درهم و برهم بود که کتاب را نفهمیدم و رها کردم. ارتباط برقرار کردن با کتاب و اشخاص درونش بسیار ناممکن بود
نرگس مشایخی
۱۴۰۲/۵/۲۳
اثری دیگر از ادبیات پیشرفته روسیه. کتاب مطالب بسیار بیشتری از فیلم آن دارد من لذت بردم از گوش سپردن به کتاب با صدای تایماز رضوانی
Mahsjan
۱۴۰۲/۵/۶
عالی هم صدای گوینده هم محتوای کتاب پیشنهاد می‌کنم در کنارش کتاب ادبیات علیه استبداد بخونین تا متوجه شاهکار بزرگ پاسترناک بشین
رضا میرزائی مطلق
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
یکی دیگه از شاهکارهای ادبیات روسیه
درباره این کتاب چیزی نشنیده بودم و کاملا اتفاقی خوندمش و باید بگم که واقعا زیبا بود
غلامرضا حدت
۱۴۰۲/۱۰/۸
چندبار از اول گوش دادم
اما دریغ از لحظه‌ای ارتباط
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۹/۲۰
یکی از بی نظیر‌ترین رمانهایی هستش که خوندم
لیلا فرخی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تا اینجا که چیزی نفهمیدم
مریم همتی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
داستان جذابی است
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دکتر ژیواگو

برای دریافت کتاب صوتی دکتر ژیواگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.