معرفی و دانلود کتاب صوتی رفیق آدم حسابی

عکس جلد کتاب صوتی رفیق آدم حسابی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفیق آدم حسابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفیق آدم حسابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رفیق آدم حسابی

واندا در ریخت‌ولباس فعلی، خودش هم به سختی خودش را می‌شناسد. آنتون چخوف در کتاب صوتی رفیق آدم حسابی، داستان زنی را روایت می‌کند که به سختی در تلاش است زندگی همیشگی خود را حفظ کند و تحمل ندارد به‌عنوان زنی عادی از لباس‌ها و چهره‌ی آراسته و جذاب همیشگی خود فاصله بگیرد. هرطور شده و هرچه سریع‌تر، باید با کمک یکی از رفقای آدم‌حسابی‌اش، خود را از این منجلاب بیرون بکشد.

درباره‌ی کتاب صوتی رفیق آدم حسابی

واندا زن زیبایی است که زندگی خود را مدام در مهمانی‌های مختلف می‌گذراند، با انواع و اقسام مردها رفاقت می‌کند و با آن‌ها وارد رابطه می‌شود. او در روابط خود محدودیت خاصی هم قائل نمی‌شود و از مردان متأهل گرفته تا پیرمردان، جزو لیست رفقای به اصطلاح «آدم‌حسابی» او به حساب می‌آیند. رفیق آدم‌حسابی برای واندا، کسی است که برای او لباس‌ها و زیورآلات گران‌قیمت و زیبا بخرد و او را همراه با خود، به مهمانی‌های مجلل ببرد. آنتون چخوف (Anton Chekhov) در کتاب صوتی رفیق آدم حسابی نیز مانند دیگر داستان‌های کوتاه خود، تیغ تیز نقدش را به سمت زندگی پوچ و به ابتذال کشیده‌شده‌ی بخشی از جامعه می‌گیرد.

داستان کتاب صوتی رفیق آدم حسابی از جایی آغاز می‌شود که واندا به دلایلی، کاملاً بی‌پول شده و آه در بساط ندارد. او که حتی لباس مناسب و مجللی هم برایش باقی نمانده، شرم دارد که با چنین ظاهر معمولی و حتی سطح پایینی دیده شود. آنتون چخوف با مهارت تمام، بدون پیچیدگی و دشواری خاصی ما را به احساسات و افکار این زن نزدیک می‌کند. فکر واندا به شدت مشغول است و او نمی‌داند برای گرفتن پول، پیش چه کسی برود. همین‌طور که او مشغول مرور لیست مردانی است که توقع دارد به او پول قرض بدهند، ناگهان به یاد یک دندان‌پزشک یهودی می‌افتد که چند ماه قبل، در جریان یک مهمانی، گردنبندی به او هدیه کرده بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی رفیق آدم حسابی

در ادامه‌ی کتاب صوتی رفیق آدم حسابی، واندا عزم خود را جزم می‌کند تا خجالتش را کنار بگذارد، به مطب فینکل برود و مقداری پول از او قرض کند. او در راه نقشه‌ی مناسبی برای این کار می‌کشد، اما همین که جلوی در مطب می‌رسد، ناگهان شرم دوباره سرتاپای او را فرامی‌گیرد و تصویرش در آینه او را خجالت‌زده می‌کند. با وجود این دشواری‌ها، زن وارد مطب می‌شود و در انتظار رفیق آدم‌حسابی خود می‌نشیند. اما آنتون چخوف در بخش انتهایی این داستان کوتاه، غافلگیری کوچکی را وارد روند داستان می‌کند که باعث می‌شود هیچ چیز طبق انتظارات و نقشه‌های واندا جلو نرود.

کتاب صوتی رفیق آدم حسابی را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای مرجان عابدینی و براساس ترجمه‌ی حسین مسعودی آشتیانی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا تعدادی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان را که صدای زنان هستند، گلچین کرده و آن‌ها را در قالب کتاب صوتی و با عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، جووانی ورگا و ارنست همینگوی است.

کتاب صوتی رفیق آدم حسابی برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی رفیق آدم حسابی را به همه‌‎ی علاقه‌مندان به آثار چخوف و مخاطبان داستان‌های کوتاه توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی رفیق آدم حسابی می‌شنویم

با خود گفت: «اگه فقط یکی از رفقای آدم‌حسابیم رو ببینم، می‌تونم یه‌کمی پول ازش بگیرم. هیچ کس به من نه نمی‌گه، چون...» اما دیدار رفقای آدم‌حسابی به این راحتی‌ها هم نبود. نه اینکه نمی‌شد آن‌ها را راحت در جشن شب‌های رنسانس پیدا کرد؛ مشکل اینجا بود که او را با این لباس‌های ساده به آن جشن راه نمی‌دادند. اما چه باید می‌کرد؟ پس از مدت‌ها پیاده‌روی و خستگی حاصل از آن و کلی غصه خوردن و تفکر، تصمیم گرفت برگ آخر را رو کند. می‌خواست به خانه‌ی رفقای آدم‌حسابی‌اش برود تا از آن‌ها پول بگیرد. اندیشید: «اما باید پیش کی برم؟ میشا که خونواده داره و نمی‌شه رفت طرفش. اون پیرمرد کله‌پوک هم که الان سر کاره.» و سرانجام یاد فینکل افتاد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
رفیق آدم‌حسابی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رفیق آدم حسابی
نویسنده
مترجمحسین مسعودی آشتیانی
راویمرجان عابدینی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رفیق آدم حسابی

خانم براتی
۱۴۰۲/۷/۱۰
یک داستان کوتاه حدودا ربع ساعتی است اما اثرگذار است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رفیق آدم حسابی

برای دریافت کتاب صوتی رفیق آدم حسابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.