معرفی و دانلود کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)

عکس جلد کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)
قیمت:
۲۲۶۰۰۰ ۱۵۸,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)

کتاب صوتی کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید) اثری در باب تاریخ ایران است که به قلم عبدالحسین زرین کوب، مورخ و پژوهشگر فقید و پرآوازه به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب، بهترین پیشنهاد ممکن به آن دسته از افرادی است که در جست‌وجوی یک اثر تاریخی جامع و قابل استناد درباره‌ی گذشته‌ی سرزمین‌ ایران هستند. استاد زرین کوب در این کتاب، تاریخ پرفرازونشیبِ ایران زمین را از ابتدا تا افول سلطنت پهلوی با تمام پیروزی‌ها و شکست‌ها، ازجان‌گذشتگی‌ها و خودکامگی‌ها به‌شیوایی و زیباییِ هرچه‌تمام‌تر به تصویر کشیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی روزگاران

عبدالحسین زرین کوب (Abdolhossein Zarrinkoub) در کتاب صوتی روزگاران (The Ages) به روایتِ تاریخِ پرتلاطمِ ایران، از هنگامه‌ی کوچ آریاییان به فلات ایران و پیدایش و شکل‌گیری ایران‌شهر تا سقوط سلطنت پهلوی پرداخته است. زرین کوب با زبانِ شیوا و نثر دلنشین و گیرای خود، سیر وقایع ایران زمین را با استناد به منابع دست‌اول، تجزیه و تحلیل کرده و آن‌ها را به‌دور از جزئیات و رویدادهای کم‌اهمیت‌تر، مطابق با ترتیب تاریخی و توالی منطقی حوادث به رشته‌ی تحریر درآورده است.

عبدالحسین زرین کوب نامی آشنا برای اهالی فرهنگ است. آثار او سال‌ها به عنوان منابعی ارزشمند و غنی، پاسخ‌گوی نیازهای علمی و پژوهشی نسل‌های گوناگونِ تاریخ‌دوستان و ادب‌پژوهان فارسی‌زبان‌ بوده‌اند. اگرچه حوزه‌ی علایق فکری و فعالیت‌های قلمی زرین کوب بسیار گسترده بود (او در حیطه‌های متنوعی کتاب و مقاله به نگارش درآورده است؛ از تاریخ گرفته تا نقد ادبی، از عرفان و تصوف تا فلسفه‌ی جدید و ...)، باید اذعان داشت که آثار تاریخی‌اش بیش از دیگر نوشته‌های او خوانده شده و مهم و ارزشمند تلقی گشته‌اند. روزگاران یکی از بهترینِ همین دسته از آثار است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)

کتاب روزگاران که در اجرایی جدید با خوانش مهدی صفری تقدیمتان می‌گردد، دربردارنده‌ی مطالبی مستند و تأمل‌برانگیز درباره‌ی تاریخ چندهزارساله‌ی ایران‌ زمین است. عبدالحسین زرین کوب به عنوان مورخی منصف، پژوهشگری تیزبین و نگارنده‌ای ذوفنون، تمام فضل و دانش خویش را در نگارش این کتاب به کار بسته و این‌گونه، منبع مطالعاتی قابل اتکایی در اختیار ایرانیانی نهاده که علاقه‌مند به تفحص در گذشته‌ی سرزمین خویش‌اند.

دکتر عبدالحسین زرین کوب در کتاب صوتی روزگاران توجهی شایسته و شایانِ هر دوره‌ی تاریخی را به آن دوره مبذول داشته است، به این معنا که نه در باب یک دوره، با اطلاعاتِ اندک مواجه هستیم و نه یک دوره‌ی خاصِ تاریخ، حجم زیادی از این کتاب را به خود اختصاص داده است. زرین کوب تاریخ ایران را به سه دوره‌ی بزرگ تقسیم کرده است: بخش نخست، ایران باستان است که به نقد و بررسی رویدادهای ایران پیش از ظهور و پذیرش اسلام می‌پردازد. بخش دوم از پایان دوره‌ی ساسانیان تا پایان دوران تیموریان را در بر دارد که مروری بر ایرانِ تازه اسلام پذیرفته است و سومین و آخرین بخش از کتاب هم راوی تاریخ ایران از عصر صفویه تا به امروز است. معیاری که زرین کوب برای این تقسیم‌بندی برمی‌شمارد، نسبت مردمان فلات ایران با هویت ملیِ آن‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)

به باور زرین کوب ما در دوره‌ی نخست در جستجوی هویت خویش و در دوره‌ی دوم در پی تثبیت آن بوده‌ایم. بعد از صفویه اما به اندیشه‌ای اساساً متفاوت در قبال هویت خویش دست یازیده‌ایم. جزییات مربوط به این مباحث را صدالبته در خود کتاب حاضر خواهید شنید. با این اشاره‌ی اجمالی تنها در پی آن بودیم که نشان دهیم نگارش کتاب روزگاران بر پایه‌ی یک روش‌شناسی اصولی صورت گرفته است؛ روش‌شناسی‌ای که البته می‌توان به آن نقد داشت و درش چون و چرا کرد، اما در وهله‌ی نخست باید آن را به خوبی مطالعه کرد و فهمید.

کتاب صوتی روزگاران در بیان رویدادهای تاریخی ایران گشاده‌دستی دارد و به‌اندازه‌ای که مجال اندکِ کتاب اجازه داده است، به شرح مهم‌ترینِ آن‌ها پرداخته است. استاد زرین کوب در بیان سیر تاریخ ایران و تعبیر و تفسیر وقایع، جذاب‌ترین و اثرگذارترین وقایع را به تصویر کشیده است. روزگاران، مروری شنیدنی از سی قرن تاریخ آموزنده و عبرت‌آمیز ایران است.

کلام را به درازا نکشانیم: با گوش سپردن به کتاب روزگاران بناست به دل تاریخ سرزمینی سفر کنید که از بدو پیدایی تا امروز، فراز و نشیب‌هایی حیرت‌انگیز را به خود دیده است؛ کشوری با موقعیت جغرافیایی خاص، که روزی ابرقدرت دنیای باستان بود و زمانی، آماج حملات بیگانگانی از چهارسو؛ سرزمینی دردمند و دردآشنا که در طول هزاره‌ها آماج انواع و اقسام ظلم و جورها قرار گرفته، اما در آخر، هر بار، آری، بی‌استثنا هر بار، بر نیروهای تاریکی و اهریمن فائق آمده است. این شما و این روزگارانِ ایران.

روزگاران را نشر سخن به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را آوانامه با خوانش مهدی صفری در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی روزگاران مناسب چه کسانی است؟

شنیدنِ کتاب صوتی روزگاران برای تمامِ علاقه‌مندان به تاریخ ایران و طرفدارانِ آثار استاد عبدالحسین زرین کوب، تجربه‌ای دلنشین و جذاب خواهد بود.

با عبدالحسین زرین کوب بیشتر آشنا شویم

وی در سال 1301 و در شهر بروجرد دیده به جهان گشود. زرین کوب در حوزه‌های مختلفی چون تاریخ، الهیات، حقوق و ادبیات سررشته داشت و آثاری درخشان نیز در این حیطه‌ها از خود به یادگار گذاشت. عبدالحسین زرین‌ کوب برای دوستداران ادب و فرهنگ، چهره‌ای بی‌نهایت محترم و درخشان است. او چندین دهه در دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان هم‌چون دانشگاه تهران، آکسفورد، سوربن و... به تدریس پرداخت و شاگردان فراوانی را در حوزه‌های گوناگون علمی تربیت نمود.

عبدالحسین زرین کوب (Abdolhossein Zarrinkoob) در سال 1378، پس از عمری کوشش علمی و فرهنگی، دار فانی را وداع گفت. برخی از مهم‌ترین آثار او عبارتند از: «از کوچه رندان، پله پله تا ملاقات خدا، سرّ نی، دو قرن سکوت، سیری در شعر فارسی، دیدار با کعبه‌ی جان، فن شعر ارسطو (ترجمه)، بحر در کوزه، در قلمرو وجدان، دفتر ایام، با کاروان اندیشه، با کاروان حله.»

در بخشی از کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید) می‌شنویم

وقتی فتحعلی‌شاه قاجار در دنبال شکستی که در اولین جنگ خود با ارتش روسیه در قفقاز تجربه کرد، دوباره بدون بررسی کافی و کامل و بی‌هیچ ارزیابی بخت طرفین در نیل به پیروزی، دست به یک جنگِ بی‌موقع و نسنجیده و نامساویِ دیگر زد و نتیجه‌ی آن از اولین جنگِ وی نیز خفت‌آمیزتر و فضیحت‌آمیزتر از آب درآمد، غیر از خود او که بی‌اطلاعی و سوءظن و خستِ فوق‌العاده‌اش در پرداخت مخارج جنگ، او را مسئول این رسوایی و شکست ساخت، تحریکِ عناصر بی‌مسئولیت و احیاناً مغرض و نادان خودی و بیگانه هم در تصمیمِ وی به آن اقدام، تأثیر قطعی داشت. لاجرم تمام بار فضیحت و خفتِ ناشی از این جنگ را نمی‌توان بر گردنِ او بار کرد. خاصه که لااقل عباس‌میرزای ولیعهد در جریان معامله‌ی صلح آن، ترکمانچای، از تأمین منافع شخصی، بی‌بهره نماند. وقتی هم ناصرالدین شاه در مقابل دریافت حصه‌ای ناچیز یا حتی رشوه‌ای بی‌مقدار، ده‌ها امتیاز سیاسی و اقتصادی به دولتین روس و انگلیس واگذار می‌کرد، وزرا، شاهزادگان، صدراعظم‌ها و مقربان الخاقان‌های مرئی یا نامرئیِ جزِ اطرافیانش که دلالِ معامله، واسطه‌ی مذاکره و طرفِ مشورت بودند، در تنفیذ این گونه قراردادهای خجولانه، کمتر از خودِ وی مسئولیت نداشتند و اظهار آنکه در این گونه پیمان‌ها، مصلوب‌الاختیار و آلت فعل بوده‌اند، از مسئولیتِ آن‌ها نمی‌کاهد. فقط معلوم می‌دارد که در این گونه جریان، شخص فرمانروا را نباید مسئول عمده و یگانه شناخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
نمونه سه
نمونه چهار
22 دقیقه
مقدمه
47 دقیقه
بخش یکم: روزگاران ایران - گذشته‌ی باستانی ایران فصل اول: گذرگاه حوادث - قسمت اول
37 دقیقه
فصل اول: گذرگاه حوادث - قسمت دوم
50 دقیقه
فصل دوم: دوران مادها
36 دقیقه
فصل سوم: طلوع هخامنشیان - قسمت اول
32 دقیقه
فصل سوم: طلوع هخامنشیان - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل چهارم: هخامنشیان در اوج - قسمت اول
34 دقیقه
فصل چهارم: هخامنشیان در اوج - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل پنجم: هخامنشیان در انحطاط - قسمت اول
34 دقیقه
فصل پنجم: هخامنشیان در انحطاط - قسمت دوم
52 دقیقه
فصل ششم: سلوکیان
47 دقیقه
فصل هفتم: اشکانیان و احیای ایران - قسمت اول
51 دقیقه
فصل هفتم: اشکانیان و احیای ایران - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل هشتم: ساسانیان، اتحاد با آتشگاه - قسمت اول
34 دقیقه
فصل هشتم: ساسانیان، اتحاد با آتشگاه - قسمت دوم
43 دقیقه
فصل نهم: ساسانیان، کشمکش با بزرگان - قسمت اول
34 دقیقه
فصل نهم: ساسانیان، کشمکش با بزرگان - قسمت دوم
38 دقیقه
فصل دهم: ساسانیان، اوج و فرود - قسمت اول
49 دقیقه
فصل دهم: ساسانیان، اوج و فرود - قسمت دوم
51 دقیقه
فصل یازدهم: افول یک عصر درخشان
34 دقیقه
فصل دوازدهم: پایان و کارنامه - قسمت اول
32 دقیقه
فصل دوازدهم: پایان و کارنامه - قسمت دوم
51 دقیقه
بخش دوم: دنباله‌ی روزگاران ایران از پایان ساسانیان تا پایان تیموریان فصل سیزدهم: سال‌های سرنوشت - قسمت اول
49 دقیقه
فصل سیزدهم: سال‌های سرنوشت - قسمت دوم
45 دقیقه
فصل سیزدهم: سال‌های سرنوشت - قسمت سوم
47 دقیقه
فصل چهاردهم: خراسان و بغداد - قسمت اول
45 دقیقه
فصل چهاردهم: خراسان و بغداد - قسمت دوم
46 دقیقه
فصل پانزدهم: سامانیان، غزنویان و میراث آن‌ها - قسمت اول
43 دقیقه
فصل پانزدهم: سامانیان، غزنویان و میراث آن‌ها - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل پانزدهم: سامانیان، غزنویان و میراث آن‌ها - قسمت سوم
48 دقیقه
فصل شانزدهم: رستاخیز گیل و دیلم - قسمت اول
48 دقیقه
فصل شانزدهم: رستاخیز گیل و دیلم - قسمت دوم
52 دقیقه
فصل هفدهم: سلجوق‌نامه - قسمت اول
45 دقیقه
فصل هفدهم: سلجوق‌نامه - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل هفدهم: سلجوق‌نامه - قسمت سوم
37 دقیقه
فصل هفدهم: سلجوق‌نامه - قسمت چهارم
58 دقیقه
فصل هجدهم: مغول و ایلخانان
53 دقیقه
فصل نوزدهم: ملوک طوایف - قسمت اول
47 دقیقه
فصل نوزدهم: ملوک طوایف - قسمت دوم
39 دقیقه
فصل نوزدهم: ملوک طوایف - قسمت سوم
49 دقیقه
فصل بیستم: تیمورنامه - قسمت اول
41 دقیقه
فصل بیستم: تیمورنامه - قسمت دوم
43 دقیقه
فصل بیستم: تیمورنامه - قسمت سوم
54 دقیقه
بخش سوم: روزگارانِ دیگر - از صفویه تا عصر حاضر فصل بیست‌ویکم: ایران در بحران - قسمت اول
38 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: ایران در بحران - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: ایران در بحران - قسمت سوم
56 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: صفویه، عظمت و انحطاط - قسمت اول
53 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: صفویه، عظمت و انحطاط - قسمت دوم
51 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: عصر وحشت - قسمت اول
53 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: عصر وحشت - قسمت دوم
48 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: آغاز دوران قاجار - قسمت اول
52 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: آغاز دوران قاجار - قسمت دوم
43 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم: کشمکش با غرب - قسمت اول
42 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم: کشمکش با غرب - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل بیست‌وششم: قاجار و مشروطه - قسمت اول
34 دقیقه
فصل بیست‌وششم: قاجار و مشروطه - قسمت دوم
48 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم: بعد از قاجار - قسمت اول
47 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم: بعد از قاجار - قسمت دوم
42 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم: نگاه به گذشته‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)
نویسنده
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۲ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
۲۲۶۰۰۰ ۱۵۸,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)

محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۲/۲۲
کسانی که می‌خواهند خلاصه وچکیده‌ای مفید درمورد ۳۰قرن تاریخ ایران داشته باشند این کتاب مفید است و برای من هم که درزمینه تاریخ ایران مطالعه کرده ام
نکته‌هایی جدید وجالب داشت. سه نکته‌ای که به نظرم رسید وبرای خوانندگان می‌تواند مفید باشد را می‌گوییم:
۱-نکته اول درمورد تیرداد اشکانی است. استاد این
زرینکوب شاه اشکانی را واقعی می‌داند اما یوزف ولسکی درکتاب شاهنشاهی اشکانی با مدرک وسند اثبات می‌کند این شاه خیالی است.
۲-استاد زرینکوب در کتاب آشنایی با تاریخ ایران درمورد یکی از کتابهای آقای اقبال آشتیانی می‌گوید که با توجه به اطلاعاتی که درزمان تالیف کتاب وجود داشته کتاب مفیدی است اما مدارک واسناد جدیدی کشف شده‌اند که از سطح علمی کتاب کاسته اند (قریب به مضمون) نظر من هم درمورد کتاب روزگاران وآشنایی با تاریخ ایران همین است.
۳-سبک کتاب به شکلی است که ابتدا روند تاریخی حکومت‌ها بیان می‌شود وسپس روند‌ها حوادث فرهنگی واجتماعی بیان می‌شود که باعث تکرار زیاد مطالب کتاب است وکتاب را به نظرمن طولانی کرده است. اگر می‌خواهید در مورد تاریخ ایران بیشتر مطالعه کنید کتابهای تاریخی ایران درزمان ساسانیان اثر آرتور کریستین سن و
زوال وسقوط صفویه اثر رودی مته وتاریخ مغول اثر اقبال آشتیانی ونادرشاه افشار اثر جونس هنوی را مطالعه کنید.
درآخر هم از اجرای خانم پریمون تشکر میکنم ودونکته رو هم درمورد اجرای ایشان بیان میکنم:
۱- برخی از کلمات مانند نصیبین، ماردین، طرابوزان ویکی دو مورددیگر که حضور ذهن ندارم اشتباه تلفظ می‌شود.
۲-نکته دوم ومهم این است که بعضی از فعل‌ها بعضی از قسمت‌ها را کش دار بیان می‌کند که شنیدن کتاب را برای من به شدت سخت کرد اما عادت کردم وتوانستم تا آخر گوش کنم.
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۱/۳/۲۹
سلام
شاهکار دیگری از آقای زرین کوب. روایتی از تاریخ بیش از ۲۵۰۰ سال تاریخ ایران. با مطالعه این کتاب درسهای تاریخی با ارزشی گرفتم. اینکه برای انسانها باید ارزش قائل بود. به رسوم، عقاید و ادیان قومیتهای مختلف احترام گذاشت. حکومت پادشاهان تا زمانی دوام داشته که به رفاه مردم و نیروهای جنگی خود و به با
انسانهای ارزش بها داده‌اند. جوامع ایران در طول تاریخ کمترین قدرت را زمانی داشته‌اند که به راحت طلبی روی آورده‌اند. جایی که بجای جنگیدن برای حفظ قلمرو به جان یکدیگر افتاده و منتقدان خود را بدلایل واهی از سر راه برداشته‌اند. اینکه ظلم پادشاهان بدست خودشان اتفاق نیافتاده و پیروان و مریدان آن‌ها بوده‌اند که وسیله ظلم شده‌اند.
کتابهای مرحوم زرین کوب بنده را به مطالعه تاریخ ایران بیش از پیش علاقمند کرده است.
روح آقای زرین کوب شاد و تشکر از کتابراه برای کتابهای با ارزشش
Behrouz Por
۱۴۰۰/۱۲/۶
با سلام خدمت کسانی که علاقه به تاریخ ایران دارند، کتاب حاضر، در ابتدا شرایط جغرافیایی، اقلیمی... ایران توصیف نموده، و علت اینکه چرا این کشور مورد توجه قرار گرفت، مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس قومیت‌های که بر ایران حکومت راندند به تفسیر می‌کشد. این کتاب به کسانی که علاقه مند به تاریخ ایران بصورت کامل می‌باشند پیشنهاد میکنم، و اگر کسی بصورت خلاصه بخواهد تاریخ ایران بررسی کند کتاب ^^آشنایی با تاریخ ایران^^ پیشنهاد می‌کنم. کتاب حاضر می‌توانید برترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های تاریخی تمام جهان را مشاهده کنید. لیست کتاب‌های تاریخی برگزیده از ترکیب معتبرترین فهرست‌های کتاب‌های تاریخی جهان، همچون فهرست «صد کتاب برتر تاریخی» به انتخاب List muse و چند سایت معتبر دیگر به وجود آمده است.
ایمان اسلام
۱۴۰۲/۵/۲
کتاب در اوایل خوب و پر محتوا بود ولی در فصل بیست و هفتم کاملا سانسور و تحریف و بسیار مغرضانه شد. حداقل برای ما که قسمتی از این عصر رو تجربه کردیم و اوایل پهلوی و قبل از آن را نیز از پدران و پدر بزرگان خویش شنیده ایم هموین دروغهایی سر هم نکنید. یا حداقل نکات مثبت و خوب این دوران را هم که خیلی خیلی و خیلی بیشتر از نکات منفی بود به اندازه یک درصد مطرح میکردید. فقط به این نکته توجه کنید که در اواخر دوران قاجار ایران چه بود چه وضعی داشت و بعداز رضاشاه کبیر چی شد و به کجا رسید. اگر حکومت پهلوی نبود ما الان حداقل ۵۰۰ سال از افغانستان عقب بودیم
آرزو بیگی
۱۴۰۲/۹/۹
با تشکر از این کتاب خوب
به هر حال آدم بیشتر آشنا میشه با تاریخ کشورش
منتحا برای منی که کتابخوان حرفه‌ای در زمینه آثار تاریخی نیستم کلمات خیلی سنگینه گاهی و انقدر جمله‌ها طولانیه که گاهی تا جمله‌ی اول و تجزیه و تحیلل کنی جملات بعدی رسیدن، به نظرم از این جهت نسخه کاغذی خونده بشه بهتره که آدم برگرده
و جمله رو چندین بار بخونه و اگه لازم شد سرچ کنه، مورد بعد اینکه نمیفهمم چرا تو کتابی که داره تاریخ ایران (زبان نوشتار قاعدتا فارسی باید باشه) رو عنوان میکنه انقدر کلمات عربی استفاده میشه (کلمه “مع هذا “واقعا رو اعصاب هست) ممنون
Mona abad
۱۴۰۱/۱۰/۵
خوشحالم که این اثر رو شنیدم. تاریخی که در کتابهای مدرسه خواندیم سانسور شده بودند و بسیاری نکات مهم و حساس را نمی‌دانستم. مورخ و نویسنده این کتاب، تاریخ را براساس منابع قابل استناد و به واقعیت نزدیک نوشته است. در تاریخ باستان منبعش کتیبه‌هاست و به دور از افسانه‌ها و خرافات سعی در دانستن آن دوران و داشته است. تاریخ، انسان شناسی عبرت از روزگاران رفته است که جز نام نیک یا اثر بدکاری چیزی برجا نمی‌ماند.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۸/۲۵
تمام کتب زنده یاد عبدالحسین زرین کوب استادِ اساتید خواندن آن‌ها قبل از مرگ از واجبات است یک کتاب دوجلدی صوتی شده نیز از استاد سعید نفیسی دارد بنام تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران که به کتاب خوانان حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنم بشنونند٤٢/٥ساعت است من از فیدیبو شنیدم کتاب آنرا نیز در کتابخانه دارم و خوانده بودم اما شمیدت با صدای گرم گویندگان کارکشته لطف دیگری دارد…
ع.ا.د
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
سلام
برای من که علاقمند به خواندن تاریخ ایران بودم و دنبال فرصت برای مطالعه در این زمینه، بسیار مفید و جذاب بود. یک بار با صدای خانم پریمون شنیدم و بار دوم با صدای آقای صفری و هردو اجرا را دوست داشتم. به همه خصوصا جوانها پیشنهاد میکنم این کتاب را حتما مطالعه کنند.
درود
مهدی اسدی
۱۴۰۲/۹/۲
خوشحالم به واسطه‌ی این کتاب، با قلم شیوای اقای زرین کوب آشنا شدم. خیلی خوب بود. و حالا میفهمم چقدر ما نیاز داریم کل تاریخ بدونیم. چقدر فراز و فرودهای مهمی در تاریخ این کشور کهن وجود داشته. افسوس که از تاریح خود غافلیم. ممنون از کتابراه برای صوتی کردن این اثر ارزشمند.
علی چگنی
۱۴۰۲/۳/۱۵
مطالب بسیار خوبی داشت.. و خیلی خوبه از تاریخ درس گرفتن..
فقط‌ای کاش گوینده یکم بهتر مطالب رو بیان می‌کرد که گیج کننده نباشه.
مثلا در مورد افرادی که صحبت میکنه اسمشون رو زیاد تکرار نمی‌کنه و گاهی گیج کننده اس که داره در مورد کی صحبت میکنه. یک ستاره بخاطر همین کم میدم
سلمان بهمن دار
۱۴۰۲/۲/۲۱
کتاب روزگاران کتاب خیلی خوبی بود و به هر ایرانی پیشنهاد می‌کنم حداقل یکبار این کتاب رو بخونه یا گوش کنه، با وجود اینکه تایمش زیاد بود ولی حداقل دوبار گوش کردم فقط نویسنده در اواخر کتاب انگار نتونسته اون گرایشات مذهبیش رو پنهان کنه و شاید برحسب زمان به این شکل پیش رفته...
محمد میرزازاده
۱۴۰۱/۳/۲۱
من با اشتیاق فراوان این مجموعه رو تهیه کردم و برای گوش دادن به این چکیده 50 ساعتی از تاریخ عظیم ایران بی تابی می‌کنم.
به نظرم، کتابی نسبتا جامع برای علاقمندان، کلامی شیوا از استاد تاریخ شناس اون رو جذابش میکنه.
البته یادمون نره این همه تاریخ نیست.
Arash Amiri
۱۴۰۲/۹/۱۰
کتابی عالی، برای من که کتاب‌های صوتی خیلی مهیج، دوست داشتنی و قابل درک تر ه؛ این کتاب شنیدنش خیلی بهتر برام تاریخ ایران کهن شناخته و یک دسته بندی منظم تری از سلسله‌های مختلف ایران و شرایط حکومتی و حالاتشون شناسایی میشه.
پیشنهاد میکنم شما هم بخونید...
علیرضا ضیائی آبیز
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
در بیان از برخی لغات سخت استفاده شده که ممکن است برای برخی شنوندگان نا آشنا باشد، در بخش تاریخی به دلیل اینکه صاحب نظر نیستم نظر نمیدهم، ولی در کل برای آشنایی با تاریخ ایران برای علاقه مندان کتاب خوبی است.
جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۱/۸
با سلام مطالعه این کتاب که فشرده‌ای از سرگذشت 30 قرن حاکمان و مردم این مرز و بوم می‌باشد را به تمام ایرانیان مشتاق توصیه می‌نمایم، ‌ای کاش حاکمان امروز هم از این تاریخ پر فراز و نشیب عبرت بگیرند
جمشید شاوری زاده
مشاهده همه نظرات 78

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید)

برای دریافت کتاب صوتی روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی (اجرای جدید) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.