معرفی و دانلود کتاب صوتی روی شانه‌های شب

عکس جلد کتاب صوتی روی شانه‌های شب
قیمت:
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روی شانه‌های شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روی شانه‌های شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روی شانه‌های شب

یک داستان عاشقانه‌ی صریح و صمیمی. مهدی سجودی مقدم در کتاب صوتی روی شانه‌های شب که آمیزه‌ای است از نظم و نثر ادبی، داستان ساده و صمیمی دو دلداده را روایت می‌کند که پس از سه سال دوری و فاصله به یکدیگر رسیده‌اند. چیزی که سبب می‌شود این داستان با وجود این که پیرنگ پیچیده‌ای ندارد شنیدنی به نظر برسد، کلام خیال‌انگیز و استوار خالق آن است.

درباره‌ی کتاب صوتی روی شانه‌های شب

مهدی سجودی مقدم در کتاب روی شانه‌های شب تغزلی عاشقانه را در قالب داستان بر سریر کلمات می‌نشاند. قصه‌ای که او روایت می‌کند آمیزه‌ای از نثر و نظم ادبی است و این همان چیزی است که این کتاب را از سایر هم‌قطارانش متمایز می‌کند. سجودی مقدم با کار گذاشتن آجرهای شعر در جای‌جای دیوار اثرش، لذت تماشای یک بنای هنرمندانه و چشم‌نواز را به ما هدیه می‌کند. داستان این کتاب عاری از پیچیدگی و دشواری داستان‌هایی است که در قفسه‌ی کتابخانه‌ها پس و پیش آن قرار دارند.

ما در کتاب روی شانه‌های شب با داستانی ساده و سرراست طرف هستیم. گویی نویسنده اثرش را بی‌نیاز از هرگونه پیچیده‌گویی می‌داند و در جایی خود نیز زبان به اقرار می‌گشاید که ممکن است این اثر و دیگر آثار مجموعه‌ی «کتاب‌های کوچک عشق و خوشبختی» یک زندگی و سعادت آرمانی را به تصویر بکشند که سخت‌باور و غیرواقعی به نظر برسد؛ اما اگر جست‌وجو کنیم بی‌شک نمونه‌های مشابهی از آن‌ها در جهان وجود دارد. اما حتی نیازی به جست‌وجو نیست. شاید بهتر باشد سوای نظر نویسنده در این اثر به دنبال چیز دیگری بگردیم. لذتی که در این جهان واقعیت بیرونی ندارد اما با انتخاب این کتاب تصمیمی می‌گیریم برای لحظاتی آن را از دریچه‌ی خیال و ادبیات تجربه کنیم.

کتاب صوتی روی شانه‌های شب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های معاصر عاشقانه و نثر ادبی خیال‌انگیز و شاعرانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

با مهدی سجودی مقدم بیشتر آشنا شویم

مهدی سجودی مقدم (نویسنده، شاعر و مترجم) تحصیلات خود را در رشته‌ی ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران به پایان رسانده است. او شاهکارهای ادبی نامدار و ماندگاری را همچون «بلندی‌های بادگیر» اثر امیلی برونته، «زنبق دشت» نوشته‌ی اونوره دوبالزاک، «گتسبی بزرگ» اثر اسکار فیتزجرالد و «خنده در تاریکی» ولادیمیر ناباکوف، در کنار چند کتاب دیگر در زمینه‌ی خودیاری به فارسی ترجمه کرده است. کتاب‌های «چشم در برابر چشم»، «فصل سبزِ رُستن»، «نجوای نگاه»، «زیر پلک‌های عشق» و «یک‌عالمه حرف برای تو» از جمله آثار تألیفی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی روی شانه‌های شب می‌شنویم

ضریح باورهایم در طواف عشق و محبت از نو برق و جلا می‌گرفت. چیزی به چهارمین سالگرد ازدواجمان نمانده بود. یاد آن نخستین نگاه‌ها، نخستین دقایق، نخستین روزها و آن نخستین سال شکوفه‌باران را هر سال با بازگویی‌هایی شیرین، اعتراف‌هایی رازآلود و یک عالمه خوشی و خوشحالی، تروتازه نگه داشته بودیم. اصلاً شاید همه‌اش وهم و خیالی بوده، گذر گردبادی، شب تیره و مشوشی، گمان نادرست و نابه‌جایی. بلور مهربانی‌های من از جنس مرطوب نسیمی در بهاران است و لحنی از شراب چشمه‌های تیزپا دارد. حدیث ماندگار ماهی و دریا. شعاع الفت شوقی روان در مدخل رؤیا و شعر زندگی افسانه‌ای کو واژه‌هایش در تو می‌بیند و هر دم در خوشه‌ای از خوشه‌های عشق می‌چیند.

نیم ساعتی می‌شد که آمده بود خانه. به‌خلاف معمول، همان‌طور که روی مبل نشسته بود خوابش برد. مشغول تابلوی محبوب زیبا بودم که آلارم گوشی‌اش توجهم را جلب کرد. نمی‌دانم چطور شد که برای اولین بار سراغ کار عجیبی رفتم که هرگز فکرش را هم نمی‌کردم. پیغامی صوتی بود از طرف کسی به‌نام صدف: «یه خبر خوب؛ هر طوری بود جورش کردم. به‌موقع خبرت می‌کنم که بیای. همه‌ی سعیم رو می‌کنم. بای.» پروفایلش صدفی بزرگ و خوش‌رنگ را نشان می‌داد که مروارید براقی داخلش می‌درخشید.

وقت‌هایی می‌شود در زندگی
که شبیه برگ خشک برگ‌ریزان می‌شوی
می‌بری از یاد آغوش درخت و باغ را
می‌روی در باد، حیران
می‌بری این داغ را
می‌شود بی‌رنگ رنگ زندگی
می‌شوی دل‌تنگ بهر زندگی

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
بخش اول
19 دقیقه
بخش دوم
18 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روی شانه‌های شب
نویسنده
راویمهدی سجودی مقدم
ناشر چاپیانتشارات مهر اندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روی شانه‌های شب

Bita Ahmadi
۱۴۰۳/۱/۶
ممنون از کتابراه به دلیل رمان‌های ایرانی که به صورت صوتی در اختیار ما قرار می‌دهد لطفا کتاب صوتی فریما رو هم تو کتابراه بزارید ممنون از زحمات شما
m salimi
۱۴۰۲/۲/۹
از شنیدنش حس خوبی گرفتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روی شانه‌های شب

برای دریافت کتاب صوتی روی شانه‌های شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.