معرفی و دانلود کتاب صوتی زنبق دشت

عکس جلد کتاب صوتی زنبق دشت
قیمت:
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنبق دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنبق دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنبق دشت

انوره دوبالزاک در کتاب صوتی زنبق دشت رابطه‌ی عاشقانه‌ی فلیکس و هنریت، پایبندی به اصول اخلاقی و چالش‌های محافظه‌کاری اخلاقی را روایت می‌کند. سبک رئالیستی این کتاب صوتی تصویری واقعی را از جامعه‌ی فرانسه در قرن نوزدهم می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی زنبق دشت

یکی از ویژگی‌های جنبش رئالیسم در ادبیات، توجه به واقعیت‌هایی است که پیش‌ از این نادیده گرفته می‌شد. انوره دوبالزاک (Honoré de Balzac) در کتاب صوتی زنبق دشت (The Lily of the Valley) داستان فرازونشیب احساسی عاشقانه بین فلیکس دو واندنس (Félix de Vandenesse) و هنریت دو مورتسف (Henriette de Mortsauf) را روایت می‌کند. او در این رمان صوتی چالش‌های بخشی از محافظه‌کاری اخلاقی جامعه‌ی فرانسه را در برابر مخاطبان خود قرار می‌دهد.

شخصیت اصلی کتاب صوتی زنبق دشت، فلیکس دو واندنس در خانواده‌ای پرجمعیت بزرگ شده است. والدین فلیکس کمترین توجه را به او نشان داده‌اند و عشق خود را صرف دیگر فرزندان می‌کردند. کمبود عشق مادرانه در زندگی فلیکس او را به رابطه‌ی عاشقانه‌ای با هنریت دو مورتسف سوق می‌دهد. هنریت که چند سال از فلیکس بزرگ‌تر است نیز عشق مادرانه‌ی خود را نثار فلیکس می‌کند. مرز باریک بین عشق افلاطونی و میل دگرجنس‌خواهانه، احساس مبهمی برای این دو شخصیت کتاب صوتی زنبق دشت ایجاد می‌کند. علاقه‌ی هنریت به همسر و فرزندانش مانع بزرگی برای تغییر شکل رابطه‌ی او با فلیکس است. از طرفی، حسادت او اجازه نمی‌دهد که رابطه‌ی فلیکس با دیگران را بپذیرد. داستان رابطه‌ی فلیکس و هنریت موضوع پژوهش‌های روان‌شناسی زیادی قرار گرفته است.

هنریت نماد زنی پایبند به ارزش‌های سنتی جامعه‌ی فرانسه است. از نظر بسیاری از منتقدان انوره دوبالزاک در کتاب صوتی زنبق دشت موفق شده جنبه‌های نادیده‌ای از جامعه‌ی فرانسوی را برای مخاطبان خود آشکار کند. متن داستان کتاب صوتی زنبق دشت در قالب نامه‌ی فلیکس به نامزدش ناتالی دو مانرویل (Natalie de Manerville) و پاسخ ناتالی به او شکل گرفته است. از ابتدای رمان متوجه می‌شویم که ناتالی از فلیکس خواسته است تا چیزهایی را برای او بازگو کند که پیش‌ از این با کسی در میان نگذاشته است. فلیکس با وجود بی‌میلی، عشق خود به هنریت و اتفاق‌هایی که بین آن دو افتاده است را برای ناتالی بازگو می‌کند. پس از ناکامی فلیکس در فراروی از عشق‌ورزی انتزاعی به هنریت، او رابطه‌ی عاشقانه‌ای را با لیدی ددلی (Lady Dedley) برقرار می‌کند و آگاهی هنریت از این رابطه، شخصیت‌های کتاب صوتی زنبق دشت را وارد پیچیدگی‌های جدیدی می‌کند. تأثیر حسادت در زندگی هنریت در کنار درگیری‌های اخلاقی، او را دچار بیماری می‌کند.

انوره دوبالزاک در کتاب صوتی زنبق دشت داستان چندلایه‌ای را پرداخته است. عشق و روابط انسانی از یک‌سو، باورها و ارزش‌های جامعه‌ی فرانسوی در قرن نوزدهم از سوی دیگر لایه‌های اصلی این رمان را تشکیل می‌دهند. جنبه‌ی کمتر دیده شده در کتاب صوتی زنبق دشت روایت انوره دوبالزاک از شرایط سیاسی و دیدگاه او نسبت به اهمیت سیاسی پادشاهی فرانسه است. این کتاب صوتی بخشی از مجموعه‌ای از رمان‌های انوره دوبالزاک به نام «کمدی انسانی» است. او در این مجموعه جامعه‌ی فرانسه را در دوره‌ی بازسازی بوربون‌ها و انقلاب جولای تصویر می‌کند. انوره دوبالزاک در این دوره شاهد ظهور اشکال مختلف سرمایه‌داری و تغییر باورها و ارزش‌های جامعه‌ی فرانسه بود. برای او این تغییرات شکلی از انحلال پیوندهای اجتماعی مفیدی بود که جامعه‌ی قرن نوزدهم فرانسه را شکل می‌داد. واقع‌گرایی انوره دوبالزاک کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های عاطفی شخصیت‌های کتاب صوتی زنبق دشت به‌خوبی نمایان شود.

یکی از نکات جالب کتاب صوتی زنبق دشت شباهت بین شخصیت هنریت و لور آنتوانت دو برنی (Laure Antoinette de Berny) از دوستان واقعی انوره دوبالزاک است که 22 سال از او بزرگ‌تر بوده و همیشه او را به نوشتن تشویق می‌کرده است. در کتاب صوتی زنبق دشت انوره دوبالزاک از کوشکی به نام آزای لو ریدو (Azay-le-Rideau) یاد می‌کند که هنوز نیز به همان سبک قرن نوزدهمی نگه داشته می‌شود و گردشگران می‌توانند در آنجا اقامت کنند.

کتاب صوتی زنبق دشت توسط نشر صوتی آوانامه و با صدای محسن بهرامی و سحر بیرانوند تولید شده است. این کتاب صوتی بر اساس ترجمه‌ی مهدی سجودی مقدم و با همکاری انتشارات مهراندیش منتشر شده است.

اقتباس‌ تلویزیونی از کتاب زنبق دشت

در سال 1970 فیلم تلویزیونی فرانسوی به نام زنبق دشت (Le Lys dans la vallée) به کارگردانی مارسل کرون (Marcel Cravenne) بر اساس رمان زنبق دشت تهیه و تولید شد.

نکوداشت‌های کتاب زنبق دشت

  • در مسیر واسازی مفهوم فضیلت، کتاب زنبق دشت بسیاری از ساختارهای ادبیات رمانتیک را نیز واسازی می‌کند. (پیتر بروک)

  • شخصیت‌های زن کتاب زنبق دشت موقعیت مردان را در سلسله‌مراتب مردسالار دچار چالش می‌کنند. (مایکل لستینگر)

  • کتاب زنبق دشت نقدی بدبینانه به اصول محافظه‌کارانه‌ی بالزاک است؛ او در این کتاب هم نیاز به این اصول و هم ورشکستگی نهادهای تقویت‌کننده‌ی این اصول را نمایش می‌دهد. (لئو برسانی)

  • در بسیاری از بخش‌های متن می‌توان زنبق را به‌عنوان نمادی از پاکی شخصیت‌های زن داستان برداشت کرد. (دوریس کادیش)

کتاب صوتی زنبق دشت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی زنبق دشت برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک، رئالیسم فرانسوی و داستان‌های عاشقانه جذاب خواهد بود.

با انوره دوبالزاک بیشتر آشنا شویم

انوره دوبالزاک نویسنده‌ی فرانسوی در می 1799 در شهر تور به دنیا آمد و در اوت 1850 در پاریس درگذشت. او به‌عنوان یکی از اولین نویسندگان رئالیسم شناخته می‌شود. آثار بالزاک روایتی واقع‌گرایانه از جامعه‌ی فرانسه در قرن نوزدهم است. شخصیت‌های متنوعی از طبقات متفاوت جامعه در کتاب‌های انوره دوبالزاک تصویر می‌شوند. «باباگوریو»، «زن سی‌ساله» و «دل‌شکسته» بخش کوچکی از آثار او است که به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی زنبق دشت می‌شنویم

دستش را چنان عقب کشید که انگار ناگهان درد شدیدی را احساس کرده باشد و فریاد کشید: «بازهم؟! آیا می‌خواهید من را از این لذت درآور محروم کنید که نتوانم با دستی دوستانه زخم خون‌ریزم را آرام کنم؟ به رنجم اضافه نکنید. شما که از همه‌ی آن‌ها باخبر نیستید. آن‌ها که پنهانی‌ترند نگاه‌داشتنشان در دل هم سخت‌تر است. شما اگر زن بودید می‌توانستید بفهمید یک روح بلند و پر غرور چه نفرت آمیخته با اندوهی را تحمل می‌کند وقتی می‌بیند مورد دلسوزی و توجهی قرار می‌گیرد که هیچ باری را از دوشش برنمی‌دارد و چیزی را جبران نمی‌کند. درحالی‌که او خیال می‌کند همه را جبران کرده و به حال اولش برگردانده. چند روزی ملاحظه می‌شوم و مورداحترامم و او تلاش می‌کند تا خطا و آنچه او مرتکب شده بخشیده شود. البته حالا در شرایطی هستم که می‌توانم غیرمنطقی‌ترین خواسته‌هایم را هم به کرسی بنشانم. اما این تواضع و ناز و نوازش که او هرزمان بداند همه‌چیز را فراموش کرده‌ام ته خواهد کشید مرا تحقیر می‌کند».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
شناسنامه و مقدمه
31 دقیقه
فصل اول: دو نوع دوران کودکی - بخش اول
29 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
32 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
29 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
31 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
34 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
32 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم
40 دقیقه
فصل اول - بخش هشتم
36 دقیقه
فصل دوم: عشق نخستین - بخش اول
34 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
39 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
37 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
57 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
33 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم
34 دقیقه
فصل دوم - بخش هفتم
34 دقیقه
فصل دوم - بخش هشتم
30 دقیقه
فصل دوم - بخش نهم
21 دقیقه
فصل دوم - بخش دهم
29 دقیقه
فصل سوم: دو زن - بخش اول
29 دقیقه
فصل سوم: بخش دوم
32 دقیقه
فصل سوم بخش سوم
39 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
40 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
52 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم
23 دقیقه
فصل سوم - بخش هفتم
32 دقیقه
فصل سوم - بخش هشتم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش نهم
14 دقیقه
فصل سوم - بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنبق دشت
نویسنده
مترجممهدی سجودی مقدم
راویمحسن بهرامی، سحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات مهر اندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنبق دشت

منیره شرافتی
۱۴۰۲/۳/۹
خیلی کتاب بدی بود حیف وقتی که گذاشتم کتاب و گوش دادم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنبق دشت

برای دریافت کتاب صوتی زنبق دشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.