معرفی و دانلود کتاب صوتی زارع و اژدها

عکس جلد کتاب صوتی زارع و اژدها
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زارع و اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زارع و اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زارع و اژدها

کتاب صوتی زارع و اژدها نوشتهٔ جان رونالد روئل تالکین داستانی خیالی و اسطوره‌ای درمورد نزاع یک زارع با اژدها و به بند کشیدن او را روایت می‌کند. این داستان افسانه‌ای یکی از سه داستان‌های مجموعهٔ «درخت و برگ» از این نویسنده است.

درباره کتاب صوتی زارع و اژدها:

یکی از مسائلی که در بسیاری از جنبه‌های زندگی بشر تاثیر زیادی دارند، اساطیر و افسانه‌ها هستند. در داستان‌های اسطوره‌ای اغلب انسان و آرزوها و خواسته‌هایش به تصویر کشیده می‌شود. نوعی غریزهٔ ناخودآگاه جمعی در این اسطوره‌ها و داستان‌های افسانه‌ای نهفته که ارتباطی عمیق میان انسان و احساساتش ایجاد می‌کند.

جان رونالد روئل تالکین یکی از نویسندگانی است که توجه زیادی به اساطیر و افسانه‌های موجود در آن‌ها دارد و با الهام از این اساطیر داستان‌های جذابی خلق می‌کند. شاید نام این نویسنده را قبل از این در سه گانهٔ مشهور «ارباب حلقه‌ها» شنیده باشید. اما باید گفت این نویسندهٔ خلاق آثار جذاب دیگری از خود خلق کرده که یکی از آن‌ها داستان زارع و اژدها است. این داستان شنیدنی و افسانه‌ای که یکی از داستان‌های کتاب درخت و برگ (Tree And Leaf) است، شما را وارد دنیای خیالی و سحرانگیز تالکین می‌کند.

این کتاب دارای سه داستان است که هرکدام از آن‌ها تجسمی از اسطوره و حماسه و فانتزی هستند. نویسنده در این مجموعه داستان با عنصر قدرت مخالفت می‌ورزد و سعی در طرد و نفی آن دارد. آن چیزی که قهرمان داستان زارع و اژدها را نسبت به نیروهای اهریمنی پیروز می‌کند، سادگی، قدرت و عشق او نسبت به زندگی است.

در این داستان اژدها که نمادی از اهریمن است به دست مردی ضعیف از بین می‌رود و دلیل اصلی او در این شکست فقدان تخیل است. او نمی‌تواند با چشم دیگری به جهان نگاه کند و در نهایت جادویش باطل می‌شود و شکست می‌خورد.

کتاب صوتی زارع و اژدها مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار جان رونالد روئل تالکین و داستان‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای علاقه دارید، شنیدن این داستان جذاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

جان رونالد روئل تالکین را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی در سال 1892 در بورنموث انگلستان متولد شد. او از سال 1915 تا 1920 با درجۀ ستوان دوم در ارتش بریتانیا به خدمت مشغول شد و پس از آن به خلق آثار برجسته خود پرداخت. جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) به‌خاطر خلق آثار حماسی و تخیلی شهرت زیادی پیدا کرد.

از مشهورترین کتاب‌های وی می‌توان به «هابیت»، «ارباب حلقه‌ها»، «سیلماریلیون»، «ماجراهای تام بامبادیل»، «راه پیوسته تا آن سو می‌رود» و «فرزندان هورین» اشاره کرد.

تالکین علاوه بر خلق این کتاب‌ها به دلیل علاقه زیادی که به ابداع زبان‌های علمی یا فراساخته داشت، حدود پانزده زبان مختلف ساخت و به ثبت رساند. این نویسنده برجسته، یک سال پیش از مرگش از ملکه الیزابت دوم نشان امپراتوری دریافت کرد. آثار او به بیش از 25 زبان ترجمه شده و در بیشتر نقاط جهان شناخته شده‌اند. وی در نهایت در دوم سپتامبر سال 1973 در انگلیس از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی زارع و اژدها می‌شنویم:

سرانجام تابستان گرم تمام شد و زمستان سختی فرا رسید. هوای کوهستان به شدت سرد شد و غذا هم کمیاب. صحبت‌ها بالا گرفت. گله‌ها و گوسفندان سرزمین‌های پایین دست موضوع همیشگی بحث بود. اژدهایان گوش‌هایشان را تیز کردند. آن‌ها گرسنه بودند و چنین شایعه‌هایی جذاب می‌نمود.

اژدهایان جوان و کم تجربه می‌گفتند: پس همانطور که همیشه خیال می‌کردیم پهلوون‌ها فقط افسانه‌ان. افعی‌های پیرتر و عاقل‌تر می‌اندیشیدند: دست کم اونا نادر شدن. در دوردست‌ها به سر می‌برن و تعدادشون کمه. پس دیگه نباید از اونا ترسید. از قضا یکی از اژدهایان عمیقا به هیجان آمده بود. نام او «کریستف لاکس دایوس» بود. اژدهایی با تبار قدیمی و اشرافی و بسیار ثروتمند.

او زیرک، کنجکاو و حریص بود و پوشش زرهی خوبی هم داشت. ولی چندان شجاع نبود. البته به هیچ وجه کوچک‌ترین ترسی از پشه‌ها یا حشرات از هر نوع یا اندازه‌ای نداشت و تا سر حد مرگ نیز گرسنه بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
29 دقیقه
بخش یک
39 دقیقه
بخش دو
42 دقیقه
بخش سه
20 دقیقه
بخش چهار
3 دقیقه
موخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زارع و اژدها
نویسنده
مترجممراد فرهادپور
راویمهدیه پوریادگار
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زارع و اژدها

A B
۱۴۰۱/۱/۱۴
این کتاب بسیار جالبه و همونطور که آخر کتاب اشاره شده، افراد ساکن منطقه معتقدند که این اتفاق‌ها حقیقه و زمانی رخ داده...
تالکین با ثبت این داستان‌ها، نقش بزرگی در حفظ اسطوره‌ها و تفکر گذشتگان داره و اتفاقا استفاده از لحن کودکانه برای این منظور، بسیار هوشمندانه‌س👏👍این کتاب هم برای کودکان جذابه و
هم برای بزرگسالانِ علاقه‌مند به اسطوره‌شناسی، نمادشناسی، تفکر گذشتگان که ریشه تفکر کنونی ماست و...
به هر حال داستان جالبه و "کوتاه" و بعید میدونم لحن کودکانه گوینده، برای فرد علاقه‌مند به این حوزه آزاردهنده باشه!!!
از کتابراه و سایر عوامل سپاس‌گزارم🙌
M.A.D م.ع.د
۱۴۰۰/۱۱/۲
من تالکین رو به عنوان پرچمدار این سبک قبول دارم...
شخصیتی که 15 زبان با قواعد و چارچوب بی ایراد ساخت و خالق اینهمه دنیاهایی که هممون آرزو داشتیم نوشته هاشو زندگی کنیم...
این داستان کوتاهش خیلی بار معنایی بالایی داشت و با شنیدنش دلم برای ارباب حلقه‌ها تنگ شد...
اگر با این داستان حال کردید پیشنهاد میدم سیلماریون رو هم مطالعه کنید که خیلی قوی و زیباست...
Roya Abil
۱۴۰۱/۸/۲۴
عالیه فقط همه چی تموم فقط نظر شخصی من اینکه صدای سگ زارع کمک گفته نمیشد و همون هاپ بیان میشد دل نشین تر میشد
hedieh etemadi
۱۴۰۱/۴/۱۱
شاید بشه گفت در حد کتاب هابیت تالکینه اما داستان ساده تری داره. واقعا لذت میبرم از شنیدن این کتاب.
حسین لندی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
رمانی کوتاه، بسیار عالی و شنیدنی از مرحوم تالکین
باتشکر از مجموعه کتابراه
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۱/۱۹
داستان قشنگی بود
واقعا به شنیدنش می‌ارزید...
حیدر رحمتی
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب قوی بود، آثار تالکین قابل توجه هستن
صابر خ
۱۴۰۰/۱۱/۲
جالب بود. داستان زیباییه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زارع و اژدها

برای دریافت کتاب صوتی زارع و اژدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.