معرفی و دانلود کتاب صوتی زنی در برلین

عکس جلد کتاب صوتی زنی در برلین
قیمت:
۱۱۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنی در برلین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنی در برلین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنی در برلین

کتاب صوتی زنی در برلین، خاطرات زنی آلمانی‌ست که در زمان اشغال آلمان توسط نیروهای متفقین نوشته شده است. این کتاب صوتی که در آغاز بدون ذکر نام نویسنده چاپ شده بود، به شرایط سختِ حاکم بر این شهر می‌پردازد. نویسنده‌ی کتاب صوتی زنی در برلین، نشان می‌دهد چگونه حقوق و انسانیت شهروندان برلین، اول توسطِ قحطی و سپس توسط سربازان ارتش سرخ، پایمال شد.

درباره‌ی کتاب صوتی زنی در برلین

نبرد برلین به مدت 8 هفته ادامه داشت و در تمامِ این مدت، زنِ جوانی خاطرات روزانه‌ی خود در مورد مسائلی را می‌نوشت که برای خودش و اهالی آپارتمانی که در آن زندگی می‌کرد اتفاق می‌افتاد. حاصل این خاطرات، کتاب صوتی زنی در برلین (A Woman in Berlin) است که برای اولین‌بار در سال 1954 و بدون ذکر نام نویسنده انتشار یافت. او در این کتاب صوتی با لحنی مصمم و خوش‌بینانه، تلاش‌هایش برای بقا در آن دوره‌ی وحشتناک را به تصویر کشیده است.

کتاب صوتی زنی در برلین با توصیف بمباران‌ها و حملاتِ ارتش سرخ به برلین شروع می‌شود. نویسنده‌ی کتاب، که خانه‌ی قبلی‌اش در بمباران‌ها ویران شده است، در آپارتمان یکی از دوستانش زندگی می‌کند. شهر دچار قحطی شده و اهالی آن یا در خانه‌ها پناه گرفته‌اند یا در خیابان‌ها و صف‌های طولانی به دنبال غذا می‌گردند. زمانی که آپارتمان جدیدِ نویسنده ویران می‌شود، زنی بیوه او را در خانه‌اش راه می‌دهد و آن دو با هم در این شرایط سخت زندگی می‌کنند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی زنی در برلین، سربازان ارتش سرخ وارد شهر می‌شوند. این سرباز‌ها دست به دزدی از خانه‌ها می‌زنند و پس از مدتی وارد پناهگاه‌های اهالی شهر می‌شوند و به زنان از جمله خود نویسنده تجاوز می‌کنند. نویسنده‌ی کتاب، در این بخش روایت‌های سرد و بی‌احساسی از این رخداد‌ها دارد تا تفسیر و توجیهی روان‌شناسانه از آن‌ها ارائه ندهد. او تنها به دنبال این است که حقیقت را، هر قدر هم که آلوده و ناپاک باشد روایت کند و در کتابش نیز همین کار را می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب صوتی زنی در برلین، پس از تجربه‌ی تعرض‌های متعدد توسط سربازان ارتش سرخ، به این نتیجه می‌رسد که باید به دنبال کسی باشد که از او محافظت کند. او با افسری اوکراینی به نام آناتول رابطه برقرار می‌کند و تحت حمایت او قرار می‌گیرد. سربازان آناتول جلوی ورودِ دیگر سربازان و مردان به خانه را می‌گیرند و در این مدت، نویسنده از غذا‌هایی که آن‌ها برایش می‌آورند و همینطور صحبت با برخی از آن‌ها که تحصیل‌کرده‌ترند بهره می‌برد. اما پس از اینکه آناتول آنجا را ترک می‌کند، شرایط دوباره سخت و دشوار می‌شود و نویسنده دوباره برای بقا و حقوق اولیه‌ی خود می‌جنگد.

انتشار کتاب صوتی زنی در برلین در سال 1954 جنجال‌های فراوانی در پی داشت. آلمان هنوز برای شنیدن و مواجهه با جنایت‌های جنگ آماده نبود و آلمان غربی و شرقی هر کدام به دلایل متفاوتی با انتشار آن مخالفت می‌ورزیدند: آلمان غربی این کتاب را توهینی به شرافت خود قلمداد می‌کرد و آلمان شرقی نیز از تصویری که از سربازان شوروی در آن ترسیم شده بود ناراضی بود. اما کتاب فروش زیادی یافت و بسیاری آن را تصویری واقعی و تاثیرگذار از دشواری‌های جنگ جهانی دوم دانستند.

در سال 2003، منتقد آلمانی جنس بیسکی، توانست هویت نویسنده‌ی کتاب صوتی زنی در برلین را پیدا کند: مارتا هیلرز (Marta Hillers)، روزنامه‌نگار، که در سال 2001 فوت شده بود. افشای این نام، جنجال‌های بیشتری را در پی داشت چون خودِ مارتا هیلرز در زمانِ حیاتش اجازه نداده بود نامش به عنوان نویسنده‌ی این کتاب صوتی فاش شود. اما مشخص شدن این مسئله و بررسی دوباره‌ی دست‌نوشته‌های مارتا هیلرز، اصالتِ این خاطرات را نمایان کرد و باعث شد نامِ او به عنوان یکی از بهترین کسانی که گزارشی شخصی از جنگ جهانی دوم ارائه داده است بدرخشد.

کتاب صوتی زنی در برلین توسط سیامند زندی ترجمه شده و نشر نو آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط انتشارات ماه آوا و به گویندگی پروین دشتی در سال 1402 تهیه گردیده است.

نکوداشت‌های کتاب زنی در برلین

  • اثری بی‌نظیر و قدرتمند (نیوزدی).

  • کتابی ویرانگر... همه و به طورِ ویژه، زنان باید آن را بخوانند (آرونداتی روی، نویسنده‌ی کتاب «وزارت والاترین سعادت»).

  • کتاب زنی در برلین، رساله‌ایست که خواندنِ آن در عصرِ از نظر اخلاقی نامطمئنِ ما ضروری‌ست... این کتاب برای همیشه یک اثر کلاسیک خواهد ماند (سان‌فرانسیسکو کرونیکل).

  • گزارشی دقیق و موجز از آثار جنگ و اشغالِ شهر توسط ارتشی بیگانه (جوزف کَنون، منتقد کتاب برای نشریه‌ی نیویورک تایمز).

  • روایتی گیرا از خشونت‌های نظامی... نویسنده‌ی کتاب زنی در برلین، تلاش نمی‌کند ترس‌ها و درد‌های موجود در این کتاب را توضیح دهد یا برای‌شان توجیهی اخلاقی بیابد. او فقط ابعادِ ویرانگر و وحشتناکِ آن را به شکلی که کسی تاکنون روایت نکرده است بیان می‌کند (نیویورک آبزرور).

اقتباس‌های سینمایی از کتاب زنی در برلین

کارگردان آلمان مکس فربربوک (Max Färberböck) در سال 2008 فیلمی بر اساس این کتاب با بازیگری نینا هوس (Nina Hoss) و یوگنی سیدیخین (Yevgeny Sidikhin) ساخت. این فیلم تحسین منتقدین را در بر داشت و بسیاری آن را تصویری پیچیده و روشن از این برهه‌ی بسیار مهم از تاریخ آلمان دانستند.

کتاب صوتی زنی در برلین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ جنگ جهانی دوم و روایتی شخصی از تأثیر جنگ بر رفتار بشر علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی زنی در برلین می‌شنویم

لباس چرک‌ها را گذاشتیم خیس بخورند. آخرین دانه‌های سیب‌زمینی جلوی آشپزخانه را پوست کندیم. دوشیزه بن آمد تا برای‌مان کوپن‌های جدید مواد غذایی را بیاورد. کوپن‌ها روی کاغذ روزنامه چاپ شدند و روی‌شان به آلمانی و روسی نوشتند. یک مدل آن برای افراد بالغ و یک مدل دیگر برای بچه‌های زیر 14 سال. کارتِ من هم این‌جاست، کنار دستم و جیره‌ی روزانه‌ام را می‌نویسم: 200 گرم نان، 400 گرم سیب‌زمینی، 10 گرم شکر، 10 گرم نمک، 2 گرم قهوه‌ی مالت، 25 گرم گوشت. از روغن خبری نیست. اگر همه‌ی چیزهایی را که اینجا نوشته شده واقعاً به ما بدهند باز هم خودش چیزی‌ست. از این نظمی که به ناگاه در میان این بلبشو حاکم شده، همچنان مبهوت مانده‌ام. پایین صفِ انتظار جلوی فروشگاه، سبزی و میوه‌فروشی را می‌بینم و به آن می‌پیوندم و با استفاده از کوپن‌های‌مان چغندر قرمز و خشکه‌ی سیب‌زمینی می‌گیرم.

توی صف، همان حرف‌های سر پمپ آب. حالا دیگر همه با هیتلر بد شده‌اند و کسی هرگز طرفدارش نبوده. همه مورد آزار و اذیت بودند و هیچ‌کس آنتن نبوده و کسِ دیگری را لو نداده. من خودم چه؟ آیا موافق بودم؟ یا مخالف؟ این مسئله کاملاً روشن بود که من هم آنجا بودم. هوایی را تنفس می‌کردم که بر فضای‌مان حاکم بود و همه‌ی ما را مبتلا کرده بود؛ حتی اگر خودمان هم نمی‌خواستیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
81 دقیقه
بخش اول: 20 آوریل 1945
53 دقیقه
بخش دوم: 24 آوریل 1945
52 دقیقه
بخش سوم: 27 آوریل 1945
80 دقیقه
بخش چهارم: 1 می 1945، قسمت اول
93 دقیقه
بخش پنجم: 1 می 1945، قسمت دوم
61 دقیقه
بخش ششم: 4 می 1945
71 دقیقه
بخش هفتم: 8 می 1945
37 دقیقه
بخش هشتم: 11 می 1945
56 دقیقه
بخش نهم: 15 می 1945
31 دقیقه
بخش دهم: 19 می 1945
35 دقیقه
بخش یازدهم: 22 می 1945
39 دقیقه
بخش دوازدهم: 26 می 1945
43 دقیقه
بخش سیزدهم: 1 ژوئن 1945
26 دقیقه
بخش چهاردهم: 9 ژوئن 1945
16 دقیقه
بخش پانزدهم: از 16 ژوئن تا 22 ژوئن 1945

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنی در برلین
مترجمسیامند زندی
راویپروین دشتی
ناشر چاپی نشر نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنی در برلین

نوید
۱۴۰۲/۹/۵
با سلام وعرض ادب خدمت کتابراهی‌های عزیز
معمولا وقتی بحث جنگ جهانی دوم به میون میاد همیشه از بی رحمی ارتش نازی و مقارمت ملت‌های متفقین صحبت میشه و اکثر آثار ادبی و سینمائی هم به همین موضوع پرداخته. این کتاب از معدود اثر‌هایی یه که درست به نکته مقابل میپردازه و از نگاه یک شهروند آلمانی در دوران صحبت
اشغال برلین میکنه و چقدر هم خوب و زیبا این کار رو انجام میده. خیلی راحت میشه غرق داستان شد و با تمام وجود حس کرد که چی میشه که جبر شرایط میتونه تمام مرزهای اخلاق رو تغییر بده و تمام ناهنجاری‌ها رو تبدیل به یک امر عادی در جامعه بکنه.
در کل مثل همیشه این نتیحه رو میشه گرفت که جنگ هر پیروزی داشته باشه بازنده هاش ملت‌های عادی هستند.
ممنون از کتابراه عزیز
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۳/۳۱
بسیار کتاب ارزشمندی است این یک رمان نیست، یک زندگیست، زندگی خانمی جوان همانند دیگر بانوان و دوشیزگان، بسیار عبرت آموز است درگیری ارتش سرخ با ورماخت هیتلر و گوبلز در شهر برلین بمدت هشت هفته تا سقوط برلین و جنایت سربازان ارتش سرخ استالین که مبادرت به تجاوز و دزدی این شهر تاریخی بعد از ویران کردن آن بودنند و همه باید بدانتذ که وحشتناکترین فعل و عمل انسان جنگ است،
.
۱۴۰۲/۶/۳
کتاب خوبیه، فقط کافیه چشماتو ببندی گوشش کنی و خودتو بسپری به سیل اتفاقات و حوادثی که نویسنده باهاشون روب رو بوده، لذت بخشه
Nirvana Goodarzi
۱۴۰۲/۴/۹
خیلی دردناک بود دیکتاتورهای احمق که مردم رو به خاک سیاه میشانند
سمانه اسلامی
۱۴۰۳/۱/۱۰
از تاوان‌های جنگ از نگاه متفاوت تر
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنی در برلین

برای دریافت کتاب صوتی زنی در برلین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.