معرفی و دانلود کتاب صوتی کالبد شکافی ترور: تاریخ هراس آفرینی

عکس جلد کتاب صوتی کالبد شکافی ترور: تاریخ هراس آفرینی
قیمت:
۹۸,۲۸۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کالبد شکافی ترور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کالبد شکافی ترور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کالبد شکافی ترور: تاریخ هراس آفرینی

بحثی نقادانه پیرامون چیستی و چگونگی ترور. اندرو سینکلر، به دنبال ریشه‌یابی و تشریح مسئله‌ی ترور در کتاب صوتی کالبد شکافی ترور، سری به قرون گذشته می‌زند و کهن‌ترین تمدن‌های شرقی و غربی را درمورد این موضوع موشکافی می‌کند. نویسنده پیرامون قدیمی‌ترین نسخه‌های ترور تا جدیدترین اشکال آن اطلاعاتی دقیق و مستند ارائه کرده و زوایای گوناگون آن را به لحاظ تاریخی و سیاسی برای مخاطب روشن می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی کالبد شکافی ترور

شاید اگر از ما بپرسند نخستین ترور به چه زمانی برمی‌گردد، با کمی تجسس در حافظه‌ی خود به این نتیجه برسیم که قدمت چندانی ندارد و احتمالاً همزمان یا کمی پیشتر از جنگ‌های جهانی رخ داده است. همین که شنیدن نخستین مطالب کتاب صوتی کالبد شکافی ترور (An anatomy of terror) را آغاز کنید و با اندرو سینکلر (Andrew Sinclair) همراه شوید، می‌بینید که ریشه‌های ترور به جایی در دل تاریک‌ترین دالان‌های تاریخ می‌رسد. به نقطه‌ای که هیچ مورخ یا کتاب تاریخی نتوانسته به آن دسترسی داشته باشد. کتاب‌های دینی به ما می‌گویند نخستین ترور با قتل هابیل به دست قابیل اتفاق افتاد. درست است که در آن زمان هنوز حکومتی با مفهوم امروزی شکل نگرفته بود و طمع سیاسی پا به دنیای آدم‌ها نگذاشته بود، اما این قتل را که نخستین کشتار به دست آدمیان به حساب می‌آید، می‌توانیم نقطه‌ی آغازی برای ترورهای امروزی بدانیم.

نتیجه‌ی تحقیقات اندرو سینکلر که چکیده‌ی آن را در کتاب صوتی کالبد شکافی ترور می‌شنوید، به شما ثابت می‌کند که ترور به همان اندازه کهن و دیرپاست که زندگی انسان‌ها بر روی این کره‌ی خاکی قدمت دارد. ترور را می‌توان با رفتارهای دیگری از جمله شکنجه، تهدید یا ارعاب همراه دانست که غالباً با انگیزه و مقاصد سیاسی صورت می‌گیرد. تا اینجا دانستیم که ترور مرز زمانی ندارد و هر کجا که انسان و تاریخ بوده، ترور هم حضور داشته است، اکنون باید این نکته را هم اضافه کنیم که برای ترور مرز جغرافیایی هم نمی‌توان قائل شد. از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب، ترور ابزار کارآمدی در دست اهالی قدرت بوده تا از طریق آن برنامه‌های سیاسی خود را اجرا کنند. البته روش‌های انجام ترور در دوران باستان با معاصر، همچنین میان دولتمردان چین باستان با سیاسیون غربی کاملاً متفاوت بوده.

از دیگر دستاوردهای شنیدن کتاب صوتی کالبد شکافی ترور، شناخت تئوری‌های مطرح در این حوزه است. اندرو سینکلر به راستی با کالبدشکافی اندیشه‌ها و دیدگاه‌هایی که از سوی رهبران سیاسی و اجتماعی، همچنین نظریه‌پردازانی چون ماکیاولی طرح شده، پیچ‌و‌خم‌های آن را برایتان روشن می‌کند.

نویسنده علاوه‌بر بازگویی و شرح ترورهای اثرگذار تاریخی، به بازتاب آن‌ها در رسانه‌ها و فضای فکری جوامع نیز پرداخته است. چه چیزی باعث می‌شود وقتی یک حزب یا جریان سیاسی با کاربرد ترور و از بین بردن رقبا، به قدرت رسید، اذهان مردم او را بخشیده و قدرت آن را مشروع تلقی کنند؟ این همان پرسش مهمی‌ست که اندرو سینکلر می‌کوشد تا به آن پاسخی جامع بدهد.

ترورهایی که توصیف آن‌ها را در کتاب صوتی کالبد شکافی ترور می‌شنوید، از دنیای اساطیری یونان باستان آغاز می‌شوند تا به دوران کنونی برسند. روش‌ها و تکنیک‌های هر یک به صورتی همه‌جانبه مورد واکاوی قرار می‌گیرند و زمینه‌ها و نتایج جامعه‌شناختی آن‌ها نیز بررسی می‌شود. نویسنده به جای اینکه مانند بسیاری از پژوهشگران تاریخ از سیر تند پیشرفت بشری داد سخن بدهد، سراغ موضوعی رفته که ریشه در غرایز انسان دارد و با گذشت قرن‌ها، نه‌تنها سرکوب نشده، بلکه اشکال پیچیده‌تری به خود گرفته است. بااین‌اوصاف، آیا می‌توان برای انسان، آینده‌ای روشن متصور بود؟ آیا انسانی که همچنان خوی درنده‌ی خود را به دنیای معاصر آورده است، می‌تواند جهانی مبتنی بر ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی بنا کند؟ یا اینکه سیاست از آن دسته پدیده‌هایی است که از اساس با خون بی‌گناهان آغشته شده و هرگز رنگ پاکی به خود نخواهد دید؟ برای یک نتیجه‌گری قطعی، لازم است تا آخرین جملات این کتاب گویا، گام‌به‌گام با نویسنده همراه باشیم.

نشر نو این کتاب شنیدنی را با برگردان خسرو صبری به چاپ رسانده و نشر صوتی ماه آوا آن را با صدای گشتاسب امجدی به پژوهشگران و علاقه‌مندان تاریخ سیاسی عرضه کرده است؛ نمونه‌ای بی‌نظیر از تاریخچه‌ی تروریسم برای مخاطب عام.

کتاب صوتی کالبد شکافی ترور برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به حوزه‌ی تاریخ سیاسی علاقه‌مند هستید و به دنبال کتابی می‌گردید که یکی از مهم‌ترین و البته سیاه‌ترین پدیده‌های آن را برایتان موشکافی کند، پیشنهاد ما به شما شنیدن کتاب صوتی کالبدشکافی ترور است.

با اندرو سینکلر بیشتر آشنا شویم

اندرو آناندیل سینکلر، متولد 21 ژانویه‌ی 1935 در آکسفورد، نویسنده‌ی رمان‌نویس و همچنین زندگی‌نامه‌نویس، مورخ و پژوهشگر حوزه‌ی تاریخ، در عین حال، فیلمساز و منتقد فیلم بود. این نویسنده‌ی انگلیسی از مؤسسان کالج چرچیل در دانشگاه کمبریج به شمار می‌رود. او چندی به انتشار فیلم‌نامه‌های کلاسیک و مدرن نیز اشتغال داشت. تاریخ آمریکا و بررسی جامعه‌شناختی آن از موضوعات اصلی آثار اوست. اندرو سینکلر سرانجام در سی‌ام مه‌ی 2019 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی کالبد شکافی ترور

احتمالاً واژه‌ی «مافیا» از واژه‌ی عربی مشابه آن می‌آید که به معنای پناهگاه است. در طول حکومت اعراب بر سیسیل که از سده‌ی نهم میلادی آغاز شد، آن سرزمین به زمین‌های کشاورزی کوچکی تجزیه شد اما هنگامی که نورمن‌ها، دو سده‌ی بعد این جزیره را فتح کردند، اربابان فئودال، املاک کوچک را اشغال کردند و آن‌ها را به صورت املاکی به بزرگی و به همان خودکامگی مزارع برده‌داری رومی‌ها، آن‌گونه که سیسیل را تقبیح کرده بود، اداره کردند.

بسیاری از خرده‌مالکان که زمین‌هایشان مصادره شده بود، ترجیح دادند به مافیایی در تپه‌ها بگریزند تا اینکه رعیت اربابانی شوند که زمین‌هایشان را بلعیده بودند. هنگامی که در سده‌ی پانزدهم، اسپانیایی‌ها جزیره‌ی سیسیل را فتح کردند، میراث دادگاه‌های تفتیش عقاید را برای شکنجه و غارت ثروتمندان و نیز فقرا به یکسان به کار بردند. از آن پس، صرفاً یاغیان کوهستان در مقابل این حکومت خودکامه پایداری کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
54 دقیقه
بخش اول
90 دقیقه
بخش دوم
86 دقیقه
بخش سوم
87 دقیقه
بخش چهارم
86 دقیقه
بخش پنجم
92 دقیقه
بخش ششم
109 دقیقه
بخش هفتم
86 دقیقه
بخش هشتم
80 دقیقه
بخش نهم
85 دقیقه
بخش دهم
83 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کالبد شکافی ترور: تاریخ هراس آفرینی
نویسنده
مترجمخسرو صبری
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپی نشر نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کالبد شکافی ترور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کالبد شکافی ترور

برای دریافت کتاب صوتی کالبد شکافی ترور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.