معرفی و دانلود کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول: نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو و ماریا کاسارس

عکس جلد کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول: نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو و ماریا کاسارس
قیمت:
۱۲۴,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول: نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو و ماریا کاسارس

کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول، مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو، نویسنده و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات و ماریا کاسارس، بازیگر فرانسوی، خطاب به یکدیگر است. کاسارس پس از درگذشت کامو، این نامه‌ها را به دختر او، کاترین کامو داد و او نیز این نامه‌ها را به انتشار رسانید. شوخ‌طبعیِ ظریف، بارقه‌های عشق و اندوهِ جدایی را می‌توان از میان کلمات کامو و کاسارس دریافت.

درباره‌ی کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول

کتاب صوتی خطاب به عشق (Correspondence) از عاشقانه‌ترین و لطیف‌ترین نامه‌نگاری‌های ثبت‌شده در تاریخ ادبیات جهان به شمار می‌رود. خطاب به عشق، حاصل گردآوریِ نامه‌های آلبر کامو (Albert Camus) و ماریا کاسارس (Maria Casares) به یکدیگر است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول

آلبر کامو، فیلسوف و رمان‌نویس برجسته‌ی فرانسوی-الجزایری را اندیشمندی انسان‌گرا با دغدغه‌های بزرگ اخلاقی می‌دانند. کامو به پوچی زندگی باور داشت چرا که فکر می‌کرد علی‌رغم تلاش‌های بی‌پایان بشر، معنایی حقیقی برای مفهوم زندگی پیدا نخواهد شد. با این حال، نگاه آلبر کامو به زندگی را نمی‌توان پوچ‌گرایانه یا نهیلیستی دانست. کامو معتقد بود به جای کوشش برای تغییر زندگی، باید آن را پذیرفت و گذراند. اخلاق‌گرایی کامو هم‌زمان با نگاه پوچ‌انگارانه‌‌ای که به زندگی داشت، شاید دشوار باشد اما کامو به حقیقتی رسیده بود که در آثار و زندگی شخصی او مشهود است: باید راهی پیدا کرد تا در این جهان پوچ، بتوانیم با سرخوشی و کامیابی زندگی کنیم. کامو در آثارش، ناامیدی را ترویج نمی‌دهد. او وضعیت دشوار انسانی را دریافته است و تلاش می‌کند به راه‌هایی بیندیشد تا گذر از اوضاع ناهنجار را ممکن کند؛ راهکاری که او خودْ در زندگی‌اش به کار می‌گرفت.

آلبر کامو زندگی عاطفی پرتلاطمی با همسر و معشوقه‌های متعدد خود داشت. یکی از افرادی که کامو برای قریب به 13 سال با او در رابطه بود، ماریا کاسارس نام دارد. کاسارس هنرپیشه‌ای فرانسوی و اسپانیایی‌تبار بود. آلبر کامو، ماریا کاسارس را برای اولین بار در ژوئن سال 1944 ملاقات کرد. این تاریخ مصادف است با زمانی که نیروهای متفقین در نرماندی عملیات جنگی را آغاز کردند. آن‌ها در آماده‌سازی تئائر سوءتفاهم، نوشته‌ی کامو، که قرار بود در تئاتر ماتورین در پاریس روی صحنه برود، شرکت داشتند. در پیش‌تولید تئاتر، کامو در شبی که مهمان ژان پل سارتر و سیمون دوبووار بود، ماریا کاسارس را نیز همراه خود ‌می‌برد و گفته می‌شود که از همان شب، رابطه‌ی عاشقانه‌ای میان آن دو شکل می‌گیرد. آن‌ها نامه‌نگاری‌هایی را خطاب به یکدیگر آغاز می‌کنند و در آن نامه‌ها از عشق، کار و دوستانشان می‌گویند. آن دو در نامه‌های خود از سایر نویسندگان و آثار آنان، کارگردانان و بازیگران، رویدادهای زندگی شخصی خود و رخدادهای گوناگون جهان نیز صحبت می‌کنند.

کتاب صوتی خطاب به عشق که حاوی این نامه‌هاست، مانند یک رمان عاشقانه، دلنشین و گیراست. آگاهی از متن این نامه‌ها از جنبه‌های گوناگونی جذاب و قابل توجه است. با خواندن نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو، زوایایی پنهان از شخصیت این فیلسوف و نویسنده‌ی برجسته برای ما آشکار می‌شود. این نامه‌ها، چهره‌ی دیگری از آلبر کامویی را به ما نشان می‌دهد که او را با لحن خشک مقالات و آثار فلسفی‌اش می‌شناسیم. کامو که به شدت کم‌سخن است و در استفاده از واژه‌ها، اغلب خساست عجیبی دارد، او که از عاطفی شدن لحن گفتارش به شدت پرهیز می‌کند، در نامه‌هایی که به ماریا کاسارس نوشته، چنان پرگو و احساساتی است که باورکردن آن دشوار به نظر می‌رسد. در یکی از زیباترین نامه‌های کتاب خطاب به عشق، کامو آویشنی را که از دامنه‌ی یک کوه چیده است، در پاکت می‌گذارد و برای ماریا می‌فرستد. ماریا در پاسخ آرزو می‌کند که ای کاش می‌توانست آن قدر کوچک باشد تا در جیب‌های کامو جا شده و همیشه همراهش باشد! از میان سطور نامه‌های آلبر کامو و ماریا کاسارس همچنین می‌توانیم به شرایط فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و سیاسیِ فرانسه در قرن بیستم پی ببریم. از خلال نامه‌ها می‌فهمیم که جنگ چگونه پیش می‌رود، روشنفکران فرانسه به چه می‌اندیشند، جامعه‌ی فرانسه با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مشغله‌های زندگی فرانسویان در آن زمان چیست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول

نامه‌های گردآوری‌شده در کتاب خطاب به عشق را ماریا کاسارس در سال 1979 به کاترین کامو (Catherine Camus)، دختر کامو می‌دهد و او هم برای اولین‌بار، این مکاتبات را منتشر می‌کند. کتاب صوتی خطاب به عشق را زهرا خانلو به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب به همت انتشارات ماه‌آوا و با خوانش رضا عمرانی و نگین کیانفر، به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول

  • کتاب خطاب به عشق، یک اثر برجسته‌ی ادبی و عاشقانه‌ای بی‌نظیر است. (فیگارو)
  • خطاب به عشق، دوگانه‌ای هراس‌انگیز از زندگی و هنر است . (پاریس ریویو)

کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های عاشقانه و خاطرات افراد مشهور علاقه دارید و نامه‌نگاری برای شما جذاب است، کتاب صوتی خطاب به عشق برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول: نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو و ماریا کاسارس می‌شنویم

ساعت یازده، دوباره قطار گرفتیم تا ظهر. دو ساعت در مو علاف شدیم چون باید قطار دیگری می‌گرفتیم. سه ربع بعد از تعویضِ مجدد، ساعت پنج عصر رسیدیم. خسته بودم مثل سگی لنگ، اما خوشحال بودم که بالاخره تمام شده بود. به من خانه‌ای دادند که باغچه‌ی جلویش در سال 1940 بمباران شده بود؛ اما بقیه‌ی خانه قابل سکونت بود. خانه غبارپوش بود و چهل‌وهشت ساعت وقت برد تا توانستم با کمک زن شریفی اهل آن محل درستش کنم.

از شرح ماوقع بگذریم. اینجا دره‌ی کوچکی‌ست که با دو نشیبش از مزارع و درختان معمولی پوشیده شده است. هوا خنک است. سر و صدای آب هست و عطر علف، گاوها، چند کودک زیبا و آواز پرندگان. کمی بالا که می‌رویم به فلات‌های فراخ می‌رسیم که آنجا آدم بهتر نفس می‌کشد. روستا: چند تا خانه و اهالی شریف. درباره‌ی خانه: پنهان میان باغی بسیار بزرگ پر از درختان و بازمانده‌های گل رز امسال (البته این رزها سرخ نیستند). خانه در سایه‌گاه کلیسایی قدیمی است و بالادست باغ مرتعی آفتاب‌گیر دارد، درست زیر نیم‌طاق‌های کلیسا. می‌شود آنجا حسابی آفتاب گرفت. دارم برای خودم یک اتاق و یک دفتر کار در طبقه‌ی اول دست‌وپا می‌کنم. هر وقت تمام شد، برایت تعریف می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
قسمت اول
33 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم
26 دقیقه
قسمت چهارم
18 دقیقه
قسمت پنجم
34 دقیقه
قسمت ششم
39 دقیقه
قسمت هفتم
31 دقیقه
قسمت هشتم
22 دقیقه
قسمت نهم
16 دقیقه
قسمت دهم
28 دقیقه
قسمت یازدهم
23 دقیقه
قسمت دوازدهم
27 دقیقه
قسمت سیزدهم
29 دقیقه
قسمت چهاردهم
30 دقیقه
قسمت پانزدهم
27 دقیقه
قسمت شانزدهم
28 دقیقه
قسمت هفدهم
15 دقیقه
قسمت هجدهم
28 دقیقه
قسمت نوزدهم
35 دقیقه
قسمت بیستم
26 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
16 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
22 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول: نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو و ماریا کاسارس
نویسنده، ،
مترجمزهرا خانلو
راویرضا عمرانی، نگین کیانفر
ناشر چاپی نشر نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول

علی بوذری
۱۴۰۳/۱/۲۷
وقتی زندگی ما را یه زانو در می آورد این سرنوشت را می پذیریم این بار آگاهانه و عمیق تر ادامه می دهیم ماریا کاسارس... یک رمانتیسم زیبا و لذت بخش با موسیقی متن زیبا چشمان خود را ببندید گوش فرا دهید و غرق در این عاشقانه شوید
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب صوتی نامه‌های ماریا و آلبر کامو، به جرات جزء عاشقانه‌ترین و دل نشین تریننوشته‌هایی ست که تا حالا شنیده ام. موسیقی‌ها لحن روایت مکث‌ها و کشش هاهمگی سرشار از لذتی بزرگ بودند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول

برای دریافت کتاب صوتی خطاب به عشق - دفتر اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.