معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگ

عکس جلد کتاب صوتی جنگ
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگ

رمانی که خبر انتشار آن پس از گذشت حدود 60 سال از مرگ لویی فردینان سلین، مخاطبان ادبیات و دوستداران این نویسنده را شگفت‌زده کرد. در کتاب صوتی جنگ داستان مردی را می‌شنوید که در طول دوران مجروحیت و نقاهتش در بیمارستان ماجراهای گوناگونی را پشت سر می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی جنگ

کتابی که انتشار آن در زمان حیات لویی فردینان سلین به وقوع نپیوست و نسخه‌ای از آن چندین دهه پس از مرگ او در سال 2021 یافت شد و در اختیار علاقه‌مندان این نویسنده‌ی صاحب‌سبک فرانسوی قرار گرفت. گفته شده است که رمان جنگ (Guerre) در سال 1934 و تنها دو سال پس از انتشار اثر مشهور لویی فردینان سلین با نام «سفر به انتهای شب» نوشته شده است. نسخه‌ی دست‌نویس رمان که سلین در سال 1944 آن را در آپارتمان خود رها کرده بود، توسط یک منبع ناشناس به روزنامه‌نگاری به‌نام ژان پیر تیباودات واگذار شد، سپس طی اتفاقی به سرقت رفت و بعد از آن در آگوست 2021 مجدداً در معرض دید عموم قرار گرفت.

این اثر بین یک داستان زندگی‌نامه‌ای و یک رمان تخیلی در نوسان است و می‌تواند هردوی این ژانرها را به‌صورت همزمان به خود اختصاص دهد. لویی فردینان سلین در کتاب صوتی جنگ، ماجراهای دوران نقاهت سرتیپ فردیناند باردامو را به تصویر می‌کشد. نامی که برای خوانندگان رمان دیگر سلین، یعنی سفر به انتهای شب، بسیار آشناست. در کتاب صوتی جنگ، سرگذشت سرتیپ فردیناند باردامو، شخصیت اصلی رمان سفر به انتهای شب را می‌شنویم. او در سراسر رمان روایت زندگی خود را، از لحظه‌ای که در میدان جنگ به هوش می‌آید تا زمان عزیمتش به لندن، بازگو می‌کند.

سرتیپ باردامو در طول دوران نقاهتش در بیمارستان مورد توجه یک پرستار مبتکر قرار می‌گیرد و طی ماجراهای پیچیده‌ای مرگ را فریب می‌دهد و خود را از سرنوشتی شوم رها می‌سازد. در طول رمان، سرخوردگی و آگاهی وحشت‌زده‌ای که پیامد جنگی بزرگ و جهانی بود، در لفافه‌ی پرتوی کم‌رمقی پدیدار می‌شود. موضوعی که نویسنده هرگز در قالب یک روایت ادبی مستقل به سراغ آن نرفته بود.

سلین بار دیگر از تجربه‌ی زیسته‌ی خود و ماجرای مصدومیتش در اکتبر 1914 و بستری شدنش در بیمارستان هیزبروک الهام می‌گیرد و حقایق عینی را با جسارت و طنز منحصربه‌فردش تحریف و مبالغه می‌کند. با این کار، او حقیقت حماقت‌بار جنگی عظیم، و همه‌ی عوامل تشویق‌کننده و محرک این واقعه‌ی شوم انسانی را محکوم می‌کند.

ترجمه‌ی زهرا خانلو را از این اثر با صدای رضا عمرانی می‌شنوید. کتاب صوتی جنگ به همت نشر صوتی ماه‌آوا و انتشارات نشر نو تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی جنگ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه و آثار داستانی با موضوع جنگ را به شنیدن این کتاب صوتی دعوت می‌کنیم.

با لویی فردینان سلین بیشتر آشنا شویم

این رمان‌نویس و پزشک فرانسوی در سال 1894 در فرانسه متولد شد. اولین رمان لویی فردینان سلین (Louis-Ferdinand Céline) با نام «سفر به انتهای شب» در سال 1932 منتشر شد و جایزه‌ی رنودوت را از آن خود کرد. اما به دلیل توصیف‌های بدبینانه‌ی نویسنده از وضعیت انسانی و سبک نوشتن او بر اساس لحن و گفتار طبقه‌ی کارگر، منتقدان را دچار اختلافات و مناقشات بسیار نمود. سلین رفته‌رفته لحن و سبک منحصربه‌فرد خود را در رمان‌نویسی پیدا کرد و توجه مخاطبان و منتقدان بسیاری را به خود معطوف ساخت.

او به‌عنوان یکی از بزرگترین رمان‌نویسان فرانسوی قرن بیستم شناخته می‌شود، اما به دلیل یهودی‌ستیزی و فعالیت‌هایش در طول جنگ جهانی دوم، چهره‌ای بحث‌برانگیز در فرانسه از خود باقی گذاشته است. از دیگر آثار او می‌توان به «دکتر سملوایس»، «معرکه» و «شمال» اشاره کرد. لویی فردینان سلین در سن 67 سالگی در فرانسه درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی جنگ می‌شنویم

دیگر به روزهای نو باور نداشتم. هر روز صبح بیشتر از شب قبل احساس خستگی می‌کردم. چون ولوله‌ی گوشم، بیست سی بار در طی شب بیدارم می‌کرد. خستگی‌ای بود که اسمی نداشت. از همان خستگی‌های اضطرابی. آدم خوب می‌داند که باید خوب بخوابد تا دوباره بشود آدمی مثل بقیه. اما آدم گاهی خسته‌تر از آن است که حتی حال خودکشی داشته باشد. همه‌چیز در خستگی خلاصه می‌شود. کاسکاد یا همان بِبِر هر صبح موقع پانسمان خوشحال بود. پایش اصلاً بهتر نمی‌شد. به‌زودی دوتا از انگشت‌های پاش را به‌خاطر عفونت استخوان از دست می‌داد چون باز هم بیشتر عفونت کرده بود. نباید راه می‌رفت، حتی با دمپایی. ولی چیزی که به قیمت پایش برایش تمام می‌شد، مدارای خاص مادمازل لسپیناس بود. کاسکاد هیچ‌وقت از این مدارای لسپیناس دقیق حرف نمی‌زد. با همه‌ی این‌ها به همه چیز بدگمان هم بود. دفعه‌ی دومی که برگشتیم از خدمتکار پرسید: «حالا از این پستون‌های خوشگلت که بگذریم، اسمت چیه؟» خدمتکار گفت: «اماندین دستینه واندرکت.» بعد کاسکاد در حالی که وانمود می‌کرد مجذوب شده گفت:‌ «به‌به! چه اسم قشنگی. چند وقته اینجا مشغولی؟» گفت دو سال. «پس دو ساله که همه رو تو شهر می‌شناسی. ها؟ این جماعت رو. لسپیناس چی؟ زن‌ها رو می‌گم. به اونا هم بله؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
40 دقیقه
بخش اول
40 دقیقه
بخش دوم
37 دقیقه
بخش سوم
40 دقیقه
بخش چهارم
34 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
56 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگ
نویسنده
مترجمزهرا خانلو
راویرضا عمرانی
ناشر چاپی نشر نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگ

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۹/۱۴
لوئی فردینان سلین پزشک و یا نابغه در سخن و ادبیات بوده اما خیری از این دنیای پست ندید، روانش در آرامش باد، بهترین کتاب او سفر به انتهای شب با ترجمه استاد فرهاد غبرایی می‌باشد، افسوس که دنیا همیشه به کام ابلهان میچرخد یک عالم دینی یهودی در عهد عتیق گفته" مرگ از ابله بودن بهتر است، دوستان این کتاب جنگ را بشنوید و کتاب سفر به انتهای شب را بخوانید. /ر
واهه یوسفی
۱۴۰۲/۳/۳۰
کتاب بسیار سرگرم کننده بود. صدای کتاب خوان بسیار مناسب بود. حتما توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگ

برای دریافت کتاب صوتی جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.