معرفی و دانلود کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا

عکس جلد کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا
قیمت:
96500 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا

شاهکاری دیگر از نویسنده محبوب و پرطرفدار ژاپنی هاروکی موراکامی! کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا داستانی فانتزی در سبک پست مدرن با دو روایت موازی است که درمورد ماهیت و کاربردهای ذهن بشر صحبت می‌کند. این داستان جذاب و شنیدنی در سال 1985 موفق به دریافت جایزه تانیزاکی ژاپن شد.

درباره کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا:

اگر تا به حال آثار دیگر موراکامی را خوانده باشید، سبک او را شناخته‌اید و می‌دانید که او استاد خلق سرزمین‌های خیالی و رویاگونه است. شخصیت‌های داستان‌های این نویسنده همگی افرادی هستند با ذهن‌هایی فانتزی که به دنبال یافتن ماهیت خود و شناخت شخصیت حقیقی‌شان هستند. اما به شما پیشنهاد می‌شود کتاب سرزمین عجایب بی‌رحم و ته دنیا (Hard-Boiled Wonderland and the End of the World) را پیش از خوابیدن گوش نکنید!

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مترجم این کتاب اعتراف کرده نخستین باری که آن را خوانده هیچ چیزی از آن متوجه نشده! اما این حرف به معنای این نیست که کتاب نامفهوم است یا به خوبی ترجمه نشده؛ بلکه اگر بتوانید آن را با صبر و حوصله بخوانید، در میانهٔ آن متوجه می‌شوید که عاشق داستان آن شده‌اید و دیگر نمی‌توانید آن را رها کنید.

داستان این کتاب همچون بسیاری از داستان‌های دیگر این نویسنده در دو بخش موازی پیش می‌رود. یعنی فصول فرد کتاب مربوط به داستان «سرزمین عجایب بیرحم» است و فصل‌های زوج آن به داستان «ته دنیا» برمی‌گردد. راوی داستان سرزمین عجایب بی‌رحم جوانی است که استعداد عجیبی دارد. او قادر است با استفاده از ضمیر ناخودآگاهش رمزنگاری‌هایی انجام دهد. برای همین در سازمانی مشغول به کار شده است و به ماموریت‌های عجیبی برای رمزنگاری می‌رود.

داستان ته دنیا مربوط به شهری است که دیوارهای بلندی دارد و هرکسی وارد آن می‌شود، در قدم اول سایه‌اش را از او جدا می‌کنند. سایه‌ها همه در محل مخصوصی نگهداری می‌شوند و مردم آن شهر حق استفاده از سایه‌هایشان را ندارند. این دو خط داستانی تا جایی به هم نزدیک می‌شوند و مفاهیمی مثل آگاهی، ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه و هویت انسان را در هم ادغام می‌کنند.

نویسنده در کتاب صوتی سرزمین عجایب بی‌رحم و ته دنیا شما را به دنیایی خیال‌انگیز می‌کشاند و در آن هم شما را سرگرم می‌کند و هم باعث می‌شود تفکری عمیق درمورد سرشت ذهن بشر و کاربردهای آن داشته باشید. هاروکی موراکامی به طرز شگفت‌انگیزی در این داستان از قدرت تخیل خود استفاده کرده و انواع موجودات خیالی را به زیبایی خلق کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا:

- برنده جایزه جونیچیرو تانیزاکی (1985)
- نامزد جایزه Seiun برای بهترین رمان ژاپنی (1986)
- نامزد جایزه Tähtifantasia در سال (2016)

نکوداشت‌های کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا:

- تمایل جسورانه موراکامی برای رفتن مستقیم به اوج نشان‌دهنده نبوغ اوست. . . نویسنده‌ای در سطح جهانی که هر دو چشمش باز است و ریسک‌های بزرگی می‌کند. (The Washington Post Book World)

- او تبدیل به برجسته‌ترین نماینده سبک جدیدی از نوشتار ژاپنی شده است: بدبین، بسیار شیک، پست مدرنیسم و ​​داستان‌های پلیسی پر از هیجان... (مجله Los Angeles Times)

- خارق العاده، مرموز و خنده دار... دنیایی فانتزی که شاید توسط فرانتس کافکا نوشته شده باشد. (فیلادلفیا اینکوایرر - روزنامه صبح فیلادلفیا در ایالات متحده آمریکا)

- سرشار از اکشن، تعلیق، شخصیت‌های عجیب و غریب و چیزهای جزئی غیرمنتظره. (آتلانتیک - یکی از مجله‌های آمریکایی)

- استعداد موراکامی ارائه مشاهدات کنایه آمیزی است که به چیزی جدی‌تر اشاره می‌کند. (Los Angeles Times Book Review)

- ترکیبی از سرگرمی آمریکایی و وحشت ژاپنی. (مجله اسکوایر)

- عجیب غریب... عالی... یک کتاب قابل توجه. حس سورئال ژاپنی موراکامی را به تصویر کشیده است. (تایمز - روزنامهٔ سراسری در کشور بریتانیا)

کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به داستان‌های پست مدرن و ادبیات ژاپن از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

هاروکی موراکامی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده ژاپنی در سال 1949 در توکیو پس از جنگ جهانی دوم متولد شد. او توسط روزنامه معتبر گاردین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان زنده دنیا معرفی شده و تاکنون جوایز ادبی فراوانی همچون «جایزه فرانتس کافکا، جایزه اورشلیم و جایزه فرانک اوکانر» را از آن خود کرده است.

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) از زمان کودکی به شدت تحت تأثیر فرهنگ غربی، به ویژه موسیقی و ادبیات غربی و روسی قرار گرفته بود. وی با خواندن طیف وسیعی از آثار نویسندگان اروپایی و آمریکایی مانند «فرانتس کافکا، گوستاو فلوبر، چارلز دیکنز، کرت ونگوت، فیودور داستایوسکی، ریچارد براتیگان و جک کرواک» بزرگ شد و همین مطالعات و تاثیرپذیری‌ها موراکامی را از دیگر نویسندگان ژاپنی متمایز کرد.

کتاب‌های موراکامی تابه‌حال به 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده که از بین آن‌ها می‌توان به کتاب‌هایی مثل «کافکا در کرانه»، «از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم»، «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش»، «تعقیب گوسفند وحشی»، «کشتن شوالیه دلیر»، «دیدن دختر صددرصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل»، «کتابخانه عجیب»، «نفر هفتم»، «بعد از زلزله»، «جنوب مرز غرب خورشید» و «شهر گربه‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا می‌شنویم:

آن طرف کمد مثل قبل همان پستوی درونی باز شد. اما حالا که از کرم‌ها خبر داشتم، نمایش هولناکی بود که مو به تن آدم سیخ می‌کرد. دختره جلوتر از من از نردبان پایین رفت. با وسیلهٔ دفع کرم‌ها که در یکی از جیب‌های جادار شلوارش چپانده بود و چراغ قوهٔ گنده که روی رانش آویخته بود، به سرعت پایین میرفت. بعد من هم که چراغ قوه توی جیبم چپانده بودم، از پله‌های شل نردبان طنابی پایین رفتم.

در تمام مسیر پایین رفتن به فکر زوج جوان ماشین اسکای لاین و موسیقی دوران دوران استریوشان بودم. بی‌خیال دنیا و مافیها. گفتم کاش من هم کمی بی‌خیال باشم. خودم را جای راننده می‌گذارم که زنی بغل دستم نشسته و در خیابان‌های آخر شب می‌گردیم که برویم سراغ یک جای بی‌خاصیت بزن و بکوب.

آیا زن موقع همخوابگی النگوها را درمی‌آورد؟ اگر درنمی‌آورد خوب است. اگر برهنه هم بشود آن دوتا النگو باید سر جایش باشد. شاید درشان بیاورد. زن‌ها مایلند پیش از دوش گرفتن جواهراتشان را دربیاورند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
پشت جلد
14 دقیقه
مقدمه
1 دقیقه
موسیقی
25 دقیقه
بخش یک: آسانسور، سکوت، اضافه وزن
1 دقیقه
موسیقی
14 دقیقه
بخش دو: جانوران طلایی
1 دقیقه
موسیقی
44 دقیقه
بخش سه: بارانی، کرم‌ها، پالایش
1 دقیقه
موسیقی
16 دقیقه
بخش چهار: کتابخانه
1 دقیقه
موسیقی
29 دقیقه
بخش پنج: زمانبندی، تکامل، میل جنسی
1 دقیقه
موسیقی
18 دقیقه
بخش شش: سایه
1 دقیقه
موسیقی
39 دقیقه
بخش هفت: جمجمه، لورن باکال، کتابخانه
1 دقیقه
موسیقی
13 دقیقه
بخش هشت: سرهنگ
1 دقیقه
موسیقی
37 دقیقه
بخش نه: اشتها، ناامیدی، لنینگراد
1 دقیقه
موسیقی
9 دقیقه
بخش ده: دیوار
1 دقیقه
موسیقی
12 دقیقه
بخش یازده: لباس پوشیدن، هندوانه، هرج و مرج
1 دقیقه
موسیقی
17 دقیقه
بخش دوازده: نقشهٔ ته دنیا
1 دقیقه
موسیقی
46 دقیقه
بخش سیزده: فرانکفورت در عامل مستقل
1 دقیقه
موسیقی
21 دقیقه
بخش چهارده: جنگل
1 دقیقه
موسیقی
34 دقیقه
بخش پانزده: نوشابه، شکنجه، تورگینیف
1 دقیقه
موسیقی
16 دقیقه
بخش شانزده: فرارسیدن زمستان
1 دقیقه
موسیقی
15 دقیقه
بخش هفده: ته دنیا، چارلی پارکر، بمب ساعتی
1 دقیقه
موسیقی
8 دقیقه
بخش هجده: رویاخوانی
1 دقیقه
موسیقی
28 دقیقه
بخش نوزده: همبرگر، خط افق، ضرب‌العجل
1 دقیقه
موسیقی
10 دقیقه
بخش بیست: مرگ جانوران
1 دقیقه
موسیقی
38 دقیقه
بخش بیست و یک: النگوها، بن جانسون، ابلیس
1 دقیقه
موسیقی
16 دقیقه
بخش بیست و دو: دود خاکستری
1 دقیقه
موسیقی
28 دقیقه
بخش بیست و سه: گودال‌ها، زالوها، برج
1 دقیقه
موسیقی
17 دقیقه
بخش بیست و چهار: محوطهٔ سایه
1 دقیقه
موسیقی
58 دقیقه
بخش بیست و پنج: خوراک، کارخانهٔ فیل، تله
1 دقیقه
موسیقی
17 دقیقه
بخش بیست و شش: نیروگاه
1 دقیقه
موسیقی
20 دقیقه
بخش بیست و هفت: چوبدست جادویی دایر‌ة المعارف، فناناپذیری، گیرهٔ کاغذ
1 دقیقه
موسیقی
12 دقیقه
بخش بیست و هشت: سازها
1 دقیقه
موسیقی
37 دقیقه
بخش بیست و نه: دریاچه، ماساتورومینکو، جوراب شلواری
1 دقیقه
موسیقی
14 دقیقه
بخش سی: گودال
1 دقیقه
موسیقی
24 دقیقه
بخش سی و یک: کرایه، پلیس، مادهٔ پاک کننده
1 دقیقه
موسیقی
16 دقیقه
بخش سی و دو: سایه در آستانهٔ مرگ
1 دقیقه
موسیقی
25 دقیقه
بخش سی و سه: خشکشویی روز بارانی، اتوموبیل کرایه، باب دیلن
1 دقیقه
موسیقی
13 دقیقه
بخش سی و چهار: جمجمه‌ها
1 دقیقه
موسیقی
28 دقیقه
بخش سی و پنج: ناخنگیر، سس کره، گلدان آهنی
1 دقیقه
موسیقی
10 دقیقه
بخش سی و شش: آکاردئون
1 دقیقه
موسیقی
18 دقیقه
بخش سی و هفت: نورها، درون‌نگری، پاکیزگی
1 دقیقه
موسیقی
19 دقیقه
بخش سی و هشت: گریز
1 دقیقه
موسیقی
22 دقیقه
بخش سی و نه: چس فیل، لرد جیم، خاموشی
1 دقیقه
موسیقی
7 دقیقه
بخش چهل: پرندگان
1 دقیقه
موسیقی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویفرهاد اتقیایی، آسمان مصطفایی
ناشر چاپیانتشارات نیکو نشر
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
96500 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا

Mehdi Sharabiani
۱۴۰۳/۱/۱۷
از آنجایی که قبلا کافکا در کرانه را با ترجمه مهدی غبرایی خونده بودم، عاشق قلم و افکار هاروکی موراکامی شدم و به خاطر همین با اطمینان و اشتیاق شروع کردم به گوش دادن این کتاب، از همون اول متوجه احساسم بودم که با علاقه و کنجکاوی دارم داستان را دنبال میکنم و رفته رفته برام بیشتر جذاب میشد و از فضای کتاب سورئال حس عمیق واقعی و تأمل برانگیز برایم دست میداد. ولی در اواخر چنان نویسنده منو تحت تاثیر قرار داد که احساس سرخوشی و مستی توصیف ناپذیری بهم دست داد، مثالی که از این کتاب میتونم بزنم اینه که نویسنده تو را از یک راه نامرتبط با خودش میبره به یک سفر ماورای واقعیت و جذاب خیالی و یک لحظه چشم باز میکنی و متوجه میشی به مقصدی رسیده به نام واقعیتِ کمال هستی، و این همه عمر عمیق غرق خواب بودی هر چند که چندین بار بیدار شدی و به سطح اومدی ولی باز غباری که به غلط به روی دنیا پاشیدیم بر روی پلکهای ذهنمون ریختیم و ما را در اشتباه، غرق و گرفتار در خواب کرده، باید بیدار بشویم، هشیار بشویم. این کتاب مارا متوجه خیلی چیزهای که در اطرافمون هست میکنه بیدارمون، آشنامون میکنه با «تمام» جزعیات هستی هر چیزی که هست، وجود دارد، چیزهایی که نمیبینیم، نمیشنویم، بی تفاوتیم بهش، برامون عادی هستن، فکر و تصور نبودش راهم به ذهنمون خطور نداده ایم. وچقدر زیباست لباسهای پرکنده روی زمین، النگوهای نقره‌ای یک رهگذر غریبه، خطوط روی تن لباسهای یک آشنا ناخن گیر داخل قفسه یک ابزار فروش، سایه توپ رها شده، آسمان ابری، آفتابی یا بارانی، صداها و نواهای دور ونزدیک، پلکی که بی اختیار چشم هایمان را می‌پوشاند، کوچکترین محبت‌ها خوبی‌ها و لبخندها... کلمه به کمه کتاب میتواند مارا به فکر ببرد و متوجه زیبایی جهان، هستی، کل، جزء، وجود بشویم
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۳/۷
هر بار که رمانی بلند از موراکامی می‌خوانم گویی به سفری دور و دراز و غریب می‌روم.
سالها پیش این کتاب را خواندم و چنان شگفت زده‌ام کرد که نتونستم در برابر وسوسه شنیدن نسخه صوتی آن تاب بیاورم.
آثار بلند موراکامی را شاید باید بارها خواند چون به نظرم بسیار عمیق و لایه لایه است و با هربار مطالعه و در
شنیدن بخش‌های تار دیگری ذهن روشن می‌شود.
در این کتاب به خصوص بخش توضیحات پرفسور درباره کارهای که با ضمیر راوی کرده می‌توان بهتر نیاز به چندباره خواندن (شنیدن) را احساس کرد.
شاید این رمان درباره نفی آرمانشهر باشد. شاید هشداری درباره لجام گسیختگی علم بشرو شاید توصیف انسانی باشد که همیشه رو به دیگرسو دارد و می‌خواهد از جایی که هست بگریزد. و بسیاری شایدهای دیگر که من نمی‌دانم و شاید به همین دلیل است که موراکامی خارق‌العاده است ولی محبوب همه ‌کس نیست.
تسلط به موسیقی غربی و علاقه به دنیای مخفی زیر زمینی مثل سایر آثار موراکامی در این اثر هم خودنمایی می‌کند.
و اما روای، با صدای دیگری و روایت بهتری این اثر بسیار بهتر شنیده می‌شد. صدای راوی تقریبا خالی از احساس است و به خصوص در قسمت نقل قول‌ها کاملا تخت است گویی دارد اخبار می‌خواند طوری که آدم قاطی می‌کند گوینده کدام شخصیت است؟
با سپاس از کتابراه
Ghazale
۱۴۰۱/۱۰/۸
کتابی نیس ک بخوای درحین انجام دادن کاری درکنارش بهش گوش بدی چون عملا چیزی ازش متوجه نمیشی ی جاهایی رو مجبور بودم دوسه بار گوش بدم تا بفهمم چی ب چیه یکی از چیزهایی ک هنوز متوجهش نشدم این بود که وقایع این دوتا دنیا همزمان بود یا وقایع ته دنیا و لحظه ورود شخصیت اصلی به شهر و جداشدن سایش بعد این اتفاق افتاد که فنسب درسرزمین عجایب بیرحم به انتهای داستانش رسیده. برای من کتاب فضایی مشابه با انیمه های فانتزی داشت اما پرمفهوم تر و تاثیرگذارتر برای همین پیشنهاد میکنم اگر کسی به انیمه های فانتزی علاقه داره کتاباهای موراکامی رو هم بخونه
M.A.D م.ع.د
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
هاروکی یکی‌ از محبوب‌ترین نویسنده‌های من هست و عاشق قلمش هستم کتاب کافکا در کرانه رو در کتابراه با صدای مهبد قناعت پیشه گوش کردم و هنوز تو ذهنم مونده انقد زیبا و خفن بود.
اما باید بگم این کتاب بخاطر گویندگیش منو پشیمان کرد از خرید و یک ساعت بیشتر نتونستم گوشش بدم و واقعا ناراحتم😞
کتاب دیکته میشه و این یه ضعف خیلی بزرگه تو این سبک کتاب گوینده باید کتاب رو اجرا کنه نه اینکه روخوانی کنه!!
Reza Khodabakhshi
۱۴۰۱/۹/۱۸
برای بهره گیری و کامجویی از داستانهای موراکامی فقط باید تصور کنیم که که دریای متلاطم با گربادهایی بی نظم روبرو شده ایم و گاهی باید زورق خیال را به دست به امواج بسپاریم و گاهی از موجی به موجی جهش کنیم، موضوع به جنون رشد علمی و تکنولوژی در بشر امروز میپردازد، که میتواند، در نهایت موجب عدم تفکیک واقعیت و مجاز شده و حتی بشر را مجذوب سیر مجاز و فرار از واقعیت کند
Sara Najafi
۱۴۰۱/۹/۱۳
از فضای سورئال کتاب لذت بردم و مثل کتاب کافکا در ساحل از کترهای همین نویسنده کلی مطالب عمیق خودشناسی دریافت کردم واقعا این نویسنده و کارهاش و فضاهایی که خلق کیکنه رو دوست دارم و ممنون از کتابراه
ثمین سوری
۱۴۰۲/۱/۹
فضای داستانی موراکامی خیلی خاص خودشه. اگر با فضای داستان همراه بشید واقعا جذابه... من که خیلی خیلی لذت بردم.
زینب زمانی
۱۴۰۱/۱/۲۴
عالی بود…شگفت انگیز…اوایلش ارتباط گرفتن باهاش سخت بود ولی در ادامه خیلی خوب شد و آخرش هم که محشر بود.
دودی شهبازب
۱۴۰۱/۱/۱۷
کلا کارهای سورال و قابل توجهی داره این نویسنده و من لذت میبرم
هستي H
۱۴۰۲/۴/۲۹
کتاب هاش پر از حس زندگی و شگفتیه
من خیلی دوسش دارم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا

برای دریافت کتاب صوتی سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.