معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت تنهایی: تاریخچه یک احساس

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت تنهایی: تاریخچه یک احساس
قیمت:
۱۰۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت تنهایی: تاریخچه یک احساس

کتاب صوتی سرگذشت تنهایی نوشته‌ی فی باوند آلبرتی، مفهوم تنهایی را از دیدگاهی جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه بررسی می‌کند. در این کتاب خواهیم شنید که تنهایی، ورای یک حس منفرد است و با وارد شدن به قرن جدید، به قدری حاد شده که ردپایش در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی نیز به چشم می‌خورد.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت تنهایی

اگر از آدم‌های مختلف راجع به مفهوم تنهایی سوال کنید، به احتمال زیاد جواب‌های متفاوتی خواهید شنید. برای یک کودک، تنهایی به معنای زمانی است که هیچ‌کدام از مراقبانش همراهش نباشند. برای یک سیاست‌مدار، تنهایی حالتی است که به خاطر هزینه‌های بسیاری که روی دست دولت می‌گذارد، نیاز به توجه و پیگیری دارد؛ تا جایی که کشورهایی چون انگلستان و ژاپن برای رسیدگی به تنهایی یک وزارت‌خانه‌ی مستقل تعیین کرده‌اند. تنهایی در اعصار پیشین معنایی شبیه به حالت مدرن و امروزی‌اش نداشته و برای همین برای مردمان گذشته چندان قابل درک نبوده، ولی برای فیلسوفان و اندیشمندان آن زمان، تنهایی در حالت انزواگونه‌ای خلاصه می‌شده که در آن با تفکر و تأمل به درک عمیق‌تری از زندگی می‌رسیدند. برای آدم‌های عصر جدید، تنهایی شبیه به یک چاه عمیق است؛ چاهی که تمام احساسات بدشان را درون آن می‌ریزند تا به اسم تنهایی، قادر به تحمل همه‌ی این رنج‌ها باشند. حس فقدان، افسردگی، اضطراب، گسست، انزوای اجتماعی و... همگی در دل چاه تنهایی برای خود خانه‌ای پیدا کرده‌اند. گاهی حتی ظرفیت این چاه چنان پر و لبریز می‌شود که از فضای ذهن خارج شده و پا به قلمروی جسمانی‌مان نیز می‌گذارد، به این ترتیب دردهایی را حس می‌کنیم که از نظر پزشکی ریشه‌ای در کارکرد اندام‌هایمان ندارند، بلکه به خاطر فشار روانی ناشی از تنهایی آن‌ها را تجربه می‌کنیم.

برای فی باوند آلبرتی (Fay Bound Alberti) تنهایی بیشتر شبیه یک آدم و شخصیت انسانی است. برای همین برایش یک سرگذشت در نظر گرفته و کتاب صوتی سرگذشت تنهایی (A Biography of Loneliness) را به رشته‌ی تحریر در آورده تا داستان تنهایی را از جنبه‌های مختلف روایت کند. فی باوند آلبرتی اعتقاد دارد که تنهایی، که حالا تبدیل به یک بحران جمعی شده، می‌تواند در موقعیت‌های مختلف معناهای متفاوتی پیدا کند؛ چون سن، جنسیت، قومیت، مذهب، محیط و بسیاری از موارد دیگر، بر روی تجربه‌ی افراد از تنهایی تأثیر می‌گذارند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت تنهایی

در کتاب صوتی سرگذشت تنهایی می‌شنویم که آنچه در سالمندان به عنوان معضل تنهایی شناخته می‌شود، محصول سال‌های پیری یا یک بازه‌ی کوتاه از ناتوانی نیست، بلکه به سال‌ها قبل و دوران جوانی آن‌ها باز می‌گردد. برای همین بهتر است تا تنهایی را در سال‌های جوانی افراد چاره کرد تا در دوران سالخوردگی درگیر آن نشوند. از طرفی تنها ماندن قدرت این را دارد که زندگی افراد را، نه به معنای استعاری و شاعرانه‌ی آن، بلکه به معنای حقیقی و واقعی‌اش به تباهی و نیستی بکشاند. محروم ماندن از تجربه‌ی ارتباط انسانی فرد را به حدی ضعیف می‌کند که در نهایت بیمار و فرسوده می‌شود. تنها ماندن برای گروهی از افراد که پیش از این تجربه‌هایی دردناک (تروما) داشته‌اند، می‌تواند حتی مهلک‌تر و آسیب‌زاتر نیز باشد.

این کتاب به همت اکرم رضایی بایندر به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز با فروغ حداد بوده است. نشر صوتی لحن دیگر و انتشارات بیدگل ناشران این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب سرگذشت تنهایی

  • کتابی جامع و همدلانه. (گاردین)
  • بیوگرافی‌ای شگفت‌انگیز در رابطه با تنهایی از یک مورخ فرهنگی-اجتماعی فوق‌العاده. (جیمز دِی بل، تاریخ‌دان)
  • نویسنده در این کتاب دوگانگی تنهایی، یعنی وحشت و جذابیت توأمان آن در عصر مدرن را، همان‌گونه که خودمان حسش می‌کنیم، نقل می‌کند. (Literary Review)

کتاب سرگذشت تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به بررسی موضوع تنهایی از ابعاد فلسفی، تاریخی و... از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت تنهایی: تاریخچه یک احساس می‌شنویم

تنهایی، به‌عنوان مجموعه‌ای متمایز از احساسات، چطور جانشین انزوا و خلوت‌گزینی شد که نمادی از جدایی از اجتماع و نشانه‌ای از قطع ارتباط با جامعه‌اند؟ تنهایی، در معنای وضعیتی اجتماعی و عاطفی و «مسئله»ای متعلق به عصر مدرن، چطور توانست این‌همه فراگیر شود؟ تاریخ‌دانان به کمک اطلاعات جمعیت‌شناختی این پدیده را نتیجه‌ی تغییراتی ساختاری می‌دانند. تنهایی نتیجه‌ی مستقیم و گریزناپذیر مدرنیته در شرایطی است که بخش عظیمی از جمعیت جهان در جوامعی کاملاً پیشرفته، بین‌المللی و سکولار زندگی می‌کنند. کیت اسنل تاریخ‌دان، مهم‌ترین دلیل تنهایی در طول تاریخ را تنها زندگی کردن می‌داند، که اغلب نتیجه‌ی مرگ نزدیکان است. همچنین تنهایی نتیجه‌ی گذار از جامعه‌ای سنتی، مبتنی بر کشاورزی و ارتباطات چهره‌به‌چهره (که در آن چندین نسل از یک خانواده کنار هم زندگی می‌کردند، جایگاه اجتماعی و اقتصادی‌شان تغییر چندانی نمی‌کرد و عده‌ی کمی پای خود را از روستای محل زندگی‌شان بیرون می‌گذاشتند) به جامعه‌ای شهرنشین است که در آن موقعیت اجتماعی و اقتصادی نیروی کار مدام در حال تغییر است و خانواده‌ها در قالبی جدید و مستقل از هم شکل گرفته‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
18 دقیقه
شناسنامه ـ پیشگفتار: هیچ‌کس جزیره نیست
1 دقیقه
پشت جلد یک
1 دقیقه
پشت جلد دو
41 دقیقه
مقدمه
52 دقیقه
یک: استحاله‌ی خلوت‌گزینی به تنهایی
48 دقیقه
دو: یک بیماری خونی؟
54 دقیقه
سه: تنهایی و فقدان
43 دقیقه
چهار: بیوگی و فقدان
39 دقیقه
چهار - قسمت دوم
46 دقیقه
پنج: اینستاگلام
59 دقیقه
شش: بمب ساعتی؟
33 دقیقه
هفت: بی‌بام و بی‌ریشه
23 دقیقه
هشت: رفع گرسنگی
38 دقیقه
هشت - قسمت دوم
39 دقیقه
نه: ابرهای تنها و غارهای تنهایی
47 دقیقه
نتیجه‌گیری: بازتعریف تنهایی در عصر نئولیبرال

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت تنهایی: تاریخچه یک احساس
نویسنده
مترجماکرم رضایی بایندر
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت تنهایی

زینب زمانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اطلاعات خوبی داشت تا حدی و میشد گفت مفید بود اما یک قسمت هاییش رو خیلی زیادی و الکی توضیح داده بود به نظرم خیلی شخصی بود برای فردی خاص!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت تنهایی

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.