معرفی و دانلود کتاب صوتی درباره‌ی عشق

عکس جلد کتاب صوتی درباره‌ی عشق
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ 98000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره‌ی عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره‌ی عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درباره‌ی عشق

کتاب صوتی درباره‌ی عشق مجموعه‌ای از مقاله‌های فلسفی است که به موضوع عشق می‌پردازد. نویسندگان این کتاب که از مطرح‌ترین فیلسوفان دنیای معاصر هستند بر عشق میان دو انسان تمرکز دارند و تلاش می‌کنند با استفاده تخصص خود، وجوه مختلف این پدیده را بررسی کنند.

موضوع کتاب درباره‌ی عشق چیست؟

عشق چیست؟ با انسان‌ها چه می‌کند؟ چرا عشق قدرتمند است؟ چگونه می‌تواند تأثیری تا این حد عمیق بر تمامی ابعاد زندگی‌ انسان‌ها داشته باشد؟ در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که هیچ جواب قاطع و کاملی برای این سوال‌ها وجود ندارد و تا به ‌امروز عشق برای بسیاری پدیده‌ای ناشناخته و پیچیده محسوب می‌شود که تعریف دقیق و واحدی نمی‌توان از آن ارائه کرد. در طول تاریخ نظریه‌پردازان، زیست‌شناسان، فیلسوفان، نویسندگان و... هر کدام تلاش کرده‌اند تا با تکیه بر حوزه‌ی تخصصی خود به این موضوع بپردازند و تعریفی جدید از آن ارائه دهند.

با این اوصاف همانطور که همه می‌دانند عشق در طول تاریخ محل بحث‌های بسیاری بوده است و آن را به دو دسته‌ی حقیقی و مجازی تقسیم می‌کنند. عشق حقیقی ریشه در عرفان و حکمت شرق دارد و به عشق نگاهی جدا از بحث رابطه‌ی جنسی دارد و احساس میان زن و مرد عشق مجازی است که مقالات کتاب درباره‌ی عشق نیز به همین بخش می‌پردازد و تکیه بر فلسفه‌ی غرب دارد.

نخستین کسی که در فلسفه‌ی غرب مسئله‌ی عشق را مطرح کرد امپدوکلس نام داشت. او یکی از فیلسوفات یونان باستان است و از خدای عشق به عنوان نیرویی برای پیوند اجزای جهان یاد می‌کند. البته افلاطون نیز در رساله‌ی مشهور و مهم ضیافت، تعریف خود را از عشق ارائه می‌دهد. این فیلسوف مطرح، افسانه‌ای روایت می‌کند که بر اساس آن انسان‌ها از همان ابتدای خلقت به صورت جفت به وجود می‌آیند و بعدها به دلیل خشم خدایان از یکدیگر جدا می‌شوند؛ تلاش بشر برای یافتن جفت مناسب نیز در حقیقت همان جست‌وجوی نیمه‌ی گمشده‌ای می‌باشد که از آن دور مانده است.

با این اوصاف فلسفه‌ی عشق را می‌توان شاخه‌ای از رشته‌های فلسفه‌ی اخلاقی و اجتماعی دانست که در آن ماهیت این احساس پیچیده را توضیح می‌دهد. بدون شک تعریف کردن عشق با تکیه بر نظریه‌ی محض برای شخصی که تاکنون عاشق نشده کاری بیهوده است، اما در صورت لزوم برای این کار می‌توان رویکردهای مختلفی را پیش گرفت؛ نخستین رویکرد روان‌شناختی است. از دیدگاه روان‌شناسان، عشق رفتار سالمی محسوب می‌شود که بر اساس سن، شرایط روانی و جنسیت علائم خاصی را از خود بروز می‌دهد. از طرف دیگر، گروهی از طرفداران عرفان عشق را رازی سر به مهر می‌دانند که غیرقابل توصیف است.

در کتاب «درباره‌ی عشق» مقاله‌ی نخست متعلق به فیلسوفی آمریکایی به نام مارتا نوسباوم (Martha Nussbaum) است که در خصوص اخلاق و فلسفه آثاری دارد و به صورت خاص تمرکزش بر فلسفه‌ی یونان و روم است. او خوانش جدید و متفاوتی از رساله‌ی ضیافت افلاطون ارائه می‌دهد و به مفهوم عشق می‌پردازد.

مقاله‌ی دوم را رابرت سولومون (Robert Solomon) نوشته که او نیز فیلسوفی آمریکایی است و آثاری مانند هوس‌ها، در دفاع از حساس بودن و... را در کارنامه‌ی خود دارد. او در این مقاله از رمانتیک بودن در عشق دفاع می‌کند که مورد انتقاد بسیاری است و حقیر شمرده می‌شود.

مقاله‌ا‌ی دیگر از این مجموعه برای نظریه‌پردازی به نام رابرت نوزیک (Robert Nozick) است که عشق را دلیل شکل‌گیری هویت فرد می‌داند، هویت‌ جدیدی که مشکلات دیگری را در پی دارد. آنت بایر نیز به دفاع از عشق طبیعت‌گرایانه می‌پردازد و این نوع از عشق را مقابل تعبیر الهیاتی از آن قرار می‌دهد تا مقایسه‌ای دقیق داشته باشد.

در مقاله‌ی پایانی این کتاب صوتی عشق از منظر فمینیسم مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای این کار از نظریات ارزشمند روسو استفاده می‌کند. نویسنده این مقاله متخصص فلسفه حقوق است و در این نوشتار به نقد نظریات روسو در باب عشق می‌پردازد. از دید روسو رابطه عاشقانه، ارتباطی ویرانگر است، اما راپاپورت اثبات می‌کند آنچه عاشقی را به کنشی مخرب بدل می‌کند، ذاتی این عمل نیست، بلکه برآمده از روابط اجتماعی ناعادلانه است.

کتاب صوتی درباره‌ی عشق مناسب چه کسانی است؟

این کتاب قبل از هر چیزی درونمایه‌ای فلسفی دارد؛ با این اوصاف برای علاقه‌مندان به این رشته بدون شک لذت‌بخش خواهد بود اما به دلیل موضوع جذابی که دارد برای کنجکاوان مقوله‌ی عشق نیز می‌تواند تجربه‌ی جالبی باشد.

در بخشی از کتاب درباره‌ی عشق می‌شنویم:

تمایز میان تبیین و توجیه بسیار مهم است. اهمیت این تمایز را می‌توان در دادگاه‌ها به خوبی دید. دقیقاً بر این مبنا است که می‌توان میان دو نوع دفاع از یک متهم به قتل تمایز نهاد. دفاع از او بر مبنای جنون که از جنس تبیین است و دفاع از او بر مبنای دفاع از خود که از جنس توجیه است. به اعتقاد من این تمایز در مقام فهم عشق رمانتیک هم بسیار مهم است. هر چند که نقش آن به خوبی روشن نشده است. اگر مقوله‌ی عشق را بر مبنای این تمایز توضیح بدهیم خواهیم دید که بسیاری از تصورات شهودی ما درباره‌ی عشق رمانتیک به خوبی مفهوم و معنادار می‌شود. برای مثال این ضرب‌المثل را در نظر بگیرید؛ عشق مجالی برای ابراز ندامت و تأسف باقی نمی‌گذارد. اگر این ضرب‌المثل متضمن ادعایی کاملاً بی‌ربط و بی‌محتوا بود چرا بعضی از افراد آن را بسیار مقبول می‌یابند و بعضی دیگر با آن شدیداً مخالفند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
مقدمه
43 دقیقه
فصل اول: قرائتی از رساله مهمانی افلاطون - قسمت اول
37 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
59 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
27 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم
54 دقیقه
فصل دوم: فضیلت عشق - قسمت اول
37 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
36 دقیقه
فصل سوم: پیوند عشق - قسمت اول
35 دقیقه
فصل سوم: پیوند عشق - قسمت دوم
40 دقیقه
فصل چهارم: دلایلی برای عشق ورزیدن
35 دقیقه
فصل پنجم: عشق‌های مخاطره‌آمیز - قسمت اول
41 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل ششم: درباره‌ی آینده‌ی عشق - قسمت اول
42 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درباره‌ی عشق
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمآرش نراقی
راویسعید اسلام زاده
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۰۰۰ 98000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درباره‌ی عشق

محمد حسین م.
۱۴۰۰/۱/۱۴
عالی بود. عشق را کامل شکافته و شناسانده است.
انانی که تجربه عشقی داشته باشند متوجه دقت مباحث بیشتر میشود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درباره‌ی عشق

برای دریافت کتاب صوتی درباره‌ی عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.