معرفی و دانلود کتاب صوتی سفینه زندگی

عکس جلد کتاب صوتی سفینه زندگی
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفینه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفینه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفینه زندگی

کتاب صوتی سفینه زندگی نوشته‌ی هرمان هسه، درباره مردی جوان به نام پیتر کامنتزیند است که در جست‌وجوی حقیقت و لذت واقعی زندگی، به کشورهای مختلف سفر می‌کند تا بتواند پاسخی برای رنج‌های درونی خود بیابد.

درباره کتاب صوتی سفینه زندگی:

اولین رمان هرمان هسه که در سال 1904 منتشر شد و او را به عنوان نویسنده‌ای حرفه‌ای بر سر زبان‌ها انداخت، کتاب سفینه زندگی (Peter Camenzind) نام دارد. او در این اثر برجسته مفاهیمی را مطرح می‌کند که هسته اصلی رمان‌های بعدی او به شمار می‌رود؛ مضامینی همچون جست‌وجوی فردی برای یافتن هویت معنوی، برتری طبیعت، مرگ، تمدن مدرن و نقش هنر در شکل‌گیری شخصیت انسان.

رمان سفینه زندگی فضایی کاملا شاعرانه دارد و قهرمان داستان، پیتر کامنتزیند نیز در سراسر کتاب آرزو دارد به آرامش و سعادتی درونی برسد و خود حقیقی‌اش را پیدا کند. درواقع او رنج عمیقی را تجربه می‌کند و سفرهای جسمی و معنوی زیادی را پشت سر می‌گذارد تا سرانجام معنای زندگی را دریابد.

خلاصه کتاب صوتی سفینه زندگی:

پیتر کامنتزیند جوانی از دهکده کوهستانی سوئیس است که در کودکی مادر خود را از دست داده و رابطه‌ی خوبی نیز با پدرش ندارد و می‌خواهد به هر طریقی که شده مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. او ابتدا به دانشگاه می‌رود و با پیانیستی به نام ریچارد دوست می‌شود اما رفاقت آن‌ها دیری نمی‌پاید و ریچارد از دنیا می‌رود. این اتفاق تاثیری عمیق بر روی پیتر می‌گذارد و همین رنج سبب شروع سفرهای طولانی مدت او می‌شود.

قهرمان کتاب سفینه زندگی به هنر و ادبیات علاقه وافری دارد و به نوشتن عشق می‌ورزد. سرانجام پیتر کامنتزیند پس از سفر به مناطق مختلفی همچون ایتالیا و فرانسه و دیدن رنج و بدبختی در اطراف خود، از زندگی و آرمان‌‌های خود ناامید می‌شود؛ اما حضور یک فرد معلول در زندگی‌اش عشق به بشریت را بار دیگر درون او زنده می‌کند و یاد می‌گیرد که شادی را در کوچک‌ترین جزئیات زندگی‌اش دریابد.

کتاب صوتی سفینه زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل شنیدن آثار ادبیات کلاسیک باشید و از متون فلسفی و عرفانی لذت می‌برید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

هرمان هسه را بیشتر بشناسیم:

یکی از داستان‌نویسان مهم و برجسته آلمانی که برنده جایزه نوبل ادبیات 1946 شده است، هرمان هسه (Hermann Hesse) نام دارد. او در سال 1877 به دنیا آمد اما دوران کودکی سختی را گذراند و به خاطر افسردگی شدید و اقدام به خودکشی مدتی در آسایشگاه کودکان عقب افتاده ذهنی بستری بود. پس از مرخص شدن از آسایشگاه در یک ساعت‌سازی کار کرد و مدتی بعد به نویسندگی روی آورد. همچنین او به خاطر حضور در جنگ جهانی اول و دوم روحیاتی ضد جنگ داشت.

از دیگر ویژگی‌های آشکار هرمان هسه داشتن شخصیتی منزوی و گوشه‌گیر بود که برای شناخت حقیقت و معنای زندگی کمک بسیار زیادی به او کرده بود. همچنین این نویسنده درخشان توجه ویژه‌ای به فلسفه هند داشت که این علاقه در بیشتر آثارش نیز دیده می‌شود.

هرمان هسه در دوران خود یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان آلمانی زبان به شمار می‌رفت. او توانست با نوشتن رمان دمیان، تاثیری جدی بر نسلی بگذارد که پس از جنگ به خانه بازگشته بودند و یا رمان بازی مهره شیشه‌ای نیز توانست روحیه‌ای جدید به ملت شکست خورده آلمان پس از جنگ جهانی دوم بدهد.

همچنین پس از مرگ هسه، او همچنان در آمریکا شناخته شده نبود اما پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز درباره این نویسنده نوشت، رمان‌هایش نیز طرفداران زیادی پیدا کرد؛ تا حدی که کتاب‌هایی نظیر سیذارتا و سفر به شرق در میان جنبش ضدفرهنگ هیپی‌ها در دهه 1960 به محبوبیت فراوانی رسید.

سرانجام هسه در سال‎های پایانی عمر خود به بحران عمیق روحی و روانی دچار شد و در سال 1962 دار فانی را وداع گفت.

کتاب‌های این نویسنده آلمانی به بیش از 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده که برخی از آن‌ها عبارتند از: «دمیان، بازی مهره شیشه‌ای، سفر به شرق، نارسیس و گولدموند، روزالده و...»

جوایز و افتخارات هرمان هسه:

- جایزه گوته (1946)
- جایزه نوبل ادبی (1946)
- جایزه ادبی ویلهلم رابه (1950)
- جایزه صلح انجمن کتاب‌فروشان آلمان (1955)

در بخشی از کتاب صوتی سفینه زندگی می‌شنویم:

زمانی که از فضای غم‌انگیز و کسالت‌آور روستای خود به سوی سعادت و آزادی پرگشودم، گرچه غالبا ایام ناگواری داشتم ولی جوانی سرشار از شور و نشاط بودم. همانند سربازی جوان که در بی‌قراری لذت بخش جنگ و صلح سر می‌کند، در کناره سبز یک جنگل درنگ می‌کردم و مانند غیب‌گویی نگران از آینده کنار بیشه‌های تاریک می‌ایستادم و با گوش سپردن به غرش سیلاب‌ها و طوفان‌ها سعی می‌کردم هماهنگی فطری پنهان در همهمه طبیعت زنده را فهم کنم.

خوشحال و سرمست از باده جوانی، غم‌های حاصل از عشق ماه رویان را که رفته رفته برایم پرستیدنی می‌شدند، در خفا تحمل می‌کردم و لذت نجیبانه دوستی بی‌توقع را کاملا می‌چشیدم. ملبس به کت‌وشلواری نو با چمدانی پر از کتاب به اضافه مشتی خرت و پرت آماده فتح بخشی از جهان شدم تا هر چه سریع‌تر به روستای خود ثابت کنم که جنس من با تمام کامنتزیندها فرق دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
34 دقیقه
فصل اول - بخش اول
26 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
34 دقیقه
فصل دوم
32 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
24 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
27 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
12 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
25 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
26 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
20 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
20 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
24 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم
25 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
25 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
23 دقیقه
فصل هشتم - بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفینه زندگی
نویسنده
مترجممحمد بقایی
راویفریاد موسویان
ناشر چاپیانتشارات تهران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفینه زندگی

مریم ضرابی نیا
۱۴۰۰/۷/۱۰
کتاب خاصی نبود قابل مقایسه با سیذارتا نبود وعلی رغم سعی وتلاش راوی چیره دست در روایت کتاب متاسفانه داستان پیش پا افتاده‌ای بود در پایان باز هم از راوی محترم سپاسگذارم که صدای گرم ایشان باعث شد تا پایان کتاب همراه باشم.
hossain ansari
۱۴۰۲/۵/۲۴
بدک نبود ولی از نظر محتوا و تاثیرگذاری به پای کتاب سیذارتا نمیرسه
البته توصیفات قشنگی داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفینه زندگی

برای دریافت کتاب صوتی سفینه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.