معرفی و دانلود کتاب صوتی خشم و هیاهو

عکس جلد کتاب صوتی خشم و هیاهو
قیمت:
106000 تومان - 11.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشم و هیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشم و هیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خشم و هیاهو

کتاب صوتی خشم و هیاهو نوشته ویلیام فاکنر، به چالش‌های موجود در یک خانواده پرداخته و سیر فروپاشی آن‌ها را شرح می‌دهد. فاکنر در خشم و هیاهو از لحن روایی بهره می‌برد که در آن، شما به ذهن شخصیت‌های خانواده کامپسون وارد شده و از دیدگاه آن‌ها به مسائل می‌نگرید.

خشم و هیاهو (The Sound and the Fury)، چهارمین کتاب ویلیام فاکنر و اولین شاهکار ادبی این رمان‌نویس آمریکایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. این رمان، اثر محبوب خود فاکنر نیز بوده و آن را «درخشان‌ترین شکست» خود توصیف کرده است. شاید زمانی که این نویسنده خط به خط خشم و هیاهو را پشت دستگاه تایپش می‌نوشت، هیچگاه فکر نمی‌کرد که کتابی که در حال تحریرش است، روزی در بهترین و مشهورترین دانشگاه‌های جهان به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های رمان مدرن قرن بیستم تدریس شود.

رمان خشم و هیاهو به چهار بخش مختلف تقسیم شده که راوی هرکدام از این بخش‌ها یکی از فرزندان خانواده کامپسون است و بخش چهارم از دیدگاه سوم شخص بیان می‌شود. بنجامین یا بنجی، فرزند معلول ذهنی خانواده، کوئنتین، پسر تحصیل کرده و محبوب خانواده و جیسون جوان‌‌ترین برادر آن‌هاست. آن‌ها خواهری به نام کدی نیز دارند.

بسیاری از منتقدان نظرات گوناگونی را دربارۀ داستان کتاب خشم و هیاهو و فرم روایی آن بیان کرده‌اند. به صورت خلاصه می‌توان گفت: «خصوصیت فرمی اصلی در این رمان استفاده از چهار نگاه مختلف در روایت سرنگونی خانواد‌ه‌ی کامپسون است. از ذهن درمانده بنجی به ذهن وسواسی کونتین و سپس حرکت به ذهن متفاوت و یا بی‌اندازه وسواسی جیسون و در انتها نیز به سوی دنیای عینی دیلسی. به این ترتیب حرکت خواننده را در این رمان، حرکتی از ساده‌لوحی و مظلومیت به سوی روشنگری فزاینده می‌یابیم.» در واقع اینکه راوی در این کتاب چند بار عوض می‌شود و امکان تاویل‌های مختلفی را برای شما فراهم می‌کند.

"ویلیام فاکنر (William Faulkner)" را در کنار "ارنست همینگوی" باید از بزرگترین نویسندگان آمریکای شمالی به حساب آورد. او از مهم‌ترین ادبای جنوب آمریکاست که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل نیز شده است. فاکنر برای نام‌گذاری رمان خشم و هیاهو از عبارت مشهور نمایشنامه مکبث،‌ اثر شکسپیر الهام گرفته است: «زندگی، داستانی است لبریز از خشم و هیاهو که از زبان ابلهی حکایت می‌شود و معنای آن هیچ است.» این الهام‌گیری توجه بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرد.

فاکنر در این اثر توانایی بالای خود را در به کار گیری سبک‌های مختلف نوشته به رخ کشیده است. او آثار زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها به فارسی نیز ترجمه شده است. از آثار ترجمه شده‌ی او می‌توان به گور به گور، یک گل سرخ برای امیلی، روشنایی ماه اوت، اسب ها و آدم ها اشاره کرد.

در سال 1998، مؤسسه کتابخانه نوین، رمان مهیج "خشم و هیاهو" را ششمین کتاب در فهرست صد رمان برتر انگلیسی قرن 20 قرار داد. شنیدن این کتاب صوتی به تمام کسانی که علاقمند به ادبیات کلاسیک و ادبیات داستانی هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب خشم و هیاهو آمده است:

من گریه نمی‌کردم، ولی نمی‌توانستم جلوی خودم را بگیرم. گریه نمی‌کردم اما زمین آرام نبود و بعد داشتم گریه‌ می‌کردم. زمین اریب بالا می‌رفت و گاوها از تپه‌ها بالا می‌دویدند. تی پی سعی کرد بلند شود و دوباره زمین خورد و گاوها از تپه‌ها پایین دویدند. کونتین بازوی مرا گرفت و به طرف طویله رفتیم. بعد طویله آن‌جا نبود و ما مجبور شدیم صبر کنیم تا برگردد. من برگشتنش را ندیدم. از پشت ما آمد و کونتین مرا در آخوری که گاو‌ها می‌خوردند زمین گذاشت. من به آن چسپیدم. آن هم داشت در می‌رفت، و من بهش چسپیدم. گاوها دوباره از تپه پایین دویدند. از جلوی در. نمی‌توانستم جلوی خودم را بگیرم. کونتین و تی پی از تپه بالا آمدند، داشتند دعوا می‌کردند. تی پی داشت از تپه پایین می‌افتاد و کونتین او را از تپه بالا کشید. کونتین تی پی را زد. من نمی‌توانستم جلوی خودم را بگیرم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
34 دقیقه
فصل اول: هفتم آوریل ۱۹۲۸ - بخش اول
25 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
28 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
28 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
34 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
18 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
32 دقیقه
فصل دوم: دوم ژوئن ۱۹۱۰ - بخش اول
37 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
27 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
37 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
35 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
24 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم
28 دقیقه
فصل دوم - بخش هفتم
23 دقیقه
فصل دوم - بخش هشتم
29 دقیقه
فصل سوم: ششم آوریل ۱۹۲۸ - بخش اول
29 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
27 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
28 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
36 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم
39 دقیقه
فصل چهارم: هشتم آوریل ۱۹۲۸ - بخش اول
35 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
38 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
18 دقیقه
فصل چهارم - بخش چهارم
21 دقیقه
پیوست - بخش اول
32 دقیقه
پیوست - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خشم و هیاهو
نویسنده
مترجمبهمن شعله ور
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
106000 ت - 11.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خشم و هیاهو

Mahsjan
۱۴۰۱/۴/۲
اگر قرار باشد درمورد این کتاب حرف بزنم باید درمورد زمان حرف زد، کل کتاب محور زمان را دارد
زمان در کتاب نه فقط بخاطر درهم شکستگی‌های فصل و ترکیب و گذشته و حال نیست که مهم است. بلکه وجود و اهمیت زمان در جملات کتاب است
زمان زمانی پر رنگ می‌شود که کوئنتین کامپسون از زمان قرار گذاشته خویش (به دلیل و
اسپویل نمی‌گم چه موضوعی) در فرار است حتی وقتی موری یا همان بنجی زمان جز اکنون برایش مفهومی ندارد.
می توان نام کتاب را زمان در خشم و هیاهو هم نامید
جالبی داستان در این است که فاکنر زمان را در جملات به نمایش می‌گذارد نه فقط فصول همچنین تلمیح‌های کتاب بسیار هنرمندانه است و از نبوغ فاکنر سرچشمه می‌گیرد... من کتاب با ترجمه صالح حسینی و ترجمه بهمن شعله ور خواندم. راستش نمی‌تونم بگم کدوم بهتر است چون نیازمند این است که انگلیسی کتاب هم خوانده شود اما از دید من با توجه به سختی کتاب ترجمه شعله ور روان تر است اما صالح حسینی به نظر می‌یاد به متن وفادار تر است و تحلیل افعال در زمان بهتر می‌توان پرداخت اما به طور کلی دشوار تر هم است
کلا کتاب خشم و هیاهو به دلیل شکستگی‌های زمان دشوار است پس با دقت بخوانید مثل صدسال تنهایی
البته به نظر من خشم و هیاهو سخت تر از صدسال تنهایی است بخاطر بی ثباتی زمان
جالبی کتاب به این است که با همه‌ی سردرگمی زمان باز هم به گونه‌ای است که به اکنون فلش زمانی دارد و در طی سی سال سه روز تعیین کننده خانواده کامپسون می‌شود گویی که خودشان آن را نفرین می‌نامند.
مورد آخر، هر ترجمه را که خواندید ۷۰ صفحه آخر کتاب صالح حسینی تحلیل زمان و تشبیهات است به هیچ عنوان از دست ندینش چون در درک مطالب بسیار موثر است
معصومه احمدنژاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
سلام بر شما
برای خواندن کتاب دلیل مختلفی وجود دارد این دلایل به صورتهای مختلفی دسته بندی شده‌اند که هر کسی میتواند بنا بر یک یا چند دلیل کتابی را مطالعه نماید لیکن به نظر من کتاب حاضر با ادبیات و فرهنگ ما هیچ یک از دلایل را نمیتواند تامین نماید نه چیزی یاد میدهد نه باعث خلاقیت میشود نه سرگرمی و و
نه نه ونه
شاید در ادبیات و فرهنگ نویسنده کاربرد داشته باشد
که من به انها آشنایی ندارم و نمیتوانم قضاوت کنم
بازی کردن با کلمات برای پیچیده کردن مفاهیم اگر نتیجه‌ای زیبا نداشته باشد سوهان روح است من شخصا این کتاب را به هیچ فارسی زبانی توصیه نمی‌نمایم
ولی اجرای آقای سلطانزاده مثل همیشه عالی بود متشکرم
اینهارو بعد اضافه میکنم
به نظرم منصفانه نیست به خاطر عصبانیت از کل موضوع صرفا اجرای عالی را در نظر بگیرم
فصل اول که توسط بنجامین روایت میشود در بخشهایی که به حالات روحی او و توهماتش مربوط میشود جالب و برای من بی بدیل بود قبلا چنین توصیفی از این دسته حالات نشنیده بودم
و مورد بعد خلا روایت از سوی کدی بود سه فرزند پسر حتی کم توان ذهنی فرصت روایت دارند ولی کدی نه چرا؟
آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۷/۲۱
خشم و هیاهو یکی از پیچیده‌ترین و رازآلود‌ترین رمان‌هایی بود که تا حالا خونده بودم. تمرکز روی خط سیر داستان بسیار مشکله و به احتمال زیاد خواننده مبتدی و بسیاری از کسانی که این کتاب را شروع می‌کنند قادر نیستند این کتاب را تموم کنند. موضوع داستان و شناسایی شخصیت‌ها هم متفاوت و مسائل کاملا متفاوت از که رمان‌های دیگر هستند. بهتره این کتاب دوبار شنیده شود و روی دیالوگ‌ها و دغدغه‌های شخصیت‌ها تمرکز بیشتری صورت بگیرد‌. یکی از بحران‌های اساسی مد نظر این کتاب رابطه عاطفی خواهر و برادرانه است که به صورت پر از ابهامی به تصویر کشیده شده است.
این رمان را نباید به هر کسی پیشنهاد کرد و فقط مناسب طبقه خاصی از افراد هست که سابقه طولانی در مطالعه و نویسندگی دارند.
این کتاب سرچشمه ظهور کتاب سمفونی مردگان است و عباس معروفی به خوبی از این رمان الگو گرفته است و رمان شگفت سمفونی مردگان را خلق کرده است. اگرچه سمفونی مردگان با همه اعتبار و اهمیت با خشم و هیاهو قابل مقایسه نیست.
Mohammed QNBy
۱۳۹۹/۱/۲۵
در کل به نظر من فاکنر از آن جور نویسنده‌هایی است که بیش از حد لقمه را دور سرش می‌چرخاند و سپس به مخاطب می‌دهد و ارتباط برقرار کردن با آن مشکل است. خب این هم برای خود سبکی است مخاطب را گیج کردن و ضربه نهایی را زدن البته این‌ها نظر شخصی من است اما این کتاب صوتی مشکلاتی دارد مانند کلمه گفت گفت گفت گفت گفت و باز هم گفت در نهایت گفت. چی گفت و کی گفت و به کی گفت و در کجا گفت خدایش بهتر می‌داند. من که کتاب را نمی‌توانم تا آخر گوش کنم این گفت‌ها خیلی اذیتم می‌کند آن هم در پارت اول و در کل از ژانر معمایی خیلی خوشم نمی‌آید. و.... . البته به غیر از یکی دو قسمت بیشتر نمی‌توانم جلو بروم شاید فاکنر بنده خدا بی‌گناه است و مشکل ترجمه وجود دارد من از گور به گور که از همین نویسنده است خیلی لذت بردم ولی این اثر نمی‌دانم چرا... حالا شما دوستان فقط کافی است مکالمه‌هایی که در کتاب برادران کارامازوف است مقایسه کنید چند بار از گفت استفاده شده است در کل با شنیدن اولین قسمتش خیلی ناامید شدم. در پایان دوستان اگر کسی می‌داند آخرش چه کسی چی گفت برای من هم بگوید چی گفت زیرا حوصله ندارم تا آخرش گوش کنم البته دوستان بنده خودم را در مقامی نمی‌بینم که به یک اثر ادبی امتیاز بدهم اما امتیازم را متوسط می‌دهم که نه سیخ بسوزه و نه کباب.
مریم محبی
۱۴۰۱/۹/۲۸
یکی از بهترین رمانهایی که خواندم. شخصیت کونتین (برادر) خیلی فیلسوف مآبانه بود.
شبیه ایوان در برادران کارامازوف.
شخصیت کدی طغیانگری بود که نهایتاً سقوط کرد، شبیه شخصیت پردازی‌های کامو از افسانه سیزیف تا سقوط.
اما کم بهش پرداخته شد به نظر من.
جاسون شخصیت مشابه با راسکولنیکف داشت و علی رغم کدی
زمینه سازی برای ضدقهرمان بودن، انسانی شدیداً انسانی بود.
قهرمان داستان نبود بلکه محور داستان کدی بود و قهرمانان حول این محور بودن، از نظر من کونتین، جاسون بنجی و دیلسی قهرمان‌هایی بودن که باید با آثاری که کدی برجا گذاشته بود کلنجار میرفتن و این کلنجار رفتن و پاسخ متفاوت بود که از چهار زاویه روایت میشد.
آمنه جاویدی
۱۴۰۲/۲/۱۷
خوانش خوب بود
سبک جدیدی برای روایت دارد و از روایت بسیار مبهم بنجی تا روایت کاملا شفاف دانای کل. انگار همه با درک زمان مشکل دارند. «کتاب خشم و هیاهو ماجرای زندگی آدم‌هایی است که مدام «می‌خواهند بگویند» ولی نمی‌توانند. یکی به‌خاطر عقب‌ماندگی ذهنی، دیگری به‌خاطر فشار درد و رنج، دیگری زیر بار سنگین و
حسادت طمع. و به همین خاطر حرف‌های آنان نهایتاً چیزی جز خشم و هیاهو نیست»
در کل داستان برای من دلنشین نبود ولی از جمله کتابهایی است که هرگز فراموشش نخواهید کرد.
علیرضا خاکسار
۱۳۹۸/۷/۱۵
عالی، محشر، بی‌نظیر... ولی فوق‌العاده دشوار! این کتاب فقط برای خوانندگان حرفه‌ای توصیه می‌شود. کار آرمان سلطان زاده در خوانش این اثر دشوار بی‌نظیر است. توصیه می‌کنم قبل از گوش دادن به این، کتاب دیلسی را از ایران صدا دانلود کنید و گوش دهید که فاکنر به عنوان مقدمه و پیش درآمدی بر این اثر آن را نوشته است
رها
۱۴۰۲/۱/۸
همه چیز این کتاب صوتی عالی بود. موضوع داستان، شخصیت پردازی‌ها، ابهام‌های ایجاد شده و بعد کم کم باز شدن گره‌های ذهنی خواننده یا شنونده.
اجرای جناب سلطان زاده مثل همیشه دوست داشتنی و تاثیر گذار بود.
زمان شنیدن کتاب، یاد کتاب سلوک استاددولت آبادی و سمفونی مردگان جناب معروفی افتادم.
اگر حوصله به خرج بدید و از فصل اول بگذرید داستان شمارو بدون وقفه به دنبال خودش میکشونه.
رویا ارقندی
۱۳۹۹/۵/۱۶
من این کتابو دوس نداشتم و پیشنهادش نمیکنم دو فصل اول رو که هیچ چیز متوجه نمیشه ادم‌مگه اینکه دو دور بخونی کتابو در کل هم موضوع خا۲ی نداره اخرش هم معلومه نمیشه چی میشه
این همه تعریف و تمجید به نطر من بخاطر بازی کردن با زمانه که چون موضوع خاصی نداره من‌دوس نداشتم وگرنه شاید اگه موضوعش قشنگ بود و در اخر همه چی مثه یه پازل حل میشد لذت بخش بود
س ض
۱۳۹۹/۴/۳
این کتاب شاهکار است. فاکنر یک نابغه بوده که این اثر راخلق کرهد. من از خواندن و بعد هم شنیدن این کتاب بسیار لذت بردم. نهایت سبک سیال ذهن را در این اثر می‌توان دید. این کتاب را به تمام کسانی که علاقه مند به سبک سیال ذهن هستند پیشنهاد می‌کنم. اجرای راوی هم بی نظیر بود.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۶/۳۱
واقعا فاکنر عجوبه نویسندگی هست. به نظر من این که یک داستان رو از چند جهت و چند حالت زمانی و از زبان و دیدگاه چند شخصیت روایت میکنه خیلی جالبه مخصوصا با هنرمندی راوی معرکه صد چندان میشه این جذابیت فقط باید با تمام توجه گوش کرد که تو پیچ و خم داستان گم نشی و موضوع از دستت در نره.
انسیه عرفان
۱۴۰۲/۲/۱۹
بعضی کتاب‌ها به‌دلیل شکل پیچیده روایت در زمان و جریان سیالی که دارند برای شنیدن مناسب نیستند. این کتاب علی‌رغم اینکه بسیار رمان مهم و تأثیرگذاریه، به نظر من کتاب خواندنیه نه شنیدنی. البته آقای سلطان‌زاده کارشون رو عالی انجام دادند، ولی ذات کتاب برای خوندن مناسبتره.
آنا دال
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتابی پیچیده، دارای چند روایت که بسیار گیجتون می‌کنه اما در نهایت به نظر من شخصیت پردازی قدرتمندش و دلالت‌های تاریخی که داره برای شنیدن با ارزشش می‌کنه. فصل اول از زبان یک انسان کودن و معلول ذهنیه و شنیدنش سخته اما خیلی جالب تونسته دنیا رو از چشم چندین شخصیت متفاوت ببینه.
رسول بخشی
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
داستان خطی نیست و تا حدودی پیچیده است و تعداد زیاد شخصیت‌ها گمراه کننده است. ممکنه با یک بار خوندن متوجه نشید کتاب رو. البته این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌های قرن بیستم هست ولی خوندن این کتاب رو صرفا به کسایی که حوصله بسیار زیاد دارند توصیه میکنم.
امید رویان
۱۴۰۰/۸/۲۱
یکی از زیباترین کتابهایی که خوندم. واقعا متاسفم که بعضی‌ها در مورد این کتاب نقدهای عجیب میکنن چون تنها کاری که باید بکنید اینه که ۲ بار کتاب رو گوش کنید تازه سری دوم شاهکار نویسنده رو متوجه میشید. در هر صورت مناسب همه نیست و باید مخاطب خودش رو داشته باشد.
مشاهده همه نظرات 62

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خشم و هیاهو

برای دریافت کتاب صوتی خشم و هیاهو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.