معرفی و دانلود کتاب صوتی سگ ولگرد

عکس جلد کتاب صوتی سگ ولگرد
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سگ ولگرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سگ ولگرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سگ ولگرد

یک داستان کوتاه سمبولیستی درباره‌ی سگی با عواطف انسانی به‌نام پات، که از صاحب خودش دور مانده و در همهمه‌ی شهر گم شده است. صادق هدایت در کتاب صوتی سگ ولگرد مواجهه‌ی پات با مردم بی‌رحم شهر را روایت می‌کند و سرگذشت او را با کلمات منحصربه‌فرد خود به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی سگ ولگرد

در سال 1321 شمسی و تنها دو دهه از انتشار نخستین مجموعه داستان ایرانی به قلم محمدعلی جمالزاده گذشته بود، که صادق هدایت در چهل‌سالگی خود مجموعه‌ای متشکل از هشت داستان کوتاه را با همکاری انتشارات بازرگانی نجات به چاپ رساند. این اثر آخرین مجموعه داستانی بود که از صادق هدایت، نویسنده‌ی نامدار و صاحب سبک ایرانی منتشر می‌شد. «سگ ولگرد»، «دن‌ژوان کرج»، «بن‌بست»، «کاتیا»، «تخت ابونصر»، «تجلی»، «تاریک‌خانه» و «میهن‌پرست» عناوین داستان‌های کوتاهی هستند که در این مجموعه گردآوری شده‌اند و اکنون نشر صوتی واوخوان، داستان کوتاه سگ ولگرد (The Stray Dog) را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است.

هسته‌ی مرکزی داستان پیرامون یک سگ اسکاتلندی به‌نام «پات» شکل می‌گیرد. سگی که چشم‌هایی مانند چشم‌های انسان دارد و عواطف بشری را تجربه می‌کند. او دل‌تنگ کودکی‌های و گرما و آسایشی است که اکنون از آن دور مانده است. پات در حالی که صاحب خود را گم کرده است، در شهر سرگردان می‌شود و مورد هجوم انسان‌ها قرار می‌گیرد. انسان‌هایی که خوی و منشی حیوانی و درّنده دارند و سگی با احساسات انسانی را آزار می‌دهند. اما عاقبت چه سرنوشتی در انتظار سگ ولگرد به کمین نشسته است؟

این کتاب تا کنون به هشت زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است که در میان آن‌ها زبان‌های بلغاری و قزاقی نیز به چشم می‌خورند. زبان‌هایی که کمتر آثاری از فارسی به آن‌ها برگردانده شده است. محمدعلی همایون کاتوزیان، منتقد ادبی و از اعضای هیئت علمی مؤسسه‌ی شرق‌شناسی دانشگاه آکسفورد، داستان سگ ولگرد را در زمره‌ی یکی از بهترین آثار صادق هدایت برمی‌شمرد.

این کتاب به همت نشر صوتی واوخوان منتشر شده و آن را با صدای بهروز رضوی می‌شنوید.

کتاب صوتی سگ ولگرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خود را مخاطب جدی ادبیات فارسی می‌دانید، شنیدن این کتاب صوتی و دیگر داستان‌های این مجموعه‌ی صادق هدایت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

حتی اگر مخاطب جدی ادبیات هم نباشید، بی‌شک آوازه‌ی صادق هدایت (Sadegh Hedayat) به گوشتان رسیده است و احتمالاً نام او در ذهنتان با عنوان مهم‌ترین کتاب او یعنی «بوف کور» پیوند می‌خورد. «سه قطره خون»، «پروین دختر ساسان»، «وغ‌وغ ساهاب» و «علویه خانم» از دیگر آثار شناخته‌شده‌ی این نویسنده هستند. هدایت علاوه‌بر داستان‌نویسی، در ترجمه و پژوهش هم فعالیت‌های مهم و ماندگاری کرده است. او ترجمه‌ی متون کهن ایرانی و همچنین آثار نویسندگانی مطرحی همچون چخوف، سارتر و کافکا را در کارنامه‌ی پربار خود دارد. یکی از ویژگی‌های متمایزکننده‌ نثر هدایت، تسلط او بر ادبیات کوچه‌بازاری است. هدایت آثار پژوهشی ارزشمندی هم در این زمینه دارد که کتاب فرهنگ عامیانه‌ی مردم ایران و کتاب نیرنگستان از مهم‌ترین آن‌ها هستند. او در 48 سالگی در پاریس و پس از سوزاندن تمامی آثار خود دست به خودکشی زد.

جایزه‌ی ادبی صادق هدایت از سال 1381 توسط بنیاد صادق هدایت و خانواده‌ی او راه‌اندازی شده است و هر ساله فارسی‌زبانان سراسر دنیا با ارائه‌ی آثار خود در آن شرکت می‌کنند.

در بخشی از کتاب صوتی سگ ولگرد می‌شنویم

در همین وقت یکی از این اتومبیل‌ها با سروصدا و گردوخاک وارد میدان ورامین شد. مردی از اتومبیل پیاده شد، به طرف پات رفت. دستی روی سر حیوان کشید. این مرد صاحب او نبود. پات گول نخورده بود چون بوی صاحب خودش را خوب می‌شناخت. ولی چطور یک نفر پیدا شد که او را نوازش کرد؟ پات دمش را جنبانید و با تردید به آن مرد نگاه کرد. آیا گول نخورده بود؟ ولی دیگر قلاده به گردنش نبود برای اینکه او را نوازش بکنند. آن مرد برگشت. دوباره دستی روی سر او کشید. پات دنبالش افتاد و تعجب او بیشتر شد، چون آن مرد داخل اتاقی شد که او خوب می‌شناخت و بوی خوراک‌ها از آنجا بیرون می‌آمد. روی نیمکت کنار دیوار نشست. برایش نان گرم ماست، تخم مرغ و خوراکی‌های دیگر آوردند. آن مرد تکه‌های نان را به ماست آلوده می‌کرد و جلوی او می‌انداخت. پات اول به‌تعجیل، بعد آهسته‌تر آن نان‌ها را می‌خورد و چشم‌های میشی خوش‌حالت و پر از عجز خودش را از روی تشکر به صورت آن مرد دوخته بود و دمش را می‌جنبانید. آیا در بیداری بود و یا خواب می‌دید؟ پات یک شکم غذا خورد بی‌آنکه این غذا با کتک قطع بشود. آیا ممکن بود یک صاحب جدید پیدا کرده باشد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
سگ ولگرد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سگ ولگرد
نویسنده
راویبهروز رضوی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سگ ولگرد

Mozhgan
۱۴۰۲/۶/۵
این صدای زیبای آقای بهروز رضوی چندین برابر این داستان نویسنده عالی آقای هدایت رو جذاب تر و شنیدنی تر کرد. داستان زیبایه سرگردانی سگ و آدمهایی که خودخواه بودند و قدرنشناس که وقتی بود بد کردن زمانی که خواست بره با خودخواهی سعادت رو ازش گرفتن و بازم قدرنشناس و خودخواه دوباره به حاله خودش رها کردن و عذابش دادن.
بهار هوشیار
۱۴۰۲/۵/۶
برای منی که سگ دارم و سگ‌های بی سرپرستی رو حمایت میکنم، با بندبند وجودم کلمات داستان رو حس کردم و به شدت متاثر شدم... واقعا هیچکس نمیتونست به این زیبایی حال سرگشتگی رو تصویرسازی کنه...
علیرضا پیرى
۱۴۰۲/۸/۱۹
به نظرم تاریک‌ترین و تراژدى‌ترین آثار ادبیات ایرانى در این داستان نهفته است که هر لحظه مانند شعر هاى اخوان با خواندنش دشنه اى در پهلوى ادم وارد مى شود.
عاطفه دائی زاده
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
زیبایی داستان های هدایت که بر کسی پوشیده نیست حالا علاوه کنید صدای زیبای آقای رضوی رو من چند بار گوش دادم و لذت برم و پیشنهاد میدم حتماااا گوش بدین
aliasqar Rezaei
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
کتاب سگ ولگرد واقعا کتاب خیلی خوبیه و واقعا این اتفاق نه فقط برای پات افتاده بلکه برای خیلی از انسانها این اتفاق رخ داده
الف حسینی
۱۴۰۲/۸/۱۹
داستان نمادین، کوتاه، اما از یک نویسنده بزرگ، خواننده دنبال این است که داستان ادامه پیدا کند که چنین نمی‌شود
صادق
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
عالی! مگر‌ میشود‌ راجع‌ به‌ صادق‌ هدایت، سگ ولگرد، واستاد‌ بهروز‌ نظرسو‌ داد
تیام
۱۴۰۲/۶/۳
بسیار زیبا قلم صادق هدایت با صدای اقای بهروز رضوی بسیار دلنشین و جذاب هست
Iman Aletaha
۱۴۰۲/۴/۱۷
مگه میشه کتابی از صادق هدایت در دسته‌ی عالی قرار نگیره!؟
حسین صمدی
۱۴۰۲/۱/۶
کتابی بسیار زیبا ومانندهمیشه بی نظیر عز صادق هدایت
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سگ ولگرد

برای دریافت کتاب صوتی سگ ولگرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.