معرفی و دانلود کتاب صوتی موکل خطرناک

عکس جلد کتاب صوتی موکل خطرناک
قیمت:
۱۲۴,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موکل خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موکل خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موکل خطرناک

کتاب صوتی موکل خطرناک، رمانی مهیج و پلیسی‌ست که توسط نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی، جان گریشام نوشته شده است. در این داستان جذاب و نفس‌گیر، مارک و ریکی اِسوِی، وکیلی را می‌بینند که پیش از خودکشی‌اش به مارک رازی را می‌گوید. رازی که می‌تواند به قیمت جان‌شان تمام شود و مارک باید تصمیم بگیرد آن را فاش کند یا اینکه در سیستم قضایی آمریکا گرفتار شود. گفتنی‌ست که کتاب حاضر برنده‌ی جایزه‌ی نوجوانان اورگرین شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی موکل خطرناک

رمان موکل خطرناک (The Client)، نوشته‌ی جان گریشام (John Grisham)، با معرفی شخصیت مارک اِسوِی آغاز می‌شود. مارک به همراه برادر کوچک‌ترش ریکی و مادرش در حومه‌ی شهر ممفیس و در یک کاروان زندگی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی موکل خطرناک

یک روز که مارک و ریکی در اطراف خانه‌شان در حال سیگار کشیدن هستند، مردی را می‌بینند که می‌خواهد با گاز ماشینش خودکشی کند. مارک برای جلوگیری از این اقدام او، وارد می‌شود ولی مرد او را می‌گیرد و زمانی که در ماشین با مارک تنها می‌شود اعتراف می‌کند که نامش جروم کلیفورد و وکیلِ یکی از افراد مافیاست. مارک که تصمیم دارد با صحبت کردن او را از تصمیم به خودکشی منصرف کند، از او می‌خواهد بیشتر صحبت کند و جروم کلیفورد می‌گوید موکلش، بری مولدانو یا بری چاقوکش، اخیراً یکی از سناتورهای آمریکایی را به قتل رسانده و جسدش را پنهان کرده است و چون تنها کسی که از محل جسد اطلاع داشته، ویکلش جروم است، تصمیم دارد او را هم به قتل برساند. جروم که بسیار از مولدانو می‌ترسد، تصمیم به خودکشی گرفته است و حالا که مارک پیش اوست، می‌خواهد هر دو با هم خودکشی کنند. اما مارک در لحظه‌ی آخر موفق به فرار می‌شود و جروم با تفنگ خود را می‌کشد.

مارک و ریکی به خانه‌شان فرار می‌کنند و مارک به پلیس می‌گوید جسد جروم کلیفورد را دیده است. از طرف دیگر، ریکی که صحنه‌ی شلیک را از نزدیک دیده بود، دچار شوک روانی می‌شود و در بیمارستان بستری می‌شود. مارک پس از ورود پلیس، چیزی در مورد قتل سناتور و محل جسد نمی‌گوید ولی پلیس به او مشکوک می‌شود و او را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد. زنی به نام رجی، وکالت مارک را برعهده می‌گیرد و مارک متوجه می‌شود که می‌تواند به رجی اعتماد کند. رجی هم تمام تلاشش را به کار می‌بندد که از مارک و خانواده‌اش مراقبت کند.

از سوی دیگر، بری چاقوکش از ماجرای پیش‌آمده باخبر می‌شود و نیروهایش را به دنبال مارک می‌فرستد. همین مسئله است که داستان موکل خطرناک را بسیار جذاب می‌کند: مارک از سوی پلیس تحت فشار است که حقیقت را بگوید و از سوی مافیا تحت فشار است که حقیقت را پنهان نگه دارد. چه پلیس و چه مافیا برای رسیدن به اهداف‌شان دست به هر اقدامی می‌زنند و مارک به غیر از رجی، به هیچ کس نمی‌تواند اعتماد کند.

کتاب موکل خطرناک توسط انتشارات البرز و با ترجمه‌ی محمد قصاع منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی ماه آوا به گویندگی محمود هادی زاده تهیه کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی موکل خطرناک

در سال 1994، کارگردان مشهور آمریکایی، جوئل شوماخر (Joel Schumacher) فیلمی را بر اساس این رمان و با بازیگری سوزان ساراندون (Susan Sarandon)، تامی لی جونز (Tommy Lee Jones)، مری-لوئیز پارکر (Mary-Louise Parker) و برد رنفرو (Brad Renfro) ساخت. نقش‌آفرینی بازیگران این فیلم، تحسین منتقدین را در پی داشت و سوزان ساراندون را نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار کرد. در نهایت، این بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی بفتا (BAFTA) در بخش بهترین بازیگر زن شد و برد رنفرو نیز که برای اولین بار در فیلمی نقش‌آفرینی می‌کرد، برنده‌ی جایزه ستاره جوان و جایزه هنرمند جوان شد.

محبوبیت این فیلم سینمایی، باعث شد سریالی به همین نام و به بازیگری جوبت ویلیامز (JoBeth Williams) و جان هرد (John Heard) برای شبکه‌ی CBS ساخته شود.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی موکل خطرناک

  • برنده‌ی جایزه‌ی نوئل نقره‌ای کلرادو در بخش ادبیات نوجوانان در سال 1995
  • برنده‌ی جایزه‌ی نوجوانان اورگرین در سال 1996
  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio Bancarella در سال 1994

نکوداشت‌های کتاب صوتی موکل خطرناک

  • جان گریشام در اوج. (The Atlanta Journal)
  • بسیار جذاب و گیرا... جان گریشام کاری می‌کند که خواننده صفحات کتاب موکل خطرناک را بسیار سریع‌ ورق بزند. (San Francisco Chronicle)
  • جان گریشام استاد نوشتن داستان‌های تعقیب‌و‌گریز است. (واشنگتن پست)
  • این داستان سریع و تند، قلب شما از حرکت باز می‌دارد. (The Orlando Sentinel)

کتاب صوتی موکل خطرناک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های جنایی و پلیسی علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود. علاقه‌مندان به داستان‌های حقوقی و دادگاهی نیز از این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی موکل خطرناک می‌شنویم

کفش‌ها نوک‌تیز بود. جوراب‌های ابریشمی تقریباً تا زیر زانوهای پرموی بری مولدانو، یا بری چاقوکش، و یا فقط چاقوکش، اسمی که بیش از همه آن را دوست داشت می‌رسید. کت و شلوار سبز تیره، درخششی داشت که از نگاه اول دوخته شده از پوست سوسمار و یا سایر خزندگان به نظر می‌آمد. اما از نزدیک معلوم می‌شد که از پوست دوخته نشده و جنسش پلی‌استر است. در جلوی کت، دو ردیف دکمه دیده می‌شد. این لباس به تن صاحبش که اندامی ورزشکارانه داشت برازنده بود و وقتی در رستوران با وقار به سمت تلفن عمومی رفت به گونه‌ی خاص می‌درخشید. لباسش او را شبیه قاچاق‌چیان عمده‌ی مواد مخدر و سازمان‌دهنده‌ی مجرمان ساخته بود؛ که البته هیچ اشکالی نداشت. زیرا او بری چاقوکش بود و دلش می‌خواست مردم به او توجه کنند و با دیدنش مردی موفق را در نظر آورند، از او بترسند و از سر راهش کنار بروند.

موهایش با رنگ مشکی کاملاً رنگ شده بود تا اثری از موهای خاکستری باقی نماند. موهایش بلند بود و با ژل به سمت عقب شانه شده و به مدل دم اسبی کوچکی در آمده و تا یقه‌ی کت، فرود آمده بود. برای آرایش آن‌ها ساعت‌ها وقت صرف شده بود. گوشواره‌ی الماسی که در گوش چپش بود، می‌درخشید. دست‌بند طلای زیبا و گرانی درست در زیر ساعت الماس‌نشان رولکس، بسته شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
59 دقیقه
بخش اول
19 دقیقه
بخش دوم
24 دقیقه
بخش سوم
15 دقیقه
بخش چهارم
21 دقیقه
بخش پنجم
45 دقیقه
بخش ششم
16 دقیقه
بخش هفتم
41 دقیقه
بخش هشتم
35 دقیقه
بخش نهم
21 دقیقه
بخش دهم
25 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
10 دقیقه
بخش سیزدهم
35 دقیقه
بخش چهاردهم
24 دقیقه
بخش پانزدهم
24 دقیقه
بخش شانزدهم
24 دقیقه
بخش هفدهم
35 دقیقه
بخش هجدهم
30 دقیقه
بخش نوزدهم
33 دقیقه
بخش بیستم
30 دقیقه
بخش بیست و یکم
16 دقیقه
بخش بیست و دوم
34 دقیقه
بخش بیست و سوم
51 دقیقه
بخش بیست و چهارم
25 دقیقه
بخش بیست و پنجم
13 دقیقه
بخش بیست و ششم
32 دقیقه
بخش بیست و هفتم
33 دقیقه
بخش بیست و هشتم
31 دقیقه
بخش بیست و نهم
16 دقیقه
بخش سی‌ام
20 دقیقه
بخش سی و یکم
21 دقیقه
بخش سی و دوم
25 دقیقه
بخش سی و سوم
21 دقیقه
بخش سی و چهارم
20 دقیقه
بخش سی و پنجم
19 دقیقه
بخش سی و ششم
35 دقیقه
بخش سی و هفتم
22 دقیقه
بخش سی و هشتم
17 دقیقه
بخش سی و نهم
10 دقیقه
بخش چهلم
24 دقیقه
بخش چهل و یکم
4 دقیقه
بخش چهل و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موکل خطرناک
نویسنده
مترجممحمد قصاع
راویمحمود هادی زاده
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موکل خطرناک

Siavash Hosseini Fard
۱۴۰۲/۹/۹
خوانشی خوب و عالی ولذت بخش از دلایل اصلی بود که تصمیم گرفتم این مطلب رو بنویسم و یکی دیگر از نکات قوت این کتاب، توانایی جان گریشام در ایجاد تنش و جذابیت در داستان است. او با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تغییرات پیچیده در داستان، ایجاد شخصیت‌های پیچیده و تنش‌های روانی، خواننده را به خود جذب می‌کند،
حبیب صفری اوریمی
۱۴۰۲/۸/۷
کتاب خوبیه فقط بخش چهارده اشکال فنی داره... لطفا برطرف کنید. چون جای حساس داستان قطع میشه. داستان کتاب اینقدر حساس و جالب و نفس گیره که حتی یک دقیقه شم حیفه از دست بدیم. سپاس از تهیه کنندگان این اثر شگفت
حسین رومنجانی
۱۴۰۲/۷/۲۰
کتاب واقعا خوب بود، از همه نظر جذاب بود، اما به عقیده من بعضی مخاطبین با در نظر گرفتن تمام شخصیت‌ها، انتظار دارن که در نهایت عاقبت یک یک اون‌ها رو هرچند بتونن حدس بزنن، اما بازم از زبان داستان نویس کامل بشنوه، ممنون
Abolfazl jln
۱۴۰۲/۷/۱۶
علی رغم شروع پرجذبه کتاب اغراق در سطح فهم و ادراک یک کودک ۱۱ساله (مارک) و توجیه بی معنای کتمان حقیقت توسط این کودک و وکیلش که بیشتر به دنبال خودنمایی است از جاذبه کتاب می‌کاهد و در برخی مقاطع واقعا خسته کننده است.
الهام سلیمی
۱۴۰۲/۸/۱۱
بدون اغراق کسل کننده‌ترین و بی محتواترین رمانی بود که تا اینجای زندگیم دیدم. کاملا مشخصه نویسنده فقط قصد پر کردن صفحات رو داشته. وقتی تموم شد فقط احساس کردم باری از دوشم برداشته شد.
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۸/۱
کتاب بسیار زیبا و هیجان انگیز است. مثل تماشای یک فیلم سینمایی جذاب هست. تا آخرین لحظه هیجان انگیز بود، ی قسمت‌هایی از داستان خیلیی نفسگیر و پر استرس بود. توصیه میکنم حتما خریداری و گوش بفرمایید.
پیام پورمرادیان
۱۴۰۲/۹/۲۵
در میان کتابهای جان گریشام که شاهکار ان هیات منصفه فراری ست این کتاب هم تم جنایی و معمایی دارد و تا پایان جذابیت خود را در جد توان حفظ می‌کند، روایت کتاب هم روایت خوبی ست.
مریم اسدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
با سپاس فراوان از کتابراه
دوستانی که کتابهای جان گریشام رو خوندم میدونند که بسیار مهیج و جالبند، توصیه میکنم اینم بخونید یا بشنوید، صدای گوینده هم عالیه
ماندانا ناظمی
۱۴۰۲/۸/۲۴
بسیار کتاب جالبی بود فقط شخصیت پسرک زیادی بولد شده بود جوری که اواخر داستان یه تنه با همه حریف شده بود که اغراق آمیز بود
آناهیتا ایزدی
۱۴۰۲/۶/۲۲
کتاب بسیار جذابی بود مخصوصا همکاری پسر بچه 12 ساله با وکیلش
پسر 12 ساله خیلی باهوش و با استعداد بود و شخصیت جالبی در کتاب موکل داشت
دیانا حکیمیان
۱۴۰۳/۱/۱۰
روای فوق العاده بود. هر نقش رو منحصر به فرد صداشو درمیاورد. کتابش قشنگ بود. داستان یک پسر بچه بسیار باهوش
Farhad Firoozabad
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
رمان بسیار خوب و قوی بود، از اون دسته رمان‌ها است که آدم هر از گاهی هوس میکنه دوباره بخونه یا گوش کنه
ساناز اسعدی
۱۴۰۲/۸/۶
من عاشق پسر بچه داستان شدم، داستان قشنگی بود خیلی روان و ساده و جذاب، راوی هم واقعا احرای خوبی داشت
سارا
۱۴۰۲/۹/۱۲
خوب بود. ارزش گوش دادن داره.
فقط در شخصیت پردازی کودک توسط نویسنده کمی اغراق شده.
نسیم نوروزبیگی
۱۴۰۲/۹/۲۲
کلا جان کریشام هیچ وقت نویسنده مورد علاقه‌ام نبود. یک کتاب خیلی کشدار بود
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موکل خطرناک

برای دریافت کتاب صوتی موکل خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.