معرفی و دانلود کتاب صوتی عروس بید

عکس جلد کتاب صوتی عروس بید
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عروس بید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عروس بید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عروس بید

مجموعه‌ای شنیدنی متشکل از ده داستان کوتاه به قلم یوسف علیخانی. داستان‌های کتاب صوتی عروس بید همچون دیگر آثار این نویسنده اغلب در فضایی روستایی و به‌دور از هیاهوی صنعتی شهر روایت می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی عروس بید

یوسف علیخانی که زاده و بزرگ‌‎شده در روستای میلَک در توابع الموت قزوین است، در نگارش داستان‌های مجموعه‌ی عروس بید، از تجربه‌ی زیسته‌ی خود به‌خصوص در سال‌های کودکی بهره‌ی فراوانی جسته است. او در بن‌مایه‌ها، شخصیت‌پردازی‌ها و فضاسازی‌های اغلب آثار خود، به‌خصوص داستان‌های این مجموعه، از مضامین روستایی‌مآبانه به‌وفور استفاده کرده است؛ موضوعاتی که تجربه‌ی بی‌واسطه‌ی نویسنده با آنان، داستان را از غنا و تأثیرگذاری منحصربه‌فردی برخوردار می‌سازد.

زبان یکی از عناصر حائز اهمیت در آثار داستانی یوسف علیخانی به شمار می‌رود. این نویسنده که خود نیز در مقام کتاب‌خوان این اثر ظاهر می‌شود، از ظرافت‌های زبانی قومی وام گرفته است تا آثار خود را حلاوتی دیگر ببخشد. آنچه این کتاب را با دیگر آثار یوسف علیخانی متمایز می‌کند، در این است که نویسنده در داستان‌های مجموعه‌ی عروس بید به شیوه‌ای منحصربه‌فرد از جان‌بخشی به حیوانات، کوه‌ها و گیاهان استفاده کرده است.

خواندن و شنیدن داستان‌های کتاب صوتی عروس بید، همچون گشت‌وگذاری کوتاه در موزه‌ی مردم‌شناسی روستایی است که شخصیت‌های این ده داستان در آن زندگی می‌کنند. «پناه بر خدا»، «آقای غار»، «هراسانه»، «پنجه»، «رتیل»، «جان‌قربان»، «عروس بید»، «مرده‌گیر»، «بیل سر آقا» و «پیر بی‌بی» عناوین آثاری هستند که در این کتاب صوتی آن‌ها را با صدای نویسنده، یوسف علیخانی، می‌شنوید. فضاسازی‌های مأنوس، شخصیت‌پردازی‌های آشنا و لحن شاعرانه در کنار توانایی منحصربه‌فرد نویسنده در روایتگری و داستان‌پردازی، کتاب صوتی عروس بید را به اثری شنیدنی تبدیل کرده است.

نشر صوتی آوانامه به‌اتفاق نشر آموت، انتشار کتاب صوتی عروس بید را بر عهده گرفته است.

کتاب صوتی عروس بید برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ادبیات معاصر ایران را به شنیدن کتاب صوتی عروس بید دعوت می‌کنیم.

با یوسف علیخانی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده در فروردین 1354 در روستای میلک از توابع الموت واقع در استان قزوین به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات عرب در دانشگاه تهران تکمیل کرد و از همان زمان در تهران ماندگار شد. یوسف علیخانی علاوه بر نگارش آثار داستانی و تألیف کتاب‌های پژوهشی به مدیریت نشر آموت نیز مشغول است. از میان کتاب‌های منتشرشده‌ی او می‌توان به عناوینی همچون «زاهو»، «خاما»، «اژدهاکشان» و «قدم‌به‌خیر مادربزرگ من بود» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی عروس بید می‌شنویم

سرخه‌کوهی‌ها می‌دانستند پنجه خورده به پشت پنجعلی، پسر مشتی‌نجات، که چهارشنبه‌روز آمدند میلک و یکراست رفتند دم امامزاده و بست نشستند تا از توی صحن بیاید بیرون. دوروبرش را برانداز کند که کسی می‌بیندش یا نه، و آن‌وقت خداحافظی کند با آقا و برود با احترام از کنار تنه‌ی درخت خشکیده‌ی بغل‌دست امامزاده بالا، که مثل زخمی ناجوش توی قبرستان مانده بود. زنی بود با پیرمردی و بچه‌ای شیرخواره در بغل زن. سرخه‌کوهی شناختن نمی‌خواست، که زن‌هایشان دستمال سر را یک‌وری می‌بستند زیر گلو و گل درست می‌کردند و مردهایشان هنوز کرباس به پا داشتند. پنجعلی که نگاه کرد به پشت سر، و امامزاده را با تیرچوبی‌های ایوان و گنبد سفید توی چشم‌هایش پر کرد، شنید زن به پیرمرد گفت: «خودشه. یک سفر که بیامده بودم میلک، بدیده بودمش.» پیرمرد بچه شیرخواره را از بغل زن گرفت و شکم بچه را داد به ستون زانوی استخوانی‌اش و سر بچه خم شد رو به خاک خشک و علف‌های آفتاب‌برده‌ی میان سنگ‌قبرها. پنجعلی پا برداشت که برود سمت حیاط مسجد و آن‌وقت بپیچد توی آبادی، که ظل آفتاب فقط صدای جیرجیرک داشت و صدای پایی تا هیچ‌جا شنیده نمی‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
داستان اول: پناه بر خدا
32 دقیقه
داستان دوم: آقای غار
30 دقیقه
داستان سوم: هراسانه - یک
22 دقیقه
داستان سوم: هراسانه - دو
18 دقیقه
داستان سوم: هراسانه - سه
17 دقیقه
داستان چهارم: پنجه
19 دقیقه
داستان پنجم: رتیل
33 دقیقه
داستان ششم: جان‌قربان
25 دقیقه
داستان هفتم: عروس بید
29 دقیقه
داستان هشتم: مرده‌گیر
14 دقیقه
داستان نهم: بیل سر آقا
25 دقیقه
داستان دهم: پیر بی‌بی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عروس بید
نویسنده
راوییوسف علیخانی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عروس بید

رویا روضاتیان
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
مثل بقیه‌ی داستانهای اقای علیخانی عالی بود. خوانش هم بینظیر.
🌹🌹🌹
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عروس بید

برای دریافت کتاب صوتی عروس بید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.