معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق سال‌های وبا

عکس جلد کتاب صوتی عشق سال‌های وبا
قیمت:
170000 تومان - 17.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق سال‌های وبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق سال‌های وبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق سال‌های وبا

کتاب صوتی عشق سال‌های وبا روایت عشقی‌ست که آتش آن بعد از پنجاه سال و نه ماه و چهار روز هنوز شعله‌ور است. گابریل گارسیا مارکز در این رمان پرفروش ماجرای فرمینا و فلورنتینو را به تصویر می‌کشد. آن‌ها در سال‌های جوانی دلداده‌ی یکدیگر بودند اما به دلایلی از هم جدا شدند، در حالی که هرگز دلداده‌ی خود را فراموش نکردند... . انتشار این اثر دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات را برای مارکز به دنبال داشت.

درباره‌ی کتاب صوتی عشق سال‌های وبا

«من این راه دراز را آمدم که تو را ببینم....» جمله‌ی آغازین شعر شمس لنگرودی بهترین توصیفی است که می‌توان از اثر معروف گابریل گارسیا مارکز (Gabriel García Márquez) انجام داد. فلورنتینو و فرمینا دو عاشق کتاب صوتی عشق سال‌های وبا (Love in the Time of Cholera) هستند، دو جوان کم‌تجربه و پرشور که بدون توجه به تفاوت طبقاتی به هم دل می‌بازند. پدرِ فرمینا آن‌ها را از یکدیگر دور می‌کند اما خاطره‌ی ایام کوتاه عاشقی هرگز از لوح قلبشان پاک نمی‌شود،‌ تا پنجاه سال بعد که اتفاقاتی عجیب آن‌ها را با هم روبه‌رو می‌سازد.

با این حال عشق رمان معروف مارکز از نوع شیفتگی نوجوانی نیست. او کتاب پیش‌رو را در 58 سالگی منتشر کرد، یعنی در مرز ورود به سالمندی و دل‌باختگان داستان عشق سال‌های وبا نیز مانند او در آستانه‌ی پیری هستند. درحالی که بیشتر جوامع در این سن می‌کوشند قالب پیرمردان و پیرزنانی محروم از روح زندگی را بر اعضای خود تحمیل کنند، این دو هنوز افکار و احساساتی مشتاقانه درباره‌ی عشق را در دل و جان می پرورانند. به جهت درک آنچه برای شخصیت‌های داستان اتفاق می‌افتد باید پنج دهه به عقب برگردیم.

آن‌ها پس از جدایی‌شان مسیری جداگانه و متفاوت را در پیش گرفتند. فرمینا با جوونال اوربینو، پزشکی ثروتمند ازدواج کرد و شأن اجتماعی آن دو همواره مورد غبطه‌ی دیگران قرار می‌گرفت. در طرف دیگر فلورنتینو آریزا حرفه خانوادگی‌اش یعنی دریانوردی را پیش می‌گیرد. او هزاران هزار کیلومتر در دریا سفر می‌کند، صدهابار طعم محبت زنانی از سراسر دنیا را می‌چشد و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیماید.

زندگی کنونی فلورنتینو و فرمینا ایده‌آل به‌نظر می‌رسد اما بی‌معنایی آرام آرام خوشبختی ظاهری آن‌ها را پوچ می‌کند. زن در طول سال‌های طولانی ازدواجش نارضایتی عمیقی دارد که از اختلاف‌های شخصیتی او و همسرش ریشه می‌گیرد. مرد هم با وجود ثروت روزافزون و ارتباط با معشوقه‌هایی متعدد، حقیقتا به هیچ‌کدام دل نمی‌بازد. او هنوز منتظر روزی است که فرمینا را به دست آورد و بدون احساس شرم از بی‌بند‌وباری‌اش، فقط نگران روزی است که محبوب ایام جوانی، از ماجراجویی‌هایش آگاه شود.

شخصیت‌های کتاب صوتی عشق سال‌های وبا از ازدواج و تنهایی، ثروت و فقر، اسارت در روزمرگی و بی‌تعلقی عبور کرده‌اند و حالا در ابتدای سالمندی، متوجه می‌شوند از آنچه واقعا می‌خواسته‌اند محروم مانده‌اند: عشق. به همین دلیل زمانی که همسر فرمینا فوت می‌کند، فلورنتینو بدون معطلی خودش را به مراسم تشییع می‌رساند. او به خاکسپاری آمده تا به محبوب سال‌های دورش بگوید: «پنجاه سال و نه ماه و چهار روز، این مدت زمانی است که من عشق تو را در وجود خود حمل کرده‌ام.» اما واکنش فرمینا چه خواهد بود؟ آیا او می‌تواند عشقی جدید را بپذیرد؟ دلدادگی زمانی که شصت سال سن داریم چگونه خواهد بود؟ این سوالی است که گابریل گارسیا مارکز به‌شکلی تحسین‌برانگیز به آن جواب می‌دهد.

در انتهای معرفی باید گفت رمان پرفروش عشق سال‌های وبا از انتشارات روزگار، توسط اسماعیل قهرمانی پور به فارسی ترجمه شده و انتشار نسخه‌ی صوتی آن به همت استودیو نوار میسر گشته است.

جوایز و افتخارات کتاب عشق سال‌های وبا

  • یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی جهان
  • برنده‌ی جایزه Audio (کتاب لس‌آنجلس‌تایمز) برای ادبیات داستانی در 1988
  • جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 1982 و بعد از انتشار این اثر به گابریل گارسیا مارکز اهدا شد

اقتباس سینمایی از کتاب عشق سال‌های وبا

گابریل گارسیا مارکز همواره در برابر اقتباس‌های هنری از آثارش مقاومت می‌کرد اما اسکات استیندورف، تهیه‌کننده آمریکایی سه سال را به تلاش برای راضی کردن او گذراند. در نهایت مارکز اجازه‌ی ساخت اثری سینمایی را به او داد. فیلم عشق سال‌های وبا در 2007 منتشر شد؛ اثری با فروش نسبتا کم اما دوست‌داشتنی و محبوب در میان طرفداران این رمان. خاویر باردم در نقش فلورنتینو آریزا، جوانا متزوجورنو نقش فرمینا دازا و بنجامین برت نقش دکتر جوونال اوربینو را در این فیلم برعهده داشتند. براساس مصاحبه‌ای که این تهیه‌کننده با مجله‌ی Revista Semana انجام داد گابریل گارسیا مارکز از اقتباس سینمایی کاملا راضی بوده و پس از مشاهده‌ی نسخه منتشر نشده فیلم در مکزیک، با فریادی از شادی عوامل آن را تشویق کرده است.

نکوداشت‌های کتاب عشق سال‌های وبا

  • داستانی از قدرت شگفت‌انگیز عشق. (Newsweek)
  • درخشان، پرکشش و جادویی... در یک کلام عالی است! ( Chicago Tribune)
  • رمان عشق سال‌های وبا درخشان و دلخراش ممکن است یکی از بزرگترین داستان‌های عاشقانه دنیا باشد. (The New York Times Book Review)
  • گابریل گارسیا مارکز با داستان‌سرایی فریبنده و استادانه‌اش عشق را مانند منجی زندگی به ما نشان می‌دهد، نیرویی که زندگی را ارزشمند می‌کند.(Newsday)
  • کتابی باشکوه درباره عشق، مرگ، خاطرات فراموش‌شدنی و تقدیر ناگزیر پیری. (The Washington Post Book World)

کتاب صوتی عشق سال‌های وبا مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر برای تمامی دوستداران رمان‌های عاشقانه، ادبیات لاتین و شیفتگان قلم گابریل گارسیا مارکز اجباری است.

با گابریل گارسیا مارکز بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی بزرگ در سال 1928 در کشور کلمبیا و در دهکده‌ای به نام آراکاتاکا چشم به جهان گشود. مارکز به پیشنهاد پدر و مادرش به تحصیل در رشته‌ی حقوق پرداخت و خیلی زود متوجه شد که به آن علاقه‌ای ندارد. بنابراین در کنار تحصیل به کار روزنامه‌نگاری روی آورد. او علاوه‌بر رمان بی‌نظیر صد سال تنهایی آثاری مانند «عشق و شیاطین دیگر»، «پاییز پدر سالار» و «کسی که به سرهنگ نامه می‌نویسند» را خلق کرده است. گابریل گارسیا مارکز سرانجام در سال 2014 و در‌حالی‌که مبتلا به بیماری فراموشی شده بود، در سن 87 سالگی درگذشت.

جوایز و افتخارات گابریل گارسیا مارکز

  • برنده‌ی جایزه Neustadt در سال 1972
  • برنده جایزه نوبل ادبیات در 1982
  • یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان دنیا
  • دریافت دکترای افتخاری ادبیات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک

در بخشی از کتاب صوتی عشق سال‌های وبا می‌شنویم

آقای فلورنتینو آریزا که در میان آن جمع از شخصیت‌های مهم شهر، به چشم نخورده بود، دردی را در قلب خود حس کرد. خانم فرمینا دازا در میان شلوغی تسلیت گویان، او را نشناخته بود هرچند که او در میان خدمت‌کننده‌ها بیشتراز همه در تکاپو بود. این او بود که در میان سردرگمی آبدارخانه، دستور دم کردن قهوه به‌اندازه‌ی کافی را داد و یا وقتی همسایه‌ها صندلی به تعداد کافی برای امانت دادن نداشتند، این او بود که آن‌ها را از جایی فراهم کرد و باز هم او بود که وقتی دید در داخل خانه جا به اندازه‌ی کافی برای چیدن حلقه‌های گل وجود ندارد، دستور داد بقیه را در پاسیو جای بدهند.

همه‌ی دقتش را هم به کار برد تا مشروب کنیاک به اندازه‌ی کافی برای پذیرایی از مهمانان جشن بیست‌وپنجمین سالگرد ازدواج دکتر لاسیدس اُلی ولا فراهم نیاورد که حالا در اثر شنیدن خبر ناگوار درگذشت استاد معظم وی، خودشان را رسانده بودند و اینک برای ادامه‌ی جشن‌شان در خیاط، دور آن درخت انجیر معابد نشسته بودند. و باز هم او بود که دانست وقتی آن طوطی گریزان بعد از نیمه شب با سری افراشته و بال‌هایی گشوده، در میانه‌ی سالن پذیرایی پیدایش شد چه واکنشی نشان بدهد؛ زیرا از حالت آن پرنده معلوم بود که توبه کرده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
56 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
59 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
39 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
28 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
14 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
35 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
21 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
32 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
20 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
52 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
30 دقیقه
بخش دوم - قسمت ششم
30 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
40 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
44 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
44 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
51 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
14 دقیقه
بخش سوم - قسمت ششم
33 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
54 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
53 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سوم
48 دقیقه
بخش چهارم - قسمت چهارم
49 دقیقه
بخش چهارم - قسمت پنجم
38 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
45 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
42 دقیقه
بخش پنجم - قسمت سوم
44 دقیقه
بخش پنجم - قسمت چهارم
31 دقیقه
بخش پنجم - قسمت پنجم
27 دقیقه
بخش پنجم - قسمت ششم
40 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
43 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش ششم - قسمت سوم
34 دقیقه
بخش ششم - قسمت چهارم
31 دقیقه
بخش ششم - قسمت پنجم
41 دقیقه
بخش ششم - قسمت ششم
41 دقیقه
بخش ششم - قسمت هفتم
64 دقیقه
بخش ششم - قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق سال‌های وبا
نویسنده
مترجماسماعیل قهرمانی پور
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
170000 ت - 17.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق سال‌های وبا

جمشید شاوری زاده
۱۴۰۲/۷/۴
با سلام به نظر من اینکه گابریل گارسیا مارکز را غول ادبیات رومانی نویسی نامیده‌اند بیراه نبوده و فقط ذهن فوق‌العاده خلاق یک انسان استثنایی توان نگارش چنین اثری را داراست، همه چیز این اثر عالی بود نویسنده عالی، کتاب عالی، گوینده عالی همه چیز عالی
از کتابراه بابت ارائه این اثر صوتی زیبا ممنونم
سارا رشیدی
۱۴۰۲/۵/۹
خوانش زیبا و صحیح با صدای دلنشین خواننده، داستان جذاب که با تاکید و مکثهای بموقع کاملا قابل تصور بود.
Anahita Zarghami
۱۴۰۲/۱/۲۱
من دوست داشتم، منتها اسم مرد نقش اول داستان با زن نقش اول خیلی شبیه بود گیج میشدم 😅
ندا قربانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
توصیفات و نثر و صدای عالی گوینده، ولی شخصیت اول مرد داستان رو اصلا دوست نداشتم.
صنم
۱۴۰۲/۳/۱۶
مرسی آقای رضوانی برای بیان گرم و هیجان انگیزتون مثل همیشه😍😍
Shahrokh Shahabi
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
داستانی زیبا با خوانشی گرم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق سال‌های وبا

برای دریافت کتاب صوتی عشق سال‌های وبا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.