معرفی و دانلود کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم

عکس جلد کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم
قیمت:
۵۷۰۰۰ 39900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم

کتابی برای مقابله با اعتیاد! دیپاک چوپرا در کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم، کارآمدترین راهکارهای شناخته‌شده در جهت مقابله با انواع اعتیاد و عادت‌های منفی را به شما ارائه داده است. گوش سپردن به این اثر صوتی، به شما کمک می‌کند تا رفتارها و عواطف خود را به بهترین شکل ممکن کنترل کرده، و زندگی خود را به طرزی صحیح مدیریت کنید.

درباره کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم:

بی‌تردید اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات در تمام جوامع است. تا جایی که دولت‌ها مجبورند هر ساله بودجه‌ی فراوانی را به جبران خسارت‌های برآمده از اعتیاد اختصاص دهند؛ خسارت‌هایی نظیر بیماری و مرگ، افزایش بزهکاری، بروز معضلات فرهنگی و نظایر این‌ها. علاوه بر این‌ اثرات اجتماعی گسترده، اعتیاد می‌تواند در زندگی فرد فردِ آحاد جامعه نیز تأثیرات مخرب فراوانی بگذارد. تأثیراتی که کمترینِ آن‌ها مختل شدن روند عادی زندگی، و کند یا متوفقف شدن روندِ ترقیِ شخص در حیطه‌های گوناگون است.

با این همه، نباید فراموش کنیم که طیف وسیعی از عادت‌ها هستند که می‌توانند شکل اعتیاد به خود بگیرند؛ به عبارتی، وقتی بحث اعتیاد به میان می‌آید، ذهنمان نباید لزوماً به سراغ مواد مخدر، مشروبات الکلی، سیگار و ... برود؛ زیرا جز اینها نیز امور فراوانی وجود دارند که می‌توانند ما را معتاد خود سازند.

دیپاک چوپرا در کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم (Overcoming addictions)، کوشیده تا اعتیاد را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهد. او ضمن برشمردن مصداق‌های بارز اعتیاد نظیر اعتیاد به سیگار و مواد مخدر، به اشکال ظریف‌‌تر، پنهان‌تر، اما به همان اندازه مخرب اعتیاد نیز توجه داشته، و برای مواجهه با آن‌ها نیز راهکارهایی ارائه داده است.

مثلا پیروی از یک رژیم غذایی خاص یا علاقه‌ی افراطی به یک ماده‌ی خوراکی، شکل مرسومی از اعتیاد است که تبعات منفی آن در زندگی غالباً جدی گرفته نمی‌شود. همینطور اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چنین ویژگی دارند و یا حتی اهتمام بیش از اندازه به یک فعالیت تفریحی خاص و مواردی از این دست.

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) اعتقاد دارد که هر عادتی که به نوعی جنبه‌های گوناگون زندگی انسان را تحت تأثیر قرار دهد، شکلی از اعتیاد است و لازم است که فکری به حال آن شود. او از این منظر کوشیده به تمام انواع زیان‌بار اعتیاد، به یک اندازه بپردازد، و برای پیشگیری از آن‌ها و یا مداوای‌شان، توصیه‌هایی علمی، سودمند، و تا جای ممکن عملی پیشنهاد دهد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم:

- دیپاک چوپرا به دلیل رویکرد جدید خود که حاصل ترکیب سنت‌های درمانی کهن با تحقیقات مدرن است، باید به عنوان یک بقراط امروزی مورد ستایش قرار گیرد. (ایرو کوپسینت، شیکاگو سان تایمز)

- نوشته‌های دکتر چوپرا زیبا، قدرتمند و برآمده از عقل سلیم‌اند. (کورتنی جانسون، نویسنده کتاب هنری جیمز و تکامل آگاهی)

- دکتر چوپرا اطلاعاتی را در اختیار مخاطیبن خود قرار می‌دهد که در داشتن زندگی‌ای پربار و سالم، به آن‌ها یاری می‌رساند. (برنی سیگل، نویسنده کتاب عشق، پزشکی و معجزات)

کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم مناسب چه کسانی است؟

افرادی که خود را درگیر یکی از اشکال اعتیاد می‌بینند، مخاطبین اصلی این کتاب صوتی‌اند.

دی‍پ‍اک چوپرا را بیشتر بشناسیم:

وی پزشک آمریکایی با اصالت هندی‌ست که تاکنون بیش از 50 کتاب در زمینه‌ی سلامت و طبابت نوشته است. آثار او به سبب ترکیب نگرش‌های طب سنتی با رویکردهای پزشکی مدرن، در جوامع علمی جهان زبانزد و مشهورند. لازم به ذکر است که دکتر چوپرا سابقه‌ی عضویت در کالج پزشکان آمریکا را نیز در کارنامه‌‌ی خود دارد. وی همچنین مدتی استاد کمکی دانشکده مدیریت کلوگ و از دانشمندان ارشد سازمان گالوپ بوده است. گفتنی است که آثارش تاکنون به بیش از سی و پنج زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. برخی از مهم‌ترین کتاب‌های او عبارتند از: «ابرمغز، سلامتی کامل، چگونه خدا را بشناسیم، هفت قانون معنوی برای والدین، اثر سایه، کتاب اسرار.»

در بخشی از کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم می‌شنویم:

اعتیاد به سیگار: نقش توتون و تنباکو در زندگی آمریکاییان، یکی از داغ‌ترین موضوعاتی است که هم‌اکنون مطرح می‌باشد. برخلاف وحدت نظری که در مورد استعمال مواد مخدر و یا الکل وجود دارد، توافق چندانی درباره‌ی کم و کیف کشیدن سیگار وجود ندارد. در عمل همه‌ی پزشکان استعمال دخانیات را تقبیح می‌کنند، اما سخت تحت تاثیر علایق شدید گروه‌های ذی نفع مالی و شرایط سیاسی، استعمال دخانیات تشویق می‌شود. و به رغم آنکه روی پاکت‌های سیگار به خطرناک بودن استعمال دخانیات اشاره شده است، دولت فدرال و حکومت‌های ایالتی، از ناحیه‌ی مالیالت سیگار درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب می‌کنند. و در نتیجه، مبارزه با استعمال دخانیات، جدی گرفته نمی‌شود. در شرایط موجود، توتون یک محصول قانونی‌ است و در سطح دولت فدرال نیز، اقدامی جدی برای برخورد با سیگار انجام نمی‌گیرد. با این حال سیگار مسئول مرگ یک‌هزار آمریکایی در هر روز است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
بخش اول: معنای اعتیاد - یک: جوینده‌ی گمراه
9 دقیقه
دو: رسیدگی به معنویات
19 دقیقه
سه: عمل، خاطره، میل
27 دقیقه
چهار: گونه‌ی ذهنی - جسمانیِ شما
30 دقیقه
بخش دوم: تجربه‌ی اعتیاد - پنج: اعتیاد به الکل
26 دقیقه
شش: اعتیاد به مواد مخدر
20 دقیقه
هفت: اعتیاد به سیگار
23 دقیقه
هشت: اعتیادهای غذایی
13 دقیقه
نه: سایر منابع اعتیاد
4 دقیقه
بخش سوم: بازیابی تعادل
8 دقیقه
ده: مراقبه
12 دقیقه
یازده: ورزش
3 دقیقه
دوازه: برنامه‌ی غذایی متعادل‌کننده‌ی واتا
12 دقیقه
سیزده: نشاط ، جان کلام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
راوینسرین نعمتی
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۵۷۰۰۰ 39900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم

abbas masjedian
۱۴۰۰/۱۱/۶
کتاب عالی.. فقط صدای گوینده بسیار بسیارتند و بد بود. انگار داره انشا‌ٔ میخونه.... هیچ حسی در گفتار خواننده دیده نمیشه... فقط تند تند میخونه..
mohammad reza
۱۴۰۱/۳/۲۳
کتاب در ذات خیلی خوبه ولی گوینده انگار عجله داره یا انگار میخواد رکورد تندخوانی رو بزنه
اگه میخواین این کتاب رو بخرید متنیش بهتر می‌تونه باشه
ali saedpanah
۱۴۰۱/۶/۲۶
کتاب خوبی است بیشتر برای دانشجویان کاربرد دارد
ادریس باسامی
۱۴۰۱/۶/۲۴
واقعا اگر توجه کنیم به گفته هایش و عمل کنیم.. معجزه میکند
نعمت سلاطی
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
باساس واقعیت علمی با کارکرد مغزمان اشنا شدم
Mehdi Zare
۱۴۰۰/۵/۱۸
خیلی تند میخونه اصلا خوب نیست
امیر رضا برادری
۱۴۰۰/۴/۲۹
تاثیر گذاره تا حدودی
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم

برای دریافت کتاب صوتی غلبه بر عادت‌های مزاحم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.