معرفی و دانلود کتاب صوتی عادت‌های اتمی

عکس جلد کتاب صوتی عادت‌های اتمی
قیمت:
79000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عادت‌های اتمی

کتاب صوتی عادت‌های اتمی نوشته جیمز کلیر، یک راهنمای عملی و جامع برای برای ایجاد عادت‌های خوب و هم‌چنین شکستن عادت‌های بد است.

کتاب صوتی عادت‌های اتمی (Atomic habits)، با بیانی روان و جذاب، به مخاطب می‌آموزد که چگونه با شناسایی عادت‌های کوچک و مدیریت آن‌ها، هر روز 1% بهتر شویم و بهتر زندگی کنیم، زیرا همین رفتارها و عادت‌های کوچک است که تعیین می‌کند پس از 5 سال کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!

عادت‌های بد زندگی شما تکرار می‌شوند نه به دلیل اینکه تمایلی به تغییر دادن آن‌ها ندارید، بلکه به این دلیل است که شما برای تغییر عادت‌های بد خود سیستم اشتباهی انتخاب نموده‌اید. اگر در تغییر عادت‌هایتان دچار مشکل شده‌اید، در واقع مشکل شما نیستید، بلکه سیستمی است که بر پایه آن عمل می‌کنید. این موضوع، فلسفه کلیدی کتاب عادت‌های اتمی است؛ شما تا سطح اهداف‌‌تان بالا نمی‌روید، بلکه تا سطح سیستم‌هایتان پایین می‌آیید. در این کتاب، به برنامه‌ای اثبات شده برای رسیدن به سطوح بالاتری دست خواهید یافت.

اساس کتاب عادت‌های اتمی مدل چهار مرحله‌ای جیمز کلیر (James Clear)، برای عادت‌ها است، سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش و چهار قانون تغییر رفتار است که این مراحل را تکامل می‌بخشند. امکان دارد مخاطبانی که پیش‌زمینه‌ی روانشناسی دارند، برخی از این اصطلاحات را در شرطی‌‌سازی عامل شنیده باشند که ابتدا با شرح «تحریک، پاسخ، پاداش» توسط اسکینر در دهه‌ی 30 میلادی بیان شد و اخیرا با عبارت «سرنخ، روتین، پاداش» در کتاب «قدرت عادت» نوشته‌ی چارلز داهیگ محبوبیت یافته است.

دانشمندان علوم رفتاری همچون اسکینر دریافتند که اگر پاداش یا تنبیه صحیح را ارائه کنید، می‌توانید افراد را تحریک کنید که به شیوه‌ای معین عمل نمایند. اما در حالی‌ که مدل اسکینر به‌ خوبی شرح داد چگونه یک محرک بیرونی بر عادت‌های ما تاثیر می‌گذارد، اما نتوانست به‌ خوبی درباره‌ی تاثیرگذاری افکار، احساسات و باورهای ما بر رفتارمان توضیح بدهد. در دهه‌های اخیر، دانشمندان شروع به تعیین رابطه‌ی میان افکار، احساسات و رفتارمان کردند.

موقعیت به موقعیت، روز به روز، ساعت به ساعت، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه رفتار انسان پیوسته در حال تغییر است. اما این کتاب در مورد مسائلی است که تغییر نمی‌کند. درباره‌ی اصول رفتار انسانی است. اصول جاودانی که هر سال می‌توانید به آن اتکا کنید. ایده‌هایی که می‌توانید کسب‌وکارتان را پیرامونش بسازید، خانواده را حول آن شکل دهید و زندگی را پیش ببرید.

(کتاب حاضر مجددا با گویندۀ جدید ضبط و منتشر شده است.)

در کتاب صوتی عادت‌های اتمی می‌آموزیم چگونه:

- بر نبود انگیزه و اراده غلبه کنیم.
- سیستمی طراحی کنیم که هر روز 1٪ بهتر شویم.
- عادت‌های بد را بشکنیم و به عادت‌های خوب بچسبیم!
- محیط‌مان را طوری طراحی کنیم که در آن موفقیت آسان‌تر باشد.
- هویت قوی‌تری را توسعه دهیم و به خودمان اعتقاد داشته باشیم.
- تغییرات کوچک و ساده‌ای ایجاد کنیم که نتایج بزرگی به همراه دارند.
- و مهم‌تر از همه، چگونه این ایده‌ها را در زندگی واقعی‌مان به اجرا در آوریم.
- چطور وقتی در مسیر اشتباهی قرار می‌گیریم، مجددا به مسیر درست برگردیم.
- از اشتباهاتی دوری کنیم که اغلب افراد، موقع تغییر عادات‌شان مرتکب می‌شوند.
- برای عادت‌های جدید وقت بگذاریم (حتی وقتی زندگی با ما سر ناسازگاری دارد).

در بخشی از کتاب صوتی عادت‌های اتمی می‌شنویم:

تغییر هویت، نقش ستاره‌ی قطبی را برای تغییر عادت ایفا می‌کند. بخش‌های باقی مانده‌ی این کتاب، دستورالعمل‌های گام‌به‌گامی را برای نحوه‌ی ایجاد عادت‌های بهتر در شما، خانواده، گروه، سازمان و سایر بخش‌های مدنظرتان فراهم خواهد کرد. اما پرسش ما اینجاست: «آیا در حال تبدیل به آن شخصیتی هستید که مدنظرتان است؟» اولین گام چیستی یا چگونگی نیست، بلکه بحث روی ماهیت شخصیتی است. باید بدانید که می‌خواهید به چه کسی تبدیل شوید. در غیر این صورت جستجوی شما برای تغییر، همچون قایقی می‌ماند که سکان ندارد. و به همین دلیل کارتان را از همان‌جا شروع می‌کنید.

شما قدرت تغییر عادات مربوط خودتان را در اختیار دارید. هویت شما روی سنگ حک نشده است. شما در هر لحظه حق انتخاب دارید. می‌توانید هویتی که هم‌اکنون مدنظرتان است را انتخاب کنید و آن را با عادت‌های منتخبتان تقویت نمایید. و بدین ترتیب می‌توانید به هدف عمیق‌تر این کتاب و دلیل واقعی اهمیت عادت‌ها دست یابید.

ایجاد عادت‌های بهتر بدین معنا نیست که کل زندگی خود را با ترفندهای مفید اشغال کنید. بدین معنا نیست که هر شب نخ دندان بزنید یا هر روز صبح دوش آب سرد بگیرید یا هر روز یک لباس یکسان بپوشید. بدین معنا نیست که به معیارهای موفقیت بیرونی همچون کسب درآمد بیشتر، کاهش وزن یا کاهش استرس دست یابید. عادت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند به تمام این موارد دست پیدا کنید، اما اساسا آن‌ها به «داشتنِ» یک چیز مرتبط نمی‌شوند، بلکه قرار است با آن‌ها به شخص دیگری «تبدیل شوید».

در نهایت عادت‌های شما اهمیت دارند، زیرا کمک می‌کنند به آن شخصی که مدنظرتان است تبدیل شوید. آن‌ها مسیری هستند که از طریق آن، عمیق‌ترین باورهای مربوط به خودتان را توسعه می‌دهید. به معنای واقعی کلمه، شما به عادت‌هایتان تبدیل می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
یادداشت‌های ناشر
26 دقیقه
مقدمه
40 دقیقه
فصل اول: قدرت غافلگیرکننده‌ی عادت‌های اتمی
32 دقیقه
فصل دوم: چگونه عادت‌های شما موجب شکل‌دهی به هویتتان می‌شوند (و بالعکس)
34 دقیقه
فصل سوم: چگونه با 4 گام ساده، عادت‌های بهتری بسازیم
23 دقیقه
فصل چهارم: مردی که خوب به نظر نمی‌رسید
28 دقیقه
فصل پنجم: بهترین راه برای شروع یک عادت جدید
32 دقیقه
فصل ششم: برای انگیزه اعتبار بیش از حدی قائل شده‌اند؛ غالبا محیط اهمیت بیشتری دارد
20 دقیقه
فصل هفتم: راز کنترل شخصی
34 دقیقه
فصل هشتم: چگونه یک عادت را غیرقابل مقاومت کنید
29 دقیقه
فصل نهم: نقش خانواده و دوستان در شکل‌دهی به عادت‌ها
30 دقیقه
فصل دهم: چگونه علل عادت‌های بد را شناسایی و اصلاح کنید
15 دقیقه
فصل یازدهم: آرام جلو بروید، اما هیچ‌گاه عقب‌گرد نکنید
31 دقیقه
فصل دوازدهم: قانون کمترین تلاش
25 دقیقه
فصل سیزدهم: چگونه اتلاف وقت را با استفاده از قانون دو دقیقه‌ای متوقف کنیم
27 دقیقه
فصل چهاردهم: چگونه عادت‌های خوب را ناگزیر و عادت‌های بد را محال کنیم
33 دقیقه
فصل پانزدهم: قانون اساسی تغییر رفتار
29 دقیقه
فصل شانزدهم: چگونه هر روز به عادت‌های خوب پایبند بمانیم
25 دقیقه
فصل هفدهم: چگونه یک همراه در مسئولیت می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد
33 دقیقه
فصل هجدهم: حقیقتِ استعداد (چه وقت ژن‌ها مهمند و چه وقت نیستند)
22 دقیقه
فصل نوزدهم: قانون طلایی: چگونه در زندگی و کار، باانگیزه بمانیم
28 دقیقه
فصل بیستم: نقطه‌ضعف ایجاد عادت‌های خوب
8 دقیقه
نتیجه گیری
22 دقیقه
ضمیمه
2 دقیقه
معرفی پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عادت‌های اتمی
نویسنده
مترجمهادی بهمنی
راویسامان قلیچ خانی
ناشر چاپی نشر نوین
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
79000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عادت‌های اتمی

نرجس برادران
۱۴۰۱/۶/۳۰
وای چی بگم از این کتاب که کم گفتم چیییی بگم عالی به تمام معنای کلمه عالی و درجه یک یه کتاب فوق العاده و همه چی تموم باورم نمیشه همچین چیزای ساده‌ای رو هروز انجام می‌دادیم و جلو چشمون بود ولی توجه‌ای بهش نمی‌کردیم این کتاب یه جرقه خیلی خیلی خیلی بزرگ برای من بود ته هر فصل که خلاصه فصل رو میگه بود رو عااااااااالی چون راحت میتونستم نکته برداری کنم خدایی دمتون گرم کتابای بیشتر صوتی‌اش رو بزارید خیلی مفید و کاربردی، ینی شنیدی میگن اگه فلان کارو نکنی نصف عمرت برفناست دقیقا حکایت همین کتابه اگه آگاهی که این کتاب بهت میده رو از دست بدی کلی عمرت هدر رفته حتما بهتون پیشنهاد میکنم که این کتاب رو مطالعه کنید عمیق گوش بدید حتما نکته برداری کنید
اسرین رستگاری
۱۴۰۲/۷/۱۷
کتاب خیلی خوب و کاربردیه یبار خوندش فقط متعجبتون میکنه و همش میگین‌ای وای چه جالب بدون اینکه تاثیر زیادی روی زندگیتون بذاره بنظرم باید چند باری گوش بدین و نکات مهم واسه خودتون یادداشت کنید و هر از گاهی بخونیدش اگه کنکوری هستی، دانشگاه میخونی یا کار می‌کنی و پرمشغله هستی خلاصه تو هر مرحله از زندگی و که هستی بدرد میخوره. اما در مورد صدای گوینده، شاید خیلی ریتم سرعت خوبی نداره ولی برای فهم و گوش کردن به کتاب کافیه. من با توصیه نظرات خوانندگان، کتاب رو یکم با سرعت بالاتر (۱. ۳) گوش کردم و بنظرم خوب بود. اگه کسی میشناسید که آشفته و سرگردانه و وقت تلف می‌کنه یا بلد نیست برنامه ریزی کنه این کتابو بهش معرفی کنید یا هدیه بدین.
سارا بینام
۱۳۹۹/۶/۹
واقعا محشره...
مخصوصا قانون دو دقیقه‌ای آن... یعنی هر کاری رو میخواین در زندگیتون تبدیل به یک عادت کنید روزانه با دو دقیقه وقت صرف کردن آن را در زندگیتان همیشگی کنید...
این کتاب برای تمام کسانیکه میخوان در زندگی خود تغییر ایاسی ایجاد کنند لازمه، از رژیم گرفتن و ورزش کردن گرفته تا قهرمان شدن در یک فیلد خاص و غیره...
Arian Emt
۱۴۰۱/۱۲/۷
این کتاب فوق العاده بود واقعا شکرگذارم که با این کتاب اشنا شدم چون زندگیه من و هویته من رو تغییر داد و حقیقتا الان خیلی ناراحتم که به اخر‌های این کتاب رسیدم دوست داشتم هر روز ربع ساعتمو برای این کتاب برای همیشه نگه دارم واقعا از دسته کتاب‌هایی هست که دلم برای دوباره شنیدنش تنگ میشه گوینده هم حقیقتا خیلی خوب خوانندگی رو انجام داد و اصلا و مدله کسل کننده و حوصله سر بر نبود
Nazanin
۱۴۰۱/۱/۲۱
این کتاب واقعا لیاقت این همه تعریفو داشت.
بیان گوینده مناسب و گوشنواز هست بازم سلیقه ایه و حتما قبل از خرید نمونه رو گوش کنید.
این سبک کتاب‌ها رو باید چند بار گوش کرد یا خوند و نکته برداری کرد چون واقعا ارزششو داره. و نیاز نیست توی مدت زمان کوتاه تمومش کنید به نظر من اگر بین هر فصل یک زمانی فاصله زمانی باشه تا فصل بعدی بهتر مطالب در ذهن شنونده شکل میگیره و جا می‌افته.
Marzieh Nouri
۱۴۰۱/۳/۲۶
کتاب بسیار خوب و کاربردیی است. خواندن کتاب -آقای قلیچ‌خانی- هم خوب است. اگر به پیشرفت و توسعه فردی خود علاقمند هستید، این کتاب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. من دوست داشتم عادتی را در خود نهادینه کنم با توصیه‌های این کتاب تعداد روزهای بیشتری تا کنون موفق شدم که آنرا انجام دهم. برای همه علاقمندان به بهبود عادات فردی آرزوی موفقیت می‌کنم.
roqirashidi
۱۴۰۲/۹/۸
تکنیک‌های خیلی خوبی گفته شده بود و واقعا کاربردی بودن
تکنیک‌ها برای ایجاد عادت‌های خوب و قطع کردن زنجیره عادتهای بد بود
از اهمیت عادتهای گفته شده که عادت خوب حتی یک درصد در هر روز بسیار باعث رشد میشه اما عادت بد به شدت اسیب میزنه در طولانی مدت
من از تکنیک‌های که استفاده کردم جواب گرفتم و راضی بودم
روژان اسکندری
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
کتابش فوق العادست ولی همونطور که توی نظرات هم نوشته شده گوینده خیلی بیش از اندازه شمرده میخونه که البته من حیفم اومد که فقط به‌خاطر صدای گوینده شنیدن همچین کتاب فوق العاده‌ای رو از دست بدم بنابراین سرعت صدای گوینده رو از گزینه‌های بالای صفحه به ۱. ۴ تغییر دادم و صدا عالی عالی شد. حتما اینکارو انجام بدین.
mostafa zangiabadi
۱۳۹۹/۱۱/۶
دوستان چقدر به صدای گوینده ایراد می‌گیرند جالب واسم شما به وسیله‌ی همین کتاب باید یاد گرفته باشید چطوری خودتون رو نسبت به شرایط برای اهداف بهتر وفق بدید نوع تصویر سازی و پیش بینی شما از صدا اشتباه هست...
Hamed Najafi
۱۳۹۹/۱/۲۶
نهایتا نیم ساعت تونستم گوش کنم. لحن و اجرای گوینده اصلا جذاب نیست و بشدت حوصله بر است ب قول یکی از خواننده لحن گوینده بیشتر بدرد کتاب کودک میخوره. بشدت پشیمونم. موقع خرید کتاب صوتی بایستی دقت بیشتری ب ناشر صوتی کرد
محمد مال اله قیمی
۱۳۹۸/۵/۱۲
خود کتاب خوندم خیلی عالیه ولی صدای راوی باعث شد هیچ تمایلی به گوش دادن کتاب صوتیش نداشته باشم، صدا و روش خوندنش بیشتر به درد کتاب کودکان میخوره
دینا مرادی
۱۳۹۸/۵/۱۰
صدای گوینده 😐 صدای عادیش خیلی قشنگه وقتی یه جای خارج کتابو توضیح میده ولی فشاری که برای گفتن متن به صداش میاره...
خود کتابو خوندم عالیه. ولی از خرید صوتیش پشیمونم و حذفش میکنم.
مهسا سلیمانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
با صدای گوینده هیچ مشکلی نداشتم ولی خود کتاب سطح پایین بود بنظر من. خیلی زیاد تعریفش رو شنیده بودم و انتظار داشتم چیزای خیلی خاصی بشنوم ولی همش همون مطالب همیشگی بود که همه میدونن فقط عمل نمیکنن. بنظرم تکنیک‌هاش هم خیلی خوب نبودن. از کتابی که اینقدر پرفروش شده انتظار بالاست.
mah nik
۱۳۹۹/۹/۱۳
من خلاصه این کتاب را از اپلیکیشن بوکاپو شنیدم و خیلی خوشم اومد و کتاب کاملش رو از کتابراه خریداری کردم که واقعاً کتاب خیلی خوب و نکته‌های ظریفی هست که واقعاً به درد میخوره و یک کتاب جدیدی در رابطه با ایجاد عادت میتونه باشه
مهدیه نصری
۱۴۰۱/۹/۴
عالی بود با اینحال که کتاب‌های متعددی در زمینه تغییر عادات خوانده بودم و فکر میکردم با خواندن این کتاب خیلی تغییری در دیدگاهم و اطلاعاتم ایجاد نخواهد شد، ولی نکات تاثیر گذار و جالب توجهی در آن خواندم...
مشاهده همه نظرات 153

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

برای دریافت کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.