معرفی و دانلود کتاب صوتی انجمن شاعران مرده

عکس جلد کتاب صوتی انجمن شاعران مرده
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انجمن شاعران مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انجمن شاعران مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انجمن شاعران مرده

کتاب صوتی انجمن شاعران مرده نوشتهٔ ان. اچ. کلاین بام داستان دانش‌آموزانی را به تصویر می‌کشد که در حصار محدودیت‌های خانوادگی و مدرسه مانده‌اند و معنای حقیقی زندگی را درک نکرده‌اند، تا زمانی که معلمی نوگرا و روشنفکر به مدرسه‌شان می‌آید که با شکستن سنت‌های مدرسه، در آن‌ها تحولی عمیق ایجاد می‌کند. کتاب حاضر بر اساس فیلمنامه‌ای از «تام ش‍ول‍م‍ن‌» است.

درباره کتاب صوتی انجمن شاعران مرده:

بسیاری از ما در سال‌های خاصی از زندگی‌مان، در بین مجموعه‌ای از قوانین، سنت‌ها و محدودیت‌های بیهوده‌ای وقت گذرانده‌ایم. افراد و عوامل مختلفی وجود داشتند که باعث تغییر رؤیاهای کودکی ما شدند و ما را هرچه بیشتر از آن زندگی که همیشه دوست داشتیم دور و دورتر کردند. اما درصد کمی از ما لحظه‌ای توقف کردیم و در برابر این محدودیت‌ها ایستادیم.

اگر فرد خوش‌شانسی باشید، کسی به زندگی‌تان وارد شده که با حرف‌هایش تلنگری به شما زده تا درمورد احساسات و افکار خودتان تجدید نظر کنید و در جهت رؤیاهایتان قدم بردارید. کسی شبیه به «جان کیتینگ»، دبیر انگلیسی جدید دبیرستان شبانه‌روزی ولتون.

ان. اچ. کلاین بام (N.H. Kleinbaum) در کتاب انجمن شاعران مرده (Dead Poets Society) داستان چند نوجوان را به تصویر می‌کشد که در دبیرستان سنتی و سخت‌گیرانهٔ ولتون مشغول به تحصیل هستند. دبیرستانی که قوانینش را بر پایهٔ چهار اصل سنت، افتخار، انضباط و سرافرازی ایجاد کرده و تمام دانش‌آموزان این مدرسه حق هیچ‌گونه کج‌روی ندارند و باید در جهت اهداف مدرسه پیش بروند.

همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت تا روزی که معلم جدید انگلیسی به مدرسه وارد می‌شود. او با ورودش به مدرسه تمام باورها و عقاید دانش‌آموزان را به چالش کشید و آن‌ها را به فکر واداشت. چند نفر از دانش‌آموزان به پیروی از معلمشان باشگاهی مخفی تأسیس می‌کنند که در آن می‌توانند از طریق شعر، داستان و حتی آواز به بیان تمامی احساسات خود بپردازند.

این گروه مخفی که انجمن شاعران مرده نام دارد، به آن‌ها اجازه داد که هر کتابی را که دوست دارند آزادانه مطالعه کنند، به هر موزیکی که علاقه دارند گوش کنند و از هر لحظه زندگی‌شان لذت ببرند. اما چیزی نمی‌گذرد که آن‌ها متوجه می‌شوند آزادی تازه یافته‌شان می‌تواند عواقب غم‌انگیزی به همراه داشته باشد. آیا این انجمن و شخصیتی که از آن الهام می‌گیرند می‌تواند از فشار مقامات مدرسه و والدین برای نابودی رؤیاهای آنها جان سالم به در ببرد؟

فیلم‌نامه اقتباس‌شده از کتاب انجمن شاعران مرده:

این کتاب از معدود آثاری است که بعد از به نمایش در آمدن فیلم آن نوشته شد. یعنی درواقع می‌توان گفت رمان حاضر اقتباسی از فیلمنامه تام شولمن است. «پیتر ویر» فیلم انجمن شاعران مرده را در سال 1989 به پرده نمایش درآورد و چیزی نگذشت که جایزهٔ بهترین فیلم اسکار و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

کتاب صوتی انجمن شاعران مرده مناسب چه کسانی است؟

تمامی نوجوانان و بزرگسالانی که به مطالعه داستان‌های الهام‌بخش و تأثیرگذار علاقه دارند، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی انجمن شاعران مرده می‌شنویم:

نیل در راهروی خوابگاه آهسته با چارلی و ناکس گفتگو می‌کرد. در همان حال مراسم شامگاه در اطراف آن‌ها برپا بود. پسرها که با پیژامه در راهروها آمدوشد می‌کردند، بالش‌های خود را زیر یک بازو و کتاب‌هایشان را زیر بازوی دیگر گرفته بودند. نیل حوله‌اش را روی دوشش انداخت، دستی بر پشت ناکس زد و به اتاق خود رفت.

حوله را به کناری انداخت و متوجه چیزی روی میزش که قبلاً نبود شد. لحظه‌ای تردید کرد. بعد کتاب کهنه و رنگ‌ورو رفتهٔ گزیدهٔ اشعاری را برداشت و باز کرد. داخل جلد با دستخط نوشته شده بود: «جی. کیدینگ». نوشتهٔ زیر آن را بلند خواند: «شاعران مرده». روی تختش دراز کشید و بنا کرد به ورق زدن اجمالی صفحه‌های نازک و زرد شدهٔ کتاب کهنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
فصل یکم
10 دقیقه
فصل دوم
8 دقیقه
فصل سوم
14 دقیقه
فصل چهارم
26 دقیقه
فصل پنجم
14 دقیقه
فصل ششم
26 دقیقه
فصل هفتم
24 دقیقه
فصل هشتم
29 دقیقه
فصل نهم
29 دقیقه
فصل دهم
21 دقیقه
فصل یازدهم
18 دقیقه
فصل دوازدهم
9 دقیقه
فصل سیزدهم
16 دقیقه
فصل چهاردهم
18 دقیقه
فصل پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انجمن شاعران مرده
نویسنده
مترجمحمید خادمی
راویهومن خیاط
ناشر چاپیانتشارات کتاب پنجره
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انجمن شاعران مرده

Sepide
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این کتاب در طول داستان به درستی از سیستم آموزش و خانواده‌ها نقد میکنه. نشون میده که چطور روش نادرست مدارس ذوق و استعداد بچه‌ها رو کور میکنه و از طرفی پدر و مادرهایی رو نشون میده که با بی رحمی و به زور می‌خوان از بچه هاشون نابغه بسازن. و در پایان داستان هم ما با قربانی این روش‌های نادرست مواجه می‌شیم و پایان واقع گرایی داره.
پیشنهاد میشه👌🏻
آیدا رها
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب در مورد چند تا پسر نوجوانه و نقدهایی به سیستم آموزشی و نحوه تربیت والدین داره، مفهومش قشنگه اما خالی از هرگونه پیچیدگیه، به غیر از چند تا جمله قشنگش که دوست داشتم برایم جذاب نبود، به نظرم مناسب رده سنی نوجوانه و صدا و بیان آقای خیاط عالی بود.
نیلوفر معصومی
۱۴۰۱/۹/۴
کتاب جالبی بود. من تعریفش رو چند سال پیش تو برنامه کتاب باز شنیده بودم. کل کتاب میخواد بگه در لحظه زندگی کن. من صوتی گوش دادم بهش و خیلی لذت بردم مخصوصا با صدای هومن خیاط عزیز
marjan eslami
۱۴۰۱/۷/۵
اواسط کتاب هستم و دارم لذت میبرم
تمومش کردم و چشمام قلبی قلبی شد😍😍😍😍خیلی سال پیش فیلم این کتاب رو با بازی رابین ویلیامز فقید دیده بودم و لذت برده بودم
کاملا پیشنهاد میشه
فاطمه حیدری
۱۴۰۱/۹/۱۸
کتاب بسیار زیبا ساده آموزنده. کشش زیادی داره خواننده رو جذب خودش میکنه. لحن گوینده که عالی. با صدای گرم آقای هومن خیاط جذابیت داستان دوچندان شده بود.
hadis malekpour
۱۴۰۱/۴/۱۵
صدای آقای خیاط قشنگی این رمان تکمیل کرد من کاملا حس کردم تو هر لحظه حضور دارم خوانششون بی نقص بود کاش کتاب‌های بیشتری بخونن
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۶/۷
به نظرم کتاب‌هایی که خیلی شخصیت‌های متعدد دارن نباید صوتی بشن
من اقتباسی از این کتاب را با بازی رابین ویلیامز دیدم خیلی قشنگتر از کتاب بود
سهیلا نعیمی
۱۴۰۳/۱/۶
گویش کتاب عالی و روان بود نکته‌های جالب و جذاب داشت نشون داده بود تربیت چقدر مهمه ممنون از صدای قوی راوی
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتاب به یاد ماندنی و خوبی بود. رهایی از سنت‌ها همیشه می‌تونه جذاب باشه. راوی هم خوب بود.
Shokaran Momtaz
۱۴۰۱/۴/۲۲
قابل توصیف و سرگرم کننده بود😊🥰
دلنیا مرادی
۱۴۰۱/۱/۳۱
یه واقعیت دردناک
آزاده مقتدایی
۱۴۰۱/۶/۱۲
خسته کننده بود تا انتها گوش نکردم
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انجمن شاعران مرده

برای دریافت کتاب صوتی انجمن شاعران مرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.