معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر

عکس جلد کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر

کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه از علی اصغر محمدزاده است. درون‌مایه‌ی 13 داستانی که در این کتاب صوتی گردآوری شده‌اند را می‌توان تنهایی دانست. داستان‌های کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر در سبک‌های متفاوتی نوشته شده‌اند و فضاهای متفاوتی را در ذهن تصویر می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی فقط چند متر آن‌طرف‌تر

اولین داستان از کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر (که نام این مجموعه نیز از آن اتخاذ شده) از دید یک تکه‌ی جداافتاده از ریل قطار روایت می‌شود. این تکه‌ی جداافتاده که همین‌طور بدون استفاده روی زمین مانده است، هنوز هم منتظر آمدن مهندسان و کارگرانی‌ست که روی زمین او را ول کرده‌اند. این قطعه از ریل هر روز بی‌صبرانه منتظر آمدن آن‌هاست تا او را به دیگر ریل‌ها وصل کنند و بتواند بالاخره کار مفیدی انجام دهد.

علی اصغر محمد‌زاده در داستان دوم از این مجموعه به نام «گلی به رنگ دشمن»، زندگی زنبور‌هایی را تصویر می‌کند که چون به رنگ زرد هستند، تنها باید از شهد گل‌های زرد بنوشند. این زنبور‌ها با زنبور‌های سرخ دشمن هستند و باور دارند اگر از شهد گل‌های سرخ بنوشند، خواهند مرد. زمانی که یکی از زنبوران کارگر، دشتی از گل‌های سرخ را پیدا می‌کند و شهد این گل‌ها را می‌نوشد و این مسئله را به سرکارگرش گزارش می‌دهد، اتفاقاتی رخ می‌دهند که زنبور کارگر پیش‌بینی‌شان نمی‌کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر

داستان سوم مجموعه‌ی فقط چند متر آن طرف‌تر به نام «بانک زمان» فضای متفاوتی با دو داستان قبل دارد و در آن ما با پیرزن پیری در خانه‌ی سالمندان مواجه می‌شویم که در سال‌های جوانی‌اش در بانک، زمان ذخیره نکرده است و الان دیگر زمان زیادی از زندگی‌اش نمانده است. او با یکی از پرستاران این خانه، به صحبت در مورد زندگی و فرزندانش می‌پردازد و گفتگوهای این دو داستان را جلو می‌برد.

داستان بعدی در کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر به نام «قصه‌ی رویا در عمق تاریکی»، از دید یک فرشته‌ماهی روایت می‌شود که همیشه در سطح آب و زیر نور خورشید می‌ماند و از تاریکی‌های اعماق دریا اجتناب می‌کند. زمانی که دوستانش با او درباره‌ی اعماق تاریک دریا صحبت می‌کنند، او پیش دلقک‌ماهی پیر و حکیمی می‌رود تا از او درباره‌ی اینکه چرا عمق دریا این‌قدر تاریک است بپرسد. پاسخ این ماهی پیر، باعث می‌شود فرشته‌ماهی ترس خود را کنار بگذارد و به تاریکی‌های کف دریا برود.

در داستان دیگری از کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر به نام «شاهدخت واژه‌ها»، ما با سهراب آشنا می‌شنویم که در یک مؤسسه‌ی حقوقی کار می‌کند و به یکی از همکاران خود به نام نسترن علاقه‌مند می‌شود. سهراب که جرأت ابراز علاقه به نسترن را ندارد، دچار یک مزاحم تلفنی عجیب می‌شود که از علاقه‌اش به نسترن آگاه است و تلاش می‌کند در او جرأت ابراز علاقه را ایجاد کند.

در اکثر داستان‌های مجموعه داستان صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر نوشته‌شده توسط علی اصغر محمدزاده، راویان و شخصیت‌ها در محیط‌های خارق عادت و عجیبی قرار دارند و همین مسئله باعث شده نویسنده بتواند ایده‌ها و افکار خودش را به شکلی شفاف و جذاب بیان کند. برای مثال، در داستان «دو دست»، ما با دو راوی مواجهیم: یکی دست راستِ یک فرد؛ و دیگری دست چپ همین فرد. دست راست، چون احساس می‌کند سمت راست، نماینده و دارای عقل و مغز است، از دست چپ و صاحبش که تصمیمات احساسی می‌گیرند خوشش نمی‌آید. ازطرف دیگر، دست چپ، دست راست را بی‌احساس می‌داند و باور دارد او اصلاً عشق را نمی‌فهمد. فضای این داستان و درگیری این دو دست با هم بر سر صاحب‌شان که دچار یک ناکامی عشقی شده است، بسیار جذاب و درگیرکننده است.

نویسنده‌ی کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر، علی اصغر محمدزاده (متولد 1366)، دانش‌آموخته‌ی فلسفه‌ی اخلاق از دانشگاه قم است و در حال حاضر در دانشگاه تورین ایتالیا مشغول به تحصیل در رشته‌ی فلسفه است. این مجموعه داستان که انتشارات آقاپور آن را در سال 1401 منتشر کرده است، توسط کانون فرهنگی چوک به صورت کتاب صوتی روانه‌ی بازار شده است.

کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به داستان‌هایی با حال و هوای متفاوت و نوشته‌شده توسط نویسندگان جوان ایرانی علاقه دارند شنیدن این کتاب صوتی را جذاب خواهند یافت.

در بخشی از کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر می‌شنویم

فرشته‌ماهی زیبایی در دریا زندگی می‌کرد. این فرشته‌ماهی همیشه عادت داشت در نزدیک‌ترین نقطه‌ی سطح آب شنا کند و خیلی کم پیش می‌آمد که به عمق آب برود. او ساعت‌ها به تلألؤ نور خورشید خیره می‌شد. دوست نزدیکش چند بار از او دعوت کرده بود که به صخره‌های مرجانی بروند و شنا کنند. دوستش گفته بود که آنجا فوق‌العاده زیباست. اما فرشته‌ماهی پاسخ داده بود: «آنجا کمی از دریا دور می‌شم، دوست ندارم از سطح آب فاصله بگیرم. هرچقدر پایین‌تر بریم تاریک‌تره. من حتی از شب‌ها هم بیزارم». روزی دوستش به او گفت: «تو چرا این‌قدر خورشید رو دوست داری؟ بقیه‌ی فرشته‌ماهی‌ها همیشه چسبیده به سطح آب شنا نمی‌کنند». فرشته‌ماهی گفت: «اونا از فرشته‌ماهی بودن فاصله گرفتن. مگه می‌شه فرشته بود و یه لحظه هم به خورشید فکر نکرد؟ خورشید منبع نوره و ما با نور زنده‌ایم. همه می‌دونن که نور، خوب و تاریکی، بده. چرا باید سمت تاریکی بریم؟ همیشه از خودم سؤال می‌پرسم که چرا تاریکی وجود داره؟ چرا دریا عمیقه؟ اگه دریا همه‌اش سطحی بود، هیچ جای تاریکی وجود نداشت». دوست فرشته‌ماهی گفت: «من جواب سؤال‌هات رو نمی‌دونم، اما یه دلقک‌ماهی پیر و باتجربه انتهای صخره‌ی مرجانی هست که فک کنم جواب سؤال‌هات رو بده».

فهرست مطالب کتاب صوتی

64 دقیقه
بخش اول
52 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر
نویسنده
راویعلی فخاری
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر

محبوب
۱۴۰۳/۱/۱۴
باسلام و احترام ممنونم از کتابراه بابت کتاب صوتی فقط چند متر ان طرف تر، کتاب خوب و جالبی بود با داستان های اموزنده که شنونده رو به فکر کردن وادار میکرد اما ڪاش با حس بیشتری کتاب خوانش میشد چون همه ی کلمات و جملات با اهنگ خاص خودشون تاثیر بیشتری بر روی شنونده میگذاره، دوست دارم کتاب را دوباره گوش در بدم کتابخانه ام ذخیرش کردم به تمامی عزیزان توصیه میکنم این کتاب ارزشمند رو مطالعه کنند. هرچند بعضی از حروف به درستی ادا نشدن و از حق مطلب کاسته شد دوست دارم این کتاب با خوانش سرکار خانم ارشا محرابی گوش بدم، چون واقعا ایشون تبحر زیادی در خوانش این چنین کتاب ها دارند، مطمئنم که ایشون با صدای زیباشون و بالا و پایین بردن تن صدا بهتر میتوانند در ذهن شنونده ها تاثیر بگذارند همراه داستان بشوند به صورتی که انگار زندگیش میکنند ممنونم از همه ی عزیزان بخاطر این کتاب زیبا و مفید
mardi
۱۴۰۳/۱/۲۴
با سلام کتاب فقط چند متر آن طرف تر بیان تجارت امید بخش و آموزنده از زبان موجودات اطراف ماست این کتاب می‌تواند به انسانی که در اتفاقات مشابه به سر می‌برد کمک کند تا بهتر با دنیا کنونی او و تجربه آینده کنار بیاید اما دلیل این که یک ستاره از این کتاب می‌گیرم این است که چند ایراد کوچک در بخش‌هایی از که کتاب وجود داشت گاهی یا حق مطلب را ادا نمی‌کرد یا احساس را به طور کامل در ذهن انسان به وجود نمی‌آورد که به قدری کوچکند که می‌توان به راحتی از آن‌ها گذشتممنون از نویسنده، گوینده و عوامل کتابراه
حسین رومنجانی
۱۴۰۲/۸/۱
بدترین عقاید و افکار، اون‌هایی هست که در اوج نادانی خودش رو کامل میدونه و حاضر به کوچکترین تامل و تفکر بر ضد عقایدش نیست، و از اونهم بدتر جمع این افکار هست، یکی شون مانند گله گوسفندان میگه بع، بقیه هم باهم میگن بع... در ماجرای پسر و همکار خانمی که متاهل هست، ناگفته پیداست که عادی سازیه روابط حرام و در میونه، در ماجرای گوسفندان، ذهن مخاطب کمی به سمت حاکمیت متمایل میشه، مواردی دیگر هم در پس زمینه وجود داره که به نوشتن نمیشه بیان کرد، انشالله که نویسنده برای دیده شدن پیشرفت جز حق رو نخواهد دید، ممنون
بهروز داوطلب📚
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کتاب صوتی جالب و بسیار مفیدی بود. خیلی لذت بردم. به خصوص داستان زنبور کارگر و ان داستان عشق ممنوعه و گله گوسفندان واقعا فکرش رو نمیکردم انقدر داستان هایش فوق العاده باشه. یکی از یکی دیگه بهتر بود از جناب اقای علی اصغر محمد زاده بسیار ممنونم بابت این اثر فوق العاده‌شون. به دوستان کتابراه عزیز میکنم پیشنهاد حتما از این کتاب صوتی استفاده کنید و لذتش رو ببرید. و در اخر از تمام تیم کتابراه از صمیم قلب تشکر میکنم بابت تهیه این کتاب صوتی.
ممنونم
وحید زرکوب
۱۴۰۲/۹/۲۸
درود
کتاب خوبی بود و با روایتی ساده شخص مطالعه کننده را همراه می‌کرد.
نکته‌ای که در نسخه صوتی بود را فقط اشاره کنم که
گوینده نمی‌توانست آنطور که باید و شاید مخاطب شنوایی را همراه کند.
بارها گفته شده که کلمات زنگ دارند و لزوما برای برقراری حس ارتباطی باید بتوانیم حس متن را به مخاطب شنوایی
و
انتقال دهیم. صد البته اینکه حرف ق همیشه قاف هست و تلفظ با خ کاملا اشتباه.
به امید روزهای خوب با مطالعه کتاب خوب
سمیه شفیعی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
در مقدمه کتاب فقط چند متر آن طرف تر به اشکالی که من همیشه از انتشارات چوک داشتم پاسخ داده شده بود که داستان‌ها فلسفی هستن و نمود کاملش رو در داستان اول که مربوط به ریل بود دیدم برای من داستان ریل بسیار تامل برانگیز بود و احساس میکردم قصه زندگی منه و باهاش هوای چشمام ابری شد. ممنون جناب محمد زاده و انتشارات چوک واقعا به شنیدن این داستان نیاز داشتم تا تلنگری بشه برام وقتی بگذارم و با خودم رودر رو بشم.
امیر بیشه
۱۴۰۲/۱۰/۳
داستان‌های خوبی بود اما راوی کتاب با تمام احترام، خوب نبود و حتی بد بود. لحظاتی حساس و احساسی داستان خالی از لحن درست و آکسون‌گذاری دقیق بود و فقط روزنامه‌وار خوانده شد، حتی برخی کلمات به وضوح شنیده نمی‌شوند و بعضی کلمات درست ادا نمی‌شود. ادیت صدا و یکسان یازی اون هم از لحظا فنی و نرم افزاری اصلا خوب نبود و مدام باید میزان صدا رو کم و زیاد کنیم.
محمدرضا نظری
۱۴۰۲/۸/۱
آقای رومنجانی با این دیدگاهیی که داری، همین اندک نویسندگان هم باید سکوت پیشه کنند، یا قبل از نوشتن با شما هماهنگ کنند و بعد از نوشتن هم آقایون در ارشاد، سر و تهش رو بزنند، بعد خود نویسنده باید بشینه داستانی که چاپ شده رو بخونه ببینه جریان داستان چیه!!!!!!
آذر
۱۴۰۳/۱/۵
گوینده اصلا به خوبی به جای اشخاص صحبت نمیکرد، و زمانی که سعی داشت به جای شخص دوم صحبت کند، صدایش کمی آزار دهنده میشد. همچنین اسم کتاب اصلا مناسب نبود چند متر آن طرف تر اصلا به داستان‌هایی که روایت شد مرتبط نیس. فصل دومش هم بیش از حد طولانی شد و مثل فصل اول تنوع داستان نداشت.
سهیلا مومنان
۱۴۰۲/۹/۸
سلام
با تشکر از کتابراه
کتابی مختصر و مفید بود نکاتی آموزنده داشت کتاب را پسندیدم
فقط وقتی گوینده کتاب مثلا بجای صوفی یا زنبور جوان صحبت می‌کند حالت داد کشیدن داره که با محتوای گفتگوها تناسبی نداره
فاطمه سلیمی
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب و اثر خوب اما کمی در خوانش مشکل بود باید توجه داشت ک در ادبیاد فارسی هیچ نوع ق یاغ بصورت خ تلفظ نمیشه و این جز لفظ کوردی هست فکر میکنم و نه فارسی
مهدی عباسپور
۱۴۰۲/۸/۲۵
خیلی برام جالب بود. چند بار گوش کردم تا نکته‌ای از قلم نیفته. نگهش میدارم تا دوباره گوش کنم. شاید در مواقع مختلف باز بکار بیاد. در کل استفاده کردم
📚 احسان نظری 📚
۱۴۰۳/۱/۱۳
جالب بود ولی نه در ان حد..... مثلا فصل بانک زمان مسخره بود، ولی فصل‌های بعدیش جذاب تر بود و ته داستانها باز بود ولی اخلاقی
فاطمه موسوی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
کتاب فقط چند متر آن طرف تر به قلم علی اصغر محمد زاده عالی و زیبا بود فقط چون کتاب صوتی هست بهتر بود بیشتر روی راوی و شخصیت‌ها صداگذاری میشد
Mirzaei Ak
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
توصیه میکنم حتما گوش کنید و البته باید تشکر ویژه بکنم از کتابراه عزیز که این کتاب رو به رایگان در اختیار کاربران قرارداده.
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر

برای دریافت کتاب صوتی فقط چند متر آن طرف‌تر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.