معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار: قوانینی برای قصه گویی بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار

عکس جلد کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار: قوانینی برای قصه گویی بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار: قوانینی برای قصه گویی بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار

کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار نوشته‌ی دین موشوویتز، با رجوع به سبک و نحوه‌ی داستان‌سرایی در بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های کمپانی پیکسار که از موفق‌ترین‌های عرصه‌ی انیمیشن‌سازی است، اصول و ساختارهای حرفه‌ای روایت داستان را به مخاطب آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی قصه‌گویی به روش پیکسار

کمپانی پیکسار یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای انیمیشن‌سازی است که آثارش برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز می‌باشد. کودکی بسیاری از ما با روایت‌های جذاب و رنگارنگ انیمیشن‌های این شرکت شکل گرفته. تأثیرگذاری پیکسار در انتقال مفهوم و خلق ارزش هنری به حدی بالاست که می‌توان به سادگی گفت انیمیشن‌های پیکسار یکی از اولین معلم‌های ما در زندگی بوده‌اند. کسی نمی‌تواند منکر قدرت بالای این کمپانی در قصه‌گویی و ساخت و پرداخت شخصیت‌های مختلف در داستان‌هایش باشد ولی این شخصیت‌پردازی منحصربه‌فرد و تدوین سیر داستانی به چنین روش جذابی از کجا آمده؟

داستان‌پردازی اصولی دارد که بسیاری از حرفه‌ای‌ها با رعایت این اصول، قصه‌هایی بی‌نظیر و خلاقانه خلق می‌کنند. پیکسار در این زمینه خود یکی از ایده‌پردازان تکنیک‌های روایت داستان محسوب می‌شود. کتاب صوتی قصه‌گویی به روش پیکسار (Pixar Storytelling) نوشته‌ی دین موشوویتز (Dean Movshovitz) در یازده فصل، تکنیک‌های داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی ظریفی را که پیکسار در خلق انیمیشن‌هایش به کار گرفته با آوردن مثال‌هایی از خود آثار این کمپانی توضیح می‌دهد. توصیه می‌شود مخاطبان کتاب پیش از شنیدن این اثر، یک بار دیگر انیمیشن‌های ساخته‌ی این استودیو را مرور کنند تا بهتر بتوانند نکات مطرح‌شده را درک و تحلیل کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار

کتاب صوتی قصه‌گویی به روش پیکسار در هر فصل خود، به یکی از جنبه‌های داستان‌سرایی که پیکسار به خوبی آن‌ها را در آثارش به کار برده می‌پردازد. دین موشوویتز تلاش کرده تا به شما نشان دهد که چه چیزی در ایده‌ی داستان بهترین فیلم‌های پیکسار مشترک است، آن‌ها چگونه موفق می‌شوند تا در هر فیلم تازه‌ی خود، کشمکشی جذاب و تأثیرگذار خلق کنند و همچنین چه چیزی پایان قصه‌های پیکسار را از نظر احساسی به یک شاهکار بدل می‌کند.

نکته‌ی دیگری که از مشخصات بارز فیلم‌های پیکسار محسوب می‌شود نحوه‌ی پرداخت و رشد شخصیت‌هاست، به نحوی که کارکتر در انتهای داستان، مسیری معنوی و ارزشمند را طی کرده و دیگر شباهتی به آنچه در ابتدای قصه بوده ندارد. در کتاب صوتی قصه‌گویی به روش پیکسار، ساخت و پرداخت کاراکترها، ساختار منحصربه‌فرد و پرجزئیات قصه‌ها و نحوه‌ی استفاده از تم و مضمون را در این آثار مرور می‌کنید.

کتاب صوتی قصه‌گویی به روش پیکسار اثری از دین موشوویتز است که به همت صوفیا نصراللهی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات چتر فیروزه ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای کامبیز خلیلی و شهره روحی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب قصه‌گویی به روش پیکسار

  • این یک کتاب جالب و مفید است. با حجم کم کتاب می‌توانید همه‌ی آن را در یک آخر هفته بخوانید و درک کنید و از اول هفته‌ی بعد آماده باشید تا جان تاز‌ه‌ای به نوشته‌هایتان بدهید. (LA Screenwriter)
  • این کتاب مجموعه‌ای از قوانین مؤثر را بر اساس بهترین فیلم‌های پیکسار رابرای داستان‌سرایی عالی به شما ارائه می‌دهد. کتاب به 11 فصل تقسیم شده که به نویسندگان مشتاق، اطلاعاتی در باب هسته‌ی مشترک آثار پیکسار می‌دهد. (Twenty19)
  • کتابی عالی که به شما یاد می‌دهد ایده‌های اصلی در داستان‌های پیکسار چه اشتراکاتی دارند. همچنین روند توسعه‌ی شخصیت، ساختار داستانی عالی و پیچیده و استفاده از تم را بررسی می‌کند. (The Animation Bibles)
  • هیچ استودیویی در تاریخ به اندازه‌ی پیکسار موفق نشده که نه تنها در بین مخاطبان جهانی، بلکه در میان منتقدان سخت‌گیر هم موفق باشد. این کتاب فرمول موفقیت آن‌ها را به زبانی بیان می‌کند که حتی ما بازاریاب‌ها هم بتوانیم آن را درک کنیم. (Renegade)

کتاب صوتی قصه‌گویی به روش پیکسار برای چه کسانی مناسب است؟

نویسندگان، کارگردانان و حتی علاقه‌مندان به فیلم و انیمیشن می‌توانند با شنیدن این کتاب از پیچیدگی‌های داستان‌سرایی مطلع شوند.

در بخشی از کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار: قوانینی برای قصه گویی بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار می‌شنویم

شخصیت‌های جالب، بسیار عمیق توجه می‌کنند. وقتی یک ایده‌ی قوی برای فیلم دارید، قدم بعدی‌تان باید این باشد که شخصیت‌های اصلی‌تان را بشناسید. شخصیت‌های قوی و منحصربه‌فرد راز موفقیت فیلم هستند. مهم نیست داستانتان چه باشد، اتفاق‌هایی که داستان را می‌سازند، به‌هرحال برای کسی رخ می‌دهند و آن یک نفر بهتر است جالب توجه باشد. و مهم‌تر از آن اتفاقاتی که برای خودش و در اطرافش می‌افتد، برایش اهمیت داشته باشد. پیکسار تعداد زیادی شخصیت فراموش‌نشدنی خلق کرده است. دُری مثبت‌اندیشِ فراموش‌کار، وال‌ای رمانتیک بی‌صدا، آنتون ایگوی منتقد پرافاده و البته وودی اسباب‌بازی کابوی بسیار وفادار. چرا این کارکترها به این شدت احساسات مثبت تولید می‌کنند؟ خب دلیلش این است که همه‌ی آن‌ها از یک نوع هستند. تعهد پیکسار به کشف جهان‌های متفاوت، آن‌ها را به سمت فهرستی از شخصیت‌های متنوع راهنمایی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
7 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
5 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
2 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
معرفی
11 دقیقه
فصل اول: انتخاب یک ایده
14 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
7 دقیقه
فصل اول ـ قسمت سوم
9 دقیقه
فصل دوم: خلق شخصیت‌های متقاعد‌کننده
9 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
12 دقیقه
فصل سوم: خلق همدلی
13 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دوم
14 دقیقه
فصل چهارم: درام و تعارض
15 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت دوم
15 دقیقه
فصل پنجم: ساختار پیکسار
11 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم
12 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت سوم
10 دقیقه
فصل ششم: قالب بخشیدن به شخصیت‌ها
7 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت دوم
7 دقیقه
فصل هفتم: شریر‌ها
11 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت دوم
9 دقیقه
فصل هشتم: بسط و پرورش یک ایده
6 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت دوم
9 دقیقه
فصل نهم: پایان بندی‌ها
9 دقیقه
فصل نهم ـ قسمت دوم
6 دقیقه
فصل دهم: تم (درونمایه)
13 دقیقه
فصل دهم ـ قسمت دوم
6 دقیقه
فصل یازدهم: ایده‌هایی برای هنرمندان مشتاق
6 دقیقه
فصل یازدهم ـ قسمت دوم
2 دقیقه
تشکر
9 دقیقه
فیلم‌شناسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار: قوانینی برای قصه گویی بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار
نویسنده
مترجمصوفیا نصراللهی
راویکامبیز خلیلی، شهره روحی
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار

برای دریافت کتاب صوتی قصه گویی به روش پیکسار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.