معرفی و دانلود کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی

عکس جلد کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی

فردریش دورنمات استاد ژانر جنایی – معمایی در کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی، بار دیگر پرونده‌‌ی قتلی فجیع را پیش روی شما می‌گشاید و ضمن روایت ماجرایی هیجان‌انگیز، پرسشی عمیق را از مخاطبان خود می‌پرسد؛ اینکه آیا می‌توان با کمک قانون عدالت حقیقی را اجرا کرد؟

درباره کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی

فردریش دورنمات برخلاف سایر داستان‌های پلیسی – معمایی خود، فرم جدیدی را برای خلق اثرش انتخاب کرده است. او خودش به عنوان نویسنده‌ی رمان‌های پلیسی وارد داستان می‌شود و روایت اول شخص خود را از ماجرا ارائه می‌دهد. البته ماجرای اصلی حول شخصیت دورنمات نیست. او در طی روایت با شخصیتی به نام دکتر اچ آشنا می‌شود که سال‌ها پیش رئیس پلیس بوده و حالا قرار است براساس تجربیات باارزشش به دورنمات کمک کند تا نقص‌های ژانر ادبیات پلیسی را پیدا کند. در همین راستا دکتر ماجرای یکی از بازرسان قدیمی خود به نام ماتئی را تعریف می‌کند که در کارش زبده و دقیق بوده است. از این بخش قصه‌ی اصلی کتاب قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی (The Pledge: Requiem for the Detective Novel) آغاز می‌شود:

«بازرس ماتئی تنها یک روز مانده تا بازنشسته شود. اما در آخرین روز خدمتش، پرونده‌ای زیر دستش می‌رود و درباره قتل دختربچه‌ای‌ست که جسد مثله‌شده‌اش در جنگلی در دهکده‌ای دورافتاده اطراف شهر زوریخ آلمان پیدا شده است. پس از این اتفاق خانواده مقتول از ماتئی می‌خواهند هر طور که شده قاتل را پیدا کند.»

تحقیقات آغاز می‌شود و پلیس به سرعت مظنونی را دستگیر می‌کند. هرچند که او اعتراف به قتل می‌کند اما بازرس می‌داند که او بیست ساعت مداوم تحت ضرب‌وشتم و بازجویی بی‌امان بوده و ممکن است کاملاً دروغ گفته باشد.

با این حال هیچکس به حرف این بازرس ماهر گوش نمی‌دهد و پرونده را مختومه اعلام می‌کنند. ماتئی نیز به خاطر قول جدی‌ای که به والدین دختر مقتول داده بود، تمام برنامه‌های بازنشستگی خود را متوقف می‌کند و شروع به یافتن مدارک و سرنخ‌هایی برای یافتن قاتل حقیقی می‌شود.

اما به راستی چنین قاتلی وجود دارد؟ یا ماتئی صرفاً دچار یک جنون و توهم شده؟ چراکه روان‌پزشکش به او هشدار می‌دهد که قاتلی که او به دنبالش می‌گردد، احتمالاً وجود خارجی ندارد و ممکن است با وسواسی که برای یافتن قاتل پیدا کرده، خودش را دیوانه کند. اما به راستی حقیقت این پرونده‌ی عجیب چیست؟

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی

در سال 2001، شان پن کارگردان آمریکایی فیلمی معمایی و نئو نوآر به همین نام ساخت که جک نیکلسون در آن ایفای نقش کرده است.

کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به رمان‌های پلیسی و رازآلود از شنیدن کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی لذت خواهند برد.

با فردریش دورنمات بیشتر آشنا شویم

فردریش دورنمات (Friedrich Dürrenmatt) نویسنده و نمایشنامه‌نویس سوئیسی‌ است. او در پنجم ژانویه‌ی سال 1921 و در شهر برن متولد شد. پدرش کشیشی پروتستانی بود و پدربزرگش به سرودن اشعار انتقادی شهرت فراوان داشت. اولین نمایشنامه‌ی او با عنوان «این نوشته شد» در سال 1946 به رشته‌ی تحریر در آمد و یک سال بعد منتشر شد.

پس از نگارش این نمایشنامه و در مدت زمانی کوتاه، نمایشنامه‌های دیگری را منتشر کرد که در ادامه نام آن‌ها را مطالعه می‌کنید: «کور، ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی، فرشته‌ای به بابل می‌آید و ملاقات بانوی سالخورده». از میان رمان‌های دورنمات می‌توان «قول، سوءظن و قاضی و جلادش» را نام برد. همچنین او برای آثارش جوایز متعددی دریافت کرده که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی مجمع نقد دراما اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی می‌شنویم

ما تمام افراد موجود رو به کار گرفتیم. همون شب و روزی مامورها رو فرستادیم تا تموم گاراژ رو پرس‌وجو کنند. آیا در اتومبیلی ردخون دیده شده یا نه. بعد این سوال رو از همه‌ی لباس‌شویی‌ها کردیم. بعد از تمام کسایی که زمانی ماده‌های مشخص قانون شامل حالشون میشده، خواستیم تا برای زمان وقوع جنایت شاهد بیارن.

مامورهای ما در حومه مگن‌دورف با سگ و حتی با یک دستگاه مینی‌یاب جنگلی جایی رو که جنایت در اون اتفاق افتاده بود، جستجو کردن. تمام جنگل رو دنبال ردی و اثری بررسی کردن. به خصوص امیدوار بودن که آلت قتاله رو پیدا کنن.

هر مترمربع رو وجب به وجب گشتن. تمام چاله چوله‌ها، نهرها، اشیای پیداشده رو جمع می‌کردن. اون قسمت جنگل تا فرن رو زیرورو کردن. منم در بررسی‌هایی که در مگن‌دورف صورت می‌گرفت، شرکت داشتم. معمولا از این کارها نمی‌کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل اول
11 دقیقه
فصل دوم
3 دقیقه
فصل سوم
7 دقیقه
فصل چهارم
7 دقیقه
فصل پنجم
8 دقیقه
فصل ششم
19 دقیقه
فصل هفتم
4 دقیقه
فصل هشتم
11 دقیقه
فصل نهم
10 دقیقه
فصل دهم
3 دقیقه
فصل یازدهم
3 دقیقه
فصل دوازدهم
15 دقیقه
فصل سیزدهم
5 دقیقه
فصل چهاردهم
2 دقیقه
فصل پانزدهم
4 دقیقه
فصل شانزدهم
3 دقیقه
فصل هفدهم
9 دقیقه
فصل هجدهم
6 دقیقه
فصل نوزدهم
3 دقیقه
فصل بیستم
8 دقیقه
فصل بیست و یکم
29 دقیقه
فصل بیست و دوم
11 دقیقه
فصل بیست و سوم
21 دقیقه
فصل بیست و چهارم
19 دقیقه
فصل بیست و پنجم
20 دقیقه
فصل بیست و ششم
8 دقیقه
فصل بیست و هفتم
15 دقیقه
فصل بیست و هشتم
36 دقیقه
فصل بیست و نهم
3 دقیقه
فصل سی‌ام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی
نویسنده
مترجمسید محمود حسینی زاد
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی

سعید خراسانی
۱۴۰۱/۶/۳۰
کتاب هیجان انگیزی بود، با اینکه کتاب کوتاه بود ولی نویسنده حس هیجان را بخوبی به خواننده انتقال می‌دهد، حس خوب صدای آقای قناعت پیشه هم خیلی به این کتاب روح داده است. حتما پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۲
از آن کتاب‌هایی هست که فقط دو سه تا فصل اولش را گوش دادم و رهاش کردم. چند بار هم سعی کردم برگردم با دقت گوش بدم اما باز هم نظرم عوض نشد و دوباره هم رهاش کردم.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۷/۲۰
این داستان را به صورت نمایش رادیویی شنیده بودم و این اجرا هم عالی بود
داستان هم جالب بود و اینکه قصه‌های واقعی میتونن پایان جذابی نداشته باشن
ممنون
حمیدرضا اسدیون
۱۴۰۱/۹/۲
یک رمان پلیسی زیبا که در پایان با اینکه کشف حقیقت میشود. اما نشان میدهد یک اتفاق در عالم واقعیت میتواند تمامی فرضیات را بهم بریزد.
Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۶/۲۹
برای دوستان دارن کتاب‌های ژانر جنایی حتما این سه گانه جذاب اثر فردریش دورنمات پیشنهاد میکنم گوش کنید
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۱/۶/۲۹
انتظاری که از یک کتاب ژانر پلیسی است و توضیحات که برای کتاب نوشته شده بود براورده نمیشود راوی خوب
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۷/۱۸
گوینده خوبه داستان تا حدی معما و هیجان داشت پایانش بد نبود وللی شکه کننده و دلچسب هم نبود
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۸/۲۲
ساده ولی زیبا صدای آقای قناعت پیشه عالی
پریسا صمدی
۱۴۰۱/۷/۵
بطرز اعجاب اوری، خسته کننده بود. یک روایت بود یک روایت کسل کننده وبی انسجام
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی

برای دریافت کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.